Ivonex 07.08.2016 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) ...Folii szkodzą również promienie odbite i te przechodzące przez okna też... Panie Andrzeju dzięki za jednoznaczne wyjaśnienie, ale poproszę również o wytłumaczenie jak należy zrobić to, żeby pogodzić zalecane zimowanie SSZ, kolejność prac, sprzeczność wilgoci tynków i wełny poddasza, itd? Przecież tego nie da się zrobić w 3 lub 6 miesięcy, a ocieplenie poddasza robimy za 8, podbitkę i elewację za rok... Rozumiem, że poddasze można zaciemnić, ale podbitkę też zabijać tymczasowo, ufff? Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez Ivonex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 08.08.2016 05:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 A ja się jedynie zastanawiam ... Jeśli membramy dachowe są takie do kitu że po kilku latach rozpadają się i "znikają" to czemu na całym świecie są stosowane ?W wielu krajach jest mnóstwo prawników którzy sądzę że bardzo by się ucieszyli z takich spraw w któych zamiast obiecanych przez producenta 20-30lat trwałości membrana straciła swoje właściwości po 2-3 latach ...A budowa domu trwa i zanim dojdzie się do ocieplenia dachu (jeśli kiedykolwiek zostanie ocieplony , bo przecież może to być dom parterowy a w tym przypadku dachu się nie ociepla ani nie zabudowuje) to trwa to od kilku miesięcy do nawet kilku lat ... Dodatkowo postęp sądzę że jest także w membramach i te obecnie produkowane mocno różnią się od tych z przed kilku (kilku nastu) lat ... A tak z ciekawości jak rozwiązuje się wentylację wełny przy pełnym deskowaniu w przypadku dachów bez okapowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.08.2016 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Przy dzisiejszych technologiach budowa domu trwa kilka miesięcy pod klucz. Natomiast jak się nie ma dostatecznej ilości kasy i rozkłada budowę na kilka lat to warto stosować materiały, które są odporne na taki cykl realizacji. Tak jak pisałem wcześniej degradacja folii to proces powolny trwający kilka lat a efekt tej degradacji czasami jest zauważalny czasami po 10-ciu latach. Folie są materiałami ogólnie dostępnymi i powszechnie stosowanymi. Nie znam przypadku żeby, któryś z producentów poniósł konsekwencje z tytułu degradacji materiału. Znam przypadki zrzucania winy na dekarza i na krzywą dachówkę oraz na długi czas pozostawienia niezakrytej folii. Aktualnie każdy producent informuje, że należy jak najszybciej zakryć folię z obu stron. Folia miała być pomocą dla tych, którzy nie potrafią poprawnie zwentylować dachu. Wielu dekarzy nie potrafi, bo nie rozumie funkcji dachu. Przy złym wykonaniu wentylacji pokrycia folia w niczym nie pomoże. Natomiast co do Twojego pytania odnośnie wentylacji dachów bezokapowych to powietrze wprowadza się pod pokrycie wstępne spod krycia docelowego stosując np. systemowe kratki nawiewne do gontów bitumicznych. Pisałem o tym wielokrotnie i zamieszczałem zdjęcia z moich realizacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.08.2016 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 ... podbitkę też zabijać tymczasowo, ufff? Okapy i szczyty koniecznie! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ivonex 11.08.2016 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) ... budowa domu trwa kilka miesięcy pod klucz... Panie Andrzeju naprawdę klika miesięcy? Bez względu na zasady suszenia i poziom wilgotności? Czyli nie podziela Pan konieczności tzw. przezimowania murów i dopiero wykończenia - tynki, wylewki, ocieplenie, płytki, parkiet...? B. proszę o wzorcowe chronologiczne ułożenie kluczowych prac, które trwają kilka miesięcy. A może na okapy i ś. szczytowe dawać podwójnie? Pozdrowienia! Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez Ivonex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.08.2016 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Jak się ma kasę to się buduje, a jak kasy mniej to się zimuje. Jak się ktoś uprze na folię to znajdzie wiele sposobów na usprawiedliwienie tego wyboru. Można dać i trzy warstwy natomiast gdy się one będą stykały ze sobą to degradacja obejmie wszystkie trzy warstwy. Nie potrafię tego wytłumaczyć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ivonex 13.08.2016 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2016 Jak się ma kasę to się buduje, a jak kasy mniej to się zimuje.... Dzięki Panie Andrzeju, ale to jest b. wymijająca odpowiedź i wg mnie mija się Pan z prawdą! Chcieliśmy zrobić to w 1 roku, ale technologicznie nie da się! Nawet gdyby wpuścić wszystkie ekipy instalacyjne na raz to i tak budynek musi się suszyć. Zaczęliśmy w kwietniu i okazuje się, że nawet tynków nie zdążymy zrobić, bo musiałyby być zrobione we wrześniu, a na to nie ma szans. Każda ekipa chce a wręcz żąda wyłączności co do prac w budynku i bądź tu mądry. A jak już tynki przejdą na wiosnę, to ich suszenie, a potem suszenie wylewek tak znacznie opóźnia prace, że wątpimy, że do końca nast. roku damy radę zrobić parkiet i nie chodzi o kasę, ale o wilgoć. Ostatecznie można zrobić po dewelopersku w ciągu 1 roku, ale to zazwyczaj jest stan zamknięty deweloperski i jakość niezadowalająca czyli "co nagle to po diable!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simonkey 26.06.2017 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Właśnie jestem na etapie zakupu dachówki i pozostałych elementów dachowych. Dom jest z poddaszem użytkowym, a dach będzie wykonany z pełnym deskowaniem. Kolor dachówki czarny więc z pewnością będzie się bardziej nagrzewać. Przez dwóch różnych sprzedawców zostały mi zaproponowane folie: Mdm Ventia Q 5zł/m oraz Tyvek Supro 8zł/m. Czy ktoś może mi doradzić, która w moim przypadku sprawdzi się lepiej i czy jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirekKKK 09.07.2017 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Jezeli wybierzesz membranę polecam zapoznać się z ofertą AVALINE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Izold 07.05.2018 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 (edytowane) Mam nadzieje, że dobrze wybrałem temat, żeby nie tworzyć kolejnego, podobnego. Deweloper buduje mi dom, na którym „nie może” skończyć pokrycia dachu od grudnia. W drugiej połowie grudnia położyli membranę dachową (nie wiem jaką, jakąś taką niebieską) i na niej łaty i kontrłaty. Niestety - tak to zostało na zimę. Dopiero na przełomie lutego i marca zaczęli kłaść blacho-dachówkę, ale do tej pory jej w całości nie położyli. Najpierw pokryli stronę południową (ostatecznie na dziś jest pokryta w całości), a południową „meczą” do tej pory. Najpierw położyli blachę tylko na dachu lukarny ale po bokach i przy kalenicy dachu już nie. Tydzień temu położyli ją z jednej strony z boku lukarny, ale do tej pory brak blachy wzdłuż kalenicy od strony północnej i z drugiej strony z boku lukarny. No i niestety – w ten sposób w niektórych miejscach membrana 4 miesiąc jest wystawiona na światło dzienne, a przez ostatnie tygodnie na ostre słońce.Deweloper twierdzi, że to nie problem, że nic się tej folii nie stanie. No ale gdzie bym nie czytał, to wszędzie piszą, że tak nie powinno być. Teraz to już nic nie zrobię z tą folią, która w większości jest przykryta blachą. No i tutaj moje pytania. Po pierwsze - czy faktycznie ta folia może tak długo bez problemu być wystawiona na działanie światła (jak twierdzi deweloper)?I po drugie - czy da się na obecnym etapie budowy dać jeszcze jakieś dodatkowe zabezpieczenie? Poddasze budynku będzie miało strop drewniany z podwieszanym sufitem (którego jeszcze nie ma - widać cały dach od spodu). Ocieplenie dachu będzie kładzione właśnie na ten drewniany strop (a nie między krokwie). Czy w takim razie może dać dodatkową folię pod krokwiami? Albo na wełnę na stropie? Edytowane 7 Maja 2018 przez Izold uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Izold 07.05.2018 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Dodaje kilka zdjęć, jak to wygląda od spodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 07.05.2018 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Dowiedz się co do za membrana i ściągnij kartę techniczną wyrobu od producenta. Niestety deweloperka tak wygląda. Oni nie robią tego dla siebie tylko dla szybkiego zysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Izold 07.05.2018 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 OK, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zenek13 22.08.2018 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Jestem na etapie projektowania poszycia dachu kopertowego. Krokwie tylko 14cm. Czytam na forum o różnych modelach i już nic nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zenek13 22.08.2018 23:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2018 Przepraszam coś urwało. Wiem, że temat był już walkowany i są 2 szkoły. Wymieniam dach na nowy. Dach jest czterospadowy, będzie lokal mieszkalny. Krokwie są tylko 14cm. Mam do wyboru 2 modele struktury dachu. Głównie mam problem z rodzajem zastosowania wiatrowo i hydroizolacji i co za tym idzie ze szczelina wentylacyjna pomiędzy deskami a izolacja cieplna i jej wykonaniem?1 model:Karpiowka w koronkęŁataKontrlataPapa izolmat plan sbs 4, lub dorken bituxx czy jeszcze coś innego?DeskiSzczelina wentylacja- podobno to dobra opcja dala dachów dwuspadowych?Izolacja cieplna 10+15cm czy wystarczy?ParoizolacjaPłytaGK2 model;Karpiowka w koronkęŁataKontrlataMembrana dorken delta foxx lub koramic premium2 czy jeszcze coś innego?DeskiBez szczeliny wentylacyjnej-podobno to dobra opcja dala dachów czterospadowyIzolacja cieplna 15+10cm czy wystarczy?ParoizolacjaPłytaGKKtóra opcja będzie najlepsza?Gdzie będzie uchodzić wilgotne powietrze ze szczeliny wentylacyjnej nad wełna?Jak powinna być ewentualnie wykonana taka szczelina?Będę zobowiązany za odpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 23.08.2018 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Jak deski to papa. Jak folia to poco deski? Jak deski to szczelina wentylacyjna obowiązkowo. Zawilgocone deski się zacisną i nie przepuszczą pary wodnej. Wysokość krokwi 14 cm nie jest wystarczająca pod karpiówkę. Jaki jest rozstaw krokowi? 25 cm wełny to takie absolutne minimum. Radę 30 a nawet 35 lub inny materiał w drugiej warstwie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 23.08.2018 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Dodaje kilka zdjęć, jak to wygląda od spodu Wygląda to dość kiepsko. Brak ciągłości folii, brak rynienki za kominem. Nogą być kłopoty. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zenek13 23.08.2018 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Dziękuję za odpowiedź Panie Andrzeju.Deski po to aby usztywnić szkielet.Dach czterospadowy- szczelina obowiązkowo-ale jak czytam o ciosaniu krokwi siekierką i wierceniu w krokwiach, stosowanie papy a później wiercenie otworów i montowanie membrany lub foli, o problemach z wentylacją w koszach (5 lukarn) to nic nie przemawia za papą. Dlaczego nie membrana? Np. dorken delta foxx?Deski będą mocowane z odpowiednią szczeliną.Dlaczego wysokość krokwi 14 jest nie wystarczająca skoro dom stoi 0d 1938 roku? Więźba jest prosta a stare pokrycie to karpiówka ułożona w koronkę. Prawdopodobnie z lat 40.Rozstaw krokwi to 66 cm.Izolacja cieplna isover supermata plus o lambdzie 0,32 w ułożeniu 15+10 cm nie wystarczy?Jak to wygląda przy lambdzie 0,35 i wełnie 15+15 cm? Która warstwa da lepszą izolację?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zenek13 23.08.2018 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2018 Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy byłby to układ jednak z membraną to którą wełnę lepiej zastosować? Skalną czy szklaną?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 25.08.2018 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 ...Deski po to aby usztywnić szkielet.... ...nic nie przemawia za papą.... ...Dlaczego wysokość krokwi 14 jest nie wystarczająca skoro dom stoi 0d 1938 roku? Więźba jest prosta a stare pokrycie to karpiówka ułożona w koronkę. Prawdopodobnie z lat 40. Rozstaw krokwi to 66 cm.... Są inne metody usztywnienia szkieletu niż deskowanie. Kolejny raz powtórzę: nie ma lepszego materiału od papy na krycie wstępne. W przypadku gdy wykonawca nie potrafi poprawnie zwentylować dachu to oczywiście mogą być kłopoty. Skoro dach jest tyle lat i rozstaw krokwi 66cm to OK. Rodzaj wełny bez znaczenia. W celu zmniejszenia grubości izolacji cieplnej można pod deskami zastosować wełnę a pod nią drugą warstwę wykonać np. ze styropianu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.