ADAMOS48 09.01.2005 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2005 Swiat jest bardzo mały .Zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek33 10.01.2005 08:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 witam bardzo ciekawe informacje , hmm ale tak czytajac posty , dochodze do wniosku , ze instalacja CO w miedzi , to praktycznie tylko wyprowadzenia do pieca czy do grzejników , ( jesli niemozna zalewac w posadzce , niepewnośc połączeń) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek33 10.01.2005 08:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 witam bardzo ciekawe informacje , hmm ale tak czytajac posty , dochodze do wniosku , ze instalacja CO w miedzi , to praktycznie tylko wyprowadzenia do pieca czy do grzejników , ( jesli niemozna zalewac w posadzce , niepewnośc połączeń) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek33 10.01.2005 08:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 witam bardzo ciekawe informacje , hmm ale tak czytajac posty , dochodze do wniosku , ze instalacja CO w miedzi , to praktycznie tylko wyprowadzenia do pieca czy do grzejników , ( jesli niemozna zalewac w posadzce , niepewnośc połączeń) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 10.01.2005 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 witam bardzo ciekawe informacje , hmm ale tak czytajac posty , dochodze do wniosku , ze instalacja CO w miedzi , to praktycznie tylko wyprowadzenia do pieca czy do grzejników , ( jesli niemozna zalewac w posadzce , niepewnośc połączeń) Wojtek Jeśli zastosujesz drogie rozwiazanie instalacji to możesz mieź dawać w podłodze. Wyglada to tak że kupujesz rury z miękkiej miedzi zwijane w kręgach i łączenia masz tylko w rozdzielaczach i przy grzejnikach. Wada takiego rozwiązania jest taka że wychodzą wtedy straszne ilości tej miedzi. Miedź doskonale przewodzi ciepło więc na takiej dużej ilości przewodów bedą ogromne straty. Sama "izolacja" cieplna typu peszel jest całkowicie niewystarczająca. Przy miedzi trzeba stosować grube otuliny z pianki. Taka rura w przyzwoitej izolacji termicznej zaczyna zajmować już trochę miejsca. Jak masz powiedzmy 10 grzejników to do skrzynki rozdzielaczowej będzie schodziło się już 20 izolowanych dosyć grubych rur. Jak przyjmiesz że jedna rura z izolacją ma ok 4 cm to przy rozdzielaczu będziez mieć zajety pas podłogi szerokości 80 cm!!!. Jak nie dazs bardzo dobrej izolacji termocznej na rury to będziesz mieć ogrzewanie podłogowe i to o wiele wiele za duże. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semp 10.01.2005 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2005 Inwestor masz taką chatę co trzeba 10 grzejników na jedną kondygnacje A tak poważnie to nie jest tak żle. Policzyć peszel to też niezła "gomoła" wyjdzie i to bez ocieplenia, a plasticzek też traci ciepełko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 11.01.2005 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2005 Inwestor masz taką chatę co trzeba 10 grzejników na jedną kondygnacje A tak poważnie to nie jest tak żle. Policzyć peszel to też niezła "gomoła" wyjdzie i to bez ocieplenia, a plasticzek też traci ciepełko. No fakt mam maleństwo potrzebuję tylko 14 grzejników i 2 podłogówki daje to 34 rury w rozdzielaczu. Życzę zdrowia zrobić taki rozdzielacz i bez "supłów" poukładać przynim prawie 1,5m szerokości rur A przecież w tym miejscu nie ida tylko rurki od c.o. a gdzie jeszcze rurki od z.w., c.w., cyrkulacja , instalacje elektryczne, RTV, LAN itd. Wracając do tematu rury z PP-R traca ponad 100 razy mniej ciepła od miedzianych i do tego spokojnie moga być zalewane w betonie bez niczego. Jedynie c.w.u. i cyrkulację trzeba izolować. Gdybym dał Cu w systemie rozdzielaczowym w izoljacji z rur peszla to średno do grzejników bym miał 40 m rury ciekawe czy choć 50% ciepła dotarłoby do moich grzejników. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ADAMOS48 11.01.2005 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2005 Ciekawych rzeczy sie dowiaduje żyje już sporo ,ale pierwszy raz słyszę żeby fachowiec zalecał zalewać rury bez otulin? Pomijając fakt ucieczki ciepła to pal sześć ,ale współczynnika rozszeżalności to nie przepuszczę .Po paru latach naprężeń i ocierań o beton to z takiej rury nie osłonietej będa tylko wióry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 12.01.2005 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2005 Adamos i inni mają rację - mądry fachowiec nie zalewa rur miedzianych nie będących w otulinie. Po drugie mądry fachowiec zawsze izoluje rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 12.01.2005 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2005 Ciekawych rzeczy sie dowiaduje żyje już sporo ,ale pierwszy raz słyszę żeby fachowiec zalecał zalewać rury bez otulin? Pomijając fakt ucieczki ciepła to pal sześć ,ale współczynnika rozszeżalności to nie przepuszczę .Po paru latach naprężeń i ocierań o beton to z takiej rury nie osłonietej będa tylko wióry. ADAMOS a ja bardzo czesto widziałem zalewane rury z Cu w samych tylko peszlach bez otulin. O tym własnie napisałem przeczytaj uważnie daje się powszechnie same tylko peszle bez otulin. Acha Adamos jeśli chodzi o rury PP-R to zalewanie bezposrednio w betonie dopuszcza aprobata oraz instrukcje producentów. Rura PP-R w betonie wcale się nie rozszerza ani wcale nie pracuje jej rozszeżalnosć zalanej w betonie wynosi "zero" znaczy tyle co betonu wiec o ocieraniu się nie ma mowy. To bardzo duża zaleta systemu PP-R . To jak najbardziej prawidłowy sposób układania tych rur. Widzisz żyjesz tyle lat a jeszcze takich rzeczy nie wiedziałeś . No ale jak optuje sie tylko za czerwienią Cu . Nie matrw się Adamos mało kto wie że tak można robić z PP-R a ciepła ucieka naprawdę niewiele. Ten materiał naprawdę przewodzi minimalne ilości ciepła. Też miałem na poczatku takie obawy że będzie stygło i że grzejniki na końcu będą zimne nic takiego sie nie dzieje. Przy temp. zasilania ok. 50 oC woda schładza się o ok. 3 st w rurze o długości ok 35 m zalanej w betonie bez żadnej izolacji. A rury tak układane pracuja już w plsce bez problemów ponad 10 i wiecej lat i żadnych wiórów nie ma bo one wcale w betonie nie pracuja tylko jest tak jak jest napisane w aprobacie i instrukcjach montażu. Widzisz sam popatrz takie to g....o tanie a tyle kurcze ma zalet normalnie w pale się nie mieści. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kanadyjczyk 13.01.2005 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 Rura PP-R w betonie wcale się nie rozszerza ani wcale nie pracuje jej rozszeżalnosć zalanej w betonie wynosi "zero" znaczy tyle co betonu wiec o ocieraniu się nie ma mowy. To bardzo duża zaleta systemu PP-R . Przy temp. zasilania ok. 50 oC woda schładza się o ok. 3 st w rurze o długości ok 35 m zalanej w betonie bez żadnej izolacji. A rury tak układane pracuja już w plsce bez problemów ponad 10 i wiecej lat i żadnych wiórów nie ma bo one wcale w betonie nie pracuja tylko jest tak jak jest napisane w aprobacie i instrukcjach montażu. Widzisz sam popatrz takie to g....o tanie a tyle kurcze ma zalet normalnie w pale się nie mieści. Pozdrawiam Przyrost długości prawie 14 cm na tych twoich 35 metrach rury uważasz za pomijalnie małą? Nie chodzi o to że się nie rozszerza lub jak piszesz rozszerza się tak samo jak beton. W przypadku kiedy zalewasz w betonie rura musi przejąć wszystkie naprężenia ponieważ nie może się swobodnie odkształcać. A co do przewodności cieplnej tych rur - no cóż spadek temperatury o 3 stopnie (nie wiem jak to pomierzyłeś) na długości 35 m i 50 st na zasilaniu to na prawdę jest dużo. Nie jest to oszywiście jakiś wielki problem bo jak podejrzewam izolację cieplną pasz pod rurami więc ciepło tracone na drodze przesyłu i tak pozostaje w bryle budynku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 13.01.2005 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 Kanadyjczyk dokładnie tak jak napisałeś przewiduje technologia i instrukcja montażu czyli że rura się nie rozszerza i przejmuje naprężenia. Właśnie tak ma być. Spadek temperatury o 3 st przy systemie trójnikowym gdzie z tego mojego ok. 35m pionu zasilone są w zasadzie wszystkie grzejniki to pryszcz w porównaniu ze stratami w instalacjach rozdzielaczowych. Gdybym wykonał ta instalację z Cu w systemie rozdzielaczowym i nie wiem jak dobrze zaizolował to mialbym o wiele wieksze straty niż w tym systemie który mam bez izolacji. Straty na instalacji c.o. owszem zostaja w budynku tylko jak zostana nie w tych pomieszczeniach w których akurat potrzeba to wcale nie jest tak fajnie. Następna sprawa to koszmarne ilości rur przy syst. rozdzielaczowym u mnie wyszłoby gdzieś z 600 m rur które by trzeba zaizolować. Przy systemie który mam wyszło mi ok. 160 m czyli prawie 4 razy mniej !!!! do tego brak badziewnej szfki z rozdzielaczami wcale nie takiej taniej. Inastalacja jest podłączona dwoma rurami DN32 a nie kilkudziesięcioma . Nie namawiam nikogo do rezygnowania z rozdzielaczy ale wcale tak nie jest że jedyny słuszny obecnie system instalacji to rozdzielaczowy i jeszcze najlepiej z Cu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kanadyjczyk 13.01.2005 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 Nie no, następny. Co wam jest. Nie pisz takich rzeczy bo robisz ludziom wodę z mózgu. Co do długosci rur i badziewnej szafki ok masz rację, w twoim domu lepszy jest system rozdzielaczowy. Ale sam policz 3 st przy temp zasilania 50 to jest 6 % strat. Ja również nie namawiam nikogo na rozdzielacze ani na system trójnikowy bo u każdego inny system sprawdzi się lepiej lub gorzej. Moje wątpliwości budzi fakt że zalałeś rury bez izolacji w betonie i twierdzisz że zrobiłeś dobrze bo PP-R słabo przewodzi ciepło. Fakt przewodzi słabo ale w porównaniu z miedzią. Zmniejszenie strat ciepła w twoim rozwiązaniu i gdybyś zastosował izolację wynosi około 6W/m. Dla całej instalacji strata ta wynosi wiięc około 1 kW, sam przyznasz że nie jest to mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 13.01.2005 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 Czy można zastosować system mieszany. Tzn. z rozdzielacza wyprowadzać rury nie do każdego pomieszczenia ale np. jedną parę do dwóch, trzech pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 13.01.2005 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 Nie no, następny. Co wam jest. Nie pisz takich rzeczy bo robisz ludziom wodę z mózgu. Co do długosci rur i badziewnej szafki ok masz rację, w twoim domu lepszy jest system rozdzielaczowy. Ale sam policz 3 st przy temp zasilania 50 to jest 6 % strat. Ja również nie namawiam nikogo na rozdzielacze ani na system trójnikowy bo u każdego inny system sprawdzi się lepiej lub gorzej. Moje wątpliwości budzi fakt że zalałeś rury bez izolacji w betonie i twierdzisz że zrobiłeś dobrze bo PP-R słabo przewodzi ciepło. Fakt przewodzi słabo ale w porównaniu z miedzią. Zmniejszenie strat ciepła w twoim rozwiązaniu i gdybyś zastosował izolację wynosi około 6W/m. Dla całej instalacji strata ta wynosi wiięc około 1 kW, sam przyznasz że nie jest to mało. Eee tam Kanadyjczyk jakie tam robienie wody z mózgu spoko. 6 % w mojej instalacji to ok. 600 W czyli przecietnie sredniosezonowo 300W. To jak najbardziej do zaakceptowania . Policz teraz na podstawie danych które sam podałeś 6W/m przy systemie rozdzielaczowym byłoby 6*600= 3,6 kW . Cała sprawa rozbija się o to że w systemie trójnikowym jest znacznie mniej rur czyli straty sa znacznie mniejsze. Dodatkowo jak zastosuje się źle przewodzace rury można sobie pozwolić na rezygnację z izolacji i nadal straty beda akceptowalne. Przy c.w.u. i cyrkulacji zastosowałem oczywiście dodatkowo otulinę izolacyjną. Powtarzam jeszcze raz nikogo nie namawiam do rezygnacji z systemu Cu rozdzielaczowego ale warto przemyśleć i przeanalizować sprawe systemu trójnikowego. Nie wiem po ile sa rury Cu ale pewnie gdzieś po 4 zł. jeśli zaoszczędzimy ich 400m do tego jeszcze szfka i rozdzielacz pewnie nastepne 400 zł to zostanie nam w kieszeni ok. 2tys zł. Jak te 2 tys. dołorzymy do kotła atmosferycznego to spokojnie mamy kondensata. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 1950 13.01.2005 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 panowie jakie straty przecież to zostaje w budynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
preev 13.01.2005 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 panowie jakie straty przecież to zostaje w budynku straty stratami, ale mnie ciekawi to zalewanie rurek PP betonem w każdej instrukcji montażu instalacji z PP (sam taką robiłem zdaje się z wefatherm-u) jest jak byk napisane, że zalewane rurki muszą być w otulinie (nie mówiąc już o dodatkowych miejscach kompensujących, np. przy kącie 90 st. etc) jeśli chodzi o miedź to też chyba trzeba dawać otulinę (w sumie rozszerzalność większa od stali choć nie tak duża jak tworzywo) ale tu już może wypowie się adamos niereformowalny pod kątem plastików wszelakich zwolennik miedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 1950 13.01.2005 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2005 każda instalacja która jest zamurowana czy zalana w wylewce powinna być w otulinie która pozwoli na skompensowanie wydłużeń liniowych, ponadto muszą być zastosowane kompensatory które także powodują zniwelowanie wydłużeń, mogą to być kompensatory naturalne typu zmiana kierunku prowadzonych rur lub specjalne kształtki kompensujące powstające wydłużenia (typowe kompensatory), nie jest powiedziane jaka to ma być otulina, kiedyś stosowano tekturę falistą do owijania rur w wylewce i też sie sprawdzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kanadyjczyk 14.01.2005 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 Inwestor, dziubasku co się tak przypiąłeś do tych rozdzielaczy. Trójniki są cacy i pewnie jak bym miał inny dom to bym zrobił instalację w ten sposób. Ciekawi mnie tylko dlaczego nie dałeś izolacji na c.o. a jak sam piszesz zaizolowałeś c.w.u. Na okrągło licząc nawet przy tych 600 W rocznie daje około 300 m3 gazu. No i ...? Czyli około 300 stówek na rok a ile wydałbyś na otuliny? Jak bym zaoszczędził (a w miom przytpadku nie zaoszczędził bym) to najwyżej wydałbym na piwko a nie na kondensata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 14.01.2005 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 panowie jakie straty przecież to zostaje w budynku straty stratami, ale mnie ciekawi to zalewanie rurek PP betonem w każdej instrukcji montażu instalacji z PP (sam taką robiłem zdaje się z wefatherm-u) jest jak byk napisane, że zalewane rurki muszą być w otulinie (nie mówiąc już o dodatkowych miejscach kompensujących, np. przy kącie 90 st. etc) jeśli chodzi o miedź to też chyba trzeba dawać otulinę (w sumie rozszerzalność większa od stali choć nie tak duża jak tworzywo) ale tu już może wypowie się adamos niereformowalny pod kątem plastików wszelakich zwolennik miedzi Preev przeczytaj instrukcję montażu systemu PP-R fusiotherm firmy Aquqtherm. Bardzo dobra instrukcja jako jedna z niewielu dokładnie opisuje co i jak należy robić łacznie ze sposobem wykonania próby udarowej. http://www.aquatherm.com.pl/down/katalog-all.pdf Jeśli masz jekieś watpliwości co do układania rur w posadzce i zalewania ich na sztywno to porzeczytaj informacje na str. 4.6 ww poradnika. Poradnik polecam wszystkim osobom stosujacym PP-R bo mozna go w zasadzie stosować dla wszystkich systemów PP-R. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.