Laki9292 24.04.2024 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Witam, mam problem z przeciekającym balkonem. Balkon był robiony 2,5 roku temu. Ściągałem deskę kompozytowa, i tak chciałem wyczyścić, wszystkie pozostałości po remoncie itp. Na balkonie jest położona papa termozgrzewalna, ale są słabe spadki i w wielu miejscach stoi woda. Od spodu gdzie jest styropian zaciągnięty pucem zrobiłem kilka dziurek i jest tam sporo wilgoci, więc gdzieś musi być nieszczelność, ale na pierwszy rzut oka nie widać rządnych dziur czy szczelin. Czy miałby ktoś pomysł co z tym najlepiej zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 24.04.2024 16:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia https://files.fm/f/jvsc56z78v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 25.04.2024 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Skoro brak jest spadku 1 - 2% w stronę zewnętrzną to woda stoi.Należało by zerwać legary i izolację a po wykonaniu spadku odnowić te elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 25.04.2024 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Skoro brak jest spadku 1 - 2% w stronę zewnętrzną to woda stoi. Należało by zerwać legary i izolację a po wykonaniu spadku odnowić te elementy. Czyli nie ma sensu się bawić w jakieś wylewanie na tym jakiś zapraw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 25.04.2024 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Wszystko zależy co jest pod spodem i co jest planowane. Zaprawa jest potrzebna ale przy planowanej desce tarasowej lub tarasie wentylowanym należy ją położyć pod izolacją dbając aby związała się z istniejącym podłożem.Jeśli wylejemy cokolwiek należało by także pomyśleć pierw o opierzeniu czyli okapniku z blachy który będzie odprowadzał wodę nie narażając powierzchni balkonu na widoczne zacieki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 25.04.2024 17:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Wszystko zależy co jest pod spodem i co jest planowane. Zaprawa jest potrzebna ale przy planowanej desce tarasowej lub tarasie wentylowanym należy ją położyć pod izolacją dbając aby związała się z istniejącym podłożem. Jeśli wylejemy cokolwiek należało by także pomyśleć pierw o opierzeniu czyli okapniku z blachy który będzie odprowadzał wodę nie narażając powierzchni balkonu na widoczne zacieki itp. Balkon jest obrobiony blachą, jest ona wsunięta pod pape na około 10cm. Myślałem żeby tą papę zagruntować np gruntem szczepnym i na to nanieść IZOPLAST® 2K-W pacą i porobić spadki. Myśli Pan że nie jest to dobry pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 25.04.2024 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia W jakim celu na papie leżą profile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 25.04.2024 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Jeżeli jest spadek i opierzenie a woda pozostaje tylko na nierównościach to ostatecznie można by to tak pozostawić a po wyschnięciu uszczelnić papę poprzez nałożenie dwóch lub nawet trzech warstw gumy w płynie np. Bison Rubber Seal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 26.04.2024 04:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia W jakim celu na papie leżą profile? Ta są takie legary pod deskę tarasową, które są położone na jakimś kleju. Ten balkon był już gotowy cały, ja ściągnąłem deski żeby wyczyścić pod spodem wszystko bo było tam pełno syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 26.04.2024 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Ta są takie legary pod deskę tarasową, które są położone na jakimś kleju. Ten balkon był już gotowy cały, ja ściągnąłem deski żeby wyczyścić pod spodem wszystko bo było tam pełno syfu. Jeśli to są legary a nad nimi są bezpośrednio deski to znaczy że są one wzdłuż ściany i tym samym ich rowki odprowadzające wodę nie są zgodnie ze spadkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 26.04.2024 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Jeśli to są legary a nad nimi są bezpośrednio deski to znaczy że są one wzdłuż ściany i tym samym ich rowki odprowadzające wodę nie są zgodnie ze spadkiem. Niestety dokładnie tak jest. Tak fachowcy to zrobili. Porobili na tych legarach spadki jakimś klejem a to nie ma zbytniego sensu, jeśli pod spodem nie ma spadku. Wiadomo ze i tak między deskami będzie się lała woda. Ale z drugiej strony taka metoda jak robili to nie mieli innego wyjścia bo jeśli legary by zrobili wzdłuż balkonu to wtedy w ogóle blokowały by odpływ wody. Dlatego bardziej chciałbym się skupić na zrobieniu spadków między tymi legarami jakaś zaprawa. Bez ściągania papy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 26.04.2024 15:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Z tego co piszesz wynika, że deski zostają. Są montowane wzdłuż posadzki / równolegle do dłuższej ściany; tym gorzej. Nie wiadomo czy i kiedy pojawią się zacieki pod posadzką. Dziwna to robota i trudno jest coś sensownego poradzić. Przy braku spadków woda ma swoje prawa i będzie penetrować. Można wszystko usunąć i zrobić dobrze od początku. Wyciąć papę, profile, zrobić porządną izolację przeciwwodną, wylać podkład ze spadkiem, zaizolować folią w płynie i na to klej i płytki. Najwięcej uwagi trzeba poświęcić izolacji przy ścianach i obejściu wokół słupa i prętów balustrady. Tak, deski zostają te co były, one mają raptem 2,5 roku. Właśnie chciałbym to zrobić we własnym zakresie jakoś w miarę sprawnie i żeby nie iść w koszta. Nie jestem żadnym fachowcem ale lubię jak coś zrobię sam. Nad tym balkonem jest inny balkon, więc tak nie leje się aż tak aczkolwiek wiadomo ze jak nie da z wiatrem to ta woda gdzieś tam głębiej podchodzi ale myślę że do ściany to bardzo sporadycznie jeśli w ogóle. Dlatego póki co ta papę pomalowałem papa w płynie ale widzę że podczas opadów gdzieś musi przesiąkać tą wodą bo wkładając od spodu palec jest wilgoć w styropianie. Myślałem żeby zagruntować tą papę i między tymi legarami wylać jąkas zaprawę/izolacje i wyprowadzić spadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 26.04.2024 19:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Jednym słowem, to co piszesz, jest szminkowaniem trupa. No niestety, ale nie chce od nowa całej roboty zlecać komuś. Świętej pamięci tata postanowił żeby reanimować balkony bo były mocno zniszczone i były podnoszone. Beton był w opłakanym stanie. Niestety fachowcy widocznie nie wszystko zrobili dobrze albo nie wszystko przewidzieli. Dlatego chciałbym jakieś pośrednie rozwiązanie wybrać które zrobię sam. Nie chce czekać na fachowców pewnie długo, wydać wielu pieniędzy i nie mieć żadnej gwarancji że będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 27.04.2024 05:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Napisz jak długie są deski? W jaki sposób jest zrobione 'obejście' wokół słupa i pretów balustrady? Jaka jest szerokość podłogi od ściany do brzegu na zewnątrz? Deski są na zmianę 2,90m i 3,90 więc balkon ma niecale 7 metrów. Szerokość to 1,15m. Obejście zrobionej jest tak że jest papa trochę wywinięta. Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem i chęć pomocy. Pozdrawiam z Zakopanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 27.04.2024 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Nic innego z tym nie zrobisz bo nie ma takiej zaprawy hydroizolacyjnej którą położysz 10mm grubości przy ścianie robiąc spadek i niwelując nierówności.Masz próg balkonu i drzwi dość wysoko więc możesz sobie pozwolić aby zrobić to raz a dobrze.Wywijanie papy termozgrzewalnej wokół okrągłego słupa i prętów balustrady ?....... już widzę tą szczelność. Jedynym sposobem aby nie ruszać tego jest zaizolowanie jakąś płynną gumą a następnie położenie dodatkowych legarów w poprzeg tych na podkładkach które zrobią spadki od drzwi do okapu a następnie położenie desek także od drzwi do okapu.W ten sposób rowki odprowadzą wodę a pod spodem będzie gromadziło się 80% mniej syfu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 27.04.2024 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Nic innego z tym nie zrobisz bo nie ma takiej zaprawy hydroizolacyjnej którą położysz 10mm grubości przy ścianie robiąc spadek i niwelując nierówności. Masz próg balkonu i drzwi dość wysoko więc możesz sobie pozwolić aby zrobić to raz a dobrze. Wywijanie papy termozgrzewalnej wokół okrągłego słupa i prętów balustrady ?....... już widzę tą szczelność. Jedynym sposobem aby nie ruszać tego jest zaizolowanie jakąś płynną gumą a następnie położenie dodatkowych legarów w poprzeg tych na podkładkach które zrobią spadki od drzwi do okapu a następnie położenie desek także od drzwi do okapu. W ten sposób rowki odprowadzą wodę a pod spodem będzie gromadziło się 80% mniej syfu. Położenie desek w drugą stronę trochę jest jednak problematyczne bo one są ponacinane już i pewnie bym musiał dokupić około 20-30% co w sumie nie byłoby problemem ale będzie to też dziwnie wyglądać bo wiadomo ze ta deska po tych 2,5 roku jest już inna. Ja nie widzę żadnych dziur ani miejsc gdzie ta woda by się mogła przedostawać za bardzo. Jedynie mi przychodzi pomysł że tam gdzie papa nachodzi na blachę na skraju balkonu ale ta blacha wchodzi pod nią koło 10cm więc byłoby to dość dziwne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 27.04.2024 09:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Nic innego z tym nie zrobisz bo nie ma takiej zaprawy hydroizolacyjnej którą położysz 10mm grubości przy ścianie robiąc spadek i niwelując nierówności. Masz próg balkonu i drzwi dość wysoko więc możesz sobie pozwolić aby zrobić to raz a dobrze. Wywijanie papy termozgrzewalnej wokół okrągłego słupa i prętów balustrady ?....... już widzę tą szczelność. Jedynym sposobem aby nie ruszać tego jest zaizolowanie jakąś płynną gumą a następnie położenie dodatkowych legarów w poprzeg tych na podkładkach które zrobią spadki od drzwi do okapu a następnie położenie desek także od drzwi do okapu. W ten sposób rowki odprowadzą wodę a pod spodem będzie gromadziło się 80% mniej syfu. Ale myślałem nad położeniem jakiejś zwykłej zaprawy cienkowarstwowej a następnie na niej izolacji jakiejś płynnej i to może mogłoby być sensowne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 27.04.2024 09:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Jak nie chcesz pomnażać kosztów i mieć dodakową robotę, co nie dziwi, a mieć jako taki spokój, zainteresuj się czymś takim jak tu: https://allegro.pl/oferta/folia-przezroczysta-pcv-bezbarwna-1-4m-na-altane-13479452275?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=MzA3NTFjOTMtMjhmNy00MzNjLTk1NmUtNmNmNTgwYTIzZGY2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=edeff880-ebc9-4363-a5f3-79e142a6f70d to tylko przykład. Można dobrać szerokość folii pod wymiar posadzki, by było mniej odpadu i kupujesz jedną długość na cały taras z małym naddatkiem. Folię rozwijasz i naciągasz sukcesywanie pod deski - bezpośrednio na 'legarki' - i tak, by można było się poruszać przy montażu. Nie wiadomo z jakiego materiału są 'laegarki' ale można folię mocować do każdego 'legarka' czymś takim https://allegro.pl/oferta/zszywacz-tapicerski-taker-do-zszywek-4-14mm-stalco-zszywki-6-15208458658?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=NzIwN2JiNDAtYTU2Mi00OGYxLWJlYTMtOWM4NTU2ZDc5ZmJkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=34299efd-4270-4fbe-a0bd-3ed6cf065bb9 Te folie są mocne i na 100% nie przepuszczą wody. Wiadomo, że trzeba jej krawędzie w paru miejscach zabezpieczyć ale to już sprawa pomysłu na miejscu. Jak 1mm grubości uznasz za mało, grubości są większe. Dziękuję za pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 27.04.2024 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Na papę która jest materiałem odkształcalnym raczej nie położysz nic cienkowarstwowego.Jeśli przecieka a nie ma tam naprawdę dziur do mocowania legarów to miejsc jest kilka:1. łączenie pasków papy2. obróbka przy ścianie3. obróbka przy słupie4. styk papy z opierzeniem. Jeśli nawet byś położył dodatkowy jastrych 5cm grubości to nie zaizolujesz idealnie połączenia przy okapie więc woda gromadząca się na opierzeniu może skapywać ale także migrować do wewnątrz posadzki. Jedyna możliwość którą sam możesz wykonać to zerwanie legarów i papy oraz utoorzenie spadku z cienkiej warstwy zaprawy wyrównującej np Cekol ZW-04 a następnie hydroizolacja. Pomysł z dodatkowymi legarami jest Ok bo wymaga od Ciebie lekkiego zaangażowania bez zatrudniania fachowców którzy i tak zrobią co umiejąCo do kosztu nowych desek to nie rozśmieszaj mnie. Jeszcze inną możliwością po zerwaniu całości jest żywica z posypką kwarcową https://www.skleptechniart.pl/produkty/techniplast-500-pu-uvr-c-barwna-zywica-poliuretanowa Tą zaprawą mozesz wyrównać nierówności i wykonać spadek ale grubość pociąga za sobą koszty więc spadek należy wykonać przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Laki9292 27.04.2024 10:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Na papę która jest materiałem odkształcalnym raczej nie położysz nic cienkowarstwowego. Jeśli przecieka a nie ma tam naprawdę dziur do mocowania legarów to miejsc jest kilka: 1. łączenie pasków papy 2. obróbka przy ścianie 3. obróbka przy słupie 4. styk papy z opierzeniem. Jeśli nawet byś położył dodatkowy jastrych 5cm grubości to nie zaizolujesz idealnie połączenia przy okapie więc woda gromadząca się na opierzeniu może skapywać ale także migrować do wewnątrz posadzki. Jedyna możliwość którą sam możesz wykonać to zerwanie legarów i papy oraz utoorzenie spadku z cienkiej warstwy zaprawy wyrównującej np Cekol ZW-04 a następnie hydroizolacja. Pomysł z dodatkowymi legarami jest Ok bo wymaga od Ciebie lekkiego zaangażowania bez zatrudniania fachowców którzy i tak zrobią co umieją Co do kosztu nowych desek to nie rozśmieszaj mnie. Jeszcze inną możliwością po zerwaniu całości jest żywica z posypką kwarcową https://www.skleptechniart.pl/produkty/techniplast-500-pu-uvr-c-barwna-zywica-poliuretanowa Tą zaprawą mozesz wyrównać nierówności i wykonać spadek ale grubość pociąga za sobą koszty więc spadek należy wykonać przed. Polaczenie przy okapie myślałem żeby przeciągnąć silikonem dekarskim. A nie ma dziur do mocowania legarów bo są ona na kleju przytwierdzone do papy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.