Tomek_Police 21.07.2011 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Nie chodzi mi o "wydłużanie" budynku w górę, lecz o posadowienie go trochę wyżej na ziemi względem rzędnych terenu. Czyli wymiary (wysokość) budynku pozostała by bez zmian, z ziemi też nie wystawał by więcej niż w projekcie, bo działkę też bym podniósł... Jedynie rzędna poziomu zero byłaby o 75 cm wyższa... Bo w tej chwili, gdybym miał się stosować do projektu to w rzeczywistości poziom podłogi na parterze miałbym na równi z drogą, która jest gruntówką. Jak dojdzie nawierzchnia na drogę, to moja podłoga będzie poniżej jej poziomu. A to mi się nie podoba Oczywiście bez rozmowy z kierbudem się nie obejdzie. Chciałem tylko wiedzieć czy ktoś miał podobny problem i ewentualnie jak go rozwiązał. To też nie jest możliwe od tak sobie jak już masz PnB, bo tam jest naniesione na jakim poziomie jest zero i geodeta a potem budowlańcy powinni się tego trzymać. Oczywiście nikt nie jest w stanie sprawdzić z dokładnością do kliku/kilkunastu centymetrów czy jest ok. To nie jest apteka i z tego co się zasłyszałem jeden bloczek to nawet nikt nie zauważy ale jak coś więcej to już na mocno przegadaj z kierbudem. Kilka postów wcześniej (chyba ze dwie trzy strony) było o podnoszeniu poziomu działki... jak sąsiad się wyniósł z poziomem o zdaje się 1.5m, kiepska sprawa - wody gruntowe, nie mówiąc już o widoku zza płotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 gedeta nawet nie mierzy wysokosci posadowienia. Ani na poczatkuy ani podczas inw koncowej.Wiec mus sie ktos ostro czepic aby ci sprawdzili wysokosc. A nadzor budowlany nie ma nawet do tego sprzetu. Musialiby wezwac geodete NA SWOJ KOSZT. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dostałam oferte na kominy i extradach wypadł najlepiej. Roznica do mojego skladu to 1316 zł, a do Realbudu 914zł. IMHO 75cm to bardzo duzo. U nas geodeta nanosił na słupie reper z pkt 0, w wykopie kierownik sprawdzal niwelatorem, czy wykopaliśmy odpowiednio mniej od tego pkt. O ile nie bedziesz notorycznie zalewał sasiada przez to podniesienie to moze nikt sie nie przyczepi, a jak non stop woda bedzie spływać na domy obok, to ktos moze doniesc do PINB, a Ci potem zarzadaja od Ciebie pomiaru wysokościowego posadowienia budynku. Ot zycie, nie rob nikomu tego co Tobie nie miłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dostałam oferte na kominy i extradach wypadł najlepiej. Roznica do mojego skladu to 1316 zł, a do Realbudu 914zł. IBF czy Icopal czy może coś innego? Pytam z ciekawości, jak ten Icopal jest droższy od innych (jak liczą sobie za ten "gotowy klinkier"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 IBF ( Universal+Classic+ went. Airvent) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Oho. Widze ktos szalaje juz na samym poczatku budowy Po co dwa kominy ? Czym bedzie palone w domu ? gazowka ? kondensat ? A te wentyalcyjne ... lepiej zwykle ceramiczne kupic. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nikt nie szaleje, jeden komin (spalinowy + wentylacyjne) jest od pieca gazowego + wentylacja kotlowni i garazu (piwnica) + kuchni i łazienki (parter) + łazienka ( poddasze). Pomieszczenia sa tak usytuowane przez 3 kondygnacje zeby szedl jeden pion. Drugi komin dymowy dla kominka, ktory jest usytuowany w innej czesci domu A te wentyalcyjne ... lepiej zwykle ceramiczne kupic. Jakie konkretnie masz na mysli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Co do spalinowego to pytam, jaki piec planujesz. Bo jak kondensat, to ten komin jest niepotrzebny ! Co do pustakow wentylacyjnych to tego typu :http://www.artbud.pl/Pustak_ceramiczny_wentylacyjny_C1_188x188x240_szt-14152.html Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Co do spalinowego to pytam, jaki piec planujesz. Bo jak kondensat, to ten komin jest niepotrzebny ! Co do pustakow wentylacyjnych to tego typu : http://www.artbud.pl/Pustak_ceramiczny_wentylacyjny_C1_188x188x240_szt-14152.html Fantom Dzieki za link z pustakami, a widzisz nie wiedziałam, ze mozna i tak. Policzyłam i wychodzi o połowe taniej. Pewnie tak zrobimy Co do pieca, to kondensat ma sens gdy jest duza bezwladnosc ciepla, czyli na maxa podlogowka lub wieksze powierzchnie grzejnikow. U nas to bedzie jakies 30% powierzchni mieszkalnej. Dzisiaj czekam na odpowiedz znajomego szpecza czy warto placic wiecej i brac kondensat czy lepiej zwykly z zasobnikiem. Zreszta musimy zdecydowac zanim kupimy komin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Dzieki za link z pustakami, a widzisz nie wiedziałam, ze mozna i tak. Policzyłam i wychodzi o połowe taniej. Pewnie tak zrobimy Co do pieca, to kondensat ma sens gdy jest duza bezwladnosc ciepla, czyli na maxa podlogowka lub wieksze powierzchnie grzejnikow. U nas to bedzie jakies 30% powierzchni mieszkalnej. Dzisiaj czekam na odpowiedz znajomego szpecza czy warto placic wiecej i brac kondensat czy lepiej zwykly z zasobnikiem. Zreszta musimy zdecydowac zanim kupimy komin Nie zrozumiałaś Szczukota. Nawet jak weźmiesz piec kondencacyjny, to komin nie musi być do pieca kondensacyjnego, bo zazwyczaj w piecu jest wszystko i kondensat jest usuwany już w piecu, nie w kominie. Musisz pamiętać by zrobić wyjście do kanalizy w kotłowni, by podłaczyć piec z kanalizą. Do komina Classic np. fi 160 jest wprowadzana rura fi 80 z kwasówki i po kłopocie. Dobrym udogodnieniem jest przyłącze do komina pod kątem 45* - lepszy ciąg, ale musisz o tym powiedzieć przy zamawianiu, żeby nie dali Ci standardowo kąta prostego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MusiSieUdac 21.07.2011 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie zrozumiałaś Szczukota. Nawet jak weźmiesz piec kondencacyjny, to komin nie musi być do pieca kondensacyjnego, bo zazwyczaj w piecu jest wszystko i kondensat jest usuwany już w piecu, nie w kominie. Musisz pamiętać by zrobić wyjście do kanalizy w kotłowni, by podłaczyć piec z kanalizą. Do komina Classic np. fi 160 jest wprowadzana rura fi 80 z kwasówki i po kłopocie. Dobrym udogodnieniem jest przyłącze do komina pod kątem 45* - lepszy ciąg, ale musisz o tym powiedzieć przy zamawianiu, żeby nie dali Ci standardowo kąta prostego. O to mi chodzilo, zeby jesli bedzie kondensat nie robic tej redukcji tylko od razu kupic mniejsza srednice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 MusiSieUdac Lepiej kupić fi 160 Classic niż węższy a Uniwersal. Ten szerszy komin daje Ci większe pole manweru na przyszłość. Kto wie czy za kilkanaście lat nie będziesz zmuszona zrezygnować z gazu (np. zakręcą kurek....) i wtedy wrzucasz np. piec węglowy. Wiem mało prawdopodobne, ale kto wie jakie czasy będą. EDIT: Poza tym to nie redukcja. W większości ofert firm montujących piece jest już wkład kominowy z kwasówki który jest wkładany w komin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 21.07.2011 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom A jak to jest wykończone ponad dachówką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 21.07.2011 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Oblozone pelna cegla klinkierowa. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 21.07.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Nie chodzi mi o "wydłużanie" budynku w górę, lecz o posadowienie go trochę wyżej na ziemi względem rzędnych terenu. Czyli wymiary (wysokość) budynku pozostała by bez zmian, z ziemi też nie wystawał by więcej niż w projekcie, bo działkę też bym podniósł... Jedynie rzędna poziomu zero byłaby o 75 cm wyższa... Bo w tej chwili, gdybym miał się stosować do projektu to w rzeczywistości poziom podłogi na parterze miałbym na równi z drogą, która jest gruntówką. Jak dojdzie nawierzchnia na drogę, to moja podłoga będzie poniżej jej poziomu. A to mi się nie podoba Oczywiście bez rozmowy z kierbudem się nie obejdzie. Chciałem tylko wiedzieć czy ktoś miał podobny problem i ewentualnie jak go rozwiązał. 75cm to troche sporo ale takie 50 cm to bardzo czesta praktyka bo czesto zero z projektu jest wziete z kosmosu i okna wychodzą w ziemi Tak naprawde poziomu posadowienia nigdy nie ustalałem nawet z kierownikiem - jedynie z inwestorem i aby wszystko pasowało do drogi i działki - kierbuda bedzie tylko obchodzic zeby spód ławy był conajmniej 80cm pod ziemią - wiec bez problemu mozesz sie podnieść Pozdrawiam Płaskowicki Dariusz http://www.Budszczecin.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 21.07.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Masz dwie możliwości. Albo zaczynasz klinkierować od stropu/poddasza (strop wymaga wzmocnienia/ lepszego zbrojenia), albo w pewnym momencie (gdzieś w pod dachem, pod krokwiami) wylewają Ci stopę zazbrojoną (taka opaska wokół komina) i klinkierujesz. W pierwszym przypadku możesz dać spokojnie pełny klinkier wymiarowo, w drugim przypadku chyba lepiej dać połówkowy wymiarowo. Ja będę mieć stopę i daje połówkowy, dziś przyjeżdża paleta na budowę do obłożenia komina. Od stropu prawda trzeba wzmocnic zbrojenie - najłatwiej ponizej poziomu dachu obmurować porothermem lub czyms innym gr 12cm Stopa na komine stosowana ale ja osobiscie nie polecam - jakos nie mam do tego zaufania Co do klinkieru ogólnie doradzam stosowanie pełnego - mniejsza przepuszczalność wody aczkolwiek i tak obecnie klinkiery są g.... warte - mozna ewentualnie tylko ostatnie 8-10 warst wymurować z pełnego. Tylko z klinkieru dziurawki zdecydowanie nie polecam. Pozdrawiam Płaskowicki Dariusz http://www.Budszczecin.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 21.07.2011 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom Dokładnie to pieców gazowych szkoda pieniedzy na systemówki - pustaki ceramiczne się sprawdzają, w środek idzie kwasówka i jest ok - zawsze tak robię i jeszcze nikt po zamieszkaniu się nie skarżył że coś nie tak więc uważam że systemówka to raczej tylko do kominka lub piecy na paliwko stałe Pozdrawiam Płaskowicki Dariusz http://www.Budszczecin.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alter ego 22.07.2011 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Co do spalinowego to pytam, jaki piec planujesz. Bo jak kondensat, to ten komin jest niepotrzebny ! Co do pustakow wentylacyjnych to tego typu : http://www.artbud.pl/Pustak_ceramiczny_wentylacyjny_C1_188x188x240_szt-14152.html Fantom Szczukot, co masz na myśli pisząc, że do kondensatu komin jest niepotrzebny? Coś do wyprowadzania spalin chyba musi być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barnich 22.07.2011 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Ja mam normalny komin wentylacyjny z ksztalek C1 i w to wlozona rura kwasowa do pieca CO. Najtaniej, najszybciej, najskuteczniej. Fantom mam dokładnie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.