KarinaZ 26.12.2002 00:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2002 Czesc,slyszalam od producenta BK, ze oprocz zalety braku mostkow termicznych spoin z zaprawy cieplochronnej, sciany nosne sa mniej narazone na pekanie ze wzgledu na wieksza elastycznosc w stosunku do konstrukcji na kleju.Czy to prawa, czy producent chce zarobic na zaprawie ?(gdyż klej mozna kupic np. w Atlasie ... ) ? pozdrawiamKarina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tad 27.12.2002 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2002 Wow, jak to czytam to mi włos ze strachu staje na głowie !!Co zrobią ci co wybudowali z Ytonga! A może chociaż raz włączy się jakiś fachowiec współpracujący z Muratorem i się wypowie na temat wytrzymałości koniecznej do budowy ścian jednowarstwowych z betonu komórkowego?Czy wytrzymałość na ściskanie 2.5MPa=25kG/cm2 to tak mało?przeliczmy razem-jeśli przyjmiemy dla uproszczenia,że dom ma wymiar 10x10m i jest wybudowany ze ściany grubej 36.5 cm to na obwodzie murów mamy powierzchnię nośną 4ściany * 10m *100cm/m * 36.5cm=146000cm2 powierzchni nośnej. Wytrzymałość to 2.5MPa=25kG/cm2, a więc 146000cm2*25kG/cm2=3650000kG=3650 ton!!! tyle możemy kłaść na każdą warstwę i ona to ma wytrzymać. Skąd ten strach i opinia, że bloczki 2.5 MPa nie wytrzymają ciężaru dachu,stropu, itp...? Czy popełniam jakiś błąd w obliczeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 27.12.2002 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2002 Dzieki Tad - ja tez przelicze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 27.12.2002 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2002 Hej Tad - przeliczylem i zgadza sie, tzn. wzialem ytong 400 (2 MPa) i reszta +/_ jak ty -> wyszlo prawie 3000 ton nacisku dopuszczalnego. Przyblizona masa takigo domu, bez fundamentu, 1 kondygnacja, okna, drzwi strop drewniany, dach drewno+bitumiczna dachowka wychodzi na poziomie 70 ton, a wiec wsp. bezpieczenstwa jest ok. 43. Powinno byc 10 (chyba , no wiec jest jeszcze zapas 4-kronty na zawilgocenie i rozrzyt parametrow. Pozdr - Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 29.12.2002 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2002 A do tego trzeba dodać, że YTONG PP2/04 ma wytrzymałość na ściskanie 3MPa (zgodnie z Aprobatą Techniczną ITB i Polską Normą). Oznaczenie PP2 jest oznaczeniem międzynarodowym YTONGa i jeżeli jakiś "fachowiec" twierdzi że oznacza to 2MPa to tylko znaczy że ma mierne pojęcie o temacie. Z bloczków YTONGa PP2/04 wybudowano w Polsce w ostatnich 7 latach kilkadziesiąt 3, 4 i 5 - piętrowych budynków. Wszystkie stoią i mają sie bardzo dobrze. A przy okazji dla PP2/04 lambda obliczeniowa (w stanie wilgotności ustabilizowanej) wynosi 0,11. Co do różnicy w przewodności cieplnej białych i szarych bk to rzeczywiście w stanie suchym dla tej samej gęstości szare bk mają trochę lepsze parametry. Ale w stanie wilgotności ustabilizowanej ta różnica zanika. Popiołowe (szare) bk w znacznie większym stopniu wchłaniają wilgoć i to powoduje pogorszenie ich parametrów w warunkach rzeczywistych. PozdrawiamLeszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tad 30.12.2002 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2002 Witam- Dla informacji podam, że ma stronie http://www.ytong.pl, a konkretnie w danych technicznych http://www.ytong.pl/info_tech/index.htm Ytong podaje w tabelce aż 4 rodzaje wytrzymałości na ściskanie, a dla betonu komórkowego PP2 mają one następujące wielkości:Wytrzymałość średnia = 3MPaWytrzymałość charakterystyczna = 1,8 MPaWytrzymałość obliczeniowa A = 1 MPaWytrzymałość obliczeniowa B = 0.8 MPa Pod tabelką jest następująca informacja: "Wartość z kategorii A - przyjmuje się, gdy jakość robót kontrolowana jest przez osobę o odpowiednich kwalifikacjach, niezależną od wykonawcy. W pozostałych przypadkach przyjmuje się wartości dla kategorii B". Czyżby z tego wniosek był taki, że to nie 3Mpa należy brać pod uwagę ,a tylko 0.8 MPa??? Kto jest zainteresowany Ytongiem, niech po prostu pyta o te informacje u źródła- taka moja rada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 30.12.2002 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2002 Chyba rzeczywiscie pozostaje tylko bezp. kontakt z producentem, bo tez czuje ze nasciemniane jest co-nieco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 31.12.2002 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2002 KrzychuMyślę, że masz całkowitą rację konieczny jest kontakt z producentem, ale myślę że konstruktor (lub architekt) który robił obliczenia dla Twojego jest nie do pominięcia w tej sytuacji. Jeśli masz już pozwolenie na budowę to tylko (projektant) architekt który się podpisał na twoim projekcie może dać zgodę na ewentualne zmiany materiałów konstrukcyjnych. Wszyscy inni mimo, że mogą mieć do tego uprawnienia, formalnie nie mają prawa do wprowadzania zmian w cudzych projektach. Jeżeli to zrobią to i tak musisz mieć pod tymi zmianami podpis Twojego projektanta.Pozdrowionka Noworoczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aziel 02.01.2003 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 uwaga - z innej beczki Montowałem właśnie umywalki na ścianie z BK 400 (hebel). Żadne dotychczas używane przeze mnie kołki (specjalne!!!) nie były w stanie utrzymać się w ścianie! Skończyło się na przewierceniu ściany 37,5 cm na wylot i powieszeniu umywalek na prętach gwintowanych M10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tambala 02.01.2003 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 I to jest właśnie najpoważniejszy problem! Mieszkam od 2 lat w domu z Ytonga. Przymocować cokolwiek do ściany to poważny kłopot! Całe szczęście, że ściany w części mieszkalnej mam obłożone płytami g/k, mocowanie do nich jest dużo łatwiejsze. W garażu mam tynk bezpośrednio na pustakach - koszmar. Półki, przymocowane specjalnymi wkrętami do b.k., po obciążeniu odleciały od ściany. Poza tym w domu mieszka się bardzo dobrze, ale gdybym budował następny dom, wybrałbym raczej ściany z ceramiki, najlepiej Porotherm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tad 02.01.2003 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 Co powiecie w takim razie na kupowanie i montowanie drzwi wejściowych wzmocnionych, antywłamaniowych i okien z takimi szybami?- jeśli kołki same wypadają ze ścian!!?? Gdzie jest producent- dlaczego nie wypowie się na poruszane tematy?? Napisałem do Ytonga o wyjaśnienie różnych rodzajów współczynników wytrzymałości na ściskanie.I co?- i nic -siedzi cicho i nie ma pewnie zamiaru cokolwiek napisać. A Redakcja Muratora- może jakiś mocny fachowiec też coś nam napisze.Zapraszamy.Reklamować poszczególny materiał jest łatwo-gorzej później coś poradzić, kiedy przewidywane efekty techniczne nie są uzyskiwane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tad 02.01.2003 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 Aziel- dzięki w porę mnie ostrzegłeś. Mam zamiar rozpocząć robienie ścianek działowych. Miały być z BK 600 (Hebel lub Ytong). Na pewno już tego nie wybiorę. Takiej ściany widać nic się nie trzyma. A kaloryfery-jak je się montuje w Ytongu. Powypadały już ze ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 02.01.2003 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 Kochani bez paniki nie ma tragedii.BK 600 to już całkiem twardy materiał i nie ma co z niego rezygnować. Z mojej praktyki mogę podpowiedzieć następujace rozwiązanie na kołki w BK.Najlepiej sprawdzają się długie kotwy stalowe które w czasie wkręcania na dużej długości rozpierają się w pustaku.Otwór pod kotwę najlepiej wiercić ok. 1..2mm mniejszy dobrze oczyścić z pyłu a następnie kotwę wbić w otwór i przykręcić. Przy takim sposobie nawet w BK400 można powiesić grzejnik lub inne ciężkie rzeczy. Oczywiście duża umywalka to nieco większy problem ale występuje on nie tylko w przypadku BK. Moim zdaniem problem z kołkami nie jest na tyle ważny aby z jego powodu rozstrzygać o wyborze materiału. Oczywiście kołki najlepiej trzymają się w cegle pełnej lub w betonie ale czy to jest powód na ich wybranie?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wladek 02.01.2003 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 Ja mieszkam w domu z BK600 i wieszam wszystko na kołki zwykłe takie najtańsze. Jak dotej pory spadła szawka w kuchi bo wyrwały się uchwyty a kołki wisaiły dalej. Ale może w 400 jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.