Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Czy faktycznie to co piszą producenci o współczynniku U dla BK 36 można traktować poważnie? Jak się mieszka w takim domku? Wystarczy taka grubość?

 

Dzieki. Pozdrawiam

Ja mieszkam :D . myślę że ten wsp. U który podaja producenci jest prawdziwy. A nawet chyba lekko z zapasem podawany. Mam na mysli BK 400 Prefabet Kozienice.

Pozdrawiam

Witam.

Czy faktycznie to co piszą producenci o współczynniku U dla BK 36 można traktować poważnie? Jak się mieszka w takim domku? Wystarczy taka grubość?

 

Dzieki. Pozdrawiam

Ja mieszkam :D . myślę że ten wsp. U który podaja producenci jest prawdziwy. A nawet chyba lekko z zapasem podawany. Mam na mysli BK 400 Prefabet Kozienice.

Pozdrawiam

 

JEstem na etapie wyboru ściany. Z jednej strony wydaje mi się zę 36 cm wystarczy (sciana 1W) ale...no właśnie zawsze jest to ale czy może 42...

Mam w planie wybrać bloczki z Kolbuszowej lub Ytong.

36.5 cm ytonga odm. 400 - zgadzam sie z inwestorem, że chyba te sciany mają ni ższy U niż deklarowany w specyfikacji.

42 cm ? Też może być :) Jakbyś planował grzanie czymś drogim, np. prądem - to te parę cm może mieć znaczenie (choć to też kwestia wielkości domu). Jak zamierzasz grzać gazem, kominkiem czy paliwami stałymi - to jest to raczej bez znaczenia.

 

pozdr - Krzysiek

Wydaje mi się, że dla scian 1W wsp. U jest inny niż dla ścian 2 lub 3W, dlatego producent podając że jest spełniowy normowy warunek dot. U podaje prawdę... A docieplić i tak trzeba...:)
36.5 cm ytonga odm. 400 - zgadzam sie z inwestorem, że chyba te sciany mają ni ższy U niż deklarowany w specyfikacji.

42 cm ? Też może być :) Jakbyś planował grzanie czymś drogim, np. prądem - to te parę cm może mieć znaczenie (choć to też kwestia wielkości domu). Jak zamierzasz grzać gazem, kominkiem czy paliwami stałymi - to jest to raczej bez znaczenia.

 

pozdr - Krzysiek

 

Planuje gazem. I w sumie bardziej pasuje mi 36 bo wiadomo ściana tańsza no i w projekcie który planuje kupić jest co prawda założone 24+10 ocieplenia ale ja zmienie na 36 to jest mniej przeróbek niż przy zmianie na 42. Dzieki za opinie...

Toomas - przede wszystkim znajdź dobrą ekipę (np. autoryzowaną przez Ytonga), żeby umieli murować ścianę jednowarstwową na klej (wbrew pozorom jak się nie umie to dużo można spierniczyć)

powodzenia - Krzysiek

Toomas - przede wszystkim znajdź dobrą ekipę (np. autoryzowaną przez Ytonga), żeby umieli murować ścianę jednowarstwową na klej (wbrew pozorom jak się nie umie to dużo można spierniczyć)

powodzenia - Krzysiek

 

Tego jestem świadom :)) A jak ekipy nie znajdę to sobie sam poradzę..dużo już robiłem, co prawda nie z BK ale jak do tej pory sobie radzę śświetnie i wydaje mi się że w razie czego z taką ścianą też sobię poradzę. Pozatym jestem bogatszy o wiedzę zaczerpniętą od Was i z Muratora :) Wiem na co zwracać uwagę..

Toomas - przede wszystkim znajdź dobrą ekipę (np. autoryzowaną przez Ytonga), żeby umieli murować ścianę jednowarstwową na klej (wbrew pozorom jak się nie umie to dużo można spierniczyć)

powodzenia - Krzysiek

 

Tego jestem świadom :)) A jak ekipy nie znajdę to sobie sam poradzę..dużo już robiłem, co prawda nie z BK ale jak do tej pory sobie radzę śświetnie i wydaje mi się że w razie czego z taką ścianą też sobię poradzę. Pozatym jestem bogatszy o wiedzę zaczerpniętą od Was i z Muratora :) Wiem na co zwracać uwagę..

Możesz też zrobić tak jak u mnie. Nie dziubdziać si w milimetrowa dokładność i klej tylko kupić nieco tańsze bloczki nie muszą juz być superdokładne i murować na zaprawę ciepłochronną. Spoina przy tej zaprawie spokojnie może być do 10mm. Dużo łatwiej murowac dużo trudniej cos skopać a parametry takie same.

Pozdrawiam

Możesz też zrobić tak jak u mnie. Nie dziubdziać si w milimetrowa dokładność i klej tylko kupić nieco tańsze bloczki nie muszą juz być superdokładne i murować na zaprawę ciepłochronną. Spoina przy tej zaprawie spokojnie może być do 10mm. Dużo łatwiej murowac dużo trudniej cos skopać a parametry takie same.

Pozdrawiam

 

co co dokładności to już ją przećwiczyłem i jestem wyczulony dlatego murowanie na klej nie będzie dla mnie problemem. Na kontraktach zagranicznych nie takie tolerancje trzeba było zachować żeby wszystko grało :)

Jedna z Forumowiczek ma dom z ytonga 400, grubosc 36 , po wybudowaniu robila badanie kamera termowizyjna, czy gdzies nie ma mostkow cieplnych (opisywal ten przypadek murator), wyszlo ze sa i to spore: nadproza, wieniec, scianka kolankowa, cokol -tam musiala docieplic paskami styropianu. Wizualnie wyszlo to bardzo aldnie, w miejscu styropianu tynk jest pomalowany na ciemniejszy kolor niz elewacja i ladnie sie komponuje z duzo jasniejszymi scianami, no i nie ma mostkow.

Honorata

Owszem mostki napewno są. W każdym budynku są jakieś słabsze miejsca. Ale tak obserwując ilości spalanego gazu na potrzeby c.o. te mostki musza być jakieś takie mało znaczące bo nie wyglada to wcale źle. Z obliczeń wychodziło że gazu będzie trzeba nieco więcej.

Pozdrawiam

Witam !!!!

 

Ja też jestem na etapie wyboru materiału na ściany i jaki z tego wniosek ???

Co jest w końcu lepsze ???

BK 36,5 bez ocieplenia (tak mam w projekcie) .

BK 24 + ocieplenie -tak radzi mój przyszły wykonawca

 

pozdr D.RZ

Darek - to zależy :) BK24 + 12 cm styropianu będzie "cieplejsze", natomiast imho bardziej pracochłonne. Dodatkowo być może twój wykonawca nie robił nigdy (lub nie lubi) technologii jednowarstwowej (bo nic styropkiem nie da się "zglajchszachtować").

Honorata - u mnie wykonawca (autoryzacja Ytonga) wiedział, że jak robi słupy, nadproża i wieniec z żelbetu, to trzeba je zrobic cieńsze niz ściana (np. 24-26 cm) i dołożyć 10-12 cm ocieplenia (styropianu) -> mostki wtedy są nieznaczne - na łączeniu beton-styropian-beton komórkowy.

pozdr - Krzysiek

Co jest w końcu lepsze ???

Nie oczekuj na Forum rozstrzygnięcia co lepsze. Takich jak ta dyskusji było mnóstwo i nigdy nie było jednoznacznego wniosku.

Poza tym ściany to nie wszystko. W sumie dużo więcej ciepła niż przez ściany będzie "uciekało" przez okna, strop, wentylacje.

Jeżeli nie budujesz domu pasywnego, nie ma co śrubować współczynnika U dla ścian, a ten na poziomie 0.29-0.26 jest bardzo dobry.

 

Ja wybrałem scianę jednowarstwową z BK 42 cm (Kolbuszowa) odm. 400 P+W na klej. Moim kryterium był nie tylko współczynnik ale i koszt materiału, koszty wykonania, łatwość wykonywania instalacji w ścianach (a wiec tez koszty) oraz koszty tynkowania.

Witam !!!!

 

Ja też jestem na etapie wyboru materiału na ściany i jaki z tego wniosek ???

Co jest w końcu lepsze ???

BK 36,5 bez ocieplenia (tak mam w projekcie) .

BK 24 + ocieplenie -tak radzi mój przyszły wykonawca

 

pozdr D.RZ

Darek ja wybrałem BK 400 36cm niedrogi polski wcale nie Ytonga. Wybór padł ze względów strategicznych.Pisałem już kiedyś o tym. Rozpoczynając budowę nie wiedziałem czy wystarczy mi kasy na dokończenie. Czy nie bedę miał na koniec budowy na karku jakiegoś kredytu do spłacenia itp. Gdyby tak się stało to pewnie musiałbym mieszkać w nieocieplonym budynku bo kasy mogłoby nie wystarczyć. A tynki zewnetrzne i ocieplenie to robi się na końcu gdy z kasa jest krucho. Jak wprowadza się do nieocieplonego budynku to koszty ogzrewania moga być b. wysokie do tego kredyt i błedne koło zadłużenia sie zamyka. Miema kasy na ocieplenie bo trzeba spłacac kredyt i drogo płacić za ogrzewanie. Scenariusz sie troche sprawdził bo mieszkam bez ocieplenia i bez tynków zewnetrznych. No ale ocieplenia nie potrzebuję a i kredytu brać nie musiałem bo śmiało moge sobie pomieszkać parę latek tak jak jest i podreperować "rany" finansowe po budowie. :wink: :D Także budowa to nie tylko sprawy techniczne ale i cała strategia "przetrwania". W 2001r gdy budowane były sciany BK400 z Prefabetu był najtańszym materiałem który dawał tak ciepłą ścianę za takie niskie pieniadze.

Pozdrawiam

Jedna z Forumowiczek ma dom z ytonga 400, grubosc 36 , po wybudowaniu robila badanie kamera termowizyjna, czy gdzies nie ma mostkow cieplnych (opisywal ten przypadek murator), wyszlo ze sa i to spore: nadproza, wieniec, scianka kolankowa, cokol -tam musiala docieplic paskami styropianu. Wizualnie wyszlo to bardzo aldnie, w miejscu styropianu tynk jest pomalowany na ciemniejszy kolor niz elewacja i ladnie sie komponuje z duzo jasniejszymi scianami, no i nie ma mostkow.

Niezłe..

Mam mieszkanie w bloku zbudowanym z Ytonga 36,5 i... nigdy więcej ściany jednowarstwowej. Mieszkam czwarty rok i całe szczęście że jesteśmy z żoną raczej 'zimnolubni' bo byłoby nieciekawie. Robiłem jakis czas temu eksperyment polegający na wyłączeniu pieca podczas 2 dniowej nieobecności - temperatura spadła w mieszkaniu do kilku stopni (a nie było trzaskającego mrozu). Obecnie przymierzam się do budowy domu - po swoich doświadczeniach ścianę jednowarstwową skreśliłem od razu.

Tomjot

Jak wyłaczysz ogrzewanie to niby jak może nie być zimno ???? :o Po to się grzeje aby nie było zimno. Poza tym przez ściany wcale najwiecej nie ucieka ciepła. Jak dasz kiepskie okna tak jak kiedys w blokach. Nawet niedawno wstawiali plastiki ze zwykłymi szybami zespolonymi takimi U ok. 2 lub nawet wiecej do tego słabo ocieplone dachy mokrą wełną, za małe grzejniki, Ytong pewnie odmiany 600 lub 500 wcale nie 400 itp. Wszystko po trochu daje słaby efekt. Pamietaj że bloki nie sa budowane po to aby w nich mieszkać. Bloki sie buduje aby zarobić na mieszkaniach. Dom buduje sie dla siebie to zupełnie co innego.

Pozdarwiam

Wybrałem BK 500 36cm. Rozumuję tak. 400 jest moim zdaniem trochę za delikatny mechanicznie. Po wykończeniu domu zamieszkam w nie otynkowanym. Ściany zewnętrzne postawione są na klej szary i od zewnątrz zafugowane klejem białym (cena), a nadproża obłożone obustronnie styropianem podczas zalewania. Wygląda super bez tynku. Jak zobaczę że zbyt dużo ciepła ucieka to przed następnym etapem dam 10cm styropianu i dopiero potem otynkuję. Wydatki się rozłożą na dłuższy okres (buduję bez kredytu) i będę mógł sprawdzić wszystko osobiście.
Tomjot

Jak wyłaczysz ogrzewanie to niby jak może nie być zimno ???? :o Po to się grzeje aby nie było zimno. Poza tym przez ściany wcale najwiecej nie ucieka ciepła. Jak dasz kiepskie okna tak jak kiedys w blokach. Nawet niedawno wstawiali plastiki ze zwykłymi szybami zespolonymi takimi U ok. 2 lub nawet wiecej do tego słabo ocieplone dachy mokrą wełną, za małe grzejniki, Ytong pewnie odmiany 600 lub 500 wcale nie 400 itp. Wszystko po trochu daje słaby efekt. Pamietaj że bloki nie sa budowane po to aby w nich mieszkać. Bloki sie buduje aby zarobić na mieszkaniach. Dom buduje sie dla siebie to zupełnie co innego.

Pozdarwiam

Inwestor, coś w tym jest, chociaż uraz zostaje... Moje negatywne odczucia mogą być wypadkową błędów jakie popełniono przy budowie bloku, w kórym mieszkam. Tak to jest jak się zbyt dosłownie przyjmuje hasła z reklamy producenta, że ytong jest ciepły zimą i chłodny latem :D Abstrahując od ytongu - każdą ścianę jednowarstwową łatwiej sknocić i tak pewnie miało miejsce w moim przypadku - ytong + grube spoiny nie zakumulują ciepła.

Do autora wątku - jeśli masz dobrą ekipę budowlaną możesz zaryzykować (ja ryzykować już nie będę :lol: )

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...