Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

próg garażu - izolacja proszę o porade


yogivw

Recommended Posts

Szanowni,

Kilka lat temu skończyliśmy budowę domu,

Wykonawcy spartaczyli albo ja nie dopilnowalem poprawnej izolacji progu garażu.

Dodatkowo za namową jednego z ekspertów zgodziłem się na anhydryt w garazu bez ogrzewania podłogowego. Wiem że to błąd ale tak zostało to zrobione. Czoło wylewki zostało zabezpieczone ale to nie zmienia faktu że nie ma izolacji pomiędzy wylewka a podbudowa i kostka.

Wylewka podciąga wilgoć i degraduje wylewkę, żywica która jest na wylewce odchodzi w miejscu łączenia z kostką (kostka dodatkowo siadła przy łączeniu co dodatkowo ja wykrusza)

Chciałbym to jakoś naprawić, nie do końca mam pomysł jak. Chciałbym jednak uniknąć wymiany całej wylewki.

Ktoś doradzi jak mógłby wyglądać proces naprawy i izolacji? Liczę się z tym że trzeba zdjąć kostke przy garażu oczywiście.

 

Z góry dziękuję za każdą konstruktywna radę.

 

 

Pozdr

Paweł

[ATTACH=CONFIG]465874[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]465875[/ATTACH]

Edytowane przez yogivw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieść fotki. Zdjęcie kostki ylko sprzed drzwi garażu może tu nie za bardzo pomóc ze względu na fakt że dodana izolacja będzie na zewnątrz a więc wilgoć nadal będzie miała dostęp do odcięcia i anhydrytu.

Ponadto nie wiadomo czy na degradację miała wpływ wilgoć z zewnątrz czy z wnętrza garażu np. zimą gdy wwozimy na oponach i karoserii deszcz i śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak to wykonać ? Posadzka z kostką laczy się rowno pod bramą garażowa. Rozumiesz że sugerujesz że trzeba by było np odciąć kawałek anhydrytu załóżmy 10cm i w tym miejscu wylać beton z dodatkiem wodoszczelnym?dobrze rozumiem? A co z połączeniem anhydrytu z betonem? Te dwa materiały nie połączą się raczej. Mi się wydaje że wraz zostanie miejsce gdzie będzie łapał wilgoc..?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifierka kątowa z tarczą do betonu i tniesz pasek 5 - 10cm. Brak podłogówki będzie tu zaletą.

Z zewnątrz wilgoć się tam nie dostaje. Raczej jest to tylko przemarzanie. Wilgoć wwozisz na bieżniku opon a następnie spadek posadzki powoduje że woda wcieka pomiędzy kostkę a anhydryt.

Ta bym tam umieścił styrodur wykończony siatkąz klejem....oprócz tego zeszlifować następne 10cm żywicy z anhydrytu i wtopić taśmę na hydroizolację.

Po tych czynnościach odnowić żywicę na całości.

 

Należało by jeszcze się dowiedzieć gdzie kończy się ocieplenie fundamentów.....pod kostką czy pod żywicą, tak aby wciekająca woda która nie zdegraduje nam posadzki nie zalewała innych elementów.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ta bym tam umieścił styrodur wykończony siatkąz klejem....oprócz tego zeszlifować następne 10cm żywicy z anhydrytu i wtopić taśmę na hydroizolację.

Po tych czynnościach odnowić żywicę na całości.

 

 

Mam płytki na XPS i już mi popękały, moim zdaniem wszystko co będzie na XPS będzie pękać.

Zastanawiam się czy nie wyciąć XPS i usunąć płytek i w tym miejscu nie umieścić kostki granitowej 10 cm plus beton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e to prawda że wodę wylewam ściągacza właśnie na kostkę. .

 

 

No właśnie.

Ponadto masz jeszcze grubość ścian i ocieplenia i pewnie dach wystający poza obrys budynku więc tej wody z opadów deszczu jest tyle co nic ( no chyba że zacina z wiatrem )

 

. Między pierwszym pasem kostki a posadzka jest szczelniacz wurtha ale on nie za wiele daje.

.

 

Między posadzką a kostką? Nie wiem co autor budowlaniec miał tu na myśli bo ja raczej zaaplikował bym uszczelniacz Wurtha w formie mazidła na pędzel jako izolacja 0,5m szerokości pasa anhydrytu przed bramą.

 

Niżej jest płyta fundamentowa wylana w styrodurze dookoła.

 

Niżej to znaczy pod anhydrytem. Ale boczne ocieplenie płyty ze styroduru jest już pod kostką.

Izolacja pozioma płyty wystaje na styrodur, czy kończy się na płycie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że nie jest to opad tylko woda z środka to po co zabezpieczać pol metra w głąb garażu?

 

Dom bezokapowy, garaż z boku, brama od strony wew garażu więc okap przed nią tyle co szer cegły i ocieplenia.

 

Płyta fundamentowa,

Xps jako izolacja pionowa, na płycie wspomniany styro potem folia i anhydryt.

 

Myślę że błędem jest to że wylewka jest odcięta równi z końcem xps na płycie, tym samym od czoła nie ma żadnej dodatkowej pionowej izolacji od czoła wylewki, sam rant wylewki był tylko o smarowany jakimś mazidlem.

 

Generalnie napisałem ten post bo potrzebuje rady jak to poprawić aby było dobrze ;))) a nie dla oceny jak jest źle ;P

 

Mam nadzieję że opisałem już teraz precyzyjnie jak to teraz wygląda. Dalej uważam że wilgoć podciągana jest z podbudowy kostki od dołu przez wylewke. Dlatego odchodzi na progu a w całym garażu mimo że stoi w nim niekiedy woda, jest wszystko ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że nie jest to opad tylko woda z środka to po co zabezpieczać pol metra w głąb garażu?

 

)

 

Bo zabezpieczyłeś żywicą górną powierzchnię posadzki a bok został surowy. Anhydryt jest mieszaniną gipsów więc chłonie wodę. Jeśli więc wnika ona bokiem pomiędzy posadzką a kostką to jest on mokry co w połaczeniu z mrozem powoduje że wygląda to tak a nie inaczej.

 

Woda moze stać w garażu bo zywaca zabezpieczyła wylewkę ale jej bok ( tak jak piszesz jej czoło ) i zawilgocenie od tej strony jest tu powodem.

 

 

 

 

Kostka ma 6 - 8cm więc trochę więcej niż anhydryt.

Podbudowa ma kontakt raczej ze styropianem pod wylewką.

 

Jeśli beton to należało by wylać 10cm w garażu i pierwszą warstwę kostki poza bramą na zewnątrz.

Potem zaizolować hydroizolacją szczególnie połączenie betonu z anhydrytem tak aby woda jedna i druga wydostawała się na zewnątrz i wsiąkała pomiędzy beton a kostkę a nie pomiędzy beton a anhydryt.

 

Nie upieram się i nie mówię że to tylko woda wwożona na oponach ale na pewno większość.

Dom bez okapowy....OK ale masz 20 - 25cm bloczka i do tego minimum 15 cm styropianu co daje 40 cm od posadzki i drzwi więc tylko deszcz zacinający powoduje moczenie kostki przy drzwiach..

Płyta fundamentowa oprócz styropianu na spodzie i na wierzchu pod anhydrytem nie miała styropianu z boku jako szalunek?

 

Generalnie napisałem ten post bo potrzebuje rady jak to poprawić aby było dobrze )) a nie dla oceny jak jest źle ;P

 

Nikt tu nie ocenia co jest źle tylko zwraca uwagę na pewne rzeczy abyś to mógł zrobić raz a porządnie a nie poprawiał co dwa trzy lata bo nikt nie przewidział czegoś.

 

Wylewali anhydryt w garażu to nie widziałeś co było szalunkiem w bramie garażowej.

 

Był albo styropian albo deska i to wszystko wyścielone folią.

 

Wylewka kończy się w bramie zamontowanej wewnątrz a więc jeśli mury stoją na płycie to i kilka rzędów kostki jest na niej.

Styropian kończy się na wylewce i co potem.....jest styropian z boku płyty fundamentowej czy go nie ma i na płycie jest piasek, podbudowa i kostka.

W takim układzie woda równie dobrze wsiąka i przedostaje się pod styropian na płytę.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boki płyty też są zabezpieczone xps, jak najbardziej.

Szalunkiem w bramie była deska. Wiem że nie zabezpiecza jej żaden styro od czola. Patrząc na wprost widać warstwy nad płytą tj. styro folie i wylewke.

 

Czyli woda wsiąkająca pomiędzy wylewkę a kostkę także ma dostęp do wszystkich warstw i masz odpowiedź.

 

Napisałem w poście że jeżeli beton z dodatkiem wodoszczelnym to zarówno przed bramą jak i za bramą tak aby woda wydostawała się na zewnątrz wnikała pomiędzy beton a kostkę nie miała kontaktu z tymi warstwami.

Najlepiej pod betonem dać jeszcze grubą folię np. epdm ze spadkiem poza styropian płyty fundamentowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Szlifierka kątowa z tarczą do betonu i tniesz pasek 5 - 10cm. Brak podłogówki będzie tu zaletą.

Z zewnątrz wilgoć się tam nie dostaje. Raczej jest to tylko przemarzanie. Wilgoć wwozisz na bieżniku opon a następnie spadek posadzki powoduje że woda wcieka pomiędzy kostkę a anhydryt.

Ta bym tam umieścił styrodur wykończony siatkąz klejem....oprócz tego zeszlifować następne 10cm żywicy z anhydrytu i wtopić taśmę na hydroizolację.

Po tych czynnościach odnowić żywicę na całości.

 

Należało by jeszcze się dowiedzieć gdzie kończy się ocieplenie fundamentów.....pod kostką czy pod żywicą, tak aby wciekająca woda która nie zdegraduje nam posadzki nie zalewała innych elementów.

 

tak wlasnie to zrobie ale zamiast styroduru planuje dac purenit

dzieki za podpowiedz

 

pozdr

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Znowu potrzebuję pomocy. Mój garaż jest w trakcie remontu, który obejmuje izolację ścian i sufitów, płytę gipsowo-kartonową, nowe oświetlenie i podłogę epoksydową. Kiedy już to wszystko zrobię, planuję zaizolować również drewniane bramy garażowe. Podobają mi się drewniane drzwi, które mam, więc je zatrzymam, zamiast kupować nowe https://9apps.ooo/. Z tego powodu chciałbym zapytać, czy ktoś mógłby doradzić, jaką izolację kupić lub nawet jak to zrobić w przypadku drzwi drewnianych. Dzięki wielkie! Edytowane przez pariemala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...