Mareks77 09.07.2024 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca (edytowane) Z klatki schodowej masz jedną ścianę która idzie do spocznika więc możesz ją opłytować aby nie robić dziwnego uskoku natomiast pozostałe ze względu na schody i zmniejszenie szerokości albo zrobisz tynki albo przykleisz płyty bez stelaża prosto do ściany na klej. Edytowane 9 Lipca przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 12.07.2024 22:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca Ok, dziękuję Mareks za pomoc! Płyty poszły szybko, stelaż ścianek też idzie w miarę szybko (zakładając że robię dobrze). Mam pytanie o profile ościeżnicowe UA - rozumiem, że one są także pierwszym profilem dla płyt GK tak? To znaczy płyty GK potem przykręca się do tego profilu ościeżnicowego. Następny dalej będzie tam te 40 cm zwykły CW. Te profile ościeżnicowe montuję od stropu do podwieszonego sufitu (na rysunku na zielono). Rozumiem też, że po obu stronach muszą być te UA, nie wystarczy zaoszczędzić tylko na stronie gdzie będzie wisiało skrzydło? Górny profil (nad drzwiami) może być już zwykły CW tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 13.07.2024 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca Do sufitu i podłogi idą profile UW Pionowe do ścian są CW Do ościeżnic pionowe i poziome czyli nadproże robisz z profili UA Wszystkie profile są sienkie i mają 0,55 grubości natomiast drzwi są z profilu grubszego. Drzwi to nie tylko ciężar skrzydła, bo po drugiej stronie jest zamek i klamka oraz możliwość trzaskania tymi drzwiami. To co jest najważniejsze to przy drzwiach nie ma ciągłości ściany więc musi być porządnie związana z podłogą i sufitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 15.07.2024 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca Ok, dobrze, czyli tych profili UA trzeba sporo nakupić... jednak te ścianki z GK to tanie nie wychodzą Mam jeszcze 3 pytania, jeśli mogę prosić o pomoc. 1. Czy ta ścianka przy schodach będzie dobrze zrobiona? Profile na podłodze i na suficie UW będą w takich kawałkach i w połowie tej ściany podwójne płytowanie będzie tylko po jednej stronie profili. 2. Mam sporo takich miejsc, gdzie ścianka dochodzi prostopadle do drugiej i ma długość 14-25 cm (obok drzwi) i nie bardzo wiem jak to miejsce ugryźć. Pytanie - czy tam gdzie się łączy ściana z drugą to w obu powinny być profile CW (pytanie dotyczy profila na obrazku zaznaczonego na pomarańczowo). 3. Już na przyszłość pytanie - obecnie mam wysokość ~255cm więc tylko trochę skracam płytę z długości i stawiam ją pionowo. Czyli pierwsze płytowanie, a drugie również pionowo tylko z przesunięciem o jeden profil, czyli o 60 cm. Dobrze tak będzie? Czy ta "mijanka" płyt musi być inna? Myślę, jak na obrazku poniższym - pierwsze płytowanie (czerwone) i drugie z przesunięciem (zielone). Dobrze to będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 16.07.2024 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 1. Jest OK. te kawałki są konieczne bo masz tam rury pewnie od wentylacji. Pomiędzy rurami na tym kawałku i już za rurami pewnie będą pionowe profile. Nie wiem tylko czy nie lepiej by było abyś na tym kawałku od skosu aż za rury dał grubszą ścianę chowając rury i ten słup. Tych słupów pewnie jest więcej więc pomyśl może w jakiś sposób uda je się schować w zabudowie. 2. Profile powinny być w obu ściankach bo po obłożeniu płytami z jednej strony ściany np. na fotce 1721080109 z zaznaczonymi kółkami. Ściana po lewej. Kładziesz płyty najpierw po stronie ścianki prostopadłej i płyta idzie pomiędzy dwa profile aż do końca ściany. Następnie skręcasz oba profile ze sobą przez tą płytę w kilku miejscach i dopiero opłytowujesz resztę. Nie wiem tylko po co profil na podłodze dochodzi aż do tego prostopadłego. Tam musi być szpara na wsunięcie płyty bo inaczej będziesz wycinał w niej miejsce na ten sterczący kawałek. Taka sama zasada jest z prawej strony i tam w zaznaczonym kółku profilu pionowego jeszcze nie ma. Chodzi o łączenie profilu zielonego z pomarańczowym. 3. Tak. mijanka o jeden profil, czyli gdzieś w połowie płyty znajduje się początek drugiej. Jeżeli dochodzisz gdzieś do drugiej ściany lub do jej końca to najpierw tam kładź połówki a następnie przykrywaj na wierzchu całą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 16.07.2024 20:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca Ok, dziękuję za odpowiedź. Co do 1. pkt to tak - w miejscu jak na zdjęciu zrobię po prostu dwie ścianki żeby schować słup i rury wentylacyjne - główną przy schodach po całości na profilu 100mm a drugą z 50mm. Wszędzie tam gdzie są tylko słupy drewniane to obok nich robię ściankę po całości a słup obuduję z profili 50mm. Co do 2 pkt. to teraz już mniej więcej ogarniam jak to ma wyglądać, wiedziałem żeby zostawić przerwę w suficie na dochodzące płyty do profili, nie wiedziałem że w sumie to samo w podłodze trzeba zrobić Czyli trzy miejsca wychodzą mi tak: Natomiast montaż profilu UA... nie wiem czy dobrze. Sprzedawca dał mi śrub na montaż po 4 sztuki na jeden kątownik z profilem UA. A w praktyce tylko dwóch mogę użyć, czasem trzech - wystarczy dwie śruby? Kątownik ze stropem łączę na 4 kołki szybkiego montażu. Natomiast w suficie... na razie dwie dziury połączyłem zwykłym czarnym wkrętem do GK 35mm - przez profil UW, płytę GK i nad wszystkim jest profil CD. Wystarczy? I pojawił się dodatkowy problem - jedne drzwi idą prostopadle do profili CD sufitu, całkowicie nie przewidziałem sytuacji. Teraz montując UA do sufitu nie mam nad kątownikiem profili CD. Czy wystarczy ich montaż tylko do sufitowego UW i płyty GK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 17.07.2024 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca (edytowane) I pojawił się dodatkowy problem - jedne drzwi idą prostopadle do profili CD sufitu, całkowicie nie przewidziałem sytuacji. Teraz montując UA do sufitu nie mam nad kątownikiem profili CD. Czy wystarczy ich montaż tylko do sufitowego UW i płyty GK? [ATTACH=CONFIG]469430[/ATTACH] Jeśli nie ma wyjścia to wystarczy mocowanie profilu do profilu UW, ewentualnie w płytę do montażu profilu UW użyjesz kołków: https://allegro.pl/oferta/kotwa-molly-do-plyt-gk-kolek-stalowy-4x55-montaz-puste-przestrzenie-10-szt-15163403073?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_budownictwo_pla_pmax&ev_campaign_id=17961365662&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwtNi0BhA1EiwAWZaANDrHZbmkUORUICcea_ExAWRCN8Iwjm1vYBzcR1-r5BpdceOYoCWYMhoCCPwQAvD_BwE Edytowane 17 Lipca przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 21.07.2024 20:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca (edytowane) To jak mogę jeszcze zapytać: 1. Skoro chcę schować te słupy w ścianie, czy mogę do obecnych profili skręcić RÓWNOLEGLE (jak na zdjęciu) dodatkowe obok profile? Ewentualnie dodać pomiędzy nie taśmę akustyczną? To pewnie głupie pytanie, wydaje się to dobre rozwiązanie 2. Zamontowałem też profil ościeżnicowy UA poprzecznie i teraz nie wiem jak zrobić nad nim do sufitu profil pionowy CW gdyż on nie mieści się do tego UA jak to obejść...? To się wiąże z kolejnym pytaniem. 3. Mam jakieś 12 metrów długości ciągłej ściany. Jest w niej sporo profili, że tak powiem koniecznych - ościeżnicowe, początkowe lub takie do których dochodzą ścianki prostopadłe. Natomiast nijak mają się odległości odstępów do 60 cm. Więc stoję przed dylematem - czy ciąć każdą płytę (a będzie podwójne) czy pomimo tych profili, które już mam i tak ustawić dodatkowe jak leci co 60 cm i wtedy problem docinania płyt z głowy. Z jednej i z drugiej strony mogłyby iść całe płyty, potem z przesunięciem. Problem tylko z tymi profilami nad poprzeczką drzwi UA. 4. Czy w tej krótkiej ściance można zrobić dziurę w profilu na puszkę elektryczną? Jedna z włącznikiem, druga na dole kontakt. Ewentualnie w którym z nich lepiej? 5. Najpierw płyty na ścinkach z profili czy muszę najpierw na klej na ścianie szczytowej? 6. Skoro mam najpierw sufit po całości zrobiony i teraz dojeżdżam płytą to jaką odległość dylatacji od płyty sufitowej zachować? Tam pewnie ma być to nieszczęsne połączenie "ślizgowe"... Jak mogę to proszę nawet jak najbardziej skrótowe odpowiedzi.. Edytowane 21 Lipca przez bartolomeooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 22.07.2024 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 1. .Jest OK. Nie mocuj płyty do słupa bo pracujące drewno może powodować pękania , 2. Profile łączysz stosując kątowniki 3. Najlepiej aby całe płyty były po obu stronach ościeżnicy łączone na pionowym profilu nad drzwiami. Jeżeli na całej ścianie musi być płyta nie cała to najlepiej gdzieś na środku pomiędzy drzwiami. 4. Puszek nie rób w profilu tylko raczej pomiędzy nimi. Raz że osłabisz go a drugi to niebezpieczeństwo przecięcia kabla ostrymi krawędziami. 5. Ściana jest łączona do sufitu więc tam nie musisz robić połączenia ślizgowego. Wystarczy silikon akrylowy. Połączenie ślizgowe musisz zrobić pomiędzy sufitem a ścianą szczytową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 22.07.2024 20:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca Ad 2. Pytałem jak włożyć profil CW nad drzwiami w profil UA, bo nie pasuje. Naciąłem go jak na zdjęciach poniżej, wtedy wchodzi. Można tak? Ad 3. Co do rozstawu profili. Nie lepiej po prostu (na długich ścianach, a mam takie dwie) rozstawić jak idzie co 60 cm? Nad drzwiami różnie wychodzi, czasem dwa pionowe ale będzie podwójne płytowanie z przesunięciem więc powinno załatwić sprawę. U mnie wyszło tak. Może być? Oczywiście skręcę płyty do profili które są pomiędzy "60-tkami", do ościeżnicowych i do dodatkowych które są od ścianek dochodzących prostopadle. Ad 4. Mam tylko dwa miejsca gdzie muszę zrobić puszki (ostatecznie włączniki będą natynkowe). To są miejsca jak na zdjęciu niżej. Środkowy profil jest tylko tym dodatkowym, który ma być skręcony ze ścianą prostopadłą. Rozumiem, że nie za bardzo wycinać w nim dziurę na puszkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 23.07.2024 05:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2. OK 3. Rób jak będzie tobie lepiej. To nie ma aż takiego znaczenia jeśli będą 2 płyty. Te drzwi mają 120cm bo pod sufitem piszesz z obu stron 60 4. Nie. Wymyśl coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 25.07.2024 20:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca (edytowane) Największy kłopot jest z wkręceniem wkręta w profil. Ten, przechodząc przez płytę GK, przekrzywia profil pionowy i nie chce się wkręcić To jest dramat, coś robię źle... Na razie to mi pomocnik od drugiej strony napiera na profil, ale jak będę drugą stronę ściany płytować to ja nie wiem.... Powiedzmy, że jakoś idzie. Mam pytanie - w jakiej odległości płyta ma być od sufitu? Rozumiem, że bez fazowania przy suficie. Ja zostawiam ~0,5cm i następnie tam pójdzie akryl/silikon akrylowy. Pierwsze płytowanie - wkręty co 75 cm. Natomiast, jeśli druga płyta po środku zakrywa profil na którym łączą się dwie płyty z pierwszego płytowania to wtedy tak jakby w tym miejscu przez płytę przykręcam te dwie z pierwszego płytowania. Czyli wkręty muszą iść obok siebie...? Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem. Zdjęcie poniżej. Edytowane 25 Lipca przez bartolomeooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 26.07.2024 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca (edytowane) Płyta nie może być oddalona od profilu tylko się z nim stykać. Wkrętem dociskasz ją do niej. Jeśli uzywasz wkrętarki to moze zaopatrz się w końcówkę do wkrętów gk. Kosztuje grosze , ma magnetyczną końcówkę oraz powoduje że główka wkręta wchodzi zawsze na idealną głębokość. Ona nie może być ani za głęboka ani za płytka. Kręcenia trochę masz więc na pewno się przyda ułatwiając zadanie. Wkręty wcale nie muszą iść obok siebie. Odnośnie przekrzywiania to na fotce wkręt zdecydowanie jest trochę za krórki. Po drugie to nie spotkałem się z taką sytuacją. Może używasz za dużo siły lub bit masz nie dopasowany do wkręta więc wkręt przegina profil. Zmień go na taki idealnie dopasowany do gniazda we wkręcie. Rozumiem że na ścianie jest on giętki i chwiejny więc celuj wkręt raczej nie na skraju listków tylko z boku tam gdzie jest ścianka wewnątrz prostopadle do nich. Po to profil jest perforowany aby wkręt się nie wyginał tylko przebijając płytę trafił na swoje miejsce i tam pozostał nawet gdy użyjesz większej siły. Możliwe że profile są jakieś trochę grubsze lub coś nie tak z wkrętami. Płyta przy suficie ma być docięta idealnie. Potem to miejsce wtop taśmę flizelinową lub siatkową. Ono podczas użytkowania może pęknąć w miejscu łączenia ale po to będzie tam akryl wyprofilowany na półokrąg aby się poddawał i pracował maskując pęknięcie. Edytowane 26 Lipca przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 26.07.2024 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 14 godzin temu, Mareks77 napisał: Płyta przy suficie ma być docięta idealnie. Potem to miejsce wtop taśmę flizelinową lub siatkową. Ono podczas użytkowania może pęknąć w miejscu łączenia ale po to będzie tam akryl wyprofilowany na półokrąg aby się poddawał i pracował maskując pęknięcie. Ponumeruję, żeby było łatwiej. 1. Nie rozumiem... myślałem, że pomiędzy płytą GK a sufitem zostawiam te 0,5 cm i wystarczy w to miejsce sam silikon akrylowy czy coś w tym stylu - nie wystarczy? Jeśli mam wtapiać siatkę to powinienem wcześniej zrobić fazowanie płyty - i tej na ścianie i tej na suficie, żeby było miejsce na wtopienie siatki i szpachli, zgadza się? Na razie nie myślę i tym ostatecznym wykończeniu, ale nie wiem jak dojeżdżać drugą płytą do sufitu. Fazować czy nie? Pół centymetra szczelina jest dobrze? Co do wkrętów... bita mam dobrego raczej, może i wkrętarka po licznych uderzeniach trochę przekrzywiona ale sufitowe wkręty wchodziły jak w masło, tutaj jest znaaaacznie trudniej. 2. Jeśli robię podwójne płytowanie no to pierwszą płytę przykręcam ~sześcioma wkrętami, żeby jakoś tam się trzymała. Dopiero przykręcając drugą płytę jednocześnie 'dokręcam' tę pierwszą. W takim razie - na profilu gdzie za pierwszym płytowaniem łączą się dwie płyty, za drugim płytowaniem ten profil jest po środku (drugiej) płyty. Wobec tego wypada w tym miejscu wkręcać wkręty w taki sposób żeby przeszły też przez obie płyty z pierwszego płytowania. Masło maślane. Zdjęcie poniżej. Dobrze rozumuje czy nie? 3. Czy robiąc ściankę od garderoby (też z profilu 10cm i podwójnym płytowaniem) należy zrobić jakieś dodatkowe wzmocnienia (może ten profil UA jakoś zamocować) żeby można było potem zrobić drzwi przesuwne? 4. Żeby zrobić ściankę wokół słupa rozumiem, że robię wszystko według zasad robienia tych normalnych ścian. Poniżej zdjęcie w paincie jak to ma wyglądać. Nie wiem czy coś tam widać. Natomiast różnica jest taka, że na suficie nad płytami GK nie ma w tym miejscu profili CD. Czyli profile UW na suficie byłyby przykręcone tylko do płyt GK. Ale mimo to jest dobrze tak? 5. To jeszcze takie oczywiste pytanie - na rogach ścian (tam gdzie jest kąt 270stopni), drugie płytowanie robić w taki sposób żeby obie płyty były w tym miejscu fazowane, wtedy jest miejsce na jakiś narożnik i szpachlowanie. A co W ROGACH ścian (tam gdzie jest kąt 90 st.)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 27.07.2024 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 1. Napisałem ze 2 wpisy temu że w Twoim przypadku ( ściany masz z profili i płyt ) nie robisz przy suficie połączenia ślizgowego tylko łączysz na stałe sufit ze ścianą bo stelarze tam i tak są połączone. Możliwe że sformuowanie że docinasz płyty idealnie było złe i mnie nie zrozumiałeś. 2. Dobrze rozumujesz 3.Nie wiem jaką konstrukcję drzwi przesównych sobie wymyśliłeś. Najlepiej aby nie wisiały one tylko na ściance z profili tylko aby prowadnica była także i na podłodze. Ścianki z suchej zabudowy nie są tak mocne jak te murowane. 4. Może tak być. Pisałem wcześniej abyś planując schował te słupy w ściance bez robienia dodatkowych obejść samego słupa. Nie można było tej ścianki przesunąć i zrobić ją grubszą aby słup zmieścił się wewnątrz. Będzie OK ale wygląd także się liczy. 5. A gdzie będziesz miał kąt 270* na ścianach?.......... Jeśli 270* oznacza kąt ściany łączonej z sufitem skośnym to fazuj i szpachluj z wtapianiem taśmy. Jeżeli jest to kąt 90* to fazować nie musisz bo tam przecież musisz wtopić narożnik aluminiowy perforowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 12.08.2024 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia Z kilkoma rzeczami kolejnymi mam problem: 1. Robiąc elektrykę i przeprowadzając kabel nad drzwiami będę musiał naciąć profile ościeżnicowe UA. Nie ma z tym jakiegoś większego problemu? W sensie, nie bardzo jest jak to obejść. 2. Hydraulik mnie postraszył że płyty GK podczas wylewek tak się zniszczą że będę je wymieniał. Chyba lekko przesadził, ale pomyślałem, żeby płyty GK na ścianach murowanych (kolankowych, szczytowych i od jednego pomieszczenia) zrobić dopiero po wylewkach, może ten pustak z BK przyjmie trochę wilgoci Można tak, nie? 3. Strop jest bardzo nierówny. Niedługo układanie styropianu. Jest jakiś sposób żeby go wyrównać czymś lekkim w łatwy sposób? Nie będę się bawił w styrobeton... ostatecznie wyrównam piaskiem po prostu. A dodatkowo - tylko 5cm, może słabo wygłuszy, chociaż podobno strop terriva sam w sobie wygłusza (chyba tylko w teorii). Myślałem czy może wystarczy jakieś maty/pianki wygłuszające wyłożyć? Ale to bez sensu, one nie mają nośności żadnej przecież. 4. I właśnie - dawać folie pod styropian na stropie czy nic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 11.09.2024 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września Robiłem według wskazówek, wszystko wychodzi bardzo dobrze, jestem już na końcu tej katorgi więc się cieszę i ciągle wdzięczny za pomoc z tego forum. 😁 Została mi ostatnia ciężka rzecz którą muszę zrobić przed wylewkami czyli już a mianowicie zalać belkę nad ścianą między schodami. Tam jest ciężki temat - połowa tej ściany wisi w powietrzu. Kiedyś kierownik budowy kazał mi wylać belkę pod jakieś barierki itd. Teraz nie wiem w którym miejscu ma być belka - jej górna część ma być na równo z najwyższymi punktami stopni schodów czy z najniższymi? Jak zrobić, żeby w szalunku beton nie spływał w dół? Wystarczy bardzo gęsty? Dodatkowo nawtykam kilka prętów na kotwę chemiczną do tych białych pustaków (połowa tej ściany wisi w powietrzu - pod spodem jest spiżarka). Tak wygląda obecnie: I teraz mam dwie opcje, jedna że belka idzie od najwyższych miejsc stopni, druga że poniżej stopni. 1: 2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 12.09.2024 05:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września Nie rozumiem gdzie ma być ta belka. Jeżeli jest strop to na połączeniu ze schodami jest belka żelbetowa. Napisz konkretnie: jaki jest typ stropu? Narysuj miejsce gdzie ta belka ma być Po co mu ta belka ????? Ściana o której wspominasz czyli ta pomiędzy dwoma biegami schodów powinna być pod stopniami a nie że ona stoi i jest jakby przedłużeniem stopni schodów na ich szerokości. Jeżeli jest spocznik w połowie schodów i istnieje luka pomiędzy dwoma biegami schodów to ewentualne poręcze i tralki do nich są montowane do boku schodów a nie do stopni od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 12.09.2024 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września Jeżeli już jest ściana w tym miejscu to co teraz....... szerokość drugiego biegu schodów jest szersza od pierwszego biegu schodów właśnie o szerokość tej ścianki? Kiepsko to będzie wyglądało? Jeżeli obecnie jest równo i ta ścianka ma tam być to musisz ją ściąć równo ze spodem schodów tak aby była ona jednocześnie dnem szalunku a następnie zaszalować płytą osb bok i dając zbrojenie zakotwione w co drugim lub co trzecim stopniu a potem pręt z góry do spocznika. W ten sposób zalejesz jakby wieniec tej ścianki i będzie on poszerzeniem drugiego biegu schodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartolomeooo 12.09.2024 06:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 59 minut temu, Mareks77 napisał: Ściana o której wspominasz czyli ta pomiędzy dwoma biegami schodów powinna być pod stopniami a nie że ona stoi i jest jakby przedłużeniem stopni schodów na ich szerokości. Ano... ona miała po całości swój fundament i murarz zdążył są postawić już na całej długości do wysokości stropu więc ściąłem, nad schodami i pod nimi, w spiżarce. Ona się jakoś opiera z jednej strony o spocznik więc nieźle się trzyma. Bardziej chodzi teraz co zrobić żeby móc potem jakąś ładną barierkę zamontować. Tak - stopnie mają po około 100cm długości + po środku jest ten pustak 12cm. Ok, czyli muszą ściąć jeszcze tych pustaków sporo. Czytając teraz zacząłem się zastanawiać - mam zalać właśnie taki podłużny, równy od góry "wieniec" czy tylko przedłużyć stopnie tych schodów o te 12 cm pustaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.