pazzet 16.05.2023 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 Witam. Sytuacja wygląda następująco. Nad wysuniętym poza bryłę domu garażem wykonano taras. Warstwy zgodnie z projektem (termo- i hydroizolacja, na górze gres mrozoodporny). Na koniec wykonawca barierki zamocował ją jak widać na zdjęciu. Po pewnym czasie zaczęły pojawiać się wykwity na ścianach oraz odpadać tynk. Zaczęły odpadać także płytki z bocznej powierzchni ogniomurka. Co może być przyczyną? Na pewno jakimś sposobem woda opadowa przedostaje się do zewnętrznej warstwy ściany. Pierwsze podejrzenie padło na mocowanie balustrady, i przerwaną poprzez kotwy izolację. Czy Waszym zdaniem to może być to, czy przyczyny szukać gdzieś indziej - i jak problem rozwiązać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 17.05.2023 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2023 Jeśli barierka była montowana po wykonaniu hydroizolacji bez wypuszczania mocowań w formie gwintowanych szpilek na etapie tej hydroizolacji to mocowania po prostu uszkodziły ją przez co wilgoć migrująca w dół napotkała na tynk uszkadzając go w trakcie zimy.Okapnik czyli opierzenie z blachy powinno być wypuszczone co najmniej 4 cm poza mur.Spad może być na jedną stronę ale rynnę wypadało by zamontować także od wjazdu do garażu, Po drugie to czy garaż jest ogrzewany?Możliwe iż pary wilgoci wnikające w ścianę i nie mając ujścia przez taras przez co rozsadzają warstwy elewacji ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pazzet 18.05.2023 08:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2023 Garaż ogrzewany i wentylowany, przenikająca wilgoc z garażu bym wykluczył.Zakładam że wina jest po stronie mocowań barierki. Pytanie, jak teraz problem rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 18.05.2023 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2023 (edytowane) Nie należy nic zakładać, i przyjmować jako pewnik. Odkręcić wszystkie mocowania ( kołki, kotwy ) które dziurawią izolację, niestety trzeba będzie wymienić także płytki w miejscach mocowania i oczyścić te miejsca ze starego kleju.Zamocować szpilki o wymiarach zgodnych z otworami mocowań barierki na kotwę chemiczną.Podczas mocowania po wierceniu otwory dobrze odpylić.Po zamontowaniu szpilek wykonać hydroizolację szlamem cementowym na całej powierzchni zdemontowanych płytek.Szczególnie dobrze zaizolować miejsce styku posadzki ze szpilkami. Można pokryć także szpilkę na wysokości 1 - 2cmPrzykleić nowe płytki w miejscu szpilek wiercąc otwory.Dodatkowo przed montażem mocowań barierki można pokryć szlamem płytkę w miejscu w którym przykrywa ją stopa barierki.Zamontować barierki wklejając stopy na uszczelniacz dekarski , dodatkowo jeśli uszczelniacz wyjdzie pomiędzy płytką a stopą barierki uszczelnić styk tworząc tam swego rodzaju ćwierćwałek. Czy pod termoizolacją ( styropianem ) jest warstwa hydroizolacji w formie papy termozgrzewalnej lub na lepiku. Rozumiem że warstwy kolejne to ocieplenie, wylewka ze spadkiem, hydroizolacja pod płytkami. Gdzie jest mocowany okapnik czyli opierzenie tarasu.?..... do wylewki i pokryty hydroizolacją czy do płyty - stropu garażu pokryty częściowo papą Edytowane 18 Maja 2023 przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.