Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Panasonic T-cap 9kw oraz 12 kw. Pytanie o zużycie.


Grigorex

Recommended Posts

Podziwiam ludzi którzy myślą o T - CAP toż to chore pieniądze kosztuje mój galmet/Midea/Sinklair monoblok bierze AZ 20% więcej prądu a kosztują jakieś 2 razy mniej wraz z montażem. A skoro Haier 8kW monoblok za 12k zł przy -22*C daje radę grzać do 58*C to T Cap będzie grzał przy -80*C którego nigdy nie doświadczyczcie.

 

Czyste bzdury. Tani producenci podają moc pompy dla temp +7*C i zasilania 35*C. Przy ujemnych temperaturach moc jest zdecydowanie niższa.

 

T-CAP i Samsung 12kW to pompy o maksymalnej mocy elektrycznej sprężarki ponad 8kW. W temperaturach dodatnich mają spory zapas ograniczany programowo, w ujemnych są w stanie zapewnić ciepło bez grzałki. Wg mnie zdecydowanie lepszy wybór szczególnie jak mieszkasz w zimniejszej strefie klimatycznej.

 

Pompy ciepła dużej mocy (T-CAP) lubią duży bufor / podłogówkę. Ja też mam pompę 12kW tylko że gruntową. Sprężarka ma maksymalną moc elektryczną 2.26kW. Czyli jest 4 krotnie mniejsza. Tylko, że i tak jak jest niskie zapotrzebowanie (wczesna jesień) to wolę by chodziła na z mocą elektryczną 1kW i z COP 6 niż na zeszła niżej np. do 600W ale z COP 4.5.

 

Tylko że 1kW i COP 6 oznacza 6kW ciepła do odbioru/ zmagazynowania. Jak ktoś ma 400m2 porządnej podłogówki (najlepiej z pogrubioną wylewką) to jest w stanie ciepło zmagazynować i potem przez wiele godzin oddawać. Co więcej dobra pompa ciepła "zauważa", że system grzewczy ma duże zdolności akumulacyjne przez co będzie dobierała parametry pracy optymalne z punkt widzenia COP - stąd komentarze wielu użytkowników T-CAP'a, że minimalnej modulacji to nie widzieli (no może tylko na starcie/stopie pompy).

 

Oczywiście jak nie ma wyjścia to taki TCAP zmoduluje się to 19Hz (900W) tylko, że nie będzie to optymalne.

 

Znalazłem blog wyjaśniający jak to jest z mocą pomp ciepła (polecam przeczytać przed wyborem)

https://blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/jak-madrze-wybrac-pompe-ciepla/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyste bzdury. Tani producenci podają moc pompy dla temp +7*C i zasilania 35*C. Przy ujemnych temperaturach moc jest zdecydowanie niższa.

 

T-CAP i Samsung 12kW to pompy o maksymalnej mocy elektrycznej sprężarki ponad 8kW. W temperaturach dodatnich mają spory zapas ograniczany programowo, w ujemnych są w stanie zapewnić ciepło bez grzałki. Wg mnie zdecydowanie lepszy wybór szczególnie jak mieszkasz w zimniejszej strefie klimatycznej.

 

Pompy ciepła dużej mocy (T-CAP) lubią duży bufor / podłogówkę. Ja też mam pompę 12kW tylko że gruntową. Sprężarka ma maksymalną moc elektryczną 2.26kW. Czyli jest 4 krotnie mniejsza. Tylko, że i tak jak jest niskie zapotrzebowanie (wczesna jesień) to wolę by chodziła na z mocą elektryczną 1kW i z COP 6 niż na zeszła niżej np. do 600W ale z COP 4.5.

 

Tylko że 1kW i COP 6 oznacza 6kW ciepła do odbioru/ zmagazynowania. Jak ktoś ma 400m2 porządnej podłogówki (najlepiej z pogrubioną wylewką) to jest w stanie ciepło zmagazynować i potem przez wiele godzin oddawać. Co więcej dobra pompa ciepła "zauważa", że system grzewczy ma duże zdolności akumulacyjne przez co będzie dobierała parametry pracy optymalne z punkt widzenia COP - stąd komentarze wielu użytkowników T-CAP'a, że minimalnej modulacji to nie widzieli (no może tylko na starcie/stopie pompy).

 

Oczywiście jak nie ma wyjścia to taki TCAP zmoduluje się to 19Hz (900W) tylko, że nie będzie to optymalne.

 

Znalazłem blog wyjaśniający jak to jest z mocą pomp ciepła (polecam przeczytać przed wyborem)

https://blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/jak-madrze-wybrac-pompe-ciepla/

 

Dzięki. Wieczorem będę studiował co tam ciekawego napisali. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam ludzi którzy myślą o T - CAP toż to chore pieniądze kosztuje mój galmet/Midea/Sinklair monoblok bierze AZ 20% więcej prądu a kosztują jakieś 2 razy mniej wraz z montażem. A skoro Haier 8kW monoblok za 12k zł przy -22*C daje radę grzać do 58*C to T Cap będzie grzał przy -80*C którego nigdy nie doświadczyczcie.

 

Taaaaaaaaaaaaaaaa Tylko ( już szukał nie będę ) ta Midea 18kW przy ( -7) ma moc 9kW a przy -22 to nie wiem czy w ogóle pracuje.

Co ty w ogóle porównujesz

to tak jak byś auto z PRL porownywał do zachodnich marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak wszyscy myśleli , to wszyscy mieli by tylko Dacie ( a nikt by nie jeżdził Mercedesem) , telefony w stylu Oppo ( a nikt by IPhona nie miał)....itd.

To Twoje podziwianie to jakąś zazdrością nie jest ?

 

Super porównanie:)

To tak jak Ja kupowałem samochód--- a gość toś tyle dał za mówkę ,Przecież Tych ( innych ) miał byś 2 nowe.

A ja --i co z tego

PS. gość chce aby mu przytaknąć że zrobił interes życia i że jest taki mądry, pomysłowy, no chodzący beeeezmesmen

Ja rozumie nie każdego na wszystko stać

Wystarczy napisać mam to na co mnie stać i nie jest źle.

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem blog pod podanym linkiem, no i autor ewidentnie idzie w Daikina ;)

Domyślam się że to świetne pompy, ale jakbym miał wyłożyć za powietrze-woda ponad 40tys., to zastanowiłbym się nad pompą resublimacyjną.

Szukam dobrego stosunku cena jakość i dlatego w grę wchodzi stary, poczciwy T-cap, i nowy na wybiegu Samsung EHS Mono Quiet. Mam dziwne przeczucie że koreaniec może okazać się pompą o świetnym stosunku cena-jakość, ale niestety nie mogę znaleźć informacji o zakresie modulacji. Choć gdzieś tam wyczytałem że minimalny pobór prądu dla pompy jest fazowej to 0,2kw, a dla 3-fazowej to 0,2 na fazę (? - przynajmniej tak to zrozumiałem). Dotyczyło to pompy ze zbiornikiem na CWU w zestawie tegoż producenta (8 i 12kw).

Strony 34 i 38 z załącznika na temat pomp. Na dole podlinkowanej strony do pobrania:

https://partnerhub.samsung.com/s/content/aBN2y000000PJb0GAG?language=pl&vType=Product&Source=Climate%20Solutions&isTechnical=true&p_subsidiary=SEPOL&country=POLAND&continent=Europe

Jeżeli byłby to fakt, to pompa zyskałaby ważną przewagę nad konkurencją, bo świadczyłoby to o naprawdę sporej modulacji mocy....... Zdaję sobie że przy najniższych poziomach efektywność jest kiepska, ale niższy zakres modulacji to równocześnie przesunięcie optymalnego zakresu pracy pompy.

Edytowane przez Grigorex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie chyba czytasz to co chciał byś zobaczyć...

Na stronach 34 i 38 są rzeczy dotyczące hydroboxa ,czyli jednostki wewnętrznej , a w niej jest pewnie elektronika i obiegówka , więc ich nominalna moc może być 200W ( nominalna , nie minimalna ! ).

A pisząc wprost , w hydroboxie nie ma sprężarki ,więc jej mocy tam nie ma uwzględnionej.

Edytowane przez Techno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem blog pod podanym linkiem, no i autor ewidentnie idzie w Daikina ;)

Domyślam się że to świetne pompy, ale jakbym miał wyłożyć za powietrze-woda ponad 40tys., to zastanowiłbym się nad pompą resublimacyjną.

Szukam dobrego stosunku cena jakość i dlatego w grę wchodzi stary, poczciwy T-cap, i nowy na wybiegu Samsung EHS Mono Quiet. Mam dziwne przeczucie że koreaniec może okazać się pompą o świetnym stosunku cena-jakość, ale niestety nie mogę znaleźć informacji o zakresie modulacji. Choć gdzieś tam wyczytałem że minimalny pobór prądu dla pompy jest fazowej to 0,2kw, a dla 3-fazowej to 0,2 na fazę (? - przynajmniej tak to zrozumiałem). Dotyczyło to pompy ze zbiornikiem na CWU w zestawie tegoż producenta (8 i 12kw).

Strony 34 i 38 z załącznika na temat pomp. Na dole podlinkowanej strony do pobrania:

https://partnerhub.samsung.com/s/content/aBN2y000000PJb0GAG?language=pl&vType=Product&Source=Climate%20Solutions&isTechnical=true&p_subsidiary=SEPOL&country=POLAND&continent=Europe

Jeżeli byłby to fakt, to pompa zyskałaby ważną przewagę nad konkurencją, bo świadczyłoby to o naprawdę sporej modulacji mocy....... Zdaję sobie że przy najniższych poziomach efektywność jest kiepska, ale niższy zakres modulacji to równocześnie przesunięcie optymalnego zakresu pracy pompy.

 

Nie moja BROCHA -ale czytając to co piszesz =jest duże prawdopodobieństwo że wdepniesz w G---no

Bo dla ciebie odnośnikiem PC jest zuzywana energia To tak na wstępie.

Jeszcze jest taka PC jak LG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiowałem blog pod podanym linkiem, no i autor ewidentnie idzie w Daikina ;)

Domyślam się że to świetne pompy, ale jakbym miał wyłożyć za powietrze-woda ponad 40tys., to zastanowiłbym się nad pompą resublimacyjną.

Szukam dobrego stosunku cena jakość i dlatego w grę wchodzi stary, poczciwy T-cap, i nowy na wybiegu Samsung EHS Mono Quiet. Mam dziwne przeczucie że koreaniec może okazać się pompą o świetnym stosunku cena-jakość, ale niestety nie mogę znaleźć informacji o zakresie modulacji. Choć gdzieś tam wyczytałem że minimalny pobór prądu dla pompy jest fazowej to 0,2kw, a dla 3-fazowej to 0,2 na fazę (? - przynajmniej tak to zrozumiałem). Dotyczyło to pompy ze zbiornikiem na CWU w zestawie tegoż producenta (8 i 12kw).

Strony 34 i 38 z załącznika na temat pomp. Na dole podlinkowanej strony do pobrania:

https://partnerhub.samsung.com/s/content/aBN2y000000PJb0GAG?language=pl&vType=Product&Source=Climate%20Solutions&isTechnical=true&p_subsidiary=SEPOL&country=POLAND&continent=Europe

Jeżeli byłby to fakt, to pompa zyskałaby ważną przewagę nad konkurencją, bo świadczyłoby to o naprawdę sporej modulacji mocy....... Zdaję sobie że przy najniższych poziomach efektywność jest kiepska, ale niższy zakres modulacji to równocześnie przesunięcie optymalnego zakresu pracy pompy.

 

Faktycznie, autor idzie w Daikina, ale nie o to mi chodziło.

 

Nie wiem czemu tak istotna dla Ciebie jest minimalna modulacja pompy. To tak jakby przy zakupie samochodu kierować się minimalnymi obrotami silnika. Pompa ciepła nie lubi niskiej modulacji. Silnik inwerterowy teoretycznie można modulować praktycznie od zera, pompa też będzie się kręciła, co najwyżej nieco większe drgania (zwłaszcza przy pompach rotacyjnych), niższa efektywność (szczególnie przy scroll'u), etc... Zdecydowanie lepiej jest tak zaprojektować układ grzewczy, żeby pompa nie potrzebowała minimalnej modulacji.

Niski zakres modulacji wcale nie musi oznaczać przesunięcia optymalnego zakresu pracy. Możesz mieć dwie pompy z identyczną sprężarką w jednej producent pozwoli nisko modulować moc, a drugi programowo je zablokuje celem wydłużenia czasu życia sprężarki.

 

Należy mieć na uwadze, że wszystkie rozważane pompy mają mocno przewymiarowane sprężarki w związku z czym, zład wody, bufor trzeba projektować tak jak w przypadku "standardowej" pompy nawet dwukrotnie mocniejszej. "Gorsza" pompa ciepłą z "lepszą" hydrauliką po stronie ogrzewania będzie działała lepiej od "lepszej" pompy ze "słabą" hydrauliką. Wychodzi to praktycznie w każdym wątku na tym forum.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie chyba czytasz to co chciał byś zobaczyć...

Na stronach 34 i 38 są rzeczy dotyczące hydroboxa ,czyli jednostki wewnętrznej , a w niej jest pewnie elektronika i obiegówka , więc ich nominalna moc może być 200W ( nominalna , nie minimalna ! ).

A pisząc wprost , w hydroboxie nie ma sprężarki ,więc jej mocy tam nie ma uwzględnionej.

 

Wiem że to dotyczy hydroboxa - o czym napisałem tylko innego zwrotu użyłem. ;) Wodę tam przecież nagrzewa też ta sama jednostka zewnętrzna, więc wydaje mi się że tą daną można się sugerować. Nie wiem, jako laik, czy mam rację, więc dlatego pytam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moja BROCHA -ale czytając to co piszesz =jest duże prawdopodobieństwo że wdepniesz w G---no

Bo dla ciebie odnośnikiem PC jest zuzywana energia To tak na wstępie.

Jeszcze jest taka PC jak LG

 

LG odpada. W grę wchodzi tylko T-cap i ewentualnie nowy Samsung. Mógłbym jeszcze iść np. w Auer, Saunier Duval, vaillanta, Daikina czy resublimacyjną, ale cena za wysoka. :) Tak się kraje jak krawcowi staje, więc dlatego biorę pod uwage te 2 powyższe. :)

Coraz bardziej zaczynam się skłaniać jednak do starego, poczciwego T-cap-a. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, autor idzie w Daikina, ale nie o to mi chodziło.

 

Nie wiem czemu tak istotna dla Ciebie jest minimalna modulacja pompy. To tak jakby przy zakupie samochodu kierować się minimalnymi obrotami silnika. Pompa ciepła nie lubi niskiej modulacji. Silnik inwerterowy teoretycznie można modulować praktycznie od zera, pompa też będzie się kręciła, co najwyżej nieco większe drgania (zwłaszcza przy pompach rotacyjnych), niższa efektywność (szczególnie przy scroll'u), etc... Zdecydowanie lepiej jest tak zaprojektować układ grzewczy, żeby pompa nie potrzebowała minimalnej modulacji.

Niski zakres modulacji wcale nie musi oznaczać przesunięcia optymalnego zakresu pracy. Możesz mieć dwie pompy z identyczną sprężarką w jednej producent pozwoli nisko modulować moc, a drugi programowo je zablokuje celem wydłużenia czasu życia sprężarki.

 

Należy mieć na uwadze, że wszystkie rozważane pompy mają mocno przewymiarowane sprężarki w związku z czym, zład wody, bufor trzeba projektować tak jak w przypadku "standardowej" pompy nawet dwukrotnie mocniejszej. "Gorsza" pompa ciepłą z "lepszą" hydrauliką po stronie ogrzewania będzie działała lepiej od "lepszej" pompy ze "słabą" hydrauliką. Wychodzi to praktycznie w każdym wątku na tym forum.

 

Temat modulacji podjąłem dlatego, bo chcę zastosować jak największa pompę z jak najmniejszą możliwością taktowania. ;)

Przy -20 mój dom potrzebuje 11,5kw, przy -10 prawie 9kw (dane bez CWU), a więc teoretycznie przy - 11 - 13 st. włączy się grzałka (nie licząc CWU, dotyczy T-cap 9kw). A pamiętam czasy kiedy mrozy były po -35st. więc zależy mi na maksymalnie optymalnym doborze pompy, stąd pytania o minima :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat modulacji podjąłem dlatego, bo chcę zastosować jak największa pompę z jak najmniejszą możliwością taktowania. ;)

Przy -20 mój dom potrzebuje 11,5kw, przy -10 prawie 9kw (dane bez CWU), a więc teoretycznie przy - 11 - 13 st. włączy się grzałka (nie licząc CWU, dotyczy T-cap 9kw). A pamiętam czasy kiedy mrozy były po -35st. więc zależy mi na maksymalnie optymalnym doborze pompy, stąd pytania o minima :)

 

A gdzie mieszkasz (jaka strefa klimatyczna)? Jak wysoko w górach i spodziewasz się regularnie -20*C to tylko pompa gruntowa.

 

Z tego co zrozumiałem to TCAP 9kW i TCAP 12kW różnią się tylko grzałką i softem (oraz pewnie ceną). A przy - 30*C to liczyć możesz tylko na grzałkę :) no i potrzebna będzie duża :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mieszkasz (jaka strefa klimatyczna)? Jak wysoko w górach i spodziewasz się regularnie -20*C to tylko pompa gruntowa.

 

Z tego co zrozumiałem to TCAP 9kW i TCAP 12kW różnią się tylko grzałką i softem (oraz pewnie ceną). A przy - 30*C to liczyć możesz tylko na grzałkę :) no i potrzebna będzie duża :)

 

Mieszkam w okolicach Wadowic (bliżej Andrychowa, ale Wadowice bardziej znane ;) ). To ta strefa w której zakłada się -20 ;) (chyba 3). :)

W ostatnich latach takich temperatur nie ma, ale jak wiadomo klimat się zmienia ciągle - raz ociepla a raz oziębia..... nikt nie wie jakie beda temperatury za 10 lat - bo mam nadzieję że przynajmniej tyle pompa wytrzyma :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat modulacji podjąłem dlatego, bo chcę zastosować jak największa pompę z jak najmniejszą możliwością taktowania. ;)

Przy -20 mój dom potrzebuje 11,5kw, przy -10 prawie 9kw (dane bez CWU), a więc teoretycznie przy - 11 - 13 st. włączy się grzałka (nie licząc CWU, dotyczy T-cap 9kw). A pamiętam czasy kiedy mrozy były po -35st. więc zależy mi na maksymalnie optymalnym doborze pompy, stąd pytania o minima :)

 

T cap i przy -20*C grzałek nie włączy

Odnośnie taktowań ------Opisywałem NIE RAZ

Jak instalację ( CO ) będziesz miał wykonaną poprawnie to żadnych taktowń nie zobaczysz Jak PC włączysz np. na 14h to ona zaliczy 1 Start Stop

Co musi być spełnione:

- Odpowiedni zład wody tj. 20L wody na każdy 1kW mocy PC i tak dla PC 9kW jest 180L

-moc grzejników lub podłogi = lub > od mocy PC po modulacji dla określonej temp zasilania

-odpowiedni przepływ

Jak instalacjia tego wymaga to potrzebne (sprzęgłolub buforek 50L

Wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T cap i przy -20*C grzałek nie włączy

Odnośnie taktowań ------Opisywałem NIE RAZ

Jak instalację ( CO ) będziesz miał wykonaną poprawnie to żadnych taktowń nie zobaczysz Jak PC włączysz np. na 14h to ona zaliczy 1 Start Stop

Co musi być spełnione:

- Odpowiedni zład wody tj. 20L wody na każdy 1kW mocy PC i tak dla PC 9kW jest 180L

-moc grzejników lub podłogi = lub > od mocy PC po modulacji dla określonej temp zasilania

-odpowiedni przepływ

Jak instalacjia tego wymaga to potrzebne (sprzęgłolub buforek 50L

Wszystko.

Po podłodze będzie ok 140-160m. Połowa kaloryfery - będą wymienione na przewymiarowane 3-płytowe stalowe, bo obecnie są stare żeliwne. Druga połowa to podłogowka - poddasze użytkowe. Dodatkowo planuje bufor 300l.

Więc sądzę że zład wody będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłodze będzie ok 140-160m. Połowa kaloryfery - będą wymienione na przewymiarowane 3-płytowe stalowe, bo obecnie są stare żeliwne. Druga połowa to podłogowka - poddasze użytkowe. Dodatkowo planuje bufor 300l.

Więc sądzę że zład wody będzie ok.

 

Oki- wszystko gra . Teraz najważniejsze przy mieszanej instalacji aby to dobrze spiąć.

Bufor w układ równoległy -pierwotny i wtórny

Dwie pompki na układzie wtórnym z zaworem termostatycznym ( osobna temp na OP i grzejniki )

Przy takim układzie wystarczy płyta bez rozszerzeń w PC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki- wszystko gra . Teraz najważniejsze przy mieszanej instalacji aby to dobrze spiąć.

Bufor w układ równoległy -pierwotny i wtórny

Dwie pompki na układzie wtórnym z zaworem termostatycznym ( osobna temp na OP i grzejniki )

Przy takim układzie wystarczy płyta bez rozszerzeń w PC

 

Zgadza się tylko, jak chcesz mieć ciepło przy temp -20*C to chyba raczej musi to być TCAP 12kW (OZC 11.5kW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...