Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa Podkarpacka


Robinson74

Recommended Posts

Danka - wystąp o warunki zabudowy i w WZ będziesz miała wpisane odległości od granic

DANUTAAA jakąś decyzję o warunkach zabudowy chyba ma..... takby wynikało z końcówki jej postu...ale nieważne. Chciałem dodać, że w warunkach zabudowy nie zawsze podają odległości od granic. Ja na przykład mam ograniczenie co do szerokości elewacji frontowej tak, że w sumie zostaje 8 m na dwie strony. Zainteresował mnie temat :lol: bo sam zrezygnowałem z okien żeby przesunąć się na 3m do granicy. W tej chwili projekt "się adaptuje" i mam nadzieję, że to przejdzie...w każdym bądź razie mój projektant nie widział w tym jakiejś przeszkody. Moja sytuacja jest jednak nieco inna od DANUTY bo za tą granicą jest działka niezabudowana i możliwe, że w przyszłości ktoś będzie miał podobny problem..........z góry SORRY :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Danutaaa cosik się wymyśli

Co prawda jest w warunkach technicznych podane, że budynki należące do kategorii ZL powinny być w odległości min. 8 m, ale w tych samych warunkach w innym paragrafie pisze, że możliwe jest postawienie budynku ze ścianą bez okien w odległości od 1,5 do 3m od granicy działki jeśli na sąsiedniej działce wydano takie pozwolenie. Dla budynków które mają nie więcej niż 3 kondygnacje i mniej niż 1500 m3 kubatury jest możliwość zmniejszenia tych odległości, tylko muszę znaleźć od czego to zależy

Danusia spokojnie jak do poniedziałku nie będzie konkretnej odpowiedzi od kogoś innego to ja się dowiem. W poniedziałek rano będę u znajomego architekta i wypytam go dobrze. A jak trzeba będzie to i gościa od ppoż dopytam.

 

Mac Iek ściany mam keramzytu grubości 24 cm i 12 cm wełny. W domu w zimie jest ciepełko, latem chłodno. Jeśli miałaby to być ściana jednowarstwowa to trzeba ją wykonać bardzo starannie i na odpowiedniej zaprawie. Moi murarze nie mieli problemów z przycinaniem pustaków.

 

Czy ktoś mógłby mnie uświadomić po ilu dniach moja Lonka przestanie mieć powodzenie. Dziś jest już 18 dzień a ja mam dość. Zanim wyjdziemy z domu to patrzę czy aby którego nie ma na horyzoncie, a ma 6 adoratorów. Jeden to nawet po ogrodzeniu umie chodzić, a drugi taki mały że między prętami pod ogrodzeniem potrafi się przecisnąć. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maćkuon - nie będe korygował - uwazam mam podobne zdanie i zakładam w podobne straty procentowe ucieczki ciepła - przy scianach

ciepło ucieka głownie

- wentylacja grawitacyjna

- strop, dach (zależy jak wyizolowane)

- szyby okienne

bo niby dobre parametry termiczne

wg mnie porotherm akumuluje w mniejszym stopniu ciepło niz gazobeton

a umocowanie szafek wiszacych (dyble) moze sporo krwi napsuc

i ponoć zdrowe...

hmmm

chyba chodzi o promieniotwórczoć ...

z tym akurat jest odwrotnie

gazobeton to piasek i wapno

a porotherm to glina do której (zeby nie była tak lepiaca sie - tłusta) dodaje sie popioły wielkopiecowe ...

te promieniotwórcze ...

dlatego ceramika zawsze jest pod tym wzgledem gorsza od gazobetonu

ale zeby nie popadac w paranoje to powiem, ze ja równiez kilka scianek mam zarówno z maxa, cegły pełnej i cegły kratówki i dziurawki

te dawki sa tak minimalne, ze branie pod uwage wzledów zdrowotnych - pominałbym

 

 

Wiem, że nie jest to najtańszy materiał ale ścian zewnętrznych nie da się po jakimś czasie wymienić...

jesli jestes do swojego wyboru głeboko przekonany - to nie zmieniaj

plułbys sobie potem latami w brode :)

natomiast kazdy z tych materiałow (keramzyt, gazobeton, ceramika porotyzowana czy silka ) ma swoich fanów w wrogów i nic z tego nie wynika bo ludzie buduja z kazdego

DANUTAAA jakąś decyzję o warunkach zabudowy chyba ma.....

no faktycznie - jakoś mi uleciało ...

trzeba te warunki dokładnie poczytac ...

Czy ktoś mógłby mnie uświadomić po ilu dniach moja Lonka przestanie mieć powodzenie. Dziś jest już 18 dzień a ja mam dość. Zanim wyjdziemy z domu to patrzę czy aby którego nie ma na horyzoncie, a ma 6 adoratorów. Jeden to nawet po ogrodzeniu umie chodzić, a drugi taki mały że między prętami pod ogrodzeniem potrafi się przecisnąć. :evil:

poważna sprawa - znaczy ...

chyba sie głeboko zakochały jak juz tyle dni to trwa

nie znam sie na tym ale wydaje sie ze mojemu przeszło po ok 10 dniach

teraz leczy rany ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danka - wystąp o warunki zabudowy i w WZ będziesz miała wpisane odległości od granic

DANUTAAA jakąś decyzję o warunkach zabudowy chyba ma..... takby wynikało z końcówki jej postu...ale nieważne. Chciałem dodać, że w warunkach zabudowy nie zawsze podają odległości od granic. Ja na przykład mam ograniczenie co do szerokości elewacji frontowej tak, że w sumie zostaje 8 m na dwie strony. Zainteresował mnie temat :lol: bo sam zrezygnowałem z okien żeby przesunąć się na 3m do granicy. W tej chwili projekt "się adaptuje" i mam nadzieję, że to przejdzie...w każdym bądź razie mój projektant nie widział w tym jakiejś przeszkody. Moja sytuacja jest jednak nieco inna od DANUTY bo za tą granicą jest działka niezabudowana i możliwe, że w przyszłości ktoś będzie miał podobny problem..........z góry SORRY :-?

 

 

noooo właśnie wątek mnie troszeczkę interesuje, choć mam już kwity to walczyłem z możliwością zbliżenia domu do granicy i ani groźbą ani prośbą. Podobno przepisy nie pozwalają zbliżyć się bliżej niż 4m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o odległości od granic to ładny artykuł z Rzeczypospolitej znalazł oskar0259

...

 

2. Artykuł z "Rzeczpospolitej", który był na nieistniejącej juz stronie, także nieistniejącego, ministerstwa transportu i budownictwa:

 

Bliżej sąsiada i ciaśniej w śródmieściu

 

Właściciel wąskiej działki, na której do tej pory nie wszystko mógł wybudować, teraz będzie mógł to zrobić bez konieczności uzyskiwania dodatkowego pozwolenia, ale za zgodą sąsiadów. Łatwiej też będzie w centrum miasta wybudować tzw. plombę.

Od dziś obowiązuje nowelizacja z 7 kwietnia 2004 r. do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 109, poz. 1156).

Wprowadza ona wiele istotnych zmian. Jedna z nich dotyczy odległości między budynkami. - Zasada jest taka, że między budynkami zwróconymi do siebie ślepymi ścianami powinna być zachowana odległość 6 metrów, tzn. po 3 metry z każdej strony granicy działki - mówi Kazimierz Andrzej Kobylecki, naczelnik Wydziału Przepisów Budowlanych w Departamencie Architektury i Budownictwa Ministerstwa Infrastruktury.

Na wąskiej działce trudno więc cokolwiek wybudować. Wprawdzie starosta mógł robić wyjątki od tej zasady, wydając zgodę na odstępstwo od tych przepisów, ale musiał mieć upoważnienie ministra infrastruktury. Teraz to się zmieni.

Nowelizacja przewiduje, że starosta może wydać pozwolenie na budowę obiektu zlokalizowanego w odległości 1,5 metra od granicy działki lub nawet przy granicy, ale z poszanowaniem przepisów odrębnych, m.in. uregulowań konstytucji dotyczących ochrony prawa własności. Inwestor musi mieć jednak zgodę sąsiadów na to odstępstwo lub też orzeczenie sądowe, które ją zastąpi.

Poza tym tarasy, balkony, schody zewnętrzne oraz pochylnie mogą pomniejszać odległość od granicy działki o 1,3 metra, a nie jak obecnie o metr. Podobnie jest także w wypadku okapów i gzymsów budynków. Do tej pory odległości mogły być zmniejszane o pół metra, a po zmianie do 0,80 metra....

Danutaaa

zadaj swoje pytanie w dziale "prawo i pieniądze", a specjaliści od niuansów prawa budowlanego powinni coś podpowiedziec - jesli ten artykuł nie satysfakcjonuje Cie w 100 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beti ja również zastanawiam się nad takiem wlasnie piecem ze względów na mozliwość zasypania na kilka dni - ze względu na pracę w domu będziemy przebywać dopiero późnym wiczorem i takie rozwiązanie byłoby najwygodniejsze. oglądaliśmy kilka różnych firm ale jeszcze nie zastanawialsmy się konkretnie.

 

Wtrace swoje 3 (slownie trzy) grosze.

Ja rowniez rozgladalem sie za piecem alternatywnym (nie gazowym). Gdyz uwazam iz gaz bedzie szedl w gore i nic sie na to nie da poradzic. Oczywiscie z tych samych powodów ktore Wymienilas chcialem aby obsluga byla jak najzadsza i jak najlatwiejsza, dlatego pierwsze co analizowalem to piec na eko-groszek lub pelety. Tak jak Ty chcialem zeby jeszcze spalal mial, bo mial jest tani i wogole.

 

W ostatecznosci kupilem "Zwykly" piec na paliwo stale ze wskazaniem na spalanie drewna (opcjonalnie wegiel). Dlaczego?

 

Zdecydowala dostepnosc i cena eko-groszku. Przejechalem sie po skladach, popytalem, poczytalem fora i okazalo sie ze eko-groszku nie mozna kupic w Rzeszowie i okolicach, a przynajmniej nie za rozsadna cene i dodatkowo nie wiadomo czy to jest eko-groszek (na skladach "produkuja" eko-groszek poprzez przesiewanie zwyklego wegla klasy orzech przez sito... Zwykle kamienie tez sie przez takie sito przesiewaja a potem blokuja podajnik retorowy i jest kupa bo kociol staje i trzeba go rozkrecac).

 

Cena eko-groszku dochodzila do takich wysokosci ze po przeliczeniu zuzycia okazywalo sie iz podobne koszty uzyskam palac gazem. A nie oszukujmy sie gaz zaraz po pradzie jest najwygodniejszym paliwem i zaden piec na paliwo stale z podajnikiem czy bez, nie bedzie tak wygodny w uzytkowaniu jak piec gazowy, dlatego nie ma sensu palic czyms innym gdy koszta wychodza podobne.

 

Opcja byly jeszcze pelety, niestety pelety sa jeszcze drozsze niz eko-groszek.

 

Sa jeszcze piece z podajnikiem szufladkowym, ale malo kto ich uzywal i ciezko jakiekolwiek opinie na ich temat uzyskac, wiem ze potrafia spalac ekogroszek pelety i mial weglowy, niestety stalopalnosc maja tylko do 8h wiec taka jak nowoczesny "zwykly" piec z dolnym spalaniem.

 

Warto poczytac o fexach, jest na tym forum osobny topic o tych piecach, wydaja sie byc one ciekawa propozycja (kupuje taki piec). Sa uzytkownicy ktorzy twierdza iz potrafia uzyskac stalopalnosc do 12h, tak wiec nawet jak przesadzaja o stalopalnosc jest do 9-10h to i tak wystarcza zwykle, zasypuje sie rano, potem po pracy i potem przed snem i powinno byc ok.

 

Oczywiscie piece takie wymagaja odpowiedniego komina, odpowiednio suchego paliwa itd. Ale w moim przypadku okazuje sie to malym problemem (duze pomieszczenie gospodarcze wiec mam gdzie sezonowac drewno).

 

Jest to temat rzeka, jesli chcielibyscie jakies szczegoly to zapraszam na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aneta!

Cieczka trwa ok. 21 dni, czyli już na finiszu jesteście. Poza tym adoratorzy już wam niestraszni :lol: - "niebezpieczny" okres cieczki już minął. Możesz spróbować na tym najmniejszym amancie. Lonia na wszelkie próby seksualnych zaczepek ze strony panów powinna reagować niechęcią, żeby nie powiedzieć, że z reguły suka w takim przypadku pokazuje pieskowi ząbki. A że Loniowe ząbki małe nie są, adorator powinien spłynąć.

Czeka Cię teraz solidne wyszorowanie Lonki szamponem - ze szczególnym uwzględnieniem okolic tyłu i pyska (bo przecież się lizała). A jeżeli jeszcze będą jacyś chętni - to albo jeszcze jedno kąpanko, albo specjalny spray maskujący zapach cieczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam kilka przykładów, że ludzie decydowali się na ściany 1- warstwowe a potem, po wybudowaniu doszli do wniosku że jednak lepiej je ocieplić bo nie wszystko jest idealnie.

3 takie przykłady znam z życia a jeden z forum - nie pamiętam czyj topik, ale chyba 1-2 strony wyżej. Chodziło o porotherm właśnie bez spoin pionowych.

Od strony termicznej niewątpliwie pewniejsze są ściany z ociepleniem, dlatego stosowane są znacznie częściej.

 

Ja mam dokladnie taki problem i to ja o tym pisalem 2 strony wyzej. Niestety problem jest powazny gdyz nie jestem pewien czy moge poroterm ocieplic styropianem, a nawet jesli to jakiej grubosci. Chodzi o punkt rosy. Jednowarstwowa sciana z porotermu z zaprawa cieplochlonna ma punkt rosy poza sciana, teraz trzeba sie dowiedziec/policzyc jakie zakresy styropianu mozna dawac na taka sciane aby pukt rosy nie przesunol sie do wnetrza sciany. Nawet jesli pominiemy gnicie czy inne prawdopodobne/nieprawdopodobne historie to jednak wilgotna sciana, szczegolnie z gliny poryzowanej, traci w duzej mierze swoje wlasciwosci oporu cieplnego. Tak wiec moze sie okazac iz zainwestowalismy gruba kase w styropian ktory polepszy wlasciwosci cieplne przez swoj opor cieplny, ale pogorszy opor cieplny sciany, wiec calkowity zysk cieplny wyjdzie znikomy lub zadny.

 

Czy ktos na forum czuje sie na silach aby wyjasnic jak wyliczyc punkt rosy?

 

Druga sprawa sa koszty. Przeprowadzilem z zona symulacje kosztow wykonania elewacji ze styropianem i bez styropianu. Jesli chcemy dac styropian to niestety trzeba dodac jeszcze wieksze koszty:

a) robocizny

b) kleju do styropianu

c) samego styropianu

d) kleju do siatki

e) siatki

f) kolkow do styropianu

(przy welnie min. robocizna jest jeszcze wieksza, niz przy styropianie)

Co ciekawe koszty b), d), e) sa duzo wieksze niz koszty 5cm styropianu. Dlatego tez oplaca sie ocieplac ale 10, 12, 15cm. Bo zysk z 5cm jest w skali roku tak maly iz:

 

Czas zwracania sie takiej inwestycji oszacowalismy dla ogrzewania gazowego na okolo 35 lat! (zakladalismy 25% oszczednosc na kosztach ogrzewania w skali roku, co jest i tak wartoscia prawdopodobnie zawyzona)

 

Czas zwracania przy ogrzewaniu drewnem (scinkami, dodatek trocin, inne zrodla "nie kominkowego" drewna [zalozylismy iz metr przestrzenny bedzie nas srednio kosztowac 70zl, byc moze troche zanizylismy]), wyszedl ponad 50 lat!

 

Sa to okresy zwrotu kosztow inwestycji tak dlugie ze dla mnie taka inwestycja jest zueplnie nieoplacalna gdy mam gruba sciane jednowarstwowa. Dlatego byc moze skonczy sie tam tym ze po postawieniu rusztowania, przebiegne sie z wiertarka po rusztowaniu i sprawdze kazde poziome laczenie i kazde miejsce niepewne nawierce i wstrzykne pianke, a tynk damy "zwykly" mineralny bez ocieplenia.

 

P.S. Slyszeliscie o tym iz ponoc akrylowy tynk na jednowartwowych scianach potrafi pekac gdyz sciany pracuja a akryl jest trardy i sztywny jak skorupa i nie wytrzymuje takich naprezen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuję za zainteresowanie dałam post na prawo i pieniądze ale narazie cisza

 

JONASZ-wysłalam ci prywatną wiadomość

 

BRZOZA- ja mam warunki o odleglosciach nie ma mowy ,tylko tyle ze szerokosc elewacji frontowej 10m. co przy szerokosci dzialki 17 m daje nam 3m+4m . Wyraznie w podaniu o warunki zabudowy, zaznaczylam, ze do sasiada ktory ma juz dom w trakcie budowy, chce się zblizyć 3 m.

Artykuł w rzeczpospolitej wiele wyjasnia tylko u mnie jest taki problem że konstrukcje dachu pozwalają na postawienie fajermuru a ja tego nie chcę :evil: Nie dlatego że mam taki kaprys tylko inni budują z narmalnymi wysuniętymi poza obreb muru dachami, jakoś udało im się przebrnąć

 

Mac Iek - slusznie zauwazył one sa ważne tylko bzdurnie napisane przez urbaniste. Jeżeli sasiednia działka jest szeroka no to ktoś się wymieści .Jest jeszcze możliwość manewru przód tyl .U mnie takiej nie ma. Jest taka linia zabudowy gdzie nie mogę się cofnąć

 

Aneta S - będę bardzo wdzięczna :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... trzeba dodac jeszcze wieksze koszty:

a) robocizny

b) kleju do styropianu

c) samego styropianu

d) kleju do siatki

e) siatki

f) kolkow do styropianu

(przy welnie min. robocizna jest jeszcze wieksza, niz przy styropianie)

Co ciekawe koszty b), d), e) sa duzo wieksze niz koszty 5cm styropianu. Dlatego tez oplaca sie ocieplac ale 10, 12, 15cm. Bo zysk z 5cm jest w skali roku tak maly iz:

 

Czas zwracania sie takiej inwestycji oszacowalismy dla ogrzewania gazowego na okolo 35 lat! (zakladalismy 25% oszczednosc na kosztach ogrzewania w skali roku, co jest i tak wartoscia prawdopodobnie zawyzona)

 

Czas zwracania przy ogrzewaniu drewnem (scinkami, dodatek trocin, inne zrodla "nie kominkowego" drewna [zalozylismy iz metr przestrzenny bedzie nas srednio kosztowac 70zl, byc moze troche zanizylismy]), wyszedl ponad 50 lat!

 

Sa to okresy zwrotu kosztow inwestycji tak dlugie ze dla mnie taka inwestycja jest zueplnie nieoplacalna gdy mam gruba sciane jednowarstwowa....

 

dzikislon - masz racje, sprawa nie jest taka prosta jak niektórym sie wydaje i twierdzenie, że ocieplanie za wszelka cene i wszystkiego co sie tylko da zawsze sie opłaca nie koniecznie jest prawdziwe ....

szczególnie zapamietałem "namawiaczy" na odkopywanie fundamentów i ocieplanie ich za wszelka cene .... te koszty utopione w ziemi czestokroć moga sie nie zwrócić za życia delikwenta

 

co do akrylu - również zgadzam sie z Toba i na sciane jednowarstwowa wybrałbym tradycyjny tynk mineralny

 

punkt rosy ... można oblliczyć znając kilka parametrów, które niestety są zmienne

chociazby wilgotność wewnątrz pomieszczenia, nie wspominając o temperaturach wewnątrz i na zewnątrz (zmienne), materiałach ...

współczynnik przenikania ciepła zmienia się (zwiększa) wraz ze stopniem zawilgocenia materiałów, z których mamy ściany.

zmiana pogody z mrozów na odwilż ... i dom jest zimniejszy niż przy - 20 *C

bo z odwilżą wzrasta wilgotność powietrza ...

ale tu wkraczam w dziedzine Sebo który wyjaśni Ci to perfekcyjnie ... jak zechce ... :)

 

...warunki o odleglosciach nie ma mowy ,tylko tyle ze szerokosc elewacji frontowej 10m. co przy szerokosci dzialki 17 m daje nam 3m+4m...

DANUTAAA

i tego bym sie trzymał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noooo właśnie wątek mnie troszeczkę interesuje, choć mam już kwity to walczyłem z możliwością zbliżenia domu do granicy i ani groźbą ani prośbą. Podobno przepisy nie pozwalają zbliżyć się bliżej niż 4m.

 

Polecam lekturkę.......

http://www.wbi.budmedia.pl/pdfs/135.pdf

 

 

Dzięki bardzo,.... że ja tego nie miałem/wiedziałem pół roku temu, żeby zmieścić się z domem dokupiłęm klin 1- 3,5 m na szerokości całej działki.

Jak zwykle polak mądry po szkodzie ??? :evil:

 

dzikislon,brzoza
nie sposób się z Wami niezgodzić w kwestki ekonomi i zasadności docieplenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze w sprawie punktu rosy

"tymi sprawami" wczesniej jako ekspert zajmował sie januszek

teraz mało pisze w naszej grupie i nie udziela sie na forum ... ale znalazłem Jego posty w tym temacie

polecam temat Opór dyfuzyjnyhttp://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=61319&highlight=op%F3r+dyfuzyjny#61319

i drugipunkt rosy - jak to liczyćhttp://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=72374&highlight=punkt+rosy+wyst%EApuje#72374

 

ja ten post przypisałem januszkowi - choc tam widnieje jako "gość" /prawdopodobnie sie zapomniał zalogowac a wczesniej mozna było pisać na forum anonimowo / - to "uproszczony" sposób liczenia punktu rosy

witam

jesli chodzi o to jak sie to liczy( tak troche w uproszczeniu):

 

t1 t2 I I t3 I I t4 t5

izolacja sciana

 

t1-temp powietrza na zewnatrz - (zalozona teperatura np -20°C)

t2. temp izolacji od zewnatrz(niewiadoma)

t3- temp izolacji od wewnatrz rowna sie temp cegly od zewnatrz(niewiadoma)

t4 temp scegly od wewnatrz(niewiadoma)

t5- temp w pomieszczeniu rownie (zalozona wartosc np +20°C)

 

teraz liczysz q=k*(t5-t1) to jest twoje pierwsze rownanie

 

gdzie k wspolczynnik przenikania ciepla( ten ktory ma wedlug norm ma byc gora 0,45 W/m2K)

k=1/(1/15+(s/lambda)sciany+(s/lambda) izolacji+1/15)

s-grubosc [m]

lambda wspolczynnik przewodzenia ciepla [W/mK]- dla sciany gegly 0,5 dla steropianu okolo 0,04

 

te q musisz sobie wyliczyc

 

teraz rownanie na t2:

q=alfa*(t2-t1)- stad masz t2, bo t1 znasz , q wyliczyles, alfa przyjmij 15

 

rownanie na t3 moze byc takie:

 

q=(s/lambda) izolacji*(t3-t2)- stad dostajesz

no i rownanie na t4:

q=alfa*(t5-t4)- gdzie alfa znowu =15- stad wyliczysz t4

 

teraz masz juz dane wszystkie temperatury

mozesz soie narysowac rysunek i naniesc te wartosci i polaczyt temperatuty linia prosta

 

teraz sobie zakladasz jakas wilgotnosc w pomieszczeniu i z wykersu moliera znajdujesz temperature kondensacji(jak nie wiesz jak to pozniej powiem)

no i znasz te temperature

teraz tylko szukasz na wykonanym przez ciebie rysunku (musisz sobie jakas skale zrobic-) gdzie u ciebie w scianie panuje ta temperatura i zadanie rozwiazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest jeszcze jedno rozwiązanie na uszkodzenia styropianu na ocieplonej ścianie, a mianowicie

przykręcenie łat na budynku co ok. 2m i przybicie do nich siding'u drewnianego ;)

Siding można pomalować lakierem lub jakimkolwiek kolorem a zaręczam, żeelewacja będzie wyglądała rewelacyjnie.

Pozdrowionka, kuba.

http://www.twinoakforestproducts.com/sidingbg.jpg

 

http://www.homesfromthegroundup.com/custom_log_homes_rustic_log_cabins_byStevesCustomLogHomes/Exterior_Wall_Siding_for_Rustic_Mountain_Home_Design/Log_Homes_Cabins_Rustic_Mountain_Home_exterior_siding_Nov03$09-med.JPG

 

Ten mi sie bardzo podoba

http://www.kwaterskibros.com/graphics/siding8a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aneta!

Cieczka trwa ok. 21 dni, czyli już na finiszu jesteście. Poza tym adoratorzy już wam niestraszni :lol: - "niebezpieczny" okres cieczki już minął. Możesz spróbować na tym najmniejszym amancie. Lonia na wszelkie próby seksualnych zaczepek ze strony panów powinna reagować niechęcią, żeby nie powiedzieć, że z reguły suka w takim przypadku pokazuje pieskowi ząbki. A że Loniowe ząbki małe nie są, adorator powinien spłynąć.

Czeka Cię teraz solidne wyszorowanie Lonki szamponem - ze szczególnym uwzględnieniem okolic tyłu i pyska (bo przecież się lizała). A jeżeli jeszcze będą jacyś chętni - to albo jeszcze jedno kąpanko, albo specjalny spray maskujący zapach cieczki.

 

Chyba wolę ją jeszcze tych kilka dni popilnować, niż mieć przychówek jamnikowato-niewiadomy. :wink: :p

A kąpanko było wczoraj. Cały szampon zużyłyśmy. Jutro kupimy nowy i powtórzymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[qtomasz3211 napisał:

noooo właśnie wątek mnie troszeczkę interesuje, choć mam już kwity to walczyłem z możliwością zbliżenia domu do granicy i ani groźbą ani prośbą. Podobno przepisy nie pozwalają zbliżyć się bliżej niż 4m.

 

 

Polecam lekturkę.......

http://www.wbi.budmedia.pl/pdfs/135.pdf

 

czy ktos mi wytłumaczy dlaczego nie moge otworzyć tej strony

wyskakuje okienko czy chcesz otworzyć plik czy zapisać go?

-ja naciskam otworzyć

pobiera ,a potem wyskakuje okienko ...............................ustawienia lokalne.......nie jest prawidłową aplikacją systemu Vin 32

ale jestem ciemna aż wstyd się pytać :oops:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy ktos mi wytłumaczy dlaczego nie moge otworzyć tej strony ...

 

 

przytaczam interesujący Cie fragment

"Natomiast z przytoczonego tekstu

ust. 4 pkt 1 i 2 rozporządzenia z

2004 r. wynika, że w przypadku istnie−

nia budynku na sąsiedniej działce bu−

dowlanej np. w odległości 1,5 m od gra−

nicy, albo bezpośrednio przy granicy,

nie wymaga się usytuowania projekto−

wanego nowego budynku z zachowa−

niem przepisów rozporządzenia z

2002 r. lecz jedynie uwzględnienia

przepisów odrębnych, a więc wydanych

na podstawie innych ustaw, co zwalnia

z obowiązku zastosowania przepisów

techniczno−budowlanych ustalonych

w rozporządzeniach wydanych na pods−

tawie art. 7 Prawa budowlanego. Ozna−

cza to, że zastosowanie przepisu 12

ust. 4 rozporządzenia z 2004 r. może

np. naruszyć przepisy § 271 i 273 roz−

porządzenia z 2002 r., określające wy−

magane odległości między budynkami

z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...