Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PC - czy to problem


Rivelv

Recommended Posts

Chłopie ale ciepło w podłodze się rozwarstwi 7cm pod podłogą będzie w okolicach zasilania i na powrocie powinno być więcej, coś jak w samochodzie najpierw grzejesz mały obwód, a później ciecz chłodnicza idzie na chłodnicę. Beton to nie grzejnik ino izolator o sporej pojemności cieplnej, więc powrót musi rosnąć!

 

@ Rivelv kiedy odpalona pompa ciepła na grzanie, ile dni chodzi na grzaniu, czy temperatura zasilania poszła w górę i powrotu też. Nie interesuje mnie ile pompa daje na zasilaniu jak masz zimną chałupę!

 

Napisałem Ci już wcześniej, pompa odpalona na grzanie 03.01 od tamtego czasu codziennie jedzie na 22 stopnie temp zasilania i 16-17 na powrocie. Jak pozamykam petle to temp rośnie np 30 —> 25 przy 6 pętlach 25–>19 przy 12 pętlach. Pożarła jakieś 1200 kW/h do tej pory COP na poziomie 3,7-4 w zależności czy sprawdzam dzienny czy tygodniowy. Nie wiem na ile dane z czujników w pompie sa dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

czyli posadzka sucha, ściany też wilgoci tyle co kot napłacze a pompa nie daje rady "abg" co się wydarzyło skoro po lecie zdążyło z lekka przeschnąć skoro na bank było wietrzone?

 

Suche, bo przed latem i autor taki mówi, czy suche, bo zmierzone? :D Pytam poważnie, bo u mnie też wylewki przed latem robione, tynki jeszcze wcześniej, grzane 24/7 przez 3 miesiące, a pomiary nadal wykazywały dużą wilgotność wylewki. Chociaż ta na oko była sucha "na pieprz".

 

Edit: i ja grzałem od września, gdy jeszcze było ciepło i sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzę że pompa przez 22 dni nie potrafiła podnieść temperatury zasilania do realnych wartości i to nie jakaś pompa tylko 12kW. Może opcją jest ogrzewanie pomieszczenia od zera do zadanej, i włączamy kolejne pomieszczenie. I tak do ostatniej pętli?

 

Najlepszą opcją jest przeczekać. Chyba, że ktoś ma za dużo $$$ i chce je wydać, na bądź co bądź, tani prąd od stycznia tego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suche, bo przed latem i autor taki mówi, czy suche, bo zmierzone? :D Pytam poważnie, bo u mnie też wylewki przed latem robione, tynki jeszcze wcześniej, grzane 24/7 przez 3 miesiące, a pomiary nadal wykazywały dużą wilgotność wylewki. Chociaż ta na oko była sucha "na pieprz".

 

Nie wiem autor podaje zbyt mało parametrów i możemy zgadywać a o OZC nawet pewnie nie słyszał, ja podłogę wygrzałem latem tylko przy wykorzystaniu kolektorów słonecznych. Wiesz że 12kW spokojnie przy tej temperaturze w podłogę puściło by i 45* z palcem w...

I przez 3 tyg. gdzieś już było by ciepło - no chyba że podłogówkę robił janusz i zrobił wszystkie po 100m i zapomniał odpowietrzyć. A przepływy przez belkę podłogówki są takie że łazienka 5m2 jedzie na 4m/min a salon 100m2 (jedna pętla) na 0,7m/min.

Edytowane przez marcinbbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plytkarz mierzył przed położeniem płytek w pom gospodarczym było 3,2 procent powiedział ze sucha i można kłaść mimo ze nie była wygrzewana tylko nie fugowal żeby nie zablokować wilgoci która ewentualnie odparuje po montażu pompy. Nie wiem czy teraz mogę zamknąć wszystkie obiegi i odpalać po kolei pompa chyba musi pracować na jakimś przepływie a przy jednej pętli to będzie max pewnie 3l/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem autor podaje zbyt mało parametrów i możemy zgadywać a o OZC nawet pewnie nie słyszał, ja podłogę wygrzałem latem tylko przy wykorzystaniu kolektorów słonecznych.

I wcale nie dało Ci do myślenia, że latem na zewnątrz miałeś wyższą temperaturę niż w środku?

 

Wiesz że 12kW spokojnie przy tej temperaturze w podłogę puściło by i 45* z palcem w...

Nie, nie wiem. Zdradź mi jak. Bo wzór na moc też jak widać jest ci obcy.

 

I przez 3 tyg. gdzieś już było by ciepło - no chyba że podłogówkę robił janusz i zrobił wszystkie po 100m i zapomniał odpowietrzyć. A przepływy przez belkę podłogówki są takie że łazienka 5m2 jedzie na 4m/min a salon 100m2 (jedna pętla) na 0,7m/min.

Przepływ w tej pompie jest akurat mierzony dosyć dokładnie i jest ona czuła na jego poziom. Gdyby tak było, już dawno by wywaliła błąd przepływu i nawet nie próbowała grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lato większość odparowała skoro posadzka miała 3% wilgotności "więc prawie jak pieprz". Schnący beton podwyższa temperaturę więc musiał parować, a wietrzenie było.

Wzór na moc P=V * A w czym problem? 8 klasa podstawówki.

 

Przepływ w pompie jest mierzony a jak tam po drodze jest bufor i dodatkowa pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem autor podaje zbyt mało parametrów i możemy zgadywać a o OZC nawet pewnie nie słyszał, ja podłogę wygrzałem latem tylko przy wykorzystaniu kolektorów słonecznych. Wiesz że 12kW spokojnie przy tej temperaturze w podłogę puściło by i 45* z palcem w...

I przez 3 tyg. gdzieś już było by ciepło - no chyba że podłogówkę robił janusz i zrobił wszystkie po 100m i zapomniał odpowietrzyć. A przepływy przez belkę podłogówki są takie że łazienka 5m2 jedzie na 4m/min a salon 100m2 (jedna pętla) na 0,7m/min.

 

Masz racje podlogowke robił Janusz - hydraulik z 30 letnim doświadczeniem który olał projekt i robił po swojemu bo on wie lepiej - dwa dni po nim poprawiałem, ale petle zmierzone wszystkie podobnej długości około 70 mb co przy rurze 17x2 jest ok jedna pętla dłuższa ma 84 mb mniej więcej. Komunikacja jest gęsto zrobiona, bo olał zalecenia żeby iść pod ścianami i skrócić dobiegi ale tego już nie poprawiałem za dużo roboty by było i styro by na tym tez ucierpiał od spinek. Także w pomieszczeniach co 10 cm rozstaw a komunikacja ma co 5-7 wiec będzie tam ciepło. Przepływy obecnie to 1l/h ustawione na rotametrach (belka 12 oddalona około 3mb + belka 12 oddalona o około 7mb od kotłowni) już wiem ze będzie ciężko osiągnąć więcej (instalator zapewniał ze pompa z PC da radę spokojnie - w co wątpię, bo widzę ze gdybym musiał mieć większe przepływy przy normalnym działaniu pompy to może być problem - chociaż docelowo dom będzie dobrze ocieplony i ma rekuperacje wiec możliwe ze ten 1l/h będzie wystarczający). Skłaniam się do argumentu kolegi agb ze niestety brak ocieplenia wyziębia beton przez co pompa nie może podnieść wyżej temp niż 22 stopnie. Tylko pytanie czy to zdrowe dla pompy a drugie to czy przy -10 po prostu się wyłączy bo nie da rady totalnie czy przeskoczy na grzałkę i będzie ciągnąć 1:1 - co będzie totalnym zabójstwem dla portfela. Wtedy wolałbym ponieść koszt wyciagnięcia wody z podłogówki i przeczekania do wiosny bez działającej PC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór na moc P=V * A w czym problem? 8 klasa podstawówki.

Szkoda, że twoja edukacja nie potoczyła się dalej, bo byś wiedział, że dotyczy on obciążenia rezystancyjnego.

Dla PC jest do delta * przepływ * ciepło właściwe czynnika (wody; rzadko glikolu).

Dla delty 5K i typowego dla tej pompy przepływu 2m3/h jest to 5*2*1.164 = 11.64kW. Czyli w tych warunkach powrót miałby wynosić 35C. Powodzenia.

 

Przepływ w pompie jest mierzony a jak tam po drodze jest bufor i dodatkowa pompa?

To co wtedy? Przepływ przez PC jest. A bufor jest ratunkiem na nieudolnie zrobioną podłogówkę, która takiego przepływu nie potrafi zapewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy się aby był przepływ wody na belce od podłogówki pewnie też masz jeden "patyk" puszczony z zasilania na powrót w razie gdyby pompa chciała przepływ a termostaty zblokowały. Więc 1 przepływ na full i nic się nie stanie, boisz się odpal 2.

Nie mam założonych termostatów (są puszczone kable i zasilanie ale nie mam ich zainstalowanych na belce) i zastanawiam się czy to robić. Rozmawiałem z Tech z Daikina i Panasonica i nie zalecają sterowania bez buforu (da się to zrobić ale zle zrobione wykończy pompę i wcale nie będzie ekonomiczne). Pompa ta powinna podobno mieć nie mniej niż 20-30l/h żeby nie wyskoczył błąd (ale nie wiem czy to prawda czy zmyślona odpowiedz na pytanie o sterowanie). Zobaczę co będzie się działo po nadmuchu wełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje podlogowke robił Janusz - hydraulik z 30 letnim doświadczeniem który olał projekt i robił po swojemu bo on wie lepiej - dwa dni po nim poprawiałem, ale petle zmierzone wszystkie podobnej długości około 70 mb co przy rurze 17x2 jest ok jedna pętla dłuższa ma 84 mb mniej więcej. Komunikacja jest gęsto zrobiona, bo olał zalecenia żeby iść pod ścianami i skrócić dobiegi ale tego już nie poprawiałem za dużo roboty by było i styro by na tym tez ucierpiał od spinek. Także w pomieszczeniach co 10 cm rozstaw a komunikacja ma co 5-7 wiec będzie tam ciepło. Przepływy obecnie to 1l/h ustawione na rotametrach (belka 12 oddalona około 3mb + belka 12 oddalona o około 7mb od kotłowni) już wiem ze będzie ciężko osiągnąć więcej (instalator zapewniał ze pompa z PC da radę spokojnie - w co wątpię, bo widzę ze gdybym musiał mieć większe przepływy przy normalnym działaniu pompy to może być problem - chociaż docelowo dom będzie dobrze ocieplony i ma rekuperacje wiec możliwe ze ten 1l/h będzie wystarczający). Skłaniam się do argumentu kolegi agb ze niestety brak ocieplenia wyziębia beton przez co pompa nie może podnieść wyżej temp niż 22 stopnie. Tylko pytanie czy to zdrowe dla pompy a drugie to czy przy -10 po prostu się wyłączy bo nie da rady totalnie czy przeskoczy na grzałkę i będzie ciągnąć 1:1 - co będzie totalnym zabójstwem dla portfela. Wtedy wolałbym ponieść koszt wyciagnięcia wody z podłogówki i przeczekania do wiosny bez działającej PC.

 

Mówiłem, nie patrz na rotametry. Wg moich mam sumarycznie 70l/min gdzie naprawdę mam połowę tego. Przepływ sumaryczny możesz oczytać na wyświetlaczu pompy. Przy takich rurkach i takiej długości pętlach, rurki musiałyby być pozałamywane żeby obiegówka nie dała rady. Uwierz mi, bo mam T-CAP-a 12kW i takie same rurki. Daje sobie radę i z ponad 100m pętlą.

 

Jeżeli obawiasz się zamarznięcia wody, to przecież nie musisz mieć 40C na zasilaniu. Ustaw najmniej ile się da i co jakiś czas wg harmonogramu uruchamiaj pompę. Zużyjesz ułamek energii, która by poszła próbując dobić do tych 40C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ta powinna podobno mieć nie mniej niż 20-30l/h żeby nie wyskoczył błąd (ale nie wiem czy to prawda czy zmyślona odpowiedz na pytanie o sterowanie). Zobaczę co będzie się działo po nadmuchu wełny.

Prawda. To wszystko jest opisane. https://www.panasonicproclub.com/uploads/PL/distributors/Aquarea/Autodiagnostyka_Aquarea_H_v_10_net.pdf Strona 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że twoja edukacja nie potoczyła się dalej, bo byś wiedział, że dotyczy on obciążenia rezystancyjnego.

 

Wykształcenie wyższe to w chipsach wygrałem, podobnie jak pozwolenie na broń też w chipsach dali - niezrównoważony niech strzela:)

Chłopie ja bym odpalił wszystko na fulla pompa niech idzie i na 50*C na 2 pętlach i po 5 dniach spytał instalator dlaczego temperatura na powrocie nie rośnie, a może rośnie a może cały dom tak ogarniesz odpalająć 2 pętle co kilknaście dni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, nie patrz na rotametry. Wg moich mam sumarycznie 70l/min gdzie naprawdę mam połowę tego. Przepływ sumaryczny możesz oczytać na wyświetlaczu pompy. Przy takich rurkach i takiej długości pętlach, rurki musiałyby być pozałamywane żeby obiegówka nie dała rady. Uwierz mi, bo mam T-CAP-a 12kW i takie same rurki. Daje sobie radę i z ponad 100m pętlą.

 

Jeżeli obawiasz się zamarznięcia wody, to przecież nie musisz mieć 40C na zasilaniu. Ustaw najmniej ile się da i co jakiś czas wg harmonogramu uruchamiaj pompę. Zużyjesz ułamek energii, która by poszła próbując dobić do tych 40C.

 

Ok. Czyli dobrze sobie rozkminialem :) harmonogram na tydzień na grzanie na noc wszystkich pętli do powiedzmy 22 stopni przy obecnych temp. Jeśli zejdzie dużo poniżej 0 to wtedy to samo ale cały dzień chyba przy takiej ilości deforstow. I nie bać się tego ze nie dobija jak przyjdzie izolacja termiczna i nie będzie mostków to pompa będzie dzialac sprawnie i tylko latem sprawdzać czy za dużo nie taktuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Czyli dobrze sobie rozkminialem :) harmonogram na tydzień na grzanie na noc wszystkich pętli do powiedzmy 22 stopni przy obecnych temp. Jeśli zejdzie dużo poniżej 0 to wtedy to samo ale cały dzień chyba przy takiej ilości deforstow. I nie bać się tego ze nie dobija jak przyjdzie izolacja termiczna i nie będzie mostków to pompa będzie dzialac sprawnie i tylko latem sprawdzać czy za dużo nie taktuje

 

W którym miejscu odczytać przepływ sumaryczny sprawdzałem w instrukcji ale nie trafiłem na ten ekran w menu. Mam temp wody powrót zasilanie zbiornik ale przepływu nigdzie nie widziałem jedynie dane o Hz ilości uruchomień sprężarki i łącznym czasie pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...