babula40 05.02.2023 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 (edytowane) Dzień dobry. We wrześniu 2022r. zleciłam montaż okna kuchennego. Kiedy przyszły mrozy, okazało się, że okna są nieszczelne i wieje ,tym samym w kuchni jest zimno. Wykonałam telefon do firmy prosząc o wyregulowanie czy doszczelnienie tegoż okna. Dostałam odp. na @, ; ''Regulacja okien leży po stronie klienta - okna należy regulować zwiększając zmniejszając docisk w zależności od pory roku.'' Reklamacja niezasadna.Czy rzeczywiście firma ma rację ? Mieszkam tylko z córką i sprawy techniczne nie są naszą mocną stroną. Proszę o pomoc fachowców z tego forum. Będę wdzięczna. Dodam, że w umowie nie ma słowa o reklamacjach. Edytowane 5 Lutego 2023 przez babula40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusik6 05.02.2023 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2023 okna posiadają w środku regulacje zima-lato. Należy otworzyć okno i śrubokrętem lub imbusem przestawić na tryb zimowy, dociśnie się wtedy uszczelka w oknie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 06.02.2023 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 Dzień dobry. We wrześniu 2022r. zleciłam montaż okna kuchennego. Kiedy przyszły mrozy, okazało się, że okna są nieszczelne i wieje ,tym samym w kuchni jest zimno. Wykonałam telefon do firmy prosząc o wyregulowanie czy doszczelnienie tegoż okna. Dostałam odp. na @, ; ''Regulacja okien leży po stronie klienta - okna należy regulować zwiększając zmniejszając docisk w zależności od pory roku.'' Reklamacja niezasadna.Czy rzeczywiście firma ma rację ? Mieszkam tylko z córką i sprawy techniczne nie są naszą mocną stroną. Proszę o pomoc fachowców z tego forum. Będę wdzięczna. Dodam, że w umowie nie ma słowa o reklamacjach. Jeżeli w oknie zamontowanym ledwie kilka miesięcy temu są nieszczelności to praktycznie na 100% problem nie leży w regulacji docisku. Firma jest niepoważna jeżeli tak traktuje klienta. Warto napisać co to za firma i jakie okna by przestrzec innych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
babula40 06.02.2023 08:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 Firma Cezbud z Olsztyna. W necie mają same dobre opinie.Za dobry rady, bardzo dziękuję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 06.02.2023 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 okna posiadają w środku regulacje zima-lato. Należy otworzyć okno i śrubokrętem lub imbusem przestawić na tryb zimowy, dociśnie się wtedy uszczelka w oknie. No dobrze, powiedzmy że jest w oknie taka popularna medialnie regulacja, ale fachowcy jej nie używają na co dzień, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli ekipa przestawiła zaczepy w trakcie montażu na mniejszy docisk (tzw. letni) to najczęściej oznacza krzywe skrzydło lub jakieś inne, uzsadnione przypadki (np. robię to czasem w przesuwkach, gdzie skrzydło jest ogromne i zamknięcie wymaga dużej siły) Nie wiemy gdzie dokładnie wieje u autorki posta. Określenie miejsca (w którym dokładnie miejscu okna) pomogłoby wskazać potencjalną przyczynę i sposób jej usunięcia. A może czuć przewiewy pod oknem - wtedy oczywista jest przyczyna leżąca w montażu. Tak czy inaczej: - rozumiem sprzedawcę. Być może jest to kwestia regulacji, ale dobrym zwyczajem w branży jest "pierwsza regulacja gratis". W karcie gwarancyjnej Dako (wskazany salon reklamuje się z tą firmą) opublkowanej na oknotest.pl - nie znalazłem zapisu o regulacjach (to zwykle tajemnica poliszynela - nikt nie ma odwagi napisać wprost że to usługa płatna). - sprzedawca powinien rozumieć klienta. Jeśli wieje - to nie jest normalne i powinien przyjąć zgłoszenie by ocenić co tam się stało. Jeśli to tylko drobna regulacja wynikająca z eksploataacji okna, to faktycznie można czuć się zbowiązanym do rozliczenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 06.02.2023 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2023 - sprzedawca powinien rozumieć klienta. Jeśli wieje - to nie jest normalne i powinien przyjąć zgłoszenie by ocenić co tam się stało. Jeśli to tylko drobna regulacja wynikająca z eksploataacji okna, to faktycznie można czuć się zbowiązanym do rozliczenia.. Nie chcę wchodzić "w buty" kolegi TEST ale skoro okna zamontowano we wrześniu 2022r. to w przypadku reklamacji "z rękojmi" (a ta ma tutaj jeszcze zastosowane) istnieje domniemanie, że wada była w oknie od początku. Więc dziwię się sprzedawcy, że postępuje tak jak jest to opisane. Art. 5562. 13 [Domniemanie istnienia wady w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego przy sprzedaży konsumenckiej] Jeżeli kupującym jest konsument, a wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 08.02.2023 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2023 Ja nie wątpię, że z punktu widzenia rękojmi, potocznie zwanej "gwarancją" klient ma rację.. Próbuję jedynie znaleźć rozwiązanie kompromisowe, by sprzedawca czuł się zobowiązany, a nie przymuszony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 08.02.2023 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2023 (edytowane) ''Regulacja okien leży po stronie klienta - okna należy regulować zwiększając zmniejszając docisk w zależności od pory roku.'' Niepoważna firma. Ja w umowie na montaż miałem taki zapis (a serwisant ma do mnie jakieś 90km): Wyjścia masz zasadniczo dwa szybkie i jedno wolne: - zamówić płatną regulację w sensownej firmie (o ile to regulacja - jak to wada montażu czy samego okna to trzeba będzie przejść do wyjścia wolnego) - pooglądać tutoriale na YT - i samodzielnie wyregulować. To nie jest wielka filozofia. - wolne - składać reklamację. W najgorszym wypadku stwierdzą, że niezasadna i obciążyć kosztem regulacji. Ale do tego muszą przyjechać i sprawdzić. Może być też tak, że profil się wykrzywił - wtedy regulacja nie wystarczy. Na YT znajdziesz też jak się prostuje wykrzywione profile (wymaga sprzętu i umiejętności). Nie wykluczone też, że przyczyną jest budżetowe okucie okna i od strony zawiasów nie ma dociągów czy są źle zamontowane (nie spasowane) albo nieszczelny montaż (czyli wieje między ramą a murem - może w umowie masz, że uszczelnić to musisz we własnym zakresie?). Edytowane 8 Lutego 2023 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.