maaszak 20.06.2022 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 Witam. Gratuluję świetnie wykonanej roboty. Proszę napisać jak Pan poradził sobie z nierównościami , które powstały na zakładkach papy. U mnie są nierówności na zakładkach oraz nierówności wynikające z krzywego chudziaka. Czym Pan wyrównywał nierówności i uskoki na papie, przed położeniem styropianu? Pozdrawiam Nierównościami na zakładach niespecjalnie bym się przejmował, wylewka dociśnie styro i wyrówna. Aczkolwiek w trakcie układania styropianu jest to trochę upierdliwe. Ale m.in. dlatego właśnie jestem zwolennikiem hydroizolacji bezspoinowej bitumicznej (typu KMB) lub cementowej a nie papy (przynajmniej tutaj, papa pod ściany jak najbardziej to wygodny materiał i skuteczny). Nierówności betonu należy niwelować przed położeniem hydroizolacji jeśli są duże. Ostre zadziory i strupy ściąć na płasko tarczą do betonu a resztę uzupełnić masami i szpachlówkami mineralnymi do napraw betonów (w wersji szybkowiążącej). Jeśli papa już jest położona to na nią można wylać samopoziom jak najcieniej (3-5mm). Nie musi to być super wytrzymałe, wystarczy że stworzy się taki pływający równy podkład pod styropian - będzie luksusowo. W biedniejszej wersji można podsypać i wyrównać czystym piaskiem. Ale przy bardziej intensywnej robocie i mniej zbornej ekipie ziarenka piasku mogą być zasysane między płyty styropianu i znowu będzie nierówno się gibać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.06.2022 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 Aczkolwiek w trakcie układania styropianu jest to trochę upierdliwe. Ale m.in. dlatego właśnie jestem zwolennikiem hydroizolacji bezspoinowej bitumicznej (typu KMB) lub cementowej a nie papy (przynajmniej tutaj, papa pod ściany jak najbardziej to wygodny materiał i skuteczny). I wtedy jest tak (chyba, że ktoś zrobi minimum 3mm bitumicznej z zatopieniem siatki - czyli praktycznie wyprodukuje arkusz papy na miejscu - ale cena pewnie wyrwie z butów). Szlam nie nadaje się tam, gdzie są rysy czy pęknięcia (albo mogą się pojawić). Tak wygląda Kerakoll Aquastop Flex na schodkach: Żałuję. Pewnie jakbym dał na chudziaku, to bym nie żałował, bo bym nie widział. Ale taniej i lepiej dać papę. Niby na chudziaku nie ma takich naprężeń termicznych (chociaż to pęknięcie z mchem jest od północy) ale za to nacisk większy, więc na styku chudziaka ze ścianą czy przy pęknięciu szczelina będzie jeszcze bardziej pracować. Na szczęście nie mam tego na chudziaku, i jeszcze mogę naprawić a nawet, jak zostanie, to szkody niewielkie i stosunkowo łatwo będzie naprawić. Na chudziak tylko papa na osnowie poliestrowej (bardziej elastyczna, niż z włókna szklanego) - takie rysy mu nie straszne. Ewentualnie mazidło - ale bitumiczne i koniecznie z zatopieniem siatki, czyli właściwie produkcja papy na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 20.06.2022 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 I wtedy jest tak (chyba, że ktoś zrobi minimum 3mm bitumicznej z zatopieniem siatki - czyli praktycznie wyprodukuje arkusz papy na miejscu - ale cena pewnie wyrwie z butów). Minimum 2mm (2 warstwy po 1mm, łączne zużycie 3kg/m2). Nie trzeba zatapiać żadnej siatki, ewentualnie w miejscu pęknięcia (jeśli nie wykonuje się zszycia betonu) czy dylatacji, chociaż wygodniej i pewniej użyć taśmy hydroizolacyjnej. I tak, hydroizolacja to nie jest wiaderko dysperbitu za 80 PLN. Siatki trzeba zatapiać w miejscach dużego nacisku, np. pod ścianami, tam faktycznie wygodniej i szybciej użyć papy. Beton podkładowy pod podłogę powinien być dobrej klasy, bez spękań, czyli nie żaden bieda "chudziak" z chudego betonu na słabo zagęszczonym zasypie. Wówczas nie ma problemów z położeniem żadnej hydroizolacji. Nawet mineralnej elastycznej, która ma mniejsze zdolności mostkowania rys niż wersje bitumiczne, ale jak ktoś boi się bitumów wewnątrz to taka izolacja to jedyne wyjście. Izolacja mineralna masz położoną zwyczajnie niechlujnie. I pewnie za grubo w jednej warstwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.06.2022 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 (edytowane) Minimum 2mm (2 warstwy po 1mm, łączne zużycie 3kg/m2). Nie trzeba zatapiać żadnej siatki, ewentualnie w miejscu pęknięcia (jeśli nie wykonuje się zszycia betonu) czy dylatacji, chociaż wygodniej i pewniej użyć taśmy hydroizolacyjnej. A skąd wiesz czy/gdzie/kiedy chudziak peknie? Jak nie zalożysz, że w każdym miejscu może pęknąc, to wydasz kasę a szczelnie nie będzie. Samo smarowidlo to jakies 36zl/m2 nawet przy 2mm. Do tego ja bym sie przy siatce upieral. I pracochłonność większa niż zgrzanie papy na zakładach. A na deser jak hydroizolacja nie jest przyklejona to może na większej przestrzeni kompensować przesuniecie szczeliny i trudniej bedzie ją przerwać (dlatego zgrzewanie papy do chudziaka to bląd). Edytowane 20 Czerwca 2022 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 21.06.2022 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2022 A skąd wiesz czy/gdzie/kiedy chudziak peknie? Jak nie zalożysz, że w każdym miejscu może pęknąc, to wydasz kasę a szczelnie nie będzie. Samo smarowidlo to jakies 36zl/m2 nawet przy 2mm. Do tego ja bym sie przy siatce upieral. I pracochłonność większa niż zgrzanie papy na zakładach. A na deser jak hydroizolacja nie jest przyklejona to może na większej przestrzeni kompensować przesuniecie szczeliny i trudniej bedzie ją przerwać (dlatego zgrzewanie papy do chudziaka to bląd). Na słabym podłożu i papa nie pomoże. Jeśli beton jest dobrej klasy, prawidłowo wylany na odpowiednio zagęszczonej podbudowie i pielęgnowany, po 4 tygodniach co miało pęknąć to pękło (a nie ma tego dużo o ile w ogóle) - można izolować nawet szlamem sztywnym. Ale tak na wszelki wypadek dla bezpieczeństwa lepiej użyć czegoś co ma chociaż niewielką zdolność mostkowania rys. Bo tak samo nie masz pewności czy KAŻDY zgrzew papy wykonałeś absolutnie prawidłowo i nie ma tam jakiejś nieszczelności, jak nie teraz to później. Masę kładziesz dwukrotnie aby wyeliminować przypadkowe nieciągłości. Niektórzy papę też kładą dwukrotnie, ale tutaj akurat grubiej nie znaczny lepiej. Papą idzie szybciej na płaskich powierzchniach, ale przepusty i tak trzeba odpowiednio obrobić a i nie w każdy zakamarek czy narożnik da się dojść papą - masami może nie będzie szybciej, ale łatwiej bez doświadczenia i w pojedynkę. Są plusy dodatnie i ujemne w każdym produkcie. Trzeba mieć świadomość wyboru. Papa i tak będzie z pewnością lepszą hydroizolacją niż jakaś folia budowlana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 21.06.2022 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2022 Na słabym podłożu i papa nie pomoże. Jeśli beton jest dobrej klasy, prawidłowo wylany na odpowiednio zagęszczonej podbudowie i pielęgnowany, po 4 tygodniach co miało pęknąć to pękło (a nie ma tego dużo o ile w ogóle) - można izolować nawet szlamem sztywnym. Ale tak na wszelki wypadek dla bezpieczeństwa lepiej użyć czegoś co ma chociaż niewielką zdolność mostkowania rys. Bo tak samo nie masz pewności czy KAŻDY zgrzew papy wykonałeś absolutnie prawidłowo i nie ma tam jakiejś nieszczelności, jak nie teraz to później. Domy osiadają latami, nie tygodniami. Inaczej chudziak obciążony wylewką, ścianką działową a inaczej obciążone budynkiem, wiatrem i śniegiem fundamenty. Nigdy nie wiesz, czy/gdzie/kiedy pęknie. Jakoś nie słychać o problemach ze zgrzewami papy na dachach. A tam bywa, że wiatr chce podnieść papę. Na chudziaku masz ją dociśniętą całkiem sporym obciążeniem (wylewka, ścianki działowe). Na dobrą sprawę to pewnie szczelnie by było nawet bez zgrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wujek.adam 23.03.2024 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca (edytowane) Zrób tak [ATTACH=CONFIG]387867[/ATTACH], potem połączysz tak na chudziaku [ATTACH=CONFIG]387868[/ATTACH] i jest OK. Ale twój wybór. Cześć, odświeżam temat - szukałem wiedzy w temacie izolacji chudziaka i trafiłem na tą kopalnie wiedzy dzięki!! Można wiedzieć jaka to jest dokładnie papa ICOPAL'a? Czy to ta sama co jest pod ścianami fundamentowymi? Edytowane 23 Marca przez wujek.adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.