Faldhor 03.09.2023 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Witam, w planach budowa domu, jednak przed tym pojawia sie dużo innych problemów, a jako iż nie poznałem jeszcze nikogo kto stawiał dom na dawnej działce rolnej, mam nadzieje, że tutaj znajdzie sie ktoś, kto przerabiał temat i pomoże, żeby nie tracić niepotrzebnie pięniędzy. A więc do brzegu Działkę rolną odziedziczę po tacie, 1000m2 myślę, że na dom 140m2, kawałek ogrodu i w przyszłości garaż oraz drogę dojazdową wystarczy. Czytałem, że do 500m2 nie trzeba płacić za przekształcenie, jednak powyżej juz trzeba opłacić, pytanie czy za te dodatkowe 500m2 czy za całość czyli 1000m2 ? I czy to, że nie jestem rolnikiem nie stawia mnie w gorszej sytuacji ? Druga sprawa, to nie ma jeszcze wyznaczonego tego kawałka pod przekształcenie, ma sie rozumieć jest to jeden kawał pola, z którego trzeba wyodrębnić ten kawałek, który mnie interesuje i tu pojawia sie moja zagwozdka. Od czego zacząć te wszystkie sprawy, żeby się na koniec nie okazalo, że po stracie kilku tysięcy nie będe mógł postawić tam domu? Mam w planach badania geotechniczne, żeby mieć pewność, że nie bedzie problemu z gruntem, problem w tym, ze nie moge tego zrobic na poczatku, bo ani dzialka nie jest wyznaczona, ani nie mam pewnosci, ze działka spelni warunki pod zabudowe Wiem, że musze sie udać do gminy po plan zagospodarowania, jednak jeśli nie wytycze sobie planowanej działki to chyba będą brali pod uwagę całe pole ? Ziemia to też z tego co pamiętam mieszna klasa III z IV, więc tu tez pojawia sie mały problem :/ Także od czego najlepiej zacząć, żeby poszło w miare gładko Z góry dzięki i pozdrawiam ! Przesyłam mapke z wyznaczonymi planowanymi granicami na oko z geoportalu, jak widać planu zagospodarowania nie ma chyba [ATTACH=CONFIG]466131[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania