dszczecin 17.08.2011 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Co lepsze do zaprawy na ściany fundamentowe: wapno hydratyzowane czy jakieś wapno w płynie itp?Czy to drugie może być "zamiast" w ogóle?Niektórzy piszą, że do ścian fundamentowych w ogóle nie powinno używać się wapna Wapna hydratyzowanego się prawie nie stosuje na budowie - jedynie do tynków tradycyjnych. Obecnie stosuje się właśnie wapno w płynie (cemaplast) - jest to plastyfikator do zapraw mający na celu nadanie zaprawie kleistości - lepiej się klei do materiału - moze byc stosowane do fundamentów. A co do materiałów na drenaż polecam Pipe life na mierzynie naprzeciwko hotelu nord - co do wykonanie tego jak jest wykop to jest to roboty na 1 dzien dla 2-3 ludzi i pogadaj ze swoją ekipą czy Ci tego przy okazji nie zrobią - ułożenie z czteroma studniami nie powinno kosztować więcej niż 1000 zł Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 17.08.2011 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Jest np coś takiego jak: Cemplas: niby zastępuje wapno. Tyle,że to przecie po prostu plastifikator, żadne tam wapno w płynie:). I to wystarczy?Wtedy: piasek+ cement+ to? I jedno i drugie jest ok. Do płynnego nie będziesz potrzebować wody, dosypujesz tylko cement. Bierz co tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 17.08.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Witam. Jakie sa wasze doświadczenia z łaczeniem płyty kartonowo - gipsowej z tynkiem cemenowo - wapiennym. Otóż mam zabudować, a właściwie to już to zrobiłem, skrzynkę pod roletę rks w wewnętrz budynku gdyż skrzynka, która oparta jest na murze nie zajmuje całej jego grubości. Jedni fachowcy gorąco polecają by robić w tym celu zabudowę z płyty, a resztę domu tradycyjnie otynkować. Drudzy wręcz pokają się w głowę twierdząc przy tym, iż jest to na tyle fuszerka, na ile nie ma niezawodnej metody łaczenia płyty i tynku tradycyjnego na tej samej płaszczyźnie i pręczej czy później występią spękania na łaczeniach, gdyż płyta pracuje a tynk nie. Jak któś spotkał się z tym zagadnieniem to zapraszam do rozmowy. Jeśli są w równej płaszczyznie zostawia się szczelinę na 2-4mm i wypełnia się akrylem - szpachlowanie tego łączenie nie ma zbytni sensu - mozna wypełnić pianką, wkleic taśmę siatkę, na to fizelinę ale nie gwarantuje że nie bedzie pękać przez pierwsze lata póki budynek się nie wypracuje Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 17.08.2011 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Miło widzieć kolegę Na razie właśnie zakupiliśmy kilka butli Cemplastu, tylko zastanawiałam się, czy to nie jest tylko dodatek do zaprawy cementowo-wapiennej?A z tego co piszesz - to zamiennik -a jak to przez lata będzie się zachowywało? W projekcie mam niby zaprawę cementowo-wapienną, no i są dwie sprzeczne teorie:jedni twierdzą,że wapno musowo do zaprawy, a drudzy,że do ścian fundamentowych nie -bo wilgoć itp. A niby wapno to tradycja -stosowane od wieków i mają się dobrze przecie budynki wybudowane przy zastosowaniu tradycyjnej technologii. Wapna hydratyzowanego się prawie nie stosuje na budowie - jedynie do tynków tradycyjnych. Obecnie stosuje się właśnie wapno w płynie (cemaplast) - jest to plastyfikator do zapraw mający na celu nadanie zaprawie kleistości - lepiej się klei do materiału - moze byc stosowane do fundamentów. A co do materiałów na drenaż polecam Pipe life na mierzynie naprzeciwko hotelu nord - co do wykonanie tego jak jest wykop to jest to roboty na 1 dzien dla 2-3 ludzi i pogadaj ze swoją ekipą czy Ci tego przy okazji nie zrobią - ułożenie z czteroma studniami nie powinno kosztować więcej niż 1000 zł Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 17.08.2011 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Jest np coś takiego jak: Cemplas: niby zastępuje wapno. Tyle,że to przecie po prostu plastifikator, żadne tam wapno wpłynie:). I to wystarczy?Wtedy: piasek+ cement+ to? Piasek cement woda i cemaplast - tego sie daje nie pamietam ok 200ml na 3worki cementu - chyba ze plastyfikator jakas kosmiczna podróba(nap Klutan z castoramy) to mozna i 5l dac i nic to nie da Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 17.08.2011 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Jest np coś takiego jak: Cemplas: niby zastępuje wapno. Tyle,że to przecie po prostu plastifikator, żadne tam wapno wpłynie:). I to wystarczy?Wtedy: piasek+ cement+ to? Mój wykonawca nie jest wielkim konserwatystą, ale mówi że tyle lat się budowało na wapnie, że woli robić zaprawę tradycyjnie. I ja w tą zaprawę jego wierzę. Jak musieli przekuć się żeby przepuścić kanalizę (zapomnieli w jednym miejscu zrobić przepustu) to mocno wiertarką się napracowali nawet na zaprawie (od niej w sumie zaczęli bo miało pójść lżej, a wcale lżej nie było)... taka "tłuściutka" im wyszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 17.08.2011 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Miło widzieć kolegę Na razie właśnie zakupiliśmy kilka butli Cemplastu, tylko zastanawiałam się, czy to nie jest tylko dodatek do zaprawy cementowo-wapiennej?A z tego co piszesz - to zamiennik -a jak to przez lata będzie się zachowywało? W projekcie mam niby zaprawę cementowo-wapienną, no i są dwie sprzeczne teorie:jedni twierdzą,że wapno musowo do zaprawy, a drudzy,że do ścian fundamentowych nie -bo wilgoć itp. A niby wapno to tradycja -stosowane od wieków i mają się dobrze przecie budynki wybudowane przy zastosowaniu tradycyjnej technologii. Tradyjnie to trzeba dół wykopać, wsypać wapno i zalać wodą na dobe - dopiero późnie do betoniary Na szczescie troche technologi i chemii w budownictwie sie pojawiło i pracę ułatwia - dom postoi na tyle długo że już nie zobaczycie jak się będzie walił. A do tradycji i tak juz nie wrócimy bo teraz sie wszystkie materiały robi na masówke i na tak jak kiedyś (Przykładowo cegła pełna - czesto rozbiórkowa poniemiecka jest wciąż mocniejsza niż świeżo wyprodukowana) Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 17.08.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Co do robocizny drenażu - mam dwie wyceny -obie praktycznie na kwotę ok. 2 tys. zł. Myślę, że warto zrobić to samemu po prostu. Co do cen materiałów - orientowałam się na razie tylko w W WOD-kanie, np. rura drenażowa w geowłókninie 100 - 9,60 brutto; 59-72 zł/ mb - studzienka z rury karbowanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 17.08.2011 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Mój wykonawca nie jest wielkim konserwatystą, ale mówi że tyle lat się budowało na wapnie, że woli robić zaprawę tradycyjnie. I ja w tą zaprawę jego wierzę. Jak musieli przekuć się żeby przepuścić kanalizę (zapomnieli w jednym miejscu zrobić przepustu) to mocno wiertarką się napracowali nawet na zaprawie (od niej w sumie zaczęli bo miało pójść lżej, a wcale lżej nie było)... taka "tłuściutka" im wyszła A głównie na jakość zaprawy ma wpływ ilość dodanego cementu i ziarnistość piasku - wapno z wytrzymałością ma niewiele wspólnego - zmniejsza jedynie kruchość Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_K 17.08.2011 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 powiedzcie jakiej firmy macie tynk na elewacji? jeden wykonawca mówi, że KNAUF lub CAPAROL, a ten co go wybrałem, że WEGNER (a może WEBER tylko źle usłyszałem). Teraz w Casto jest BOLIX w promocji i na mój dom oszczędność by była jakieś 3.000. Czy ten Bolix w Casto to tak jak to często bywa robiony specjalnie dla nich i nie najwyższej jakości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 17.08.2011 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Cemplas firmy Cementone(dystrybutor Anglobud) kupiony w Damarze - ponoć jedyny właściwy Tak trochę do tych nowinek okoniem się nastawiam jakoś Piasek cement woda i cemaplast - tego sie daje nie pamietam ok 200ml na 3worki cementu - chyba ze plastyfikator jakas kosmiczna podróba(nap Klutan z castoramy) to mozna i 5l dac i nic to nie da Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 17.08.2011 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 powiedzcie jakiej firmy macie tynk na elewacji? jeden wykonawca mówi, że KNAUF lub CAPAROL, a ten co go wybrałem, że WEGNER (a może WEBER tylko źle usłyszałem). Teraz w Casto jest BOLIX w promocji i na mój dom oszczędność by była jakieś 3.000. Czy ten Bolix w Casto to tak jak to często bywa robiony specjalnie dla nich i nie najwyższej jakości? Polecam tynk Tytan Eos - ma wszelkie dodatki antygrzybiczne a cena powinna być lepsza niż bolix z castoramy - do dostania napewno w Apa2 na stalmacha Pozdrawiam Budszczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_K 17.08.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Co do robocizny drenażu - mam dwie wyceny -obie praktycznie na kwotę ok. 2 tys. zł. Myślę, że warto zrobić to samemu po prostu. Co do cen materiałów - orientowałam się na razie tylko w W WOD-kanie, np. rura drenażowa w geowłókninie 100 - 9,60 brutto; 59-72 zł/ mb - studzienka z rury karbowanej. zależy czy masz kasę czy nie, czy wykop masz naprawdę zrobiony na gotowo, czy trzeba jeszcze się dokopywać. Najrozsądniej było wziąć koparkę chociaż na wykopanie, połóż rury, podłącz do studzienek i zasyp albo ręcznie (przy zasypywaniu się też namachasz) albo weź koparkę. Jak do kopania i zasypywania weźmiesz koparkę to oszczędność Twoja będzie żadna. Ja robiłem u siebie całą deszczówkę sam, ale ode mnie chcieli za to 10.000! Jakby chcieli 2.000 to bym się pewnie nie bawił sam. A tak oderwany od kompa i kierownicy do łopaty dwa tygodnie odchorowywałem kręgosłup, ale za to jaka satysfakcja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 18.08.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Wstępnie przymierzamy się , by zrobić to sami, tzn małż z ewentualną pomocą znajomych bądź rodziny. Oczywiście zobaczymy czy czas pozwoli. Trzeba też wiedzieć jak to zasypać, wkońcu ten grunt będzie przylegał do budynku - czy/jak to ubić, zagęścić czy tam cóś- małż pewnie wie, ale ja też lubię zgłębiać tajniki takowej wiedzy:). zależy czy masz kasę czy nie, czy wykop masz naprawdę zrobiony na gotowo, czy trzeba jeszcze się dokopywać. Najrozsądniej było wziąć koparkę chociaż na wykopanie, połóż rury, podłącz do studzienek i zasyp albo ręcznie (przy zasypywaniu się też namachasz) albo weź koparkę. Jak do kopania i zasypywania weźmiesz koparkę to oszczędność Twoja będzie żadna. Ja robiłem u siebie całą deszczówkę sam, ale ode mnie chcieli za to 10.000! Jakby chcieli 2.000 to bym się pewnie nie bawił sam. A tak oderwany od kompa i kierownicy do łopaty dwa tygodnie odchorowywałem kręgosłup, ale za to jaka satysfakcja! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 19.08.2011 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Jak to jest z Waszymi kominami? Wystają ponad kalenicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 19.08.2011 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 No jasne Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArKaMa 19.08.2011 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Jak to jest z Waszymi kominami? Wystają ponad kalenicę? Moje właśnie się budują, ale będą wystawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madejka3 19.08.2011 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Jak to jest z Waszymi kominami? Wystają ponad kalenicę? nasze nie wystają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 19.08.2011 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Np tu masz warunki jakie musi spelniac komin :http://kominiarz.org.pl/3-2004/14.htmAle to tylko "minimum" - czyli to co zgodne z normamai (chyba glownie przeciwpozarowymi). a w realu lepiej aby komin byl wyzszy i nad przeszkodami. Dzieki temu bedzie lepszy ciag. i to zarowno przy kominku jak i wentylacji "grawitacyjnej". Fantomps. u mnie kominy ponad kalenice, ale wentylacja mechaniczna wiec uzywane tylko do dymu i spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 19.08.2011 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 No właśnie ja też chce ponad kalenicę i chciałem się upewnić... Brakuje mi po jednym pustaku do kominów. Ceramiczne wkłady i ocieplenie mam. Może komuś pozostał pustak od IBF'a Classic 160 i 200 bez kanałów dymowych? Chętnie odkupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.