Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wykańczanie piętra i poddasza


Recommended Posts

Witam,

Chciałbym zacząć wykańczać piętro i poddasze w domu. Na piętrze oprócz rozprowadzonych kabli nie ma nic zrobione. Chciałbym zacząć od zrobienia stelażu pod płyty gk i ocieplenia wełną dachu. Stąd moje pytanie. Czy mogę od tego zacząć czy najpierw muszą być zrobione tynki ? (dom zbudowany jest z pustaków ceramicznych)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

główne rury wody, kanalizacja, stelaże pod WC przymiarka pod ogrzewanie i umiejscowienie rozdzielaczy a dopiero potem ocieplenie.

Jeśli nic nie ciśnie to ocieplenie po tynkach tak by wilgoć nie poszła w wełnę.

 

Akurat na piętrze ma być tylko łazienka i tak rury kanalizacyjne i ciepła i zimna woda jest podciągnięta(o tym zapomniałem napisać). Jedynie nie ma "wyciągniętych" rurek do ogrzewania. Dzięki za doradzenie. Myślałem, że chociaż coś zacznę grzebać sam. Jakby to był dom z betonu komórkowego to może bym się podjął sam zaciągnięcia pustaków tynkiem. Z ceramiką wole nie ryzykować że pokrzywie ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ścianki kolankowe i działówki to w zasadzie jeśli ocieplisz skosy i pokryjesz całość folią to można i coś dłubać tym bardziej że zima jest okresem w którym ocieplanie tak samo jak temperatura wiąże się z ubiorem .

Jeśli jednak są to tylko skosy a masz ściany szczytowe to ze względu na mocowanie profili do ścian za dużo nie pociągniesz.

 

Poza tym jeśli masz smykałkę i pojęcie to rezygnujesz z tynków na poddaszu na rzecz płyt rygipsowych klejonych do scian i masz trochę grosza w kieszeni.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ścianki kolankowe i działówki to w zasadzie jeśli ocieplisz skosy i pokryjesz całość folią to można i coś dłubać tym bardziej że zima jest okresem w którym ocieplanie tak samo jak temperatura wiąże się z ubiorem .

Jeśli jednak są to tylko skosy a masz ściany szczytowe to ze względu na mocowanie profili do ścian za dużo nie pociągniesz.

 

Poza tym jeśli masz smykałkę i pojęcie to rezygnujesz z tynków na poddaszu na rzecz płyt rygipsowych klejonych do scian i masz trochę grosza w kieszeni.

 

Chyba najlepszym rozwiązanie będzie tak jak napisałeś przyklejenie płyt na ściany. Wydaje mi się, że powinienem dać radę (obejrzę jakieś filmiki na yt i powinno jakoś pójść). Jak to zrobię to wtedy się zacznie masa pytań na forum, ponieważ mam dość skomplikowany dach i będę potrzebował doradzenia. Oglądałem wiele filmików na yt z zabudowywania(ocieplania) skosów ale nie znalazłem takich, które mają cześć skosu do płyty kolejnego pietra i dalszą cześć skosu nad płytą. Szukałem w tematach na forum ale też nie znalazłem, a taka wizualizacja wiele by mi dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się zastanawiam czy przyszłościowo będę robił tam grzejniki czy tylko ogrzewanie podłogowe. Czy jak przykleję płyty to jak zdecyduje się na grzejniki to nie będzie problemu z montażem rurek ? Czy po prostu wytnie się kawałek płyty + wykuje w pustakach po tym wstawi rurki a później wyrówna tynkiem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruzdy można zrobić zarówno w płycie i bloczkach jak i w tynku więc to raczej dowolność. Nawet mniej problematyczne będą tu bloczki ceramiczne.

Wypełnisz to wstępnie pianką a następnie tynkiem goldbant i masą szpachlową.

Sam mam tynki na parterze a płyty na poddaszu więc mówię to z własnego doświadczenia.

 

Instalacja wodna i kanalizacja przed płytami wiąże się z kłopotliwym wymierzaniem otworów na przejścia i mocowanie rur więc tu nawet lepiej gdy pierw są płyty lub tynki a dopiero później powstają bruzdy.

 

Odnośnie ogrzewania to raczej decyduj się na podłogówkę ze względu na późniejsze problemy jakie dotyczą instalacji łączonych podłogówki z grzejnikami.

Drabinke w łazience zawsze możesz połączyć do podłogówki i zasilić czynnikiem o niskiej temperaturze gdyż służy ona tylko do podsuszania ręczników a nie jako główne źródło ciepła.

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobny obieg to jedno, większa temperatura zasilania to drugie a trzecie to sama regulacja.która musi uwzględniać różne charakterystyki obu rodzajów jak i uzależnienie kotła od odbu obiegów w taki sposób aby nie zakłócały one siebie na wzajem.

Dla grzejników ich głowice termostatyczne otwierają i zamykają się losowo więc wypada aby woda w obiegu była cały czas utrzymywana na tym samym poziomie, natomiast dla podłogówki ze względu na czasy rozgrzewania się posadzki a następnie stygnięcia i oddawania ciepła wymagana najlepszym typem regulacji jest uzależnienie temperatury zasilania od temperatur zewnętrznych, a więc regulacja pogodowa która nie sprawdza się dla grzejników bowiem zmniejszenie temperatury zasilania powoduje lawinową redukcję oddawania siepła poprzez konwekcję i promieniowanie.

Ta pierwsza czyli konwekcja polega na tym że ciepłe powietrze wędruje samo do góry a następnie obiega pod sufitem całość pomieszczenia i wraca po przeciwnaj ścianie i podłodze z powrotem do grzejnika.. Zmniejszenie temperatury jest powodem zmniejszenia prędkości a więc ciepłe powietrze nie jest w stanie dotrzeć do ściany przeciwległej pomieszczenia i to powoduje że części pomieszczeń zdala od grzejników są chłodniejsze.

 

Takich szczegółów jest sporo więc pogodzenie obu rodzajów ogrzewania staje się kłopotliwe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...