janekdworzycki 22.01.2005 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2005 cztery miesiące temu przeprowadziłem gruntowny remont łazienki. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w narożu przy suficie nad oknem robi się wilgotna plama. Ściany łazienki wyłożone są do samego sufitu glazurą, na suficie jest położona gładź gipsowa, która właśnie pod wpływem wilgoci w tym narożu robi się miękka.Łazienka jest regularnie od początku wietrzona, poprzez uchylanie okna i mikroszczelinę, ponadto bardzo często otwarte są drzwi wejściowe. Moja teoria jest taka. ostatnio odkryłem że płytki w tym właśnie narożu przyklejone są na placki kleju, czyli pod powierzchnią płytki niektóre miejsca są puste. Z uwagi na fakt że wilgoć ta pojawia się tylko w narożu nad oknem, poprzez częste otwieranie okna właśnie teraz czyli w zimie doprowadza do tego że nad oknem pod powierzchnią płytek skrapla się woda i jest podciągana po płytce do sufitu. Gips na suficie wchłania wodę. Czy tak może być i może jest jakaś inna przyczyna. Proszę o jakąś radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 22.01.2005 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2005 .... Łazienka jest regularnie od początku wietrzona, poprzez uchylanie okna i mikroszczelinę, ponadto bardzo często otwarte są drzwi wejściowe. .. Z opisu wynika, że nie łazienka nie posiada własnego kanału wentylacyjnego. Mikrorozsczelnienie okna sprawy nie załatwia. Nie jest także wyjściem krótkie wietrzenie łazienki po kapieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janekdworzycki 22.01.2005 21:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2005 Nie napisałem tego w głównym tekście, ale łazienka ma kanał wentylacyjny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sanipro 22.01.2005 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2005 Wykraplanie pary wodnej na powierzchni przegród budowlanych występuje zawsze tam, gdzie jest najniższa temperatura. Jest to z reguły wynikiem występowania mostków cieplnych. Mostki cieplne, powstają w miejscach gdzie elementy konstrukcji są wykonane z materiałów o większym współczynniku przewodzenia lambda.Dla przykładu spoina wykonana z zaprawy cem-wap jest już mostkiem dla ściany wykonanej z każdego pustaka bez względu na materiał.Tym bardziej wieniec żelbetowy, nadproża, słupy, rygle, itp., które są "wkomponowane" w przekrój ściany jednorodnej wykonanej z materiału lekkiego jak gazobeton, pustak ceramiczny i inne.Jeżeli taki element jest w przekroju ściany, tym samym powoduje zwiększony przepływ ciepła i z całą pewnością na jego wewnętrznej powierzchni będzie utrzymywała się niższa temperatura, jak na pozostałej ścianie, której przekrój stanowi gazobeton, czy pustak.W konsekwencji na tej powierzchni częściej będzie wykraplała się para wodna, skutkiem powstają mokre plamy z czasem i pleśń.Żaden pustak ze swoim współczynnikiem l nie jest w stanie, w pocienionym przekroju zapewnić odpowiedniej izolacyjności dla elementu konstrukcyjnego powodującego mostek cieplny. Dlatego wszystkie te elementy powinny mieć dodatkową izolację z materiałów termoizolacyjnych.Dodatkowym czynnikiem przyczyniającym się do wychłodzenia powierzchni ściany i stropu może być to, że za ścianą, lub nad stropem łazienki znajdują się pomieszczenia nieogrzewane.Poza tym na wewnętrznej powierzchni narożników ścian zewnętrznych występuje niższa temperatura niż na pozostałej ścianie.Są tego dwie podstawowe przyczyny: - współczynnik napływu ciepła w narożniku jest mniejszy jak dla pozostałych części ściany, - powierzchnia zewnętrzna ściany (odpływu ciepła), jest większa od powierzchni wewnętrznej ściany (napływu ciepła).Im grubsza przegroda jednowarstwowa, tym gorzej dla jej parametrów ciepłochronnych w narożach.Można pozbyć się zawigocenia utrzymując dobrą wentylację i zwiększając ogrzewanie łazienki.Nie przypadkowo w starych budynkach grzejniki c.o. umieszczano w narożnikach pomieszczenia, na styku ścian zewnętrznych przykryte najczęściej półką, a piony c.o. umieszczano właśnie w narożach na styku ścian zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janekdworzycki 23.01.2005 07:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 a gdyby skuć płytki nad oknem i ponownie płytki przykleić ale już na całej powierzchni smarując klej. wtedy wydaje mi się że woda nie była by podciągana, aż do sufitu, a w konsekwencji gips na suficie nie chłonął by wilgoci. Woda skraplała by siępewnie dalej ale na zewnętrznej stronie płytki a nie pod nią, gdzie teraz są wolne przestrzenie? Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
havo 23.01.2005 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 Witam, sprawdz czy nikt ani nic cie nie zalewa, chyba ze nie ma takiej mozliwosci. Niestety ale pisze to z wlasnego przykrego doswiadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 23.01.2005 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 sanipro już Ci Janku dokładnie powiedział co trzeba robic powtórze po Nim - grzać i wietrzyć i dorzuce - gips i emulsja w łazience - to wg mnie nie najlepszy pomysł ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janekdworzycki 23.01.2005 15:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 łazienka jest wietrzona i ogrzewana. dlaczego gips i farba emulsyjna to nie najl;epszy pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonAn 23.01.2005 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 Ja bym raczej nie wiązał tego problemu ze sposobem przyklejenia płytek.Zauważcie,że wilgoć pojawia się w wielu domach najpierw w ich narożnikch,poniewż jest to najzimniejsza część ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAN 23.01.2005 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 łazienka jest wietrzona i ogrzewana. dlaczego gips i farba emulsyjna to nie najl;epszy pomysł? Skoro następuje kondensacja pary wodnej, to znaczy, że niedostatecznie. Spróbój na przykład dogrzać elektrycznie, a przekonasz się, można sobie z tym poradzć. Tylko jest jeden problem - energia kosztuje. W związku z czym nie chcąc wydawać kasy na energię należy zmniejszyć straty ciepła przez docieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 23.01.2005 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 Witaj,Z moich doświadczeń kominiarskich wynika że jak jest kratka wentylacja odprowadzająca, to musi być doprowadzająca. Prosto sprawdzić czy kratka zdaje egzamin przykładając do niej kartkę papieru. Jeżeli kartka się nie przyklei to radzę wezwać kominiarza do przeczyszczenia pionu. Może też pomóc wiatraczek wyciągający opary z łazienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 23.01.2005 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2005 Jankugips po wielokrotnym zmoknieciu traci na wytrzymałości "przyduszony" emulsja lub akrylem tworzy powłoke mało chłonna dla oparów w warukach wilgoci lepiej sprawdza sie bardziej porowaty tynk i malowanie wapienne z minimalnym dodatkiem emulsji ...rada skrola jest również dobra - ruch powietrza osusza pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 24.01.2005 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2005 Sanipro wyjaśnił wszystko- wykrapla się tam gdzie ma najchłodniej. Jeśli skujesz płytki, to wykraplać się będzie w tym samym miejscu, ale na ścianie Najlepiej sprawdzić skuteczność tej kratki wentylacyjnej. Jeśli jest niedostateczna to proponuję zastosować wentylator wywiewny np. firmy dospel, ale taki z płytką elektroniki wewnątrz niego, która to elektronika powoduje działanie wentylatora przez jakiś czas po naszym wyjściu z łazienki, co skutecznie usunie nadmiar pary np. po naszej kąpieli. Czujnik wilgoci i czasy działania chyba są regulowane- nie pamiętam już. Radziłbym w ten sposób pozbywać się wilgoci i powstrzymywać się i nie uchylać okna przy niskich temperaturach!!! Ważnym jest tak jak piszą inni, by utrzymywać w łazience wysoką temperaturę. Takie zawilgocenie wymaga osuszenia, np poprzez strumień ciepłego powietrza, w drastycznych wypadkach trzeba skuć tynk. Do szpachlowania łazienek używa się gładzi, ale specjalnie do tego celu przeznaczonych. Np. Cekol-C35. Farba też musi być odpowiednia, ta nieodpowiednia stanowi jedynie pożywkę dla pleśni i grzybów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jovisoco 19.07.2005 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2005 Pleśń z mieszkania można usunąć bez potrzeby rozbijania ścian, przebudowywania wentylacji, czy dopłacania do ogrzewania. Problemem, jaki sprzyja pojawianiu się pleśni jest kondensacja wilgoci na ścianie, wskutek różnicy temperatury powietrza w mieszkaniu i ściany. O ile zniwelowania różnicy temperatur wiąże się z ogromnymi nakładami, o tyle prostsze jest sprawienie, aby wilgoć po prostu nie osadzała się. Można to osiągnąć stosując specjalną farbę antykodensacyjną, która ma nasepujące cechy:1. jest termoizolacyjna - zapobiega oddziaływaniu termicznemu powietrza wewnątrz mieszkania na chłodniejszą ścianę, oraz na częste zmiany temperatury w łazienkach i kuchniach2. jest dźwiekochłonna3. posiada związki chemiczne, które dzięki swym właściwościom zapobiegają wszelkiemu rozwojowi pleśni4. jest przyjazny dla ludzkiego zdrowiaten produkt to CASAVIVA Anticondensa firmy BRIGNOLACo bardzo ważne produkt ten jest prosty w zastosowaniu.zapraszam na stronę informacyjną producenta: http://www.brignola.plKontakt e-mail: [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof684324 13.09.2011 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Ten przykład pokazuje, że nieprawdą jest teoria która mówi, że im częściej otwieramy okno, tym lepiej wentylujemy.Ja widzę tu dwa problemy:1. brak fugi w szczelinach kafelek2. zimne ściany - brak izolacji termicznej3. brak inteligentnej wentylacj - patrzKlimaAntiAlergy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ikaria 13.09.2011 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Jeśli już chcesz skuwać płytki i kłaść je od nowa, zastosuj izolację w postaci folii w płynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.