Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Tydzień serwisowania serwerów Viessmanna i efekt ...w postaci braku możliwości zalogowania do aplikacji. Norma.

Pytanie: jak z panelu tego kotła uruchomić pompkę obiegową c.w.u. ?

 

Jeżeli pisząc pompa obiegowa c.w.u. masz na myśli pompę curkulacyjną to w kotle Vitodens 100 można ją uruchomic jedynie z poziomu aplikacji. Aktualizacja serwerów była ale trwała niecały jeden dzień.

Edytowane przez Konsultant Viessmann
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8081095
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za bądź co bądź złą informację. Wydaje się,iż jest to błąd algorytmu oprogramowania, ktoś o tym nie pomyślał pisząc program sterownika ? Oferuje się moduły sterujące dodatkowe, którymi nie można sterować z poziomu kotła ? Istnieje sposób na obejście tego braku ?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8081146
Udostępnij na innych stronach

Błąd logiczny. Aplikacja w smartfonie winna być ułatwieniem dla klienta w obsłudze a nie sposobem na naprawienie błędów w algorytmie sterownika w kotle. A tu niestety mamy do czynienia ewidentnie z taką sytuacją. Nie ma możliwosci aktualizacji oprogramowania w sterowniku ale mamy za to aplikacje w smartfonie. To nic, że czasami aplikacja nie działa. W sterowaniu 200 W też jest taki błąd ?
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8081247
Udostępnij na innych stronach

Proszę o odpowiedź na pytanie: dlaczego aplikacja nie pozwala na włączenie drugiego zakresu grzania c.w.u. skoro przewiduje to algorytm w kotle ? Mam ten kocioł już 2,5 roku i nic firma Viessmann z tym nie robi, pomimo wielokrotnych uwag Klientów.

Co do projektowania: Jak można przyjąć założenie projektowe,.które nie ma sensu z punktu widzenia prostej logiki a nie dotyczy przecież np. skomplikowanej analizy procesu spalania gazu ? Czy polityką f. Viessmann jest sprzedać i zapomnieć?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8081972
Udostępnij na innych stronach

Vitodens 100 pozwala na ustawienie 1 przedziału czasowego pracy na potrzeby CWU.

 

Co do kwesti sterowania aktualnie wszystkie wytwornice ciepła są sterowane za pompca aplikacji. Ilość funkcji dostępnych bezpośrednio z poziomu automatyki zalezna jest od platformy. Im bardziej zaawansowane urządzenie (wyższa platforma) tym więcej funkcji jest bezpośrednio dostępnych z poziomu panela sterującego w urządzeniu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8082057
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ma Pan rację, logika mówi t1 cykl pierwszy, t2 cykl drugi. Ale logiki próżno tu szukać. Viessmann ustalił że t1 to włącz, a t2 to wyłącz.

Proszę mnie poprawić jeśli źle.myślę . Aplikacja , w uproszczeniu, może wysłać do kotła rozkaz " włącz" i rozkaz "wyłącz" czy nie ? Bo jeśli tak to proszę o wyjaśnienie co jest trudnego w aktualizacji aplikacji aby mogła taką sekwencję wysłac do kotła i zamknąć jeden temat . Przecież nie liczycie chyba na to, że kupię 200-W aby mieć ta funkcję. Jeśli kiedykolwiek miałbym kupować nowy kocioł to już na pewno nie Wasz, więc to raczej nie marketing.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8082072
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi ze masz takie zdanie. Ilość czasów załaczeniowych jest jedna zwielu róznić między kotłami na platforemi 100 i platformie 200. Nie ukrywamy tego i kazdy klient może sobie wybrac urzadzenie które spelnia jego oczekiwania.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8082105
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem. Już to Pan kiedyś napisał aby czytać instrukcje obsługi zanim kupi się kocioł, bo w materiałach reklamowych Viesmann nie chwali się jednym cyklem C.w.u. tylko wyjątkowym wymiennikiem.

Ale nie odpowiedział Pan na moje pytanie dotyczące aplikacji.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8082165
Udostępnij na innych stronach

Nie błąd tylko takie założenie projektowe, nie wyszcy musza korzystac z aplikacji więc nie możemy w niej umieszczać funkcjonalności. Na obecna chwilę nie mam informacji by planowane były aktualizacje oprogramowania zmieniające funkcyjność urządzeń Edytowane przez Konsultant Viessmann
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8082837
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

I co ? Można ? Od dziś Viessmann udostepnił dwa cykle zalaczeń dla kotła 100-w B1HF.

Czy jest Pan zaskoczony ? twierdził Pan, że się nie da, a tu proszę prezent na gwiazdkę za 9000 netto w zakupie i 19 brutto miesięcznie za parę danych wyciągniętych ze sterownika i ubranych w kafelki.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/275149-vicare-100-w-b1hf/#findComment-8084786
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...