michal1417 12.09.2023 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Cześć! Od razu wspomnę - jestem totalnym laikiem w temacie budownictwa, dopiero zaczynam zbierać jakąś wiedzę Zabieram się za kupno działki na pomorzu. Znalazłem fajną ofertę ale nie wiem czy grunt będzie odpowiedni pod budowę. Z raportu wyszło takie cudo: "Obszar gruntów madowo-torfiastych deltowych" oraz "Obszary gruntów sypkich: Piaski, pospółki, żwiry, otoczaki – czwartorzędowe. Piaski średnie i grube ze żwirami i otoczakami, lodowcowe i wodnolodowcowe na wysoczyznach morenowych oraz rzeczne w dolinach. Żwiry i pospółki wodnolodowcowe na równinach sandrowych." Dać sobie spokój czy to raczej nic strasznego? Czy sytuacja wygląda jak przy "klasycznym" torfie? Co to dokładnie oznacza? Myśleliśmy raczej o domu z prefabrykatów. Z tego co wiem przy torfie odpada na przykład drewno, ale jak to się ma w przypadku gruntów "madowo-torfiastych"? Z góry dzięki za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 12.09.2023 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Mady i torfy oznaczają teren zalewowy i BAAARDZO kosztowny fundament, bo są niestabilne. Piachy i żwiry to dobre posadowienie domu, o ile są zwięzłe a nie sypkie. Ale większy problem z ogrodem, bo to słabe gleby dla roślin. tak czy inaczej przed kupnem warto zapłacić geologowi aby zrobił odwiert. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 27.11.2023 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2023 Na torfie niczego się nie buduje. Można wymienić grunt do gruntu rodzimego - ale jest to kosztowna " zabawa " i takie posadowienie budynku musi być mega starannie zaprojektowane i wykonane ( zazwyczaj pod ścisłym nadzorem geotechnika ). Raczej szukałbym innej działki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania