szczukot 09.09.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Ja tam nie wiem czy jest rakotowrcza czy nie (a w sumie jest jak kazdy asfalt po ktorym codziennie jezdzisz), i dlatego na papie mam folie. A pote w sumie styro i znowu folia. Dostepu do papy BRAK Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 09.09.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Dzięki za odp. A jakie miałeś nadproża? Wszystkie lane na budowie? Skąd brałeś? Nadproza to zwykłe "L-ki" betonowe dostepne w kazdej hurtowni - i nie kombinuj z tym bo te są najtansze i ogólnie stosowane Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BiG35 09.09.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Dzięki za odp. A jakie miałeś nadproża? Wszystkie lane na budowie? Skąd brałeś? Nadproża kupiłem gotowe w wod-kanie 2 x L19, poza dwoma, bo były szersze niż 3m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaTomek 09.09.2011 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Ja tam nie wiem czy jest rakotowrcza czy nie (a w sumie jest jak kazdy asfalt po ktorym codziennie jezdzisz), i dlatego na papie mam folie. A pote w sumie styro i znowu folia. Dostepu do papy BRAK Fantom Też mi się wydaje, że przez tyle warstw nic nie powinno przenikać ale nawet doszły mnie słuchy, że teraz niektórzy zbijają posadzki, żeby pozbyć się papy... tak myśląc to już można popaść w paranoję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 09.09.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Ależ nie śmiem kombinować, tylko pytam W projekcie część to podobno gotowce do kupienia, a część to takie, które trzeba wylewać na budowie. Nadproza to zwykłe "L-ki" betonowe dostepne w kazdej hurtowni - i nie kombinuj z tym bo te są najtansze i ogólnie stosowane Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Micmisio 09.09.2011 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 Mój kierbud też powiedział że papy nie będziemy kłaść, choć wcześniej zalecał. Mówi że się wytyczne zmieniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MonikaTomek 09.09.2011 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2011 A o jakie wytyczne chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barnich 10.09.2011 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Ależ nie śmiem kombinować, tylko pytam W projekcie część to podobno gotowce do kupienia, a część to takie, które trzeba wylewać na budowie. ja kupowałem gotowe w budmasterze, a nietypowe nadproża wylali górale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalisttet 10.09.2011 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Nie wiem ile kosztował mnie 1m rury bo kupowałem ją od wykonawcy wraz z robocizną, kotłem i za wszystko zapłaciłem ok 50 000. Firmy która mi montowała nie polecę, jedynie jak chcesz mogę na priv przed nią przestrzec. Brzmi znajomo. Ja tez znalazłem firme, przywitali mnie bardzo uprzejmie zasypali fachowym żargonem i wycenili instalacje z piecem na 49 tys. bardzo tanio bo z upustem (bodaj 3 tys. opuścili, łaskawcy). Ja zaś zatrudniłem dwóch hydraulików, bardzo dobrze pracują, część materiałow kupiłem w internecie - np. rury tece, częśc kupili hydraulicy w hurtowni szczecińskiej na fakturę, i suma sumarum licze, że za całą instalcję wodno - kanalizacyjną, c.o. i gazową zmieszczę sie w 30 tys. Warto się postarać? Jak kto uważa. Jeżeli miałbym te ekstra 20 tys... A co do silikatów to polecam. Sam z nich wybudowałem dom. Zła opinia silikatów bierze się stąd, ze bloczek silki wazy ze dwa razy więcej niż pustak. Przekłada się to na co najmniej setkę ton w rekach więcej do przerzucenia. Dlatego ekipy nie lubią silki. Ściany oczywiści musza być ocieplone, ale i tak się je ociepla, więc to nie problem. Są mocne, trzymaja ciepło, i mozna w nie wbić gwóźdź bez latania po Castoramie za specjalnymi łacznikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 10.09.2011 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Oprócz tego co piszesz o silikatach, mówią, ze strasznie piją wodę. Fakt - widać, że piją , ale bloczki betonowe, które mam na budowie wcale lepsze pod tym względem nie są. No pewnie,że ceramika poryzowana z racji dziur wypije mniej. Tylko skoro mówią też, że silikaty są takie zimne (przecież nikt nie daje gołej ściany bez ocieplenia), to powinni się zastanowić dlaczego nowoczesne budownictwo energooszczędne silikatem stoi. Myślę, że należy uważać, by trwale silikat nie zawilgotniał i tyle. A poza tym każdy swoje chwali, a będzie można się wypowiedzieć co do słuszności wyboru rok-dwa po zamieszkaniu. Brzmi znajomo. Ja tez znalazłem firme, przywitali mnie bardzo uprzejmie zasypali fachowym żargonem i wycenili instalacje z piecem na 49 tys. bardzo tanio bo z upustem (bodaj 3 tys. opuścili, łaskawcy). Ja zaś zatrudniłem dwóch hydraulików, bardzo dobrze pracują, część materiałow kupiłem w internecie - np. rury tece, częśc kupili hydraulicy w hurtowni szczecińskiej na fakturę, i suma sumarum licze, że za całą instalcję wodno - kanalizacyjną, c.o. i gazową zmieszczę sie w 30 tys. Warto się postarać? Jak kto uważa. Jeżeli miałbym te ekstra 20 tys... A co do silikatów to polecam. Sam z nich wybudowałem dom. Zła opinia silikatów bierze się stąd, ze bloczek silki wazy ze dwa razy więcej niż pustak. Przekłada się to na co najmniej setkę ton w rekach więcej do przerzucenia. Dlatego ekipy nie lubią silki. Ściany oczywiści musza być ocieplone, ale i tak się je ociepla, więc to nie problem. Są mocne, trzymaja ciepło, i mozna w nie wbić gwóźdź bez latania po Castoramie za specjalnymi łacznikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burundi 10.09.2011 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Też słyszałam, że w Budmasterze są dobrej jakości. Podobno nadproża ściągają z firmy: Uciechowski z Raszkowa. ja kupowałem gotowe w budmasterze, a nietypowe nadproża wylali górale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Micmisio 10.09.2011 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 A o jakie wytyczne chodzi? Nie dopytywałem. Ważne że nie muszę wydać 1.500 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArKaMa 10.09.2011 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Nie dopytywałem. Ważne że nie muszę wydać 1.500 pln. Ale w takim razie co w miejsce papy? czyms trzeba ją zastąpic. Ja daję jednak papę termo ICOPAL. Na to folia i styro. Więcej chemii jast pewnie w warzywach. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 10.09.2011 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Z serii: własna praca się opłaca Jestem tak dumny z siebie, że muszę się pochwalić, a nigdy nie "murowałem" http://www.bankfotek.pl/thumb/1073669.jpeg Z narzędzi potrzebne wiaderko, jakaś mała kielnia i coś do pocięcia prętów pomiędzy pustakami (do wzmocnienia). 3 godziny i piękne okno w garażu gotowe. Muszę jeszcze pourywać te kwadraciki i zafugować (będę musiał kupić gumową pacę). Jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk polecam zrobić samemu, proste jak składanie klocków lego. Z materiałów oprócz luksferów kupiłem jedną szynę na spód, krzyżyki, worek zaprawy i piankę montażową. Pręt fi 6 miałem na budowie PS. przydała się też poziomica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_K 10.09.2011 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Napisał Slawek_K u mnie jest o tyle dziwnie (ja to uważam za dziwne), że kotłownia, którą muszę mieć wykafelkowaną jako pierwszą pod piec jest w zasadzie sucha, tylko ta część co biegnie komin jest jakby mokrawa. Ale co ciekawe nie jest mokra w dotyku tylko ma takie jakby ciemniejsze miejsca. Kierbud każe się tym nie przejmować, mówi, że czasu minęło tyle (5 czy 6) tygodni), że na pewno wyschły. Może po prostu przez te deszcze jak tam gdzieś do komina do środka od góry napadało to jest taki efekt? Może pustaki kominowe są wilgotne i dlatego tak to wygląda... Sam nie wiem... A czy komin na dachu jest dobrze zaimpregnowany? Nawet klinkier potrafi zaciągać wodę i ona wychodzi w różnych miejscach w domu (tzn. na różnych wysokościach komina w domu). Jeśli reszta ścian wyschła a tylko tu jest problem to może właśnie o to chodzi. Potwierdzam powyższe, u mnie też takie plamy występują trzeba zaimpregnować klinkier na kominie i przy okazji fugi. Impregnacja samej cegły jako takiej i fug oraz może też jakaś folia w płynie (Aqua-Stop) na szczyt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_K 10.09.2011 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Witam, szukam i drewna i ekipy, która zrobi mi podbitkę. Słyszałam ,ze właśnie skład w Mierzynie jest ok ale szukam potwierdzenia na FORUM- jak dla mnie bardziej wiarygodna ( bezstronna)jest to opinia. O ile pamiętam to Barnich polecał ten skład z zastrzeżeniem żeby wybrać I gat. Jak ostetecznie ukształtował się koszt podbitki? Jak kształtują cię ceny za połozeniepodbitki? Obdzwoniłam kilka ekip i ceny jakie mi zaśpiewano to: w jednej 60żł/mb, a wdrugiej 60- 70zł/mb pod warunkiem że nie szersza niz 70 cm a z materialem to i 100! ... puszczą mnie z torbami! Czy ktoś ma może ekipę godną polecenia do podbitki i jak kształtuja sie ceny? Pozdrawiam wszystkich budujących ja za namową (poleceniem) Barnicha kupiłem u Kudry w Mierzynie. Deska I gatunek grubość 19 mm po "Bartkowych" rabatach 30 zł brutto (bez papierków) Ekipę od ocieplenia/elewacji mam zaje....fajną! Niesamowite chłopaki (Górale) a ich tempo pracy przyprawia o zawrót głowy. 12 godzin pracy dziennie to norma, czas się nie marnuje, jak popadywał deszcz to malowali deski na podbitkę porozkładane w salonie itp. itd. Porządek na budowie, zbierają z trawnika każdy paproszek, który jest śmieciem z ich pracy i pakują wszystko do pustych worków po kleju. Ścinki styropianu zawijają w folię i składają w jednym miejscu dociskając paletami, żeby wiatr nie porozwalał. Ale niestety najtansi nie są, chociaż pracuje się z nimi tak fajnie, że aż szkoda się targować. Zasługują na takie pieniądze! Jak przyjechał transport kafli, czy wełny na podddasze (czyli materiałów nie do ich pracy) to bez proszenia przyszli pomóc rozładować (ich szef najnormalniej w świecie rzucił hasło pomóżcie rozładować inwestorowi). Jak mają przerwę na jedzienie i akurat przyjdę robią od razu mi kawe i zapraszają do stołu. Jak się dowiedziałem, że są prawie z samego Zakopanego i zapiałem z tęsknoty za oscypkami to na drugi dzień dostałem oscypki - oczywiście gratis. Pomijam fakt, że bez problemu użyczyli mi swojej dużej przyczepy, dzięki czemu wywiozłem z działki zalegające deski. Ocieplenie 55 zł, podbitka 65 zł/mb za robociznę. Z materiałem podbitka faktycznie wychodzi 100 zł, a nawet więcej jak doliczę impregnat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek_Police 10.09.2011 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Impregnacja samej cegły jako takiej i fug oraz może też jakaś folia w płynie (Aqua-Stop) na szczyt? Poczytaj czy taką folię w płynie możesz dać na komin. Mój wykonawca polecił żeby na komin dać Ceresit CD 24 (100PLN za worek), twierdzi że to najlepsza i najbardziej oporna zaprawa i na komin jak znalazł. Ale dodatkowo klinkier i fugi na kominie będą po czyszczeniu impregnowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_K 10.09.2011 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Jakie macie rozwiązania w zakresie właściwego połączenia izolacji poziomej posadzki i pionowej ścian fundamentowych? - przy założeniu, że: - ściany fundamentowe wysmarowane mazidłem po bokach - papa poziomo na ławach - papa poziomo na ścianach fundamentowych (tutaj zakład do celu zgrzania tej papy z papą podłogi tzn. na chudym betonie) - termoizolacja ścian - styrodur, na to ochronnie folia To na razie mam - będę jeszcze dokładać styroduru z boku na warstwę typowo cokołową idąc w górę. Na co wtedy jeszcze trzeba zwracać uwagę - tzn . na poziomie posadzki=wylewki właściwej parteru - do tego miejsca będzie cokół chyba)? Mam nadzieję, ze nie pogmatwałam zbytnio burundi - jak czytam czasem Twoje posty to się zastanawiam, czy mam się zawstydzić moją kompletną neiwiedza patrząc na to o czym piszesz, czy może robisz doktorat z budowlanki i dla Ciebie to taka normalność... Jakby zebrać Twoje pytania i do nich odpowiedzi to chyba nawet dziecko wybuduje dom! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafiks 10.09.2011 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Witam. czy pamietacie na jakiej głebokości macie posadowione fundamenty.U mnie w projekcie sa na 1.50 m architekt robiacy adaptacje zmienił .czy to aby nie zadużo.działka na glinie. jak policzyłem to mi wyjdzie ok 2200 bloczków fundamentowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dszczecin 10.09.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Witam. czy pamietacie na jakiej głebokości macie posadowione fundamenty.U mnie w projekcie sa na 1.50 m architekt robiacy adaptacje zmienił .czy to aby nie zadużo.działka na glinie. jak policzyłem to mi wyjdzie ok 2200 bloczków fundamentowych. Dół chudziaka pod fundamentem musi byc co najmniej 80cm w ziemi (głębokość strefy przemarzania dla naszych okolic) czyli daje to poziom posadowienia na ok -1,10 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.