Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mechaniczna DGP, ale odwrotnie


JoShi

Recommended Posts

No właśnie w tej dylatacji. Są takie grubecsznury?

 

Jakie grube? Dylatacja nie musi mieć centymetrów. Wklad wewnątrz obudowy musi mieć miejsce na rozszerzenie się i urośnięcie ale może praktycznie dotykać wewnętrznej strony przedniej ściany i tam wystarczy płaska uszczelka. Można też dorobić tak blendę by było szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszystko uszczelnisz i będzie tylko wąski wlot z turbiną to opory całego układu będą tak duże, że przepływy wewnątrz obudowy przy nie działającej z jakiegoś powodu turbinie będą tak marne, że temperatura znacznie tam wzrośnie. I pytanie, czy obudowa kominka to przetrwa.

 

Przy typowym rozwiązaniu wentylacja przez same kratki działa sprawnie (tym sprawniej, im wyższa temperatura wewnątrz) więc wtedy awaria turbiny zasysającej nie stanowi takiego ryzyka.

No i to jest sensowne wytłumaczenie dlaczego nie robić tak jak chce założyciel wątku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że temat kiedyś poruszany, ale nie mogę znaleźć. W razie co proszę o odesłanie do starszego wątku.

Duma jak by to zrobić, żeby ciepłego powietrza nie zasysać turbina tylko tłoczyć zimne pod kominek wymuszając obieg ciepłego. Jeśliby kanały zrobić zgodnie ze sztuką rozprowadzania grawitacyjnego to przy braku zasilania elektrycznego powinny sobie poradzić lepiej niż turbina z bypasem.

 

U mnie to działa od 8 lat, pisałem o tym tu na forum ale leśne zatwardziałe dziadki z forum nie potrafią zmienić swoich starych przyzwyczajeń :D

U mnie wentylator jest podłączony za pośrednictwem termostatu z kapilarą umieszczoną nad obudową . To daje mi możliwość ustawienia przy jakiej temp. włącza się wentylator i wyłącza. Po wyłączeniu wentylatora całość działa grawitacyjnie. Termostat jest taki jak w lodówkach z kapilarą tak więc całkowicie bezprądowy. Wentylator mam za ścianą w kotłowni gdzie zrobiłem skrzynkę z filtrem i całe powietrze jest dodatkowo filtrowane. Tak samo mam ściągnięte zimne powietrze z poddasza i bezpośrednio wtłaczane instalacją pod kominek , żeby nie wędrowało schodami :D

Idealnym rozwiązaniem byłoby już na etapie budowy poprowadzić nawet pod chudziakiem ocieplone rury fi 110 kanalizacyjne pod okna domu do poszczególnych pomieszczeń (tych czystych) tak aby najzimniejsze powietrze łapać na obrzeżach budynku a nie ściągać do wnętrza. Wtedy też można stosować wentylatory o mniejszych wydajnościach a co za tym cichsze i mniej prądożerne. Taką całą instalacje ukryć w ścianie pod oknami i sprowadzić do jednego miejsca gdzie będzie skrzynka rozdzielna z filtrem (np kieszeniowy) i dalej rurą pchanie zimnego powietrza pod kominek. Gdybym budował kolejny raz dom to zrobiłbym tylko tak :D

Czasem zastanawiam się jak można to jeszcze udoskonalić i można. Ja mam dwie dysze które "podają" zimne powietrze od dołu po dwóch stronach kominka ale jak kiedyś zabiorę się za rozebranie obudowy, to zrobię nie dwie dysze na dole ale jeszcze ze dwie lub 4 dołożę wyżej skierowane też pionowo w górę. Wtedy można jeszcze bardziej równomiernie wychładzać kominek. Dobrym rozwiązaniem jest też zwiększenie szczeliny między kominkiem a obudową, wtedy też jest większy przepływ powietrza i lepszy odbiór energii z kominka.

Edytowane przez olo75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to działa od 8 lat, pisałem o tym tu na forum ale leśne zatwardziałe dziadki z forum nie potrafią zmienić swoich starych przyzwyczajeń :D

U mnie wentylator jest podłączony za pośrednictwem termostatu z kapilarą umieszczoną nad obudową . To daje mi możliwość ustawienia przy jakiej temp. włącza się wentylator i wyłącza. Po wyłączeniu wentylatora całość działa grawitacyjnie. Termostat jest taki jak w lodówkach z kapilarą tak więc całkowicie bezprądowy. Wentylator mam za ścianą w kotłowni gdzie zrobiłem skrzynkę z filtrem i całe powietrze jest dodatkowo filtrowane. Tak samo mam ściągnięte zimne powietrze z poddasza i bezpośrednio wtłaczane instalacją pod kominek , żeby nie wędrowało schodami :D

A jak masz rozwiązaną kwestię, która mnie najbardziej frapuje. Masz uszczelniona obudowę wokół drzwiczek? Wewnętrzne ciepłe kanały podłączone bezpośrednio do wentylatorów uważasz za sensowne rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masz rozwiązaną kwestię, która mnie najbardziej frapuje. Masz uszczelniona obudowę wokół drzwiczek? Wewnętrzne ciepłe kanały podłączone bezpośrednio do wentylatorów uważasz za sensowne rozwiązanie?

 

Ja mam Jotula 18rtd, na nim jest oryginalna obudowa z blachy. Nie rozumiem o co chodzi z podłączeniem ciepłych kanałów bezpośrednio do wentylatorów.

U mnie wygląda to tak jak na obrazkuBez tytułu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...