Tomek_Police 21.07.2011 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Nie chodzi mi o "wydłużanie" budynku w górę, lecz o posadowienie go trochę wyżej na ziemi względem rzędnych terenu. Czyli wymiary (wysokość) budynku pozostała by bez zmian, z ziemi też nie wystawał by więcej niż w projekcie, bo działkę też bym podniósł... Jedynie rzędna poziomu zero byłaby o 75 cm wyższa... Bo w tej chwili, gdybym miał się stosować do projektu to w rzeczywistości poziom podłogi na parterze miałbym na równi z drogą, która jest gruntówką. Jak dojdzie nawierzchnia na drogę, to moja podłoga będzie poniżej jej poziomu. A to mi się nie podoba Oczywiście bez rozmowy z kierbudem się nie obejdzie. Chciałem tylko wiedzieć czy ktoś miał podobny problem i ewentualnie jak go rozwiązał. To też nie jest możliwe od tak sobie jak już masz PnB, bo tam jest naniesione na jakim poziomie jest zero i geodeta a potem budowlańcy powinni się tego trzymać. Oczywiście nikt nie jest w stanie sprawdzić z dokładnością do kliku/kilkunastu centymetrów czy jest ok. To nie jest apteka i z tego co się zasłyszałem jeden bloczek to nawet nikt nie zauważy ale jak coś więcej to już na mocno przegadaj z kierbudem. Kilka postów wcześniej (chyba ze dwie trzy strony) było o podnoszeniu poziomu działki... jak sąsiad się wyniósł z poziomem o zdaje się 1.5m, kiepska sprawa - wody gruntowe, nie mówiąc już o widoku zza płotu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 gedeta nawet nie mierzy wysokosci posadowienia. Ani na poczatkuy ani podczas inw koncowej.Wiec mus sie ktos ostro czepic aby ci sprawdzili wysokosc. A nadzor budowlany nie ma nawet do tego sprzetu. Musialiby wezwac geodete NA SWOJ KOSZT. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dostałam oferte na kominy i extradach wypadł najlepiej. Roznica do mojego skladu to 1316 zł, a do Realbudu 914zł. IMHO 75cm to bardzo duzo. U nas geodeta nanosił na słupie reper z pkt 0, w wykopie kierownik sprawdzal niwelatorem, czy wykopaliśmy odpowiednio mniej od tego pkt. O ile nie bedziesz notorycznie zalewał sasiada przez to podniesienie to moze nikt sie nie przyczepi, a jak non stop woda bedzie spływać na domy obok, to ktos moze doniesc do PINB, a Ci potem zarzadaja od Ciebie pomiaru wysokościowego posadowienia budynku. Ot zycie, nie rob nikomu tego co Tobie nie miłe. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dostałam oferte na kominy i extradach wypadł najlepiej. Roznica do mojego skladu to 1316 zł, a do Realbudu 914zł. IBF czy Icopal czy może coś innego? Pytam z ciekawości, jak ten Icopal jest droższy od innych (jak liczą sobie za ten "gotowy klinkier"). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 IBF ( Universal+Classic+ went. Airvent) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Oho. Widze ktos szalaje juz na samym poczatku budowy Po co dwa kominy ? Czym bedzie palone w domu ? gazowka ? kondensat ? A te wentyalcyjne ... lepiej zwykle ceramiczne kupic. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049510 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nikt nie szaleje, jeden komin (spalinowy + wentylacyjne) jest od pieca gazowego + wentylacja kotlowni i garazu (piwnica) + kuchni i łazienki (parter) + łazienka ( poddasze). Pomieszczenia sa tak usytuowane przez 3 kondygnacje zeby szedl jeden pion. Drugi komin dymowy dla kominka, ktory jest usytuowany w innej czesci domu A te wentyalcyjne ... lepiej zwykle ceramiczne kupic. Jakie konkretnie masz na mysli? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049512 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Co do spalinowego to pytam, jaki piec planujesz. Bo jak kondensat, to ten komin jest niepotrzebny ! Co do pustakow wentylacyjnych to tego typu :http://www.artbud.pl/Pustak_ceramiczny_wentylacyjny_C1_188x188x240_szt-14152.html Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049520 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Co do spalinowego to pytam, jaki piec planujesz. Bo jak kondensat, to ten komin jest niepotrzebny ! Co do pustakow wentylacyjnych to tego typu : http://www.artbud.pl/Pustak_ceramiczny_wentylacyjny_C1_188x188x240_szt-14152.html Fantom Dzieki za link z pustakami, a widzisz nie wiedziałam, ze mozna i tak. Policzyłam i wychodzi o połowe taniej. Pewnie tak zrobimy Co do pieca, to kondensat ma sens gdy jest duza bezwladnosc ciepla, czyli na maxa podlogowka lub wieksze powierzchnie grzejnikow. U nas to bedzie jakies 30% powierzchni mieszkalnej. Dzisiaj czekam na odpowiedz znajomego szpecza czy warto placic wiecej i brac kondensat czy lepiej zwykly z zasobnikiem. Zreszta musimy zdecydowac zanim kupimy komin Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dzieki za link z pustakami, a widzisz nie wiedziałam, ze mozna i tak. Policzyłam i wychodzi o połowe taniej. Pewnie tak zrobimy Co do pieca, to kondensat ma sens gdy jest duza bezwladnosc ciepla, czyli na maxa podlogowka lub wieksze powierzchnie grzejnikow. U nas to bedzie jakies 30% powierzchni mieszkalnej. Dzisiaj czekam na odpowiedz znajomego szpecza czy warto placic wiecej i brac kondensat czy lepiej zwykly z zasobnikiem. Zreszta musimy zdecydowac zanim kupimy komin Nie zrozumiałaś Szczukota. Nawet jak weźmiesz piec kondencacyjny, to komin nie musi być do pieca kondensacyjnego, bo zazwyczaj w piecu jest wszystko i kondensat jest usuwany już w piecu, nie w kominie. Musisz pamiętać by zrobić wyjście do kanalizy w kotłowni, by podłaczyć piec z kanalizą. Do komina Classic np. fi 160 jest wprowadzana rura fi 80 z kwasówki i po kłopocie. Dobrym udogodnieniem jest przyłącze do komina pod kątem 45* - lepszy ciąg, ale musisz o tym powiedzieć przy zamawianiu, żeby nie dali Ci standardowo kąta prostego. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie zrozumiałaś Szczukota. Nawet jak weźmiesz piec kondencacyjny, to komin nie musi być do pieca kondensacyjnego, bo zazwyczaj w piecu jest wszystko i kondensat jest usuwany już w piecu, nie w kominie. Musisz pamiętać by zrobić wyjście do kanalizy w kotłowni, by podłaczyć piec z kanalizą. Do komina Classic np. fi 160 jest wprowadzana rura fi 80 z kwasówki i po kłopocie. Dobrym udogodnieniem jest przyłącze do komina pod kątem 45* - lepszy ciąg, ale musisz o tym powiedzieć przy zamawianiu, żeby nie dali Ci standardowo kąta prostego. O to mi chodzilo, zeby jesli bedzie kondensat nie robic tej redukcji tylko od razu kupic mniejsza srednice. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 MusiSieUdac Lepiej kupić fi 160 Classic niż węższy a Uniwersal. Ten szerszy komin daje Ci większe pole manweru na przyszłość. Kto wie czy za kilkanaście lat nie będziesz zmuszona zrezygnować z gazu (np. zakręcą kurek....) i wtedy wrzucasz np. piec węglowy. Wiem mało prawdopodobne, ale kto wie jakie czasy będą. EDIT: Poza tym to nie redukcja. W większości ofert firm montujących piece jest już wkład kominowy z kwasówki który jest wkładany w komin. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049537 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom A jak to jest wykończone ponad dachówką? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Oblozone pelna cegla klinkierowa. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 21.07.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Nie chodzi mi o "wydłużanie" budynku w górę, lecz o posadowienie go trochę wyżej na ziemi względem rzędnych terenu. Czyli wymiary (wysokość) budynku pozostała by bez zmian, z ziemi też nie wystawał by więcej niż w projekcie, bo działkę też bym podniósł... Jedynie rzędna poziomu zero byłaby o 75 cm wyższa... Bo w tej chwili, gdybym miał się stosować do projektu to w rzeczywistości poziom podłogi na parterze miałbym na równi z drogą, która jest gruntówką. Jak dojdzie nawierzchnia na drogę, to moja podłoga będzie poniżej jej poziomu. A to mi się nie podoba Oczywiście bez rozmowy z kierbudem się nie obejdzie. Chciałem tylko wiedzieć czy ktoś miał podobny problem i ewentualnie jak go rozwiązał. 75cm to troche sporo ale takie 50 cm to bardzo czesta praktyka bo czesto zero z projektu jest wziete z kosmosu i okna wychodzą w ziemi Tak naprawde poziomu posadowienia nigdy nie ustalałem nawet z kierownikiem - jedynie z inwestorem i aby wszystko pasowało do drogi i działki - kierbuda bedzie tylko obchodzic zeby spód ławy był conajmniej 80cm pod ziemią - wiec bez problemu mozesz sie podnieść Pozdrawiam Płaskowicki Dariusz http://www.Budszczecin.pl Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 21.07.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Masz dwie możliwości. Albo zaczynasz klinkierować od stropu/poddasza (strop wymaga wzmocnienia/ lepszego zbrojenia), albo w pewnym momencie (gdzieś w pod dachem, pod krokwiami) wylewają Ci stopę zazbrojoną (taka opaska wokół komina) i klinkierujesz. W pierwszym przypadku możesz dać spokojnie pełny klinkier wymiarowo, w drugim przypadku chyba lepiej dać połówkowy wymiarowo. Ja będę mieć stopę i daje połówkowy, dziś przyjeżdża paleta na budowę do obłożenia komina. Od stropu prawda trzeba wzmocnic zbrojenie - najłatwiej ponizej poziomu dachu obmurować porothermem lub czyms innym gr 12cm Stopa na komine stosowana ale ja osobiscie nie polecam - jakos nie mam do tego zaufania Co do klinkieru ogólnie doradzam stosowanie pełnego - mniejsza przepuszczalność wody aczkolwiek i tak obecnie klinkiery są g.... warte - mozna ewentualnie tylko ostatnie 8-10 warst wymurować z pełnego. Tylko z klinkieru dziurawki zdecydowanie nie polecam. Pozdrawiam Płaskowicki Dariusz http://www.Budszczecin.pl Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 21.07.2011 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom Dokładnie to pieców gazowych szkoda pieniedzy na systemówki - pustaki ceramiczne się sprawdzają, w środek idzie kwasówka i jest ok - zawsze tak robię i jeszcze nikt po zamieszkaniu się nie skarżył że coś nie tak więc uważam że systemówka to raczej tylko do kominka lub piecy na paliwko stałe Pozdrawiam Płaskowicki Dariusz http://www.Budszczecin.pl Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alter ego 22.07.2011 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Co do spalinowego to pytam, jaki piec planujesz. Bo jak kondensat, to ten komin jest niepotrzebny ! Co do pustakow wentylacyjnych to tego typu : http://www.artbud.pl/Pustak_ceramiczny_wentylacyjny_C1_188x188x240_szt-14152.html Fantom Szczukot, co masz na myśli pisząc, że do kondensatu komin jest niepotrzebny? Coś do wyprowadzania spalin chyba musi być... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barnich 22.07.2011 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom mam dokładnie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/280435-grupa-szczeci%C5%84ska/page/3564/#findComment-9049628 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.