Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mysklę, że chodzi o zbudowanie domu pasywnego lub bardzo do niego zbliżonego.

Ja rozważałam thermomur, ale odrzuciło mnie wykańczanie ścian od wewnątrz. Albo płyty k-g, albo siatka na klej i dopiero na to tynk. Bardzo drogo.

Taniej jest po prostu ściana dwuwarstwowa a efekt ten sam.

 

Nie wiem po kiego licha komuś paroszczelność styropianu? Od usuwania wilgooci ze ścian jest WM.

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 506
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzięki za moderatora.

 

Wojtek i Ania... juz po drugim zdaniu miałem pisać, że pomyliliście wątek. To ma byc tani mały dom. Ja zamknąłem sie w 230tys., a Ciebie ile maja te wygibasy kosztować? Nie neguje tego, jak was stać to prosze ale tu chyba nie o takie budowanie chodzi!;)

 

Pozdrawiam i powodzenia.

 

Hej

Okna będą tylko na parterze wiec z myciem nie będzie kłopotu, do tego wątku zostałem przeniesiony przez moda i za to dziękuję bo nie wiedziałem że istnieje. o do kosztów to też planuję że nie będą za wysokie ponieważ wiele robót właśnie w tych technologiach można zrobić samemu. Posiadam koparkę więc wszystkie roboty ziemne i przyłącza zrobię sam, lub z pomocnikiem. Płyta fundamentowa to układanie styropianu na przygotowanym przez siebie podłożu zrobimy z żoną. Zbrojenie i betonowanie zlecę ekipie. Sciany zew z klocków styro postawimy z zoną i zięciem z zabetonowaniem też nie powinno być problemu. Więźba ze stropem drewniana prefabrykowana -firma wykonująca montuje i kładzie blachę. Brak kominów i przewodów wentylacyjnych, pieca, instalacji CO i grzejników. Nie będzie nawet ścian szczytowych ponad parterem tylko konstrukcja drewniana i ładne deski. Ogrzewanie elektryczne , pewnie maty grzejne.WM i o ile będzie GWC to zrobię go sam bo to żadna filozofia.Całe ogrzewanie i wentylacja ma być tańsze od tradycyjnego Więc nie wiem czy cała budowa będzie mnie kosztowała więcej niż przy tradycyjnej technologii. Wykończenie to wiadomo może być różnie ale też nie planuję za duż wydać.Ma być tanio w użytkowaniu i prosto w obsłudze. Okna nawet 4-szybowe oprawione w XPS-sie pewnie tańsze od zwykłych w ramie. Chyba się zmieszczę w takiej kwocie o których tu mowa.

zolacja ścian styropianowych żeby para przez dyfuzję nie dostawała się do betonowych rdzeni

pozdrowienia

Przepraszam chyba nie umiem się jeszcze poruszać po tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Pewnie trochę taniej ale na pewno nie łatwiej. Własnymi siłami nie postawimy ścian z pustaków a tym bardziej fundamentów z bloczka betonowego. Poza tym mamy wysoki poziom WG . W styropianie wszystko jest do zrobienia przy niedużej pomocy z zewnątrz. Właściwie tylko zbrojenie i betonowanie. Ogrzewanie elektryczne jest najtańsze do zrobienia a przy takiej technologii wykonania przegród zewnętrznych tanie w użytkowaniu. Możliwość precyzyjnego sterowania temp. w każdym pomieszczeniu to też duża wygoda i oszczędność. Dużo szybciej też się buduje SS .

Elfir pisałaś że ściany styro przed tynkowaniem należy pokryć klejem z siatką , tego nie wiedziałem , ale widziałem jak tynkowali tynkiem gipsowym z jakimś dodatkiem bezpośrednio na styro tylko najpierw przecierali go mechanicznie papierem ściernym dla uzyskania chropowatości. I jeszcze jedno styropianowe będą tylko ściany zew. reszta z płyt KG na stelażu. Kalkulowałem to i koszty SSZ wychadzą mi zbliżone do tech. tradyc. natomiast budynek dużo cieplejszy. Nie mam aspiracji budowania domu pasywnego , zresztą jest to chyba nie możliwe w naszych warunkach. Mam ciekawy pomysł (chyba) na pozyskiwanie ciepła do wspomagania WM ale to tylko przy niezagospodarowanym poddaszu. Jak ktoś jest zainteresowany to się mogę podzielić .

Pozdrawiam - kosio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elfir pisałaś że ściany styro przed tynkowaniem należy pokryć klejem z siatką , tego nie wiedziałem , ale widziałem jak tynkowali tynkiem gipsowym z jakimś dodatkiem bezpośrednio na styro tylko najpierw przecierali go mechanicznie papierem ściernym dla uzyskania chropowatości. I jeszcze jedno styropianowe będą tylko ściany zew. reszta z płyt KG na stelażu.

 

Taki tynk właście spadł mojemu znajomemu ze styropianowego sufitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co spowodowało że zrezygnowałaś? Mocno się nad tym zastanawiałem i nie wychodzi mi drożej- nawet taniej- przy zachowaniu porównywalnego standardu cieplnego. Próbowałem zrobić OZC ale nie za bardzo mi wychodzi. Muszę się naumieć programu. Na + jeszcze wychodzi szybkość stawiania SSZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SSZ robi się szybko, niezależnie od technologii. Zarówno thermomur jaki i bloczki na cienką spoinę stawia się tylko kilka warstw dziennie.

Szybko mozna mówić wyłącznie przy technologiach prefabrykatu, gdzie ściany składa sie w jeden dzień.

 

Thermomur jest drogi jako materiał (bo dolicz jeszcze zbrojenie i beton). Styropian + silikat lub beton komurkowy wychodzi taniej. I koszty wykończenia (zwykły tynk na murze vs tynk na styropianie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosio na ogrzewanie kablami policz 4-5 k zł oprócz kabli lub mat(droższych) jeszcze dodatkowo kilka punktów instalacji i różnicówka. no i jak kable i akumulacja to grubsza wylewka.

WM przynajmniej te 11-12 k zł

 

gdzie zamierzasz umieścić rekuperator i rury od niego? poddasze planujesz nieocieplone, a to wszystko trochę miejsca zajmuje.

 

instalacja wod-kan - 3-4 k zł

 

życzę powodzenia i dużo wytrwałości tak przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.

Rekuperator będzie w PG a rury rozprowadzenie na poddaszu w grubości ocieplenia(40cm) 3 nawiewy i 3 wywiewy. Bardzo mało skomplikowane. Wentylacja zrównoważona , choć powinna być lekko podciśnieniowa, ale to jest bardzo trudne do utrzymania na dłużej. Cena kabli 4-5k ale raz na zawsze , dodatkowo w salonokuchni klimatyzator http://www.aleklima.pl/klimatyzatory/lg/klimatyzatory-nascienne-lg/klimatyzator-scienny-h09ak-lg-prestige-komplet,p992747239#.UtVWFNLuIWZ z SCOP ponad 5 a za parę lat na pewno coś lepszego wymyślą dlatego idę w wmiarę tanie i łatwe do wymiany urządzenia . Prąd być może za kilka lat będziemy sobie sami produkować z ogniw grafenowych. Przy tej pow. I kubaturze 198m3 powinienem się zamknąć pniżej 1000pln/rok za co i cwu a Licząc przez 10 lat nawet jak budowa przegród będzie ciut droższa od tradycyjnej ( choć nie przypuszczam)to jest to tanie budowanie. Domy prefabrykowane pewnie dużo droższe.

To jest wynik moich przemyśleń i porównań , nie umiem sam tego dokładnie policzyć w kwh – na razie mam nadzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.

Rekuperator będzie w PG a rury rozprowadzenie na poddaszu w grubości ocieplenia(40cm) 3 nawiewy i 3 wywiewy. Bardzo mało skomplikowane. Wentylacja zrównoważona , choć powinna być lekko podciśnieniowa, ale to jest bardzo trudne do utrzymania na dłużej. Cena kabli 4-5k ale raz na zawsze , dodatkowo w salonokuchni klimatyzator http://www.aleklima.pl/klimatyzatory/lg/klimatyzatory-nascienne-lg/klimatyzator-scienny-h09ak-lg-prestige-komplet,p992747239#.UtVWFNLuIWZ z SCOP ponad 5 a za parę lat na pewno coś lepszego wymyślą dlatego idę w wmiarę tanie i łatwe do wymiany urządzenia . Prąd być może za kilka lat będziemy sobie sami produkować z ogniw grafenowych. Przy tej pow. I kubaturze 198m3 powinienem się zamknąć pniżej 1000pln/rok za co i cwu a Licząc przez 10 lat nawet jak budowa przegród będzie ciut droższa od tradycyjnej ( choć nie przypuszczam)to jest to tanie budowanie. Domy prefabrykowane pewnie dużo droższe.

To jest wynik moich przemyśleń i porównań , nie umiem sam tego dokładnie policzyć w kwh – na razie mam nadzieje.

 

rekuperator trochę miejsca zajmuje. razem z podłączonymi rurami nawet powiedział bym że sporo. Troch zagraci PG. pytanie tez jakie rury do niego, aczkolwiek w grubości 40 cm ocieplenia jest szansa zmieścić - z tym, że odejmij od tej grubości to co będzie między belkami konstrukcji stropu czyli 20-25 cm wełny, bo raczej przez konstrukcję się przewiercał nie będziesz rur... tylko będzie trzeba położyć na niej na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

tego typu pytania od ludzi którzy mają to za sobą - bezcenne. Widziałem przewody płaskie chyba 5-7 cm wysokości i takie powinny się zmieścić nad belkami . O ile pamiętam to konstrukcja stropu ma wys. 17 cm zostanie jeszcze trochę ocieplenia nad nimi.W pom gospodarczym ma być reku , zbiornik, pralka i żona chce jeszcze półki, trzeba się pogimnastykować , ale można też powiększyć PG przesuwając wejście w prawo kosztem sypialni - nie musi być taka duża.

Nad tym będziemy myśleć jak będzie projekt w ręce.

Master cheat jesteś zadowolony z tego gotowca , czy dużo droższy? Jak z gwarancją? Czy robiłeś próbę szczelności?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie konstrukcja stropu ma 195 mm. wciśnięta jest tam wełna 2x 10 cm no i jeszcze od spodu w konstrukcji stelaży pod kartongipsy 5 cm wełny (wełna ursa 0,032) no i folia. Od wierzchu (czyli na poddaszu) cała podłoga z MFP 22 mm.

Co do przewodów to po części zależy jaki będzie cały system wentylacji. ja nam. np. takie niebieskie karbowane - średnica zewnętrzna około 9-10 cm. W zasadzie chodzi o to żeby całość nie hałasowała za bardzo -podobno. No bo u mnie ciągle jeszcze nie ma centrali wentylacyjnej... Niestety moje te niebieskie przewody są nieizolowane i muszą leżeć w pomieszczeniu ocieplonym. A dopiero wczoraj skończyłem układać pierwszą warstwę ocieplenia na poddaszu.

 

Czy jestem zadowolony? na razie tak. Nie mam na co narzekać, ale jeszcze dużo pracy.

Próby szczelności nie robiłem no i raczej robił nie będę. Kasa się przyda na inne tematy... a i tak by mi to teraz niewiele dało bo mam dziurę na poddasze 2,40x1,1m na której leży płyta wiórowa i na niej jakieś tam ścinki wełny. :)

Na pewno też mam trochę podziurawioną folię przez elektryka ... być może kiedyś mnie najdzie i jakoś pouszczelniam puszki.

Gwarancja niby 30 lat na konstrukcję. Ale jak mówi mój kierbud spokojnie powinno 100 pociągnąć, w przeciwieństwie do wszystkich max-ów itp. (czyli szczelinowych)

Ogrzewanie mam elektryczne, akumulacyjne w wylewce. Ale zima w tym roku jest nieco "dziwna" wiec trudno się sugerować.

Generalnie przy grzaniu na drugiej taryfie, ostatnie 30 dni około 170 zł - 0,29 zł za kWh(nie chodzi jeszcze obwód w łazience...)

od początku odkąd uruchomiłem ogrzewanie 16.10.2013 poszło 1656,58 kWh, tj. przy mojej taryfie 482 zł.

Nie mam też jeszcze ocieplonego cokołu - a raczej boku płyty fundamentowej...

W ścianach mam 15 cm wełny 0,032, i do tego 10 cm styropianu razem 25 cm no i po drodze 2 x płyta MFP - jedna od wewnątrz druga od zewnątrz konstrukcji. Myślę że spokojnie można by jeszcze niewielkim kosztem dołożyć te 5 cm styropianu. ale u mnie nie pozwalały na to warunki zabudowy bo już i tak miałem powierzchnię na styk.

Pod wylewką 10 cm styropianu, a pod płyta fundamentową 12 cm - XPS tylko po obwodzie i pod ścianami nośnymi.

 

Największy zonk to jednostka zewnętrzna od pompy ciepła do CWU (takie somo coś jak do klimatyzacji) umieszczona na ścianie zewnętrznej. Jak że ściana jest szkieletowa działa jak skrzynia rezonansowa i drgania w środku pomieszczenia przeradzają się w nieprzyjemne buczenie, na niskich tonach. Tak więc na wiosnę będę stawiał konstrukcję oddzieloną od budynku i na tym stanie jednostka zewnętrzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o stelażach amortyzujących właśnie na konstrukcje drewniane ale pewnie to i tak całkowicie nie wyeliminuje tego buczenia.Styropian na płytach masz rowkowany? bo to ponoć bardzo istotne. Z tego co piszesz wnioskuję że poddasze będzie kiedyś użytkowe. Wysłałem zapytanie do Rekuperatory.pl w sprawie wentylacji i przysłali mi ofertę na zrobienie takowej z przewodami spiro za 21k a z tworzywa za 22k. Chyba trochę przegięcie jak na taką prostą instalację i do tego reku Aries 350.:jawdrop: Poduczę się i sam sobie zainstaluję. Jutro mam dostać ofertę od Eco Pas House , wrzucałem wcześniej link. Bardzo ostrożnie do tego podchodzę ale zawsze byłem szalony to kto wie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem takie gumowe specjalne podkładki do klimatyzorów. niestety nic to nie dało.... może ciutkę jest lepiej...

coś takiego http://www.wibroszczel.pl/zastosowania_klimatyzacja_wentylatory.html

 

na szczęście nie były drogie...

 

Styropian nie rowkowany klejony na piankę i kołkowany. Może to istotne a może nie. też trochę czytałem na ten temat, ale jakoś mnie nie przekonało to co wyczytałem.

Przykłady w zasadzie ze stanów - inny klimat i miejsca w których jest znacznie cieplej niż w Polsce. Troszkę inna technologia niż u mnie (mój to nie kanadyjczyk tylko ciężki prefabrykat drewniany zrobiony zgodnie z normami niemieckimi)

Inne przekroje drewna konstrukcyjnego. Drewno certyfikowane suszone komorowo C24 ściągane z Austrii/Szwecji jak dobrze pamiętam. Płyta drewnopochodna z obu stron konstrukcji (czyli też wewnątrz) a nie tylko na zewnątrz jak w kanadyjczykach.

Gość który mi to budował, buduje już od 30 lat a zaczynał w Niemczech i stamtąd przywiózł technologię. Podejrzewam, że jakby było coś nie tak to już by dawno musiał zwinąć interes ze względu na reklamacje..

Poza tym, moim zdaniem nie po to się daje styropian żeby potem robić rowki przez, które ciepło sobie będzie uciekało... Niektórzy nawet robią stelaż i szczelinę między ścianą a styropianem - tyle tylko że w tym układzie styropian służy tylko do trzymania tynku...

 

No ale to temat nie o tym :)

 

co do kosztów to trudno porównywać. Płytę robiła mi inna firma (mam dość trudne warunki gruntowe) był problem dojechać koparką nawet JCB się topiła (jak śliwka w kompot) w momencie ale się udało. koszt 30 k zł

dom stawiała inna firma około 150 k zł już po zmianie na okna 3 szybowe ale w standardowych ramach i jakimś tam dodatkowym drewnie na taras.

Instalacja elektryczna inna firma około 5 k zł

instalacja wodna też inna firma około 4 k zł

Instalacje razem z pompą do CWU i geberitem w sumie 12 k zł

kominek ok 8 k zł też inna firma (żona zawsze chciała więc nie było wyjścia)

ogrzewanie elektryczne 4 k zł (ale układałem sam)

wylewki ok 4 k zł - inna firma

rekuperacja jeszcze nie gotowa ale będzie około 12 k zł

projekt 2 k zł

adaptacja 1 k zł

kierbud 1 k zł

mapa do celów projektowych 1,5 k zł

 

w sumie jak dobrze liczę wyszło około 226,5

 

ale to niestety nie koniec...

 

Całą wykończeniówkę robię sam, łącznie ze szpachlowanie płyt KG, układaniem płytek, paneli, zakładaniem kontaktów, parapetów wewnętrznych, drzwi itd. więc tu trudno mówić o kosztach. Koszty materiałów owszem ale to już kwestia indywidualna czy przykładowo płytki za 20 zł czy za 100 za m2. albo bateria na umywalkę za 50 czy za 400 zł ;).

 

Do tego trzeba by było jeszcze doliczyć

-przyłącza (minimum wod-kan + prąd) - zależnie od odległości i mocy

-droga dojazdowa do domu - w moim przypadku duży koszt bo daleko i miękko...

-ogrodzenie - jak kto chce

-mapa po wykonawcza i odbiory komin itp. świadectwa energ...

-jeśli kupujemy działkę to notariusz

-ja dodatkowo jesz cze miałem podział działki jako koszt

i

-badania geotechniczne gruntu.

-oraz rozplantowanie ziemi po wykopie

 

ps.

- aha no jeszcze muszę ocieplić cokół

- no i górę robię sam - ocieplenie płyt kg instalacja elektr. (sama wełna 5 k zł... )

Edytowane przez MasterCheat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jak tak szybko rośnie chałupa, jak już przykryje się dachem to się można bawić. Trochę droga ta płyta, mnie wychodzi 22k , tylko że oprócz zbrojenia i betonowania resztę będę robił we własnym zakresie. I chyba można dać XPS tylko na samym spodzie na żwirze a na niego EPS-a jest duzo tańszy. Muszę znaleźć architekta który załatwi również pozwolenie na budowę bo działkę mam 150km od miejsca w którym mieszkam obecnie . Dostałem ofertę od Ecopasshausu , pewnie w to nie wejdę ale na pewno będzie styropianowy. Będzie tylko parter to nie powinno być drogo. Myślałem wcześniej o szkielecie tylko jak wyczytałem, trudno uzyskać szczelność trzeba , wszystko bardzo dokładnie robić . wilgoć łatwo się dostaje do środka ściany a potem trudno się jej pozbyć. Zrób jak najszybciej uszczelnienie gniazdek , tamtędy może się dużo przedostawać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
W pom gospodarczym ma być reku , zbiornik, pralka i żona chce jeszcze półki, trzeba się pogimnastykować , ale można też powiększyć PG przesuwając wejście w prawo kosztem sypialni - nie musi być taka duża.

 

U mnie w PG miesci sie szafa w ktorej jest reku, kocioł gazowy, pólki, miejsce na mały zapas drerwna do kominka, odkurzacz przemysłowy, kosze na segregację odpadów. Za jakiś czas postaram się wrzucić zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...