Miki12 14.03.2024 03:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca Witam!Na wstępie powiem ,iż jestem dość zielony w temacie prawa budowlanego. Proszę o wyrozumiałość.Na mojej działce budowlanej na której stoi już bliźniak planuję postawić budynek gospodarczy (na narzędzia, płody rolne, kosiarkę itd)Z pozyskanych przeze mnie informacji wynika ,że mogę taki budynek do 150 m2 postawić bez pozwolenia i zgłoszenia.Planuję budynek ok 40 m2. I tu pojawiają się dwa pytania.Czy mogę taki budynek podpiwniczyć? I czy w tej sytuacji nadal mogę to zrobić bez zgłoszenia i pozwolenia? (piwnica ma mi służyć jako tymczasowe miejsce schronienia w razie W) I drugie pytanie: Skoro nie muszę mieć pozwolenia na budowę ani zgłoszenia tego typu budynku to czy muszę za niego odprowadzać podatek?Z góry dziękuję za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 14.03.2024 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca (edytowane) OK.... można wybudować budynek do 150m2. ale budynek musi być związany z produkcją rolną.Budynek gospodarczy mieści się w tych przepisach ale jeżeli nie jesteś rolnikiem to może być z tym problem.Bez tych ograniczeń budynek może mieć do 70m2Piwnica jako kondygnacja podziemna przy pewnych uwarunkowaniach wliczana jest w metraż Edytowane 14 Marca przez Mareks77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miki12 15.03.2024 03:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca Przepisy nie regulują terminu "produkcja rolna" narzędzia ogrodnicze czy sadzonki są z nią związane. I nie muszę być rolnikiem to wiem. ☺️Jeśli na forum trudno uzyskać jednoznaczną odpowiedź na moje pytanie to gdzie mógłby ewentualnie szukać pomocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania