Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PC panasonic, taktowanie, słabo moduluje mocą


tomy76

Recommended Posts

Daikin wypuścił aktualizacje. Tym co serwisują Pompy, przed aktualnym sezonem instalowali aktualizację softu, podczas rocznego przeglądu.

 

Z aktualizacjami softu - to w sumie obawiam się sabotażu.

Przepraszam ,moja wina , skracam często myśli , przez co wychodzą nieporozumienia , więc muszę zadać to pytanie jeszcze raz....

 

 

Czy Panasonic wypuścił aktualizację , którą można było uaktualnić płytę główną pompy ciepła Aquarea?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za czasów pomp na R410a pisano na forum, że pompy modulują do 30% mocy kompresora.

A może 1,5 roku temu w temacie Daikina jeden z forumowiczów uzyskał informacje od serwisu Daikina, że ten potrafi modulować do 20% mocy kompresora. Czyli w epoce czynnika R32.

 

I tak się zastanawiam, może czynnik R32 daje jednak szerszy zakres możliwości modulacji niż wcześniejszy R410a :confused:

To czemu w T-Cap jest odwrotnie :confused:

 

Bo jednak coś mi tu nie gra.

Toshiba Estia moduluje od 10 do 100 Hz, a Kaisai od 28 do 100(?) i obie pompy są na R32, więc nie ma tu raczej żadnych reguł.

 

Czy Panasonic wypuścił aktualizację , którą można było uaktualnić płytę główną pompy ciepła Aquarea?

Tak. https://media.solar.pl/mdm/data/technicals/95CB497F2BCA4786F53D7A70903577A4.pdf

Pytanie kto i jak miałby ją wykonać, bo raczej przeciętny instalator nie ma takich możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacią do 20 czy 10Hz nie jest żadna nowością/tajemnicą, można tylko trzeba chcieć i dodatkowo zaimplementować algorytm okresowego zwiększenia RPM dla powrotu oleju.

Dotryski nie zwiększają mocy, one tylko poszerzają kopertę pracy poprzez dochłodzenie głowicy sprężarki mokrymi parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. https://media.solar.pl/mdm/data/technicals/95CB497F2BCA4786F53D7A70903577A4.pdf

Pytanie kto i jak miałby ją wykonać, bo raczej przeciętny instalator nie ma takich możliwości.

 

Tak , czyli co ? podłączam się do płyty ,uruchamiam program i firmware się aktualizuje ?

Czy też wylutowuję eeprom i zanoszę go do Panasonica ?

Czy też wyjmuję płytę główna zanoszę do Panasonica i dostaję nową ?

Czy też od dnia tego i tego od numeru seryjnego tego i tego jest nowe firmware , a starsi mają pecha ?

 

Która opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię , żeby złączem CN-CNT dało się przeprogramować firmware pompy. Ale chętnie to zobaczę i proszę o informację , czy ktoś takie "przepogramowanie dostał.

Złączem CN-CNT na pewno da się ustawić wszystkie parametry pompy ( krzywe grzewcze , i inne ustawienia) , ale nie przeprogramować oprogramowanie.Jeśli by tak było, to każd moduł CZ-TAW1 ( czli Smart/Sevice Cloud ) zrobiłby ty od ręki , a ja bym to zlogował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię , żeby złączem CN-CNT dało się przeprogramować firmware pompy. Ale chętnie to zobaczę i proszę o informację , czy ktoś takie "przepogramowanie dostał.

Złączem CN-CNT na pewno da się ustawić wszystkie parametry pompy ( krzywe grzewcze , i inne ustawienia) , ale nie przeprogramować oprogramowanie.Jeśli by tak było, to każd moduł CZ-TAW1 ( czli Smart/Sevice Cloud ) zrobiłby ty od ręki , a ja bym to zlogował.

 

[ATTACH=CONFIG]467550[/ATTACH]

 

Czy to ze zdjęcia nie nie ma coś wspólnego z wgrywaniem oprogramowania .

Czy ktoś wie do czego służy SW2 i ten wciskany przełącznik on off obok . Zdjęcie powinno być obrócone zgodnie z ruchem wskazówek zegara o 90*

Edytowane przez kwiatek8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno mają , tylko równie dobrze może to służyć do wgrania w fabryce tylko raz , po czym w eepromie przepalany jest bezpiecznik ,i ani się go nie da zewnętrznie odczytać , ani tym bardziej wgrać , więc może miało to coś wspólnego z wgrywaniem , ale już nie ma :)

A nawet jeśli wciąż ma , to teraz zmuś producenta , żeby przyjechał i Ci przeprogramował...

 

W najnowszych gen H zdaje się są już funkcje z J w stylu Smart DHW , jakby producent tak chętnie dawał aktualizacje , to również starszym dałby możliwość upgrade.

 

Niech ktoś po prostu da znać ,czy ktoś z Panasonica pzyjechał ,i przeprogramował. A może jakiś instalator niech się pochwali , czy ma taką możliwość i sprzęt do tego ( bo z tego co wiem to nie ma).

 

Wiem ,że ten DIP ( któryś ) trzeba przełączyć , jak się dokłada grzałkę tacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
witam po przerwie, podłączyłem do swojej pc dodatkowy czujnik zewnętrzny NTC 4,7 bez zadnych potencjometrów( koszt ok 30 zł, dzięki kwiatek8) który podbija faktyczną temperature zewnetrzną o ok. 4,5 st. C, dzieki temu w przedziale temp. od +1 do + 5( czyli w przedziale najwiekszego taktowania) pc pracuje niemal ciagle poprzez modulacje do 19HZ, poniżej 0 st. praca pompy jest w miarę akceptowalna, poza tym nie chciałem żeby schodziła nizej z częstotliwoącia w temp. ujemnych. Mam tylko nadzieje że jej to nie zaszkodzi. Oczywiscie trzeba tez zmodyfikowac krzywa , też podbić , także dla posiadaczy tcap serii J z problemem taktowania w zakresie temp (0, +5) jest to jakies rozwiazanie. Edytowane przez tomy76
brak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra , ale co się dzieje poza tymi zakresami ?

Zrobiłeś tabelkę zależności realna temperatura na zewnątrz vs pokazywana na pompie ?

generalnie co się stanie przy realnych -10... Zaraz może się okaże ,że (strzelam) defrost się nigdy nie włączy...

 

Przy - 10* będzie tak jak kiedyś wspominałeś czyli defrost co 35 min. Kolega @Gepam też o tym wspominał .

Oszukanie ma sens ale tylko o 4-5* w górę i tylko w temperaturach rzeczywistych zewnętrznych 0 do 5* ( i w wyższych bo wtedy łagodniej startuje - jest mniej agresywna ) do tego jeszcze HA żeby sterował tym przekłamaniem . Poniżej 0* po prostu defrosty występują częściej niż wymaga tego stan oblodzenia ( zaszronienia ) pompy . Przy tym przekłamaniu oczywiście zbiornik CWU ogrzewa się wolniej ( dłużej ) .

Edytowane przez kwiatek8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy - 10* będzie tak jak kiedyś wspominałeś czyli defrost co 35 min. Kolega @Gepam też o tym wspominał .

Oszukanie ma sens ale tylko o 4-5* w górę i tylko w temperaturach rzeczywistych zewnętrznych 0 do 5* ( i w wyższych bo wtedy łagodniej startuje - jest mniej agresywna ) do tego jeszcze HA żeby sterował tym przekłamaniem . Poniżej 0* po prostu defrosty występują częściej niż wymaga tego stan oblodzenia ( zaszronienia ) pompy . Przy tym przekłamaniu oczywiście zbiornik CWU ogrzewa się wolniej ( dłużej ) .

 

dzisiaj u mnie +3, pc bez oszukania sterownika pracowala by pewnie z 25 min i przerwa, a tak na sterowniku + 7 i pracuje niemal non stop na 20HZ z cop blisko 5, nie wiem co bedzie przy -10 , te defrosty o którys kiedys pisałem to były bez podmiany czujnika, wszystko zalezy od wilgotnosci pow., przy realnym -5 st. nie zauważyłem jakichs częstszych defrostów ( na sterowniku -0,5)

Edytowane przez tomy76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam po przerwie, podłączyłem do swojej pc dodatkowy czujnik zewnętrzny NTC 4,7 bez zadnych potencjometrów( koszt ok 30 zł, dzięki kwiatek8) który podbija faktyczną temperature zewnetrzną o ok. 4,5 st. C, dzieki temu w przedziale temp. od +1 do + 5( czyli w przedziale najwiekszego taktowania) pc pracuje niemal ciagle poprzez modulacje do 19HZ, poniżej 0 st. praca pompy jest w miarę akceptowalna, poza tym nie chciałem żeby schodziła nizej z częstotliwoącia w temp. ujemnych. Mam tylko nadzieje że jej to nie zaszkodzi. Oczywiscie trzeba tez zmodyfikowac krzywa , też podbić , także dla posiadaczy tcap serii J z problemem taktowania w zakresie temp (0, +5) jest to jakies rozwiazanie.

 

Rozumiem.że ten czujnik to termistor 4,7 kohm , ale pod jakie styki na płycie należy go podłączyć? A przy okazji, gdzie w pompie umiejscowiony jest czujnik temperatury zewnętrznej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na płycie głównej masz external air sensor po prawej stronie , kabel czujnika ma 2 styki nieważne jak podłączysz, w sterowniku zmieniasz -dodatkowy czujnik temp. zewnetrznej na TAK, czujnik temp. zewnetrznej ten w pc jest gdzieś z tyłu pc na górze w środkowej części, on zostaje, go nie dotykasz. Ja kupiłem taki

https://allegro.pl/oferta/czujnik-ntc-4-7-silikon-14662635847

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj u mnie +3, pc bez oszukania sterownika pracowala by pewnie z 25 min i przerwa, a tak na sterowniku + 7 i pracuje niemal non stop na 20HZ z cop blisko 5, nie wiem co bedzie przy -10 , te defrosty o którys kiedys pisałem to były bez podmiany czujnika, wszystko zalezy od wilgotnosci pow., przy realnym -5 st. nie zauważyłem jakichs częstszych defrostów ( na sterowniku -0,5)

 

To by się wszystko zgadzało bo te tak częste defrosty były jak miałem przestawiony czujnik o +10* a przy przestawieniu o +5* będzie znacznie lepiej bo będzie mniejsza różnica pomiędzy temperaturą zewnętrzną a temperaturą orurowania zewnętrznego ( to właśnie wpływa na defrosty i kto wie co jeszcze ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko , że czujnik z zewnętrznego na wewnętrzny Heishamon da radę przełączyć w locie bez zatrzymywania pompy ( Service cloud na pewno ją zatrzyma) ,

więc z jakimś jeszcze czujnikiem temperatury zewnątrznej w domowej automatyce da radę ten proces przełączania zautomatyzować i uzależnić od faktyczniej temperatury zewnętrznej,

W takim wypadku niepotrzebny nawet termistor , tylko dokładna rezystancja ustawiona na 3stopnie ( czy tam 4 , w zależności przy jakiej jeszcze da się do 19Hz zmodulować) , i np. przy poniżej -3 stopni lub powyżej 3 na dworze przełączamy na czujnik pompy , a jak jest pomiędzy -3 a 3 to przełączamy na zewnętrzny a ten daje pompie cały czas te 3 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko , że czujnik z zewnętrznego na wewnętrzny Heishamon da radę przełączyć w locie bez zatrzymywania pompy ( Service cloud na pewno ją zatrzyma) ,

więc z jakimś jeszcze czujnikiem temperatury zewnątrznej w domowej automatyce da radę ten proces przełączania zautomatyzować i uzależnić od faktyczniej temperatury zewnętrznej,

W takim wypadku niepotrzebny nawet termistor , tylko dokładna rezystancja ustawiona na 3stopnie ( czy tam 4 , w zależności przy jakiej jeszcze da się do 19Hz zmodulować) , i np. przy poniżej -3 stopni lub powyżej 3 na dworze przełączamy na czujnik pompy , a jak jest pomiędzy -3 a 3 to przełączamy na zewnętrzny a ten daje pompie cały czas te 3 stopnie.

 

Czyli rezystor 73 K połączony równolegle ( co daje +4* ) , uruchamiany przekaźnikiem i HA lub po prostu termostatem ze stykami beznapięciowymi .

Edytowane przez kwiatek8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na płycie głównej masz external air sensor po prawej stronie , kabel czujnika ma 2 styki nieważne jak podłączysz, w sterowniku zmieniasz -dodatkowy czujnik temp. zewnetrznej na TAK, czujnik temp. zewnetrznej ten w pc jest gdzieś z tyłu pc na górze w środkowej części, on zostaje, go nie dotykasz. Ja kupiłem taki

https://allegro.pl/oferta/czujnik-ntc-4-7-silikon-14662635847

 

Dzięki. Ale mam inny opis . Pompa WH-MXC09J3E5 Pod kontaktami TANK SENSOR (podłączony czujnik bojlera) jest EXTERNAL CONTROL , a nad jest OUTDOOR AIR SENSOR . Przynajmniej tyle widzę na zdjęciu , które posiadam. Nie wiem czy pogoda pozwoli jutro tam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...