Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakie zbrojenie dla lanego murka 0,6m


Recommended Posts

Zdecydowałem się wylać również 10cm dna tak aby utrzymać dolne części murka. Jedyny problem widzę taki że aby to wylać muszę oddzielić ściany od podłogi bo będą lał za jednym razem przy wynajmie pompy. Szczeliny potem zaleje zaprawą z worka.

Czy to dobra droga? Jakie dać zbrojenie na dno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku to nie ma aż takiego znaczenia.

Masz rację i siła działa od zewnątrz do środka więc to wewnętrzne zbrojenie musi być zakotwione do zewnętrznych.bo tam działa siła rozciągajaca mur.

Od zewnątrz siła jest tylko ściskająca..

Narożnik jest oparty o prostopadle idącą część.

Nie masz racji.

Strona wewnętrzna - w środku rozpiętości jest rozciąganie i potrzebne jest zbrojenie a przy narożniku wewnętrznym od wewnątrz jest ściskanie.

Strona zewnętrzna - w środku rozpiętości jest ściskanie i tam nie jest potrzebne zbrojenie ale w narożniku zewnętrznym od zewnątrz jest rozciąganie i tam jest potrzebne zbrojenie od strony zewnętrznej.

 

Dla ułatwienia - jest to schemat płyty (belki) utwierdzonej na końcach.

Nie jest to schemat belki wolnopodpartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 10 cm szczelinie w szalunku dna i betonie gęsto plastycznym nie widzę problemów z zalewaniem całości.

Na budowie zalewamy schody na piętro 3 m wyżej a Ty się boisz murku 0,6m

Jedyny problem który dostrzegam to ilość która tu wynosi ok 4m3 a minimum dla gruchy to najczęściej 6m3 no chyba że dopłacisz.

 

W poprzednim Twoim temacie już to wspomniałem ale powtórzę:

Szwagier, brat, sąsiad lub dobry znajomy 1 dwie taczki. Te kilka stówek która zostanie będziesz miał na ugaszenie pragnienia po robocie. :)

 

Nie masz racji.

Dla ułatwienia - jest to schemat płyty (belki) utwierdzonej na końcach.

Nie jest to schemat belki wolnopodpartej.

 

To jakiś konkurs....... nie potrzebuję ułatwień.

Fizykę miałem dawno ale używana wiedza nie zanika.

Belka utwierdzona na końcach ...... może podobny ale to nie do końca ten schemat

A wpływ kształtu przekroju?

To jest po trochu belka wolnopodparta ciągła lub belka sprężona.

Możliwe że wklepujesz dane do programu i widzisz nawet strzałki ugięcia ale ja widzę gdzie, z jakiego powodu i w jaki sposób najczęściej pęka .

Ostatecznie kończąc jestem się w stanie z Tobą zgodzić ale tylko dlatego że do basenu oprócz ścian doszło dno. :)

Edytowane przez Mareks77
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to czas i logistyka, działkę mam już zagospodarowaną i nie mam za bardzo jak wysypać piasku, żwiru, cementu, do tego kręcić beton etc. za każdy transport liczą teraz przynajmniej stówkę i robi się niewielka różnica.

A tak zrobimy względnie czysto i względnie szybciej :)

Z tą szczeliną to dobra wiadomość, moja wiedza w tym temacie jest bardzo ograniczona i miałem obawy że zostawiając 10cm szczeliny przy wibrowaniu ścian wypłynie mi tą szczeliną wyrównując poziom przed i za szalunkiem. U mnie w betoniarni nie znają pojęcia betonu gestoplastycznego, jest poprostu B25 W8 z gruchy ;) czy trzeba to również jakość specjalnie zbroić czy dać kilka prętów i zalewać? Na całości będzie geokratka wypełniona kamyczkami. Na środku będzie dodatkowo otwór fi160 i nacięte rowki aby odprowadzać wodę z powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u was betonu nie wożą wywrotką.

Dostawa w dwóch ratach i folia budowlana na którą wykipruje zawartość będzie o wiele tańsza niż dopłata za minimumw gruszce i pompę.

No ale to nie moja sprawa.

Jeśli kamyczki w kratce to po co to dno.

Podsypka piaskowa, geowłókninai kratka ze żwirem.

Ładnie to wygląda dopuki nowe.

Wejdziesz z butami, nawieje liści trochę błota z deszczu i gotowe,

Robisz odwodnienie a z drugiej strony ograniczasz odpływ. do kratki ściekowej

Zamiast otworu centralnego pod ogniskiem po wykopaniu całości na kilku workach betonu rozrobionego w taczce osadził bym odpływ liniowy z polimerobetonu dookoła podłogi który będzie dodatkowo robił za szalunek tracony.

Odpływ oczywiście podłączony rurami.

Na całości dna wystarczą 4 siatki sbrojeniowe.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizykę miałem dawno ale używana wiedza nie zanika.

Belka utwierdzona na końcach ...... może podobny ale to nie do końca ten schemat

A wpływ kształtu przekroju?

To jest po trochu belka wolnopodparta ciągła lub belka sprężona.

Możliwe że wklepujesz dane do programu i widzisz nawet strzałki ugięcia ale ja widzę gdzie, z jakiego powodu i w jaki sposób najczęściej pęka .

Ostatecznie kończąc jestem się w stanie z Tobą zgodzić ale tylko dlatego że do basenu oprócz ścian doszło dno. :)

Fizyka - statyka. Nie pamiętam czy statyka była w szkołach.

To jest schemat czterech belek ciągłych zagiętych względem siebie o 90 stopni (po obwodzie w czworokąt).

W środku między podporami moment zginający (do środka) jest 2 z mniejszy niż ten w narożnikach.

Nie wklepuję tego do programu.

Takie proste schematy ogarniam umysłem :)

Nic w tym schemacie i w zbrojeniu nie ma z belek sprężonych.

 

Wprowadzenie dna o które będzie opierać się dół tej ścianki całkowicie zmienia schemat statyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u was betonu nie wożą wywrotką.

Dostawa w dwóch ratach i folia budowlana na którą wykipruje zawartość będzie o wiele tańsza niż dopłata za minimumw gruszce i pompę.

No ale to nie moja sprawa.

Jeśli kamyczki w kratce to po co to dno.

Podsypka piaskowa, geowłókninai kratka ze żwirem.

Ładnie to wygląda dopuki nowe.

Wejdziesz z butami, nawieje liści trochę błota z deszczu i gotowe,

Robisz odwodnienie a z drugiej strony ograniczasz odpływ. do kratki ściekowej

Zamiast otworu centralnego pod ogniskiem po wykopaniu całości na kilku workach betonu rozrobionego w taczce osadził bym odpływ liniowy z polimerobetonu dookoła podłogi który będzie dodatkowo robił za szalunek tracony.

Odpływ oczywiście podłączony rurami.

Na całości dna wystarczą 4 siatki sbrojeniowe.

Idea odpływu świetna, jednak teren płaski, pseudo studnia chłonna i dodatkowe koszty odpływu - temat do przeanalizowania.

Dno właśnie po to aby nie robić tego na glinie, jeśli nie lane dno to był pomysł na zagęszczony kamień, cena za kamień porównywalna jak z beton a beton myślę że pozytywnie wpłynie na samą konstrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod konstrukcję najlepiej dać warstwę klińca, oczywiście zagęszczonego a następnie warstwę piasku.

Kliniec 10 - 15cm będzie dobrym posadowieniem całości a także odwodnieniem.

Pomiędzy kliniec a piasek dać geowłókninę a na lekko zagęszczony i wyrównany piasek najlepiej folia budowlana, nawet 2 warstwy 0,2mm lub jedna gruba przynajmniej 0,5mm

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod konstrukcję najlepiej dać warstwę klińca, oczywiście zagęszczonego a następnie warstwę piasku.

Kliniec 10 - 15cm będzie dobrym posadowieniem całości a także odwodnieniem.

Pomiędzy kliniec a piasek dać geowłókninę a na lekko zagęszczony i wyrównany piasek najlepiej folia budowlana, nawet 2 warstwy 0,2mm lub jedna gruba przynajmniej 0,5mm

A jak grubo tego piasku na kliniec? Myślałem aby jako warstwę drenującą dać tylko 10cm piasku - koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...