PanRopuch 07.11.2005 00:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 Kupuję kocioł, instalator i jego hurtownik wystawiają mi fakturę na usługę, bez wymieniania kotła w tym dokumencie. W ten sposób zamiast 22 % płacę 7 % podatku. Niepokoi mnie jednak, jak będzie wyglądać kwestia gwarancji? W karcie gwarancyjnej napisano wyraźnie, że gwarancja jest ważna WRAZ Z DOWODEM ZAKUPU... Przecież można sobie wyobrazić sytuację, w której hurtownik w razie dużej awaryjności kotła wzruszy ramionami i wyprze się wszystkiego... Jak to załatwialiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sanipro 13.11.2005 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2005 Uprawnienia z tytułu gwarancji i rękojmi nie zależą od wysokości podatku VAT. Jeżeli gwarancja jest podpisana przez sprzedawcę, wyegzekwowanie uprawnień z tytyłu gwarancji będzie możliwe za pośrednictwem instalatora, który dysponuje fakturą. Jeżeli instalator nie zechce sprawy załatwić, możesz skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi. Instalator ma wobec Ciebie zobowiązania z tytułu rękojmi (są one nawet korzystniejsze dla Ciebie niż uprawnienia z tytułu gwarancji). Uprawnienia z tytułu rękojmi zgodnie z KC upływają po roku od daty sprzedaży (w twoim wypadku od wystawienia faktury przez instalatora). Zgłoszenie wady kotła należy dokonać pisemnie, aby mieć podstawę do późniejszych roszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.