Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa Szczecińska


koala1

Recommended Posts

mój fachowiec od poddaszy mówi, że to nie jest takie bez znaczenia, czy na drugą warstwę wewnątrz domu idzie 10 cm czy 15 cm. Pomijając fakt, że zmniejszamy kubaturę pomieszczeń to także trzeba używać dłuższych wieszaków i czegoś tam jeszcze i podobno konstrukcyjnie będzie to nieco słabsze, niż dla warstwy 10 cm. Powiedział, że jeśli kierbud się zgodzi na takie rozwiązanie, to on tak zrobi. Ja jednak zaczynam się przekonywać do wariantu 18 cm z lambdą 0,039 i 10 cm z lambdą 0,033 zamiast 2 x 15 cm 0,039
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Teska

    8209

  • Didi

    3937

  • bodekku

    3703

  • bryta

    3343

Najaktywniejsi w wątku

Nie radze pchac 18 cm welny w 18cm krokwie. Tam powinna byc szczelina od gory ! Wiec miedzy krokwie raczej 15 cm. A co potm to juz sprawa kasy i komfortu(to o czym pisalem, np wielkosc pomieszczen itp)

 

Fantom

 

krokwie mam 19 cm, właśnie zmierzyłem, więc chyba wełnę 18 cm można śmiało dawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poproszę namiary na wszystkich wyżej wymienionych.

 

elektryka, wod-kan, CO - Krzysztof Bergiel 602 289 329

 

tynki gipsowe maszynowo - Cezary Betke 607 135 900 (facet sie już bardziej zajmuje deweloperką niż samym tynkowaniem, ale ma kilka ekip, młode sprawne chłopaki, piękne tynki i posprzątali po sobie a cena normalna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój fachowiec od poddaszy mówi, że to nie jest takie bez znaczenia, czy na drugą warstwę wewnątrz domu idzie 10 cm czy 15 cm. Pomijając fakt, że zmniejszamy kubaturę pomieszczeń to także trzeba używać dłuższych wieszaków i czegoś tam jeszcze i podobno konstrukcyjnie będzie to nieco słabsze, niż dla warstwy 10 cm. Powiedział, że jeśli kierbud się zgodzi na takie rozwiązanie, to on tak zrobi. Ja jednak zaczynam się przekonywać do wariantu 18 cm z lambdą 0,039 i 10 cm z lambdą 0,033 zamiast 2 x 15 cm 0,039

 

nie bardzo rozumiem co do grubości ocieplenia ma kierownik budowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystko zależy kiedy się kupowało, ja na początku sierpnia (negocjacje niby były,ale nie jakieś szalone) miałam taniej niż piszecie - zarówno w Budmasterze, jak i w Damare. Trzeba rzeczywiście patrzeć na ceny transportu,bo to,że tańszy bloczek nie oznacza, że w ogólnym rozrachunku z transportem tak wyjdzie.

bloczki najtaniej miałem w Extra Dachu - po 2,95 zł ale jak doliczyli tranbsport do Dobrej, to opłacało mi się kupić w Wod-Kanie po 3,15 z transportem gratis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój fachowiec od poddaszy mówi, że to nie jest takie bez znaczenia, czy na drugą warstwę wewnątrz domu idzie 10 cm czy 15 cm. Pomijając fakt, że zmniejszamy kubaturę pomieszczeń to także trzeba używać dłuższych wieszaków i czegoś tam jeszcze i podobno konstrukcyjnie będzie to nieco słabsze, niż dla warstwy 10 cm. Powiedział, że jeśli kierbud się zgodzi na takie rozwiązanie, to on tak zrobi. Ja jednak zaczynam się przekonywać do wariantu 18 cm z lambdą 0,039 i 10 cm z lambdą 0,033 zamiast 2 x 15 cm 0,039

konstrukcyjnie nie ma znaczenia 5 czy 25 pod krokwiami wazny jest stan wilgotnosciowy.

jak w projekcie stoi, ze 18 lub 20cm to 18 lub 20 a nie 25 czy 30 welny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drążąc dalej temat lambd i ciepłoty - czy styro o grubości 15 cm i współczyniku 0,038 jest dobry na elewację czy nie? Czy jest to w miarę rozsądny współczynnik czy szarpać się na grafitowego SWISSPORa 0,031? Ja też nie mam nieograniczonego budżetu, ale wychodzę z założenia, że wolę wydać większe pieniądze na rzeczy, do których póżniej nie wrócę i nie zmienię (np. okna, dachówka, ocieplenie poddasza czy elewacji), a nie zrobić np. łazienki na poddaszu i zrobić ją za jakiś czas. W hurtowniach mówią, że ten grafitowy to tylko na indywidualne zamówienie, bo nikt tego na bieżąco nie sprzedaje. A na moim domy różnica między 0,038 a 0,031 to 1.700 zł. Nie wiem co robić... wełnę ostatecznie robię 18 cm 0,039 między krokwie i 10 cm 0,033 jako drugą warstwę, nie wiem co robić z elewacją, poradźcie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drążąc dalej temat lambd i ciepłoty - czy styro o grubości 15 cm i współczyniku 0,038 jest dobry na elewację czy nie? Czy jest to w miarę rozsądny współczynnik czy szarpać się na grafitowego SWISSPORa 0,031? Ja też nie mam nieograniczonego budżetu, ale wychodzę z założenia, że wolę wydać większe pieniądze na rzeczy, do których póżniej nie wrócę i nie zmienię (np. okna, dachówka, ocieplenie poddasza czy elewacji), a nie zrobić np. łazienki na poddaszu i zrobić ją za jakiś czas. W hurtowniach mówią, że ten grafitowy to tylko na indywidualne zamówienie, bo nikt tego na bieżąco nie sprzedaje. A na moim domy różnica między 0,038 a 0,031 to 1.700 zł. Nie wiem co robić... wełnę ostatecznie robię 18 cm 0,039 między krokwie i 10 cm 0,033 jako drugą warstwę, nie wiem co robić z elewacją, poradźcie...

 

Sławek nawet sie nie zastanawiaj bierz lepszy, a te 1700 "odbij" sobie na mniej waznych rzeczach typu akcesoria do łazienki. Ostatnio brałem wycenę dla znajomych w "swojej" hurtowni na platinium plus fasada 178 zł netto z transportem. W jednej ze Szczecińskich hurtowni mówili mi swego czasu, że im większy tj grubszy styropian anizeli 10 cm to daje efekt odwrotny od zamierzonego czyli im grubszy tym gorsza izolacja. Takie głupoty niektórzy gadają, a to dlatego bo im grubszy styr. tym trudniej z transportem, magazynowaniem itd. Sławek te 1700 zwróci się w rachunkach i to szybciej aniżeli Ci się wydaje, z ociepleniem nie można przesadzić oczywiście dwukrotny wzrost grubosci styr . i jego parametrów nie spowoduje że będzie 2 razy cieplej w domu, ale korelacja jest silna. Ja wybudowałem 2 dom i najważniejsze było dla mnie ogrzewanie i ocieplenie, a pozatym tak jak piszesz styropianu już nigdy nie wymienisz i nie wrócisz do tego etapu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam parę pytań odnośnie rozwiązań "domowych".

Budowę zaczęliśmy w połowie maja, w połowie sierpnia mieliśmy stan surowy otwarty. W tej chwili kładę elektrykę (sam) - gniazda i światło, szukam odpowiednich fachowców do podłogówki - może ktoś ma, zna(?), co nie jest łatwe, bo wołają od 92 do 155 zł za m2 z materiałem a każdy co innego jeżeli chodzi i materiał i rozstaw rur w podłodze, trochę mi to wygląda "no jakoś to będzie" a gdzie jakość...

Jestem trochę w kropce, bo nie wiem co teraz robić jako pierwsze?

Najpierw okna czy tynki czy też tynki, podłoga i dopiero okna czy też tynki, podłogi i poczekać na wiosnę z oknami i dać trochę ścianom odetchnąć?

Co z dociepleniem? Jakie, kiedy? Czy robić ocieplenie przed wstawieniem okien czy też po? Myślałem o styropianie na elewację, ale chyba lepiej będzie skorzystać z wełny - proszę o sugestie.

Co z dociepleniem poddasza? Wełna czy może celuloza? Słyszałem, że wełna przepuszcza wodę (parę) i potrafi obciążyć płyty GK co powoduje ich pękanie a także pojawienie się grzyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no czasem takie wsparcie się przydaje, biorę grafiowego swisspora 0,031, zobaczymy co będzie... nie macie czasem wrażenia, że wielokrotnie kupując coś na budowę kupujemy kota w worku? bo nie da się sprawdzić tego, co mówią cyferki na opakowaniach ;-) Chociaż Bartek będzie miał skalę porównawczą, w końcu to drugi dom!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam parę pytań odnośnie rozwiązań "domowych".

Budowę zaczęliśmy w połowie maja, w połowie sierpnia mieliśmy stan surowy otwarty. W tej chwili kładę elektrykę (sam) - gniazda i światło, szukam odpowiednich fachowców do podłogówki - może ktoś ma, zna(?), co nie jest łatwe, bo wołają od 92 do 155 zł za m2 z materiałem a każdy co innego jeżeli chodzi i materiał i rozstaw rur w podłodze, trochę mi to wygląda "no jakoś to będzie" a gdzie jakość...

Jestem trochę w kropce, bo nie wiem co teraz robić jako pierwsze?

Najpierw okna czy tynki czy też tynki, podłoga i dopiero okna czy też tynki, podłogi i poczekać na wiosnę z oknami i dać trochę ścianom odetchnąć?

Co z dociepleniem? Jakie, kiedy? Czy robić ocieplenie przed wstawieniem okien czy też po? Myślałem o styropianie na elewację, ale chyba lepiej będzie skorzystać z wełny - proszę o sugestie.

Co z dociepleniem poddasza? Wełna czy może celuloza? Słyszałem, że wełna przepuszcza wodę (parę) i potrafi obciążyć płyty GK co powoduje ich pękanie a także pojawienie się grzyba...

 

okna, instalacje elektryczne, tynki, instalacje CO, podłogi... jak się nie boisz, że Ci instalacje znikną z domu to okna możesz wstawić póżniej, ale na logikę przed tynkami, chyba, że będziesz sam sobie obrabiał wegarki...

 

styro czy wełna, wełna czy celuloza - ile osób tyle opinii... jak w każdym temacie każdy będzie miał do powiedzenia coś mądrego, każdy ma swoje racje i takie dylematy wciąż wracają, np. drewno czy kafle na podłogówkę, podłogówka w sypialni czy nie, kominek zwykły czy z płaszczem wodnym, wentylacja mechaniczna czy grawitacyjna itd itd..... pytań setki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrykę już sobie kładę, a później będą tynki. Kradzież nie wchodzi w grę (mam nadzieję, bo teren jest bezpieczny, ogrodzony, 50m od domu rodziców) chociaż różnie bywa...

Miałem na myśli raczej niebezpieczeństwo, że wylane podłogi i tynki po zamontowaniu stolarki drewnianej "załatwią" tą stolarkę przez parowania i skraplanie wody na stolarce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrykę już sobie kładę, a później będą tynki. Kradzież nie wchodzi w grę (mam nadzieję, bo teren jest bezpieczny, ogrodzony, 50m od domu rodziców) chociaż różnie bywa...

Miałem na myśli raczej niebezpieczeństwo, że wylane podłogi i tynki po zamontowaniu stolarki drewnianej "załatwią" tą stolarkę przez parowania i skraplanie wody na stolarce....

 

nie, ja też miałem takie obawy a stolarkę mam drewnianą, wszystkie okna były uchylone po skończeniu tynkowania i chyba orzez pierwsze 2 dni były skropliny na szybach a potem już ok, mimo, że czas schnięcia tynków gipsowych a takie robiłem - to nie mniej niż 2 tygodnie, ale trafiłem dobrą pogodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli raczej niebezpieczeństwo, że wylane podłogi i tynki po zamontowaniu stolarki drewnianej "załatwią" tą stolarkę przez parowania i skraplanie wody na stolarce....

O to się nie obawiaj, jak na dworze jest deszcz to też jest wilgoć i oknom nic nie jest. Najbezpieczniej okna wstawić jako pierwsze i zamknąć budynek, by Ci nic nie wynieśli. Wtedy instalacje: elektryka, CO, sanitarna. Jeżeli kładziesz podłogówkę, to najpierw wylewaj podłogi potem tynki, szkoda by chodzili po rurkach lub styropianie. A zawsze jeszcze gdzieś będzie trzeba dorobić jakiś kabel na ścianie więc masz jeszcze możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, jak zawsze co człowiek to inne zdanie;) znajomy fachowiec od podłogówki powiedział, że lepiej najpierw robić tynki, a później podłogę. Argumentuje to (i chyba muszę się z nim zgodzić), że jak najpierw zrobić podłogówkę to później goście od tynków ją zachlapią itp. a potem układanie kafli czy też paneli będzie musiało zacząć się od czyszczenia podłogi i kosztów związanych z tym czyszczeniem, bo czasami coś trzeba skuć itp. Poza tym jak robić podłogówkę to chyba od razu ją zalewać trzeba a nie zostawiać na tynkowanie ścian, więc tak czy inaczej nikt nie chodziłby po rurkach i styropianie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...