Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wyprowadzenie membrany dachowej na rynne - film

Recommended Posts

Witam. 1,5 r temu zakupiłem od dewelopera szeregowca. Problem - po bardzo ulewnych deszczach na ścianie 10 cm od podłogi w pokoju złuszczyła się delikatnie farba na odcinku 20-10 cm. Po drugiej stronie ściany mam rynnę i dachówki - podejrzewam że problem wynika z źle ułożonej/wyprowadzonej membrany dachowej. Jestem laikiem w sprawach budowlanych dlatego zapytam fachowców.

Załączam film, proszę nie zważać na mój komentarz do filmu - film wysłałem do dewelopera i musiałem mu coś powiedzieć do filmu.;) Liczę na komentarz tutaj od WAS na forum :) i ewentualne potwierdzenie tego co mówię na filmie

https://forum.murator.pl/topic/269522-wyprowadzenie-membrany-dachowej-na-rynne-film/

Membrana jest źle ułożona. Tzn. jej wyprowadzenie na pas nadrynnowy jest prawidłowe ale dół, niecka utworzona przed tym poziomem powoduje że wszelkie nieczystości a także resztkowa wilgoć zbiera się właśnie w tym miejscu nie uchodząc do rynny.

Ciekawe jak wygląda sprawa na całym pasie?

Woda ta albo uchodzi gdzieś do środka możliwe że koło okna lub opierzenia.

Z filmu jednak nie ma widocznych oznak destrukcji membrany która z czasem nastąpi a problem może się pogłębić, więc sprawa jest świeża.

Jeśli na ścianie wykończeniem jest płyta gipsowo-kartonowa to powodem może być wilgoć wpadająca gdzieś w tych okolicach. Jeśli na ścianach jest tynk to złuszczająca się farba nie będzie wynikiem błędu w membranie.

Z filmu nie wynika aby jakakolwiek nadmierna wilgoć przechodziła przez pokrycie i gromadziła się w tym newralgicznym miejscu.

Nawet gdyby wilgoć przechodziła gdzieś pod membranę to zawilgocenie pojawiało by się raczej na suficie, no chyba że wykończeniem są płyty rygips.....wtedy wilgoć przemieszcza się pomiędzy ścianą a płytą gromadząc gdzieś koło podłogi.

Proszę zgłosić sprawę deweloperowi.

Edytowane przez Mareks77