Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budynek Gospodarczy Podpiwniczony

Miki12

Recommended Posts

Witam!

Na wstępie powiem ,iż jestem dość zielony w temacie prawa budowlanego. Proszę o wyrozumiałość.

Na mojej działce budowlanej na której stoi już bliźniak planuję postawić budynek gospodarczy (na narzędzia, płody rolne, kosiarkę itd)

Z pozyskanych przeze mnie informacji wynika ,że mogę taki budynek do 150 m2 postawić bez pozwolenia i zgłoszenia.

Planuję budynek ok 40 m2. I tu pojawiają się dwa pytania.

Czy mogę taki budynek podpiwniczyć? I czy w tej sytuacji nadal mogę to zrobić bez zgłoszenia i pozwolenia? (piwnica ma mi służyć jako tymczasowe miejsce schronienia w razie W)

I drugie pytanie: Skoro nie muszę mieć pozwolenia na budowę ani zgłoszenia tego typu budynku to czy muszę za niego odprowadzać podatek?

Z góry dziękuję za podpowiedź.

OK.... można wybudować budynek do 150m2. ale budynek musi być związany z produkcją rolną.

Budynek gospodarczy mieści się w tych przepisach ale jeżeli nie jesteś rolnikiem to może być z tym problem.

Bez tych ograniczeń budynek może mieć do 70m2

Piwnica jako kondygnacja podziemna przy pewnych uwarunkowaniach wliczana jest w metraż

Edytowane przez Mareks77

Przepisy nie regulują terminu "produkcja rolna" narzędzia ogrodnicze czy sadzonki są z nią związane. I nie muszę być rolnikiem to wiem. ☺️

Jeśli na forum trudno uzyskać jednoznaczną odpowiedź na moje pytanie to gdzie mógłby ewentualnie szukać pomocy?

• 5 weeks później...
Witam!

Na wstępie powiem ,iż jestem dość zielony w temacie prawa budowlanego. Proszę o wyrozumiałość.

Na mojej działce budowlanej na której stoi już bliźniak planuję postawić budynek gospodarczy (na narzędzia, płody rolne, kosiarkę itd)

Z pozyskanych przeze mnie informacji wynika ,że mogę taki budynek do 150 m2 postawić bez pozwolenia i zgłoszenia.

Planuję budynek ok 40 m2. I tu pojawiają się dwa pytania.