lukaswiewiur 10.05.2025 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja Witam. Mniejsce budowy kamienica Cel: położenie płytek na stropie drewnianym, nie obciążając stropu - ( wylewka odpada) Polepa w stropie wyciągnięta - zastąpie to grunulatem wełny skalnej Zdjecie przedstawia aktualną sytuację Proszę o poradę Mój plan jest taki : Podłoga musi być też podniesiona o 6 cm Chciałbym wykorzystać płyty cementowo- wiurowe albo płyty cementowe i na nią bezpośrednio przyklejać płytki Jest to korytarz i łazienka- powierzchnia całkowita 6m2 -Zrobie kratownice z łat 4x6cm w celu zwiększenia punktów podparcia dla płyt cementowo-wiurowych, cementowych - na zamontowane płyty nanoszę warstwę hydroizolacji. I na tak przygotowana podloge moge kłaść już plytki ? Czy potrzebny jest jakiś grunt czepny itp ? Czy ktoś robił może takie podłogi ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juan 10.05.2025 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja Szkoda, że już wyrzuciłeś tę polepę. To bardzo przydatny wynalazek. Polepa, poza uszczelnieniem i zabezpieczeniem przed korozją biologiczną, służyła też do ustabilizowania stropu. Ciężki trudniej wprawić w drgania czy rozkołysać. Gdzie jest ten strop? Nad piwnicą (zimno na dole, ciepło na górze) czy między ogrzewanymi kondygnacjami? Czy strop jest stabilny? Nie ugina się, drży, skrzypi jak się po nim chodzi? Spróbuj stanąć na środku, z dala od ścian, i poskakać trochę, próbując go rozkołysać. Czy w pobliżu jest droga, po której jeżdżą ciężkie pojazdy i czy nie wywołują drgań tego stropu? Rozważasz granulat wełny z uwagi na ocieplenie, wygłuszenie, czy z jeszcze jakiegoś innego powodu? Wełna to trudny materiał. Trzeba ją dobrze zabezpieczyć przed wilgocią, bo zawilgocona przestaje izolować, a staje się siedliskiem grzybów. Więc z jednej strony izolacja przed wodą i parą wodną, a z drugiej wentylacja, żeby to co jednak przeniknie mogło odparować. Pod szczelną podłogą z płytek z tą wentylacją może być tak sobie. Ja bym rozważył warstwę perlitu. Lekki, termoizolacyjny, nieściśliwy, więc po rozgarnięciu i delikatnym ubiciu, uniesie bez dodatkowych legarów i innych podpórek płyty albo jeszcze lepiej warstwę perlitobetonu, do których przykleisz płytki. O polepie i problemach z drewnianymi stropami pisał kiedyś nieodżałowany Adam_mk. Warto poczytać. https://forum.murator.pl/topic/247020-ocieplenie-stropu-w-domu-poniemieckim/#comment-7680280 https://forum.murator.pl/topic/257128-ocieplenie-stropu-w-starym-drewnianym-domu/#comment-7839048 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9156909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaswiewiur 10.05.2025 18:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja Jestem naprawdę pod mega wrażeniem. Przeczytałem na szybko temat - wiedza jest nieoceniona. Dziekuje bardzo. Fakt 800 kg polepy poszło w kontener , teraz bardzo żałuje. Pozdrawiam Napewno będę mieć jeszcze pytania. Mogę prosić o meila do kontaktu ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9156954 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juan 10.05.2025 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja Cieszę się, że pomogłem. W razie czego pytaj na forum. Chociaż do takiej wiedzy, jaką miał Adam, to mi bardzo daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9156960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaswiewiur 13.05.2025 11:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja Witam ponownie Troche poczytałem o perlicie - wydaje się być pięknym materiałem Chciałbym zrobić takową wylewkę. Lecz mam jeszcze jeden problem. Dwa legary spośród czterech są troche przegnite - jest to łazienka i tam woda narobiła szkód. Całkowite wymiary legarów; Dlugość 5,5 m Szerokość - 17 cm Wysokosć 25 cm Degradacja legaru nr 1 2m długości początkowej 5 cm grubości belki Degradacja legaru nr 2 2 m długości ( początek 30 cm zdrowa) 2 cm grubości Zdjecie w zalaczniku Chciałbym położyć dwie nowe belki o długości 2,5m i je połaczyć, w jedną całość. Moge to zrobić tak jak na zdjęciu dopiero za prysznicem. Czy takie połączenie ma sens ? Oznaczenie kolorystyczne Żółty kolor - nowa belka 100x100mm Czerwony kolor podpory 80x80 mm na których oprę cała konstrukcje Zielona belka podpierająca zółtą belkę 80x80 mm opierającą się na czerwonej Chcialbym te legary zabezpieczyć jakimś środkiem przeciw grzybicznym , przeciwko wilgoci - zda to egzamjn? Przy jednej belce idzie gruby prent jest widoczny na zdjęciach, wie ktoś może po co on jest - uziemienie? Wracając do perlitu Cały strop po rozebraniu desek na której leżała polepa ma głębokość 25 cm. Ja musze dodatkowo podnieść się o 6cm ze wzgledu na kanalizację. Zastanawiam się czy zrobić tylko perlitobeton ? czy warstwę perlitu 2-5mm - 10cm ( w mniejsce starej polepy) i na to perlitobeton- 6 cm Czy deskowanie deska 25 mm wystarczy na udzwigniecie całości wylewki perlitowej ? Moje pytania to ; Czy musze chrobić folią belki oraz podlogę gdzie była polepa przed woda z zaprawy- perlitowej Legary w środku zabezpiecze tasma brzegowa dylatacyjną ? Górny bok legaru bedzie mial kontakt z wodą z perlitobetonu - czy to jest problem ? W internecie jest sporo przepisów na perlitobeton czy możecie polecić jakiś. ? Dam także siatkę zbrojącą fi4 10x10 Czy dodawać do mieszanki włókna polipropylenu? I plastifikator Cena wylewki na 8m 2 , 6cm wysoka to 1200 zł. Także będę sam robił takową mieszankę tylko potrzebuje sprawdzonej receptury Samemu wychodzi polowe taniej Rozmawiałem tez z przedstawicielem gotowej mieszanki perlitobetonu - wymaga na końcu cienkiej warstwy samopoziom w celu wzmocnienia całej konstrukcji. Oto jego meil Cena wylewki na 8m 2 , 6cm wysoka cena 1200 zł. Także będę sam robił takową mieszankę tylko potrzebuje sprawdzonej receptury. Mnimalna grubość wylewki PERLICOVER WP 520 to 5 cm. Jeśli jest taka możliwość, to najlepiej, żeby warstwa 5 cm wylewki była nad rurami, bo gdy zostawimy 1-2 cm nad nimi, to w tym miejscu materiał dużo szybciej zwiąże/wyschnie niż w pozostałych miejscach przez co mogą powstać naprężenia, których nie przeniosą zastosowane w naszym produkcie włókna polipropylenowe i mogą powstać drobne pęknięcia. Wspomniana wylewka samopoziomująca w tym przypadku nie tylko wyrówna powierzchnię, ale także wzmocni cały układ, ponieważ strop drewniany jest mniej stabilny od standardowych stropów żelbetowych, a nasza wylewka przez swoje właściwości termiczne nie ma możliwości przenoszenia naprężeń konstrukcyjnych (deklarowana wytrzymałość na ściskanie min. 5 MPa). W tym przypadku wylewka samopoziomująca usztywni całą konstrukcję i powinna zapobiec powstaniu ewentualnych pęknięć spowodowanych tym, że konstrukcja stropu drewnianego będzie "pracować". Dodatkowo w tym wypadku polecałbym do wzmocnienia wylewki zastosowanie siatki zbrojeniowej (Ø 4 mm; 10 x 10 cm). Na razie zakładam 8 m2 wylewki o grubości 6 cm i tu potrzebne będzie niecałe 550 l. Gdy zmieni się zakładana grubość, mogę przekalkulować całość na nowo. Wylewka pakowana jest w worki papierowe o pojemności 50 litrów. Na pełnej palecie znajduje się 30 worków. Worek 50 l pozwala na wykonanie ok. 0,9 m2 wylewki o grubości 5 cm. Cena cennikowa to 1,50 zł netto/l + transport, przy czym dla powyższej ilości mogę zaproponować: 1. Wylewka PERLICOVER WP 520 - 1,44 zł netto/l x 550 l = 792,00 zł netto 2. Transport - 165,00 zł netto/paleta RAZEM: 957,00 zł netto (1177,11 zł brutto) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9157105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juan 13.05.2025 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja Raczej nikt Ci na forum nie doradzi, tylko na podstawie kilku zdjęć, jak naprawić uszkodzony strop. A jak to zrobi, to lepiej z takich rad nie korzystać Musisz poszukać na miejscu kogoś, kto się takimi rzeczami zajmuje zawodowo. Obejrzy na miejscu, zdecyduje co zrobić i za to co zrobi weźmie odpowiedzialność. Co do udźwignięcia perlitu, to strop który radził sobie z polepą, perlit uniesie tym bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9157129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amorapotter 04.06.2025 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca W dniu 10.05.2025 o 13:33, Juan napisał: Szkoda, że już wyrzuciłeś tę polepę. To bardzo przydatny wynalazek. Polepa, poza uszczelnieniem i zabezpieczeniem przed korozją biologiczną, służyła też do ustabilizowania stropu. Ciężki trudniej wprawić w drgania czy rozkołysać. Gdzie jest ten strop? Nad piwnicą (zimno na dole, ciepło na górze) czy między ogrzewanymi kondygnacjami? Czy strop jest stabilny? Nie ugina się, drży, skrzypi jak się po nim chodzi? Spróbuj stanąć na środku, z dala od ścian, i poskakać trochę, próbując go rozkołysać. Czy w pobliżu jest droga, po której jeżdżą ciężkie pojazdy i czy nie wywołują drgań tego stropu? Rozważasz granulat wełny z uwagi na ocieplenie, wygłuszenie, czy z jeszcze jakiegoś innego powodu? Wełna to trudny materiał. Trzeba ją dobrze zabezpieczyć przed wilgocią, bo zawilgocona przestaje izolować, a staje się siedliskiem grzybów. Więc z jednej strony izolacja przed wodą i parą wodną, a z drugiej wentylacja, żeby to co jednak przeniknie mogło odparować. Pod szczelną podłogą z płytek z tą wentylacją może być tak sobie. Ja bym rozważył warstwę perlitu. Lekki, termoizolacyjny, nieściśliwy, więc po rozgarnięciu i delikatnym ubiciu, uniesie bez dodatkowych legarów i innych podpórek płyty albo jeszcze lepiej warstwę perlitobetonu, do których przykleisz płytki. O polepie i problemach z drewnianymi stropami pisał kiedyś nieodżałowany Adam_mk. Warto poczytać. https://forum.murator.pl/topic/247020-ocieplenie-stropu-w-domu-poniemieckim/#comment-7680280 slope https://forum.murator.pl/topic/257128-ocieplenie-stropu-w-starym-drewnianym-domu/#comment-7839048 Czy przed przyklejeniem płytek na płyty cementowo-włóknowe wystarczy hydroizolacja, czy potrzebny jest też grunt kontaktowy lub specjalny klej elastyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9158691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juan 04.06.2025 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca Nie wiem. Trzeba pytać glazurników. Albo wujka Googla Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/289469-pod%C5%82oga-na-drewnianym-stropie/#findComment-9158713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.