Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł na fakturze z 7 % a gwarancja


PanRopuch

Recommended Posts

Kupuję kocioł, instalator i jego hurtownik wystawiają mi fakturę na usługę, bez wymieniania kotła w tym dokumencie. W ten sposób zamiast 22 % płacę 7 % podatku.

Niepokoi mnie jednak, jak będzie wyglądać kwestia gwarancji? W karcie gwarancyjnej napisano wyraźnie, że gwarancja jest ważna WRAZ Z DOWODEM ZAKUPU...

Przecież można sobie wyobrazić sytuację, w której hurtownik w razie dużej awaryjności kotła wzruszy ramionami i wyprze się wszystkiego...

 

Jak to załatwialiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprawnienia z tytułu gwarancji i rękojmi nie zależą od wysokości podatku VAT. Jeżeli gwarancja jest podpisana przez sprzedawcę, wyegzekwowanie uprawnień z tytyłu gwarancji będzie możliwe za pośrednictwem instalatora, który dysponuje fakturą. Jeżeli instalator nie zechce sprawy załatwić, możesz skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi. Instalator ma wobec Ciebie zobowiązania z tytułu rękojmi (są one nawet korzystniejsze dla Ciebie niż uprawnienia z tytułu gwarancji). Uprawnienia z tytułu rękojmi zgodnie z KC upływają po roku od daty sprzedaży (w twoim wypadku od wystawienia faktury przez instalatora). Zgłoszenie wady kotła należy dokonać pisemnie, aby mieć podstawę do późniejszych roszczeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...