Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

taras nad garazem kolejnosc warstw


beavisek

Recommended Posts

Niestety sam musze wykonac ocieplenie i izolacje tarasu :( mam kilka dni na to bo zaraz wchodza wylewkarze

Ciezko znalezc wykonawce a jak juz znajde to kazdy chce zrobic kompleksowo w kosmicznych cenach.

Chce to zrobic w wersji budzetowej i prostej i prosze doradzcie czy mam dobry plan :)

Na prawie rowny taras z zelbetu chce polozyc po kolei

 

1. Folia budowlana PE czarna 0.3mm (czy 2 warstwy beda lepsze czy to na wyrost?)

Czy folia ma byc czyms przyklejona do stropu?

 

2. Styropian podloga EPS 80 albo 100 lepiej w dwoch warstwach 2x10cm czy 1x20cm? (czy warto isc w XPS? )

Czy styropian przykleic do folii?

 

3. Na to juz wylewkarze maja zrobic warstwe dociskowa ze spadkiem 1,5% min 5cm (czy warto dac siatke jako zbrojenie? )

 

4. Pozniej chcialbym przykryc to EPDM i na to dac plytki na podstawkach albo deski na legarach

 

Jakie klej jest lepszy (wygodniejszy) do klejenia styropianu ? Pianka z pistoletu czy lepszy klej z worka i na pace?

 

Taras jest nad polowa ogrzewanego garazu i ma 19,5m2 6,5x3m. Na drugim zdjeciu widac ze do okna mam ok 30cm miejsca na warstwy :)

 

Bardzo prosze was o porady albo sugestie bo mam malo czasu :(

projekt.jpg

taras-okno.jpg

Edytowane przez beavisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem juz EPS100 w 10cm i mam zamiar go polozyc na przekladke . Wiec narazie mam plan ze na stropie rozkladam folie z wywynieciem na sciane na to ukladam ten styropian i nie wiem czy juz na to dawac wylewke czy moze jeszcze raz dac wartstwe folii zeby wylewka nie wplynela moze pod styropian?

co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli taka moze byc? - FOLIA ŻÓŁTA PAROIZOLACYJNA 0,2mm ATESTOWANA ?

A jezeli wylacze ogrzewanie w garazu poniewaz sie okaze ze jest w nim wystarczajaco cieplo?

 

Dobór warstw zależy od tego, co jest projektowane a nie od chwilowego widzimisię czy włączę ogrzewanie czy nie. Np. ustala się, że w danym pomieszczeniu temp. nie może spaść poniżej 16stC, dlatego jest zainstalowane tam ogrzewanie, dlatego ściany zewnętrzne są ocieplane, dlatego jest system wentylacji, etc.

Żółta folia paroizolacyjna 0,2 to najtańsza opcja (i faktycznie od folii budowlanej może róznić się tylko barwnikiem), czyli ogólnie słabo, ja bym się bał, że to zaraz się porozrywa na betonowej płycie tarasu.

Kolor faktycznie bez znaczenia. Natomiast znaczenie ma przede wszystkim parametr "Sd" okreslający stopień oporu dyfuzyjnego dla pary wodnej. Na rynku jest pierdylion różnych folii paroizolacyjnych, o różnym Sd, grubości, wytrzymałości, etc., żeby można było dobrać właściwy produkt do danej sytuacji.

Dla przykładu ja u siebie na poddasze kupiłem taką: https://allegro.pl/oferta/folia-paroizolacyjna-aluminiowa-alu-dachfol-110g-11102470272

 

Paroizolacja > styropian > folia budowlana 0,2 (warstwa separacyjna,wiec może być najtańsza dostępna) > wylewka spadkowo-dociskowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki!. Teraz już wszystko jasne. Musze w takim razie szybko kupić coś takiego jak w linku. Rozumiem że to nie istotne czy ta folia jest na taras czy na dachy.Czy muszę to przykleić czymś do podłoża(betonu) . Jest tam taśma dwustronna? Czy ma znaczenie ktora strona do góry się to kładzie. Nie mogę znaleźć tych informacji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku strona folii nie ma znaczenia (strona kładzenia ma znaczenie np. dla wiatroizolacji w dachu). Folia metalizowana paroizolacyjna może być kładziona również na zewnątrz.

 

Folia wywinięta na ścianę i przyklejona do niej taśmą butylową dwustronną. Dzień wczesniej zagruntować ścianę, bo inaczej klejenie do muru może nie być zbyt trwałe. Natomiast klejenie folii do betonu płyty nośnej tarasowej nie jest konieczne, ale dla ułatwienia pracy można ją przykleić stosując również taśmę dwustronną butylową.

Zakłady folii sklejać albo taśmą aluminiową albo również taśmą butylową dwustronną - paroizolacja musi być szczelna inaczej nie spełnia swojej roli. Przed ułożeniem folii sprawdzić powierzchnię betonu, jeśli są jakieś zadziory, ostre krawędzie przyszlifować tarczą do betonu aby nie doszło do przedarcia folii.

 

Styropian nie wymaga klejenia do folii.

 

Ale przed tymi pracami trzeba przemyśleć sposób montażu balustrady. Rysunek z projektu nic nie mówi o tym "co autor miał na myśli".

W zależności bowiem od sposobu mocowania taka barierka może stabilizować warstwy tarasu lub nie, co jest szczególnie istotne jeśli płyta tarasu nie jest wypoziomowana lecz ma już jakiś spadek, a to może powodować "spływanie" termoizolacji.

Jeśli balustrada ma być kotwiona do płyty nośnej i od góry to użyć kotew chemicznych a nie rozporowych. Miejsce montażu zabezpieczyć hydroizolacją (najlepiej obsmarować masą bitumiczną), dopiero potem rozkładać paroizolację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsłonięty EPS /XPS słońce zniszczy. W praktyce jeśli wylewka jest mocno niżej niż próg drzwi balkonowych robi się jedną z trzech rzeczy:

A) wykonuje się schodek z XPS300/500 zabezpiecza siatka klej x2 i na to hydroizolacja

B) ociepla się samo poszerzenie i wykonuje się płytki na wysokich wspornikach trudnie to zabezpieczyć przed woda ale jest jeden poziom płytek

C) układamy większość grubość izolacji termicznej EPS/XPS pod wylewką

Edytowane przez irtherm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wykonałeś docisk?

 

Jastrych z cementu 42,5R + siatki zbrojeniowe czy jednak beton z gruszki?

 

podepne sie z podobnym pytaniem, bo tez na dniach dzialam z tarasem i musze sie jutro zdecydowac:

 

Wykonawca daje mi do wyboru - albo zrobi wylewke z B30 w workach, albo wola miksokreciarza i ten mu miksuje. Miksokret mialby ta zalete, ze przy okazji wylalby mi posadzke w piwnicy, co by mi budowe fajnie posunelu do przodu. Pytanie czy ten B30 bylby o tyle lepszy zeby w niego isc, czy miksokret bedzie "wystarczajaco dobry" na taras - i przy jakich parametrach. U mnie niestety technologia tradycyjna, czyli na wylewke pojdzie hydroizolacja typu szlam sopro DSF 423 i plytki klejone.

Edytowane przez gryziciel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wykonałeś docisk?

 

Jastrych z cementu 42,5R + siatki zbrojeniowe czy jednak beton z gruszki?

 

Po doktoryzowaniu się z tarasów/balkonów ostatecznie zrezygnowałem z dodatkowego tarasu (wystarczy mi jeden na gruncie z płyt betonowych) jeszcze na etapie projektu.

Jaki beton zależy od wykończenia. Pod żywice beton musi być solidny co najmniej C20/25 bez spękań itp. Takie parametry to wylewany z betoniarni i odpowiednio pielęgnowany (np. przykryty szczelnie pod folią co najmniej tydzień). Pod płytki czy taras pływający wymagania mogą być trochę niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po doktoryzowaniu się z tarasów/balkonów ostatecznie zrezygnowałem z dodatkowego tarasu (wystarczy mi jeden na gruncie z płyt betonowych) jeszcze na etapie projektu.

Jaki beton zależy od wykończenia. Pod żywice beton musi być solidny co najmniej C20/25 bez spękań itp. Takie parametry to wylewany z betoniarni i odpowiednio pielęgnowany (np. przykryty szczelnie pod folią co najmniej tydzień). Pod płytki czy taras pływający wymagania mogą być trochę niższe.

 

Taras jest nad garażem dlatego nie ma pytania czy, tylko jak go wykończyć. Izolacja będzie wykonana EPDM + płyty na dystansach. Warstwę izolacji i wykończenia będziemy robić raczej następnego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...