gryziciel 01.01.2023 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2023 (edytowane) witam, na wstepie - jestem totalnie zielony w elektryce. Na dzien dzisiejszy ani mi sie sni kupowac auto elektryczne, wiec nie mam pojecia jaka bedzie ladowarka itp. Ale zeby pozniej nie orac dzialki, profilaktycznie polozylem od domu do planowanej lokalizacji ladowarki auta kabel 5x6 (albo 5x10, musialbym w naturze sprawdzic). Elektryk robi mi wlasnie rozdzielnice i pyta jaki prad przewiduje do tego auta, zeby dobrac zabezpieczenie. Co ja mam mu powiedzieca) zeby nie podlaczal tego kabla do rozdzielnicy i nie wstawial zadnego zabezpieczenia, bo to nie ma sensu nie wiedzac jaka ladowarka etc? b) zrobic rachunek typu mam instalacje 17kw minus zapotrzebowanie zainstalowanych sprzetow 10kw = do dyspozyji dla auta 7kw, wiec niech instaluje zabezpieczenie 3F 10A ? Edytowane 1 Stycznia 2023 przez gryziciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Apacer 02.01.2023 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2023 Producent danej ładowarki zapewne umieścił stosowne dane o zabezpieczeniu oraz przekrojach przewodów w dokumentacji dtr urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 03.01.2023 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2023 a) Jest sensownym rozwiązamiem i bezpiecznym a elektryk niech zostawi miejsce w rozdzielnicy na zabezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania