Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa - ocena wykonania

AdrianPL78

Recommended Posts

Witam,

na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem laikiem i zleciłem wykonanie płyty fundamentowej (35m2) pod domek letniskowy na działce ROD. Fachowiec wykonał usługę skasował i w dniu 25.09,2023 ma zdjąć szalunek. Chciałbym prosić o radę w kontekście wykonanej pracy. Narożniki prezentują sie jak poniżej. Czy takie wykonanie jest akceptowalne? Da się to w ogóle poprawić poprzez zastosowanie Ceresit CD 26? Wydaje mi sie, że wykonawca powinien zapewnić należyte wykonanie narożników i uzupełnić ubytki na własny koszt:

[ATTACH=CONFIG]466337[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]466338[/ATTACH]

Edytowane przez AdrianPL78

Płyta jest może i kompletna tylko wykonanie niechlujne.

Wszelkie zakamarki przy przepustach i załamania powinny być bardziej dopracowane, natomiast tu nawet pomarszczona folia raczej ogranicza grubość i wytrzymałość płyty.

Tak apropos to czy jest to na pewno płyta fundamentowa czy po prostu płyta podłogowa na gruncie.

Gdzie styrodur z którego można wykonać szalunek ..... jaka grubość płyty skoro z boku widać pospółkę?

Zamieść fotkę z większej odległości na całość bo szczegóły pokazane nie oddają rzeczywistości.

Uzgodnienia uzgodnieniami......jest jakiś projekt płyty?........ wykonanie jest zgodne z projektem i wymaganiami ?

Tak jak wspomniałem na początku jestem zupełnie zielony w temacie budowlanki i kompletnie się na tym nie znam. Oczekiwałem od firmy wykonania płyty fundamentowej pod drewniany domek letniskowy z bali 50 mm na działce ROD, o wymiarach 5,5m na 6,3m i o grubości 0,25m. Wykonawca odradził mi zastosowanie styroduru uzasadniając to że jest to tylko domek letniskowy w którym przebywam od maja do końca września. Prace rozpoczęto od wybrania czarnoziemu na głębokość około 45-50 cm:

[ATTACH=CONFIG]466352[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]466353[/ATTACH]

Następnie zostało to zasypane i zagęszczone piachem:

[ATTACH=CONFIG]466354[/ATTACH]