Mateusz9090 26.08.2022 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2022 Witam wszystkich. Na początku nadmienię, że jestem totalnie zielony w tych tematach. Nie miałem nigdy styczności z elektryką ani tymi tematami. Planuję na swojej niewielkiej działce postawić przyczepę kempingową, a także jeżeli MPZP na to pozwoli(w co wątpię), również bardzo mały domek letniskowy. Jestem aktualnie na etapie składania wniosku do ZE(w Tauronie) o przyłączę trójfazowe. (W załączniku dodaję tabelę którą dostałem w ZE wraz z zabezpieczeniami. I tu pojawiają się moje wątpliwości co do mocy przyłączeniowej. Jako człowiek zupełnie niezorientowany w temacie przeglądam fora i czytam opinie, z których nie wynika zbyt wiele. Jedni twierdzą, że 10kW będzie wystarczające a kto inny pisze, że 16kW będzie okej. Kontaktowałem się z elektrykiem w tej sprawie i doradził, by złożyć o 16kW i 25A bezpiecznik. Jednak mimo rad elektryka przeglądając artykuły napotykam się z informacjami, że 15-20kW to wartości już do domów jednorodzinnych, a taki na pewno tam nie zostanie wybudowany. Urządzenia, które będę prawdopodobnie używał to m.in.: kosiarka, telewizor, przenośna kuchenka indukcyjna, czajnik, lodówka, grzejnik konwekcyjny(elektryczny), laptop i jakieś oświetlenie. Oczywiście nie wszystkie jednocześnie. Proszę o radę czy przyłączyć 16kW, czy może coś pomiędzy i np. 13/14kW? Albo może 11kW i zwiększyć moc w razie potrzeby? Koszt wykonania przyłącza nie ma dla mnie aż takiego znaczenia, ale sądzę, że nie ma sensu organizować mocy, której nie wykorzystam i za to płacić. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania