Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzien dobry,

potrzebuję do domu piec gazowy kondensacyjny 2 funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem.

Ma być on powieszony w łazience. Niestety nie ma kotłowni więc 1F z zasobnikiem nie wchodzi w grę.

Dom 110m kw, nowy, ocieplony 15cm styropianem, parter+piętro. Ma grzać wodę i podłogówkę na obu kondygnacjach.

Na piętrze łazienka, a na parterze kuchnia i WC. Docelowo dla 2 - 4 osób w domu.

Dostałem wyceny na te 3 piece (kwota zawiera instalację, piec i sterownik i inne potrzebne elementy).

Który będzie najlepszym wyborem?

1. Viessman Vitodens 111-w 25kW  - 14600 zł
2. Ariston Class B One Wifi 22kW  - 14600 zł
3. Saunier Duval IsoTwin condens T26-CS/1 22kW - 16300 zł

A może jakiś inny?

Zależy mi na tym aby piec nie był zbyt głośny, a znalazłem opinie, że Ariston generuje 53db.

Odnośnie Viessmanna, instalatorzy ostrzegają, że są problemy z gwarancją, a konkretniej z problemem uznania.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/288778-kt%C3%B3ry-piec-gazowy-dwufunkcyjny-z-wbudowanym-zasobnikiem-wybra%C4%87/
Udostępnij na innych stronach

Viessmann 111-W 25 kW Z02815 można bez problemu kupić za ok. 9.700 - 11.500 zł z 23% VAT czyli ok. 8.500 - 10.100 zł z 8% VAT. Co zawiera "instalacja" i jaki proponują sterownik do 111-W? "Instalacja" to sam montaż do gotowej kotłowni i uruchomienie?

Chcesz mieć 5 lat gwarancji na 111-W to musisz co 12 m-cy wykonywać przeglądy przez firmę Viessmann w cenie ok. 500 zł.

Cena zawiera kocioł gazowy, sterownik, potrzebne części (komin, filtry, kształtki), uruchomienie, odpowietrzenie instalacji. Ponadto trzeba wyprowadzić czujnik pogodowy czyli przewiercić się przez sufit i strychem puścić na ścianę północną.

Co do gwarancji:

- Viessman ma na 5lat tak jak piszesz ale warunkowo, 10 na zasobniki

- Saunier ma tak samo jak Viessman czyli 2 + 3 jeśli się serwisuje,

- Ariston podobno 7lat.

 

Do Aristona sterownik Ariston Sensys HD.

Do Viessmana też jakiś sensowny ma być.

Do Sauniera jakiś który pozwoli ustawiać wg pogody i harmonogramu (bez aplikacji na telefon).

 

Z tego co czytałem, to istotne jest aby piec co chwilę się nie wyłączał i dlatego powinien mieć jak najmniejszą moc minimalną.

Viessman 3.2kW - 25kW.

Saunier 2.8kW - 21.9kW

Ariston 3.4kW - 21.9kW.

Zastanawia mnie jednak czy te 0.4kW między Saunierem i Viessmanem robi dużą różnicę pod względem płynności pracy.

 

Inna kwestia to hałas, bo czytałem, że Viessman 49db, Saunier 48db, a Ariston 53db, przy czym hałas viessmana i sauniera podał producent, a aristona użytkownicy w opiniach narzekający na hałas. Z tego co czytam to różnica o 10db to podwojenie głośności więc można założyć że Ariston będzie 40% głośniejszy niż Viessman i Saunier podczas ogrzewania wody.

 

Jeszcze pojemność sumaryczna 2 zasobników:

-Viessman 46l,

-Ariston 40l

-Saunier 42l.

 

Nie mam pojęcia o jakości wykonania tych piecy i jak często potrafią się psuć i czy lepiej kierować się dłuższym okresem gwarancyjnym czy innymi kwestiami tak jak zakresem mocy.

To jest stan obecny łazienki, przyłącza i wentylacja.

image.pngimage.png

Edytowane przez arek667
2 godziny temu, arek667 napisał:

Odnośnie Viessmanna, instalatorzy ostrzegają, że są problemy z gwarancją, a konkretniej z problemem uznania.

Autoryzowani instalatorzy Viessmann podają takie opinie? Mogą podać konkrety?

1 minutę temu, d7d napisał:

Autoryzowani instalatorzy Viessmann podają takie opinie? Mogą podać konkrety?

2 niezależnych mówiło mi, że od kilku ostatnich lat obsługa się pogarsza i jest "szukanie" powodu aby odrzucić reklamację. Były przykłady pomp ciepła i restrykcyjnych warunków reklamacyjnyc ogólnie pieców ale to nie były rozmowy szczegółowe tylko ogólnie rozmowy przy porównywaniu tych 3 marek i to są opinie instalatorów tych pieców. Jednakże bym się na tym mocno nie skupiał, bo to różnie może być.

Teraz bardziej się zastanawiam między Saunierem a Veissmannem, ze względu że hałas w Aristonie go dyskwalifikuje.

Strasznie drogi jest montaż kotła Saunier Duval IsoTwin condens T26-CS/1. W sklepie (np. cieplo 24) kosztuje 6.500 zł z 23% VAT !! Nie wiem jak sprawdza się układ zbiorników 2x 21 litrów. 

Viessmann 111-W 19 kW ze zbiornikiem 46 litrów sprawdza się bardzo dobrze w zakresie c.w.u. dla 4 i dla 5 osób.

Z tych trzech wybrałbym Viessmanna 111-W. Nie możesz mieć twardej wody.

Zamontuję uzdatniacz wody.

Montaż zdecydowanie za drogi. Rozważam kontakt z innymi instalatorami, może wycenią taniej. Jednak zastanawia mnie o co chodzi z tymi cenami skoro oni mówią, że muszą czekać na odpowiedź z hurtowni jaka będzie cena, bo ona często ulega zmianie. Tak jakby ta cena w internecie nie miała znaczenia.

 

Dzięki za opinie.

8 godzin temu, arek667 napisał:

2 niezależnych mówiło mi, że od kilku ostatnich lat obsługa się pogarsza i jest "szukanie" powodu aby odrzucić reklamację. Były przykłady pomp ciepła i restrykcyjnych warunków reklamacyjnyc ogólnie pieców ale to nie były rozmowy szczegółowe tylko ogólnie rozmowy przy porównywaniu tych 3 marek i to są opinie instalatorów tych pieców. Jednakże bym się na tym mocno nie skupiał, bo to różnie może być.

Teraz bardziej się zastanawiam między Saunierem a Veissmannem, ze względu że hałas w Aristonie go dyskwalifikuje.

Poprostu dbamy o dobro uzytkownika urzadzen naszej marki i "zmuszamy" instalatorów by dobrze wykonali swoją pracę. Dla wielu oznacza to, że: "jesteście zbyt surowi bo ine firmy to odbieraja takie buble..."

Był tu na forum długi wątek o kotłach Viessmanna reagujących na wietrzną pogodę przez znaczące podniesienie mocy minimalnej.

Użytkownicy skarżyli się, że kotły zaczynały taktować, bo przy wietrznej pogodzie kotły (zapewne dla ochrony płomienia) podnosiły moc minimalną z np 2 kW na 4 kW?

Czy to rozwiązanie nadal jest stosowane?

1 godzinę temu, Konsultant Viessmann napisał:

Poprostu dbamy o dobro uzytkownika urzadzen naszej marki i "zmuszamy" instalatorów by dobrze wykonali swoją pracę. Dla wielu oznacza to, że: "jesteście zbyt surowi bo ine firmy to odbieraja takie buble..."

Ciekawa logika - w jaki sposób odrzucenie gwarancji i zmuszenie użytkownika do płatnej naprawy zmusza instalatora do dobrego wykonywania swojej pracy?

No i ta "troska o dobro użytkownika" - w postaci płatnej naprawy.

Troską o jakość usług byłoby rozwiązanie umowy z takim instalatorem, a jeszcze lepiej nie podpisywanie prze Viessmanna umów z instalatorami których montaże powodują odrzucanie gwarancji.

Na razie z Pana słów, wygląda to tak: Viessmann daje autoryzację, autoryzowany montuje, jak źle zamontuje to płaci za to użytkownik odrzuceniem roszczenia gwarancyjnego.

Ergo - Viessmann nie ponosi odpowiedzialności za działania instalatora przez siebie autoryzowanego.

Czy "dobro użytkownika" zamontowanego już urządzenia to konieczność zapłaty za naprawę?

Wygląda to bardziej na "dbanie o dobro" bilansu finansowego firmy.

Troską o "dobro użytkownika" i o wysoką jakość pracy instalatorów, byłoby uznanie gwarancji, i obciążenie kosztami instalatora.

Na razie słabo  wyszło to tłumaczenie.

Edytowane przez Zoltyyy
11 godzin temu, arek667 napisał:

Zamontuję uzdatniacz wody.

Montaż zdecydowanie za drogi. Rozważam kontakt z innymi instalatorami, może wycenią taniej. Jednak zastanawia mnie o co chodzi z tymi cenami skoro oni mówią, że muszą czekać na odpowiedź z hurtowni jaka będzie cena, bo ona często ulega zmianie. Tak jakby ta cena w internecie nie miała znaczenia.

Możesz samemu poszukać w hurtowniach, sklepach i zlecić instalatorowi kupno w najlepszej cenie z rozliczeniem 8% VAT przy montażu.

Ceny katalogowe nie ulegają częstym zmianom. Zmianą może ulegać rabat. 25% na Viessmanna to każdy daje, są też rabaty na poziomie 35% a na niektóre modele dochodzą do 45%.

3 godziny temu, Zoltyyy napisał:

Był tu na forum długi wątek o kotłach Viessmanna reagujących na wietrzną pogodę przez znaczące podniesienie mocy minimalnej.

Użytkownicy skarżyli się, że kotły zaczynały taktować, bo przy wietrznej pogodzie kotły (zapewne dla ochrony płomienia) podnosiły moc minimalną z np 2 kW na 4 kW?

Czy to rozwiązanie nadal jest stosowane?

Temat jest znany. Mało jest informacji technicznych dotyczących tych problemów. Jaki typ i moc kotła, jakie komin, średnica, długość, jedno czy dwuścienny, wyprowadzenie w pionie czy w poziomie, jaki jest terem i dach itp.

Jak długo trwa podniesienie mocy, czy dotyczy to c.o. czy c.w.u. czy obu przypadków. Czy dotyczy 110-W (min. 3,2 kW) czy 200-W (min. 1,9 kW) i ich podtypów.

Jakie są nastawy parametrów kotłów, podłogówka czy grzejniki itp.

Nie bronię Viessmanna.

Ciekawe czy w innych modelach innych firm też mają takie zabezpieczenia przed zgaśnięciem płomienia.

7 godzin temu, Konsultant Viessmann napisał:

Poprostu dbamy o dobro uzytkownika urzadzen naszej marki i "zmuszamy" instalatorów by dobrze wykonali swoją pracę. Dla wielu oznacza to, że: "jesteście zbyt surowi bo ine firmy to odbieraja takie buble..."

Bardzo dziwna odpowiedź.

W jaki sposób "zmuszacie" instalatorów aby dobrze wykonywali swoją pracę? Można mieć instalatora serwisowego z listy Viessmann albo niezależnego od firmy Viessmann który może nie dobrze wykonuje swoją pracę ale ta jego praca podlega akceptacji w czasie pierwszego uruchomienia. Jest pierwsze uruchomienie to znaczy, że instalator dobrze zainstalował.

To jest etap odbioru a mowa jest o problemach z gwarancyjnymi naprawami. Aby posiadać gwarancję należy serwisować u autoryzowanego serwisanta Viessmann lub bezpośrednio zgłaszać serwis do firmy Viessmann. Te ostatni sposób jest niezbędny dla posiadania 5 lub 10 letniej gwarancji.

To kogo chcecie zmuszać na koszt użytkownika? Swoich niedouczonych serwisantów? Sami źle ich uczycie, dajecie niedouczonym certyfikat a później piszecie, że to będzie nie będzie naprawa gwarancyjna tylko naprawa na koszt użytkownika??

Na czym ma polegać dbanie o dobro użytkownika urządzeń Viessmann? Na opróżnianiu ich zasobów finansowych?

Może macie takie standardy aby ciągnąć kasę gdzie się da. Takim przykładem jest np. płatna infolinia 801 080 124 lub dodatkowo płatna rozbudowana wersja ViCare - 18,99 zł co miesiąc lub 164,99 zł co rok.

A może to taki nowy kodeks etyczny firmy Viessmann? ;)

  • Like 1

Następne kroki:

Płatne odrzucenie roszczenia gwarancyjnego?

Abonament na poszczególne funkcje kotła?

Dla dobra użytkowników oczywiście.

Szczerze - wpis konsultanta Viessmanna oddaje podejście firmy do klientów. Nie dosłownie to co napisał, tylko co z niego wynika.

I samo to znoechęca mnie do firmy Viessmann.

Wolę firmę, która nie będzie się troszczyła o moje dobro za pomocą płatnych napraw i nie będzie "wymuszała dobrej roboty instalatorów" także na mój koszt.

 

Ta płatna infolinia też zapewne dla dobra i wygody użytkowników.

Saunier ma znacznie mniejsze wymiary. Zajmie mi zabudowa mniej miejsca.

 

Czy znacznie wyższa cena Viessmana wynika z jakości użytych materiałów, które mogą być lepsze od pozostałych marek czy to jechanie na popularności i nie ma znaczenia w jakości?

Wszystkie te kotły mają porównywalną jakość. 

Viessmann ma u mnie bana za akcję z podnoszeniem mocy i podejściem konsultanta.

W rzeczywistości kierowałbym się dwiema kwestiami - dostępnym (i kumatym) serwisantem w pobliżu oraz niską Pmin. jesli kocioł będzie sterowany pogodowo.

Są jeszcze kotły Vaillant VCI 26CS/1-5 ecoTEC plus z wbudowanym zasobnikiem lub VC 25CS/1-7 (N-PL) ecoTEC exclusive i VC 25CS/1-5 ecoTEC Plus z wolonostojącym zasobnikiem.

Podnoszenie minimalnej mocy jest w określonych warunkach i chyba sporadycznie i do tego nie wiadomo czy w kotłach innych firm nie jest podobnie.

Postawa konsultanta na FM jest bardzo słaba ale nie powinna mieć większego znaczenia dla zakupu kotła.

Przy zakupie liczą się możliwości kotła, cena, niezawodność, gwarancja i dostępność i cena serwisu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...