JerzyB 10.01.2003 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2003 Przy wyborze ciepłej ściany, w tym ew. docieplenia - należy również brać pod uwagę czym i w jaki sposób będzie się ogrzewać dom. Mam na myśli pojemność cieplną materiałów.Współczynnik U dla 10 metrów betonu jest podobny jak dla kilkunastu centymetrów styropianu, za to pojemność cieplna kosmicznie różna. Dom ze styropianu nagrzeje się w sekundy, natomiast z takiego betonu - miesiące (potem też miesiące będzie ciepło oddawać).Tak więc, jak pisałem na wątku "do czego doszedłem" - inwestor amator musi być w chwili wydawania swych pieniędzy lepszy od zgrai fachowców - jeśli oczywiście jest świadom tego co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KarinaZ 11.01.2003 00:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 tak sobie dumam, że właśnie pojemność cieplna i pojemność wilgotności - czy jakoś tam, wpływa na klinat domu. Trzyma ciepło, ale i chłodniej jest latem. Inercja, o której pisano w wątku o ogrzewaniu podłogowym ma wady i zalety, ale dla ścian prawdopodobnie są to zalety. Sami obecnie mieszkamy w dumu budowanym ze ścian o kosmicznie starej technologii, ocieplonej styropianem 10cm na zakładkę. Dom ma dużą bezwładność cieplną i to jest jego ogromną zaletą. Wychodzi mi że właśnie BK ma taką pojemność i wszystkie potrzebne współczynniki. Z forum wynika - najlepiej 24 cm + 10 cm styropianu. Ale Chcieliśmy jednowarstwowo z tynkiem mineralnym, tak naturalnie. Należy zastosować wtedy BK 36 cm odmiany 400, ale półki ze ścian spadają, bo zbyt kruchy - i co tu zrobić ??? Karina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JerzyB 11.01.2003 00:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 Bez jasno określonego celu budowy i przekładanych priorytetów związanych z jego budową i eksploatacją nie można w ogóle odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KarinaZ 11.01.2003 00:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 masz rację JerzyB, i jest już późno. Karina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.01.2003 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 karinaz, do niczego nie namawiam ale pamiętaj, że ceramika ma ok. 4-krotnie wiekszą pojemność cieplną niż bk (tym bardziej bk odmiany 400). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.01.2003 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 A co myślicie o 30 cm B/K klasy 600 i 12 cm wełny mineralnej ,strop lany monolityczny będzie odgrywał rolę akumulacji ciepła. Dodam że klasa 600 jest zimniejsza ale wytrzymalsza na ściskanie no i te obrazki na ścianach chyba się będą lepiej trzymać.Poruwnywałem taką ścianę ze ścianą z Ytonga i wyszło mi dokładnie tyle samo ,lecz ściana dwuwarstwowa inwestycja rozłożona w czasie i konstrukcja mocniejsza niż ytong 400 3,6,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 11.01.2003 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 Wydaje mi sie ze "wiekszosci sie wydaje", ze z kolei jak cos akumuluje cieplo, to to cieplo jest "za darmo" - a przeciez tak nie jest !!! A nawet - jak przyjda chlody we wrzesniu to fajnie jest szybko w domu zagrzac (a to jest mozliwe wtedy, gdy mala pojemnosc cieplna !) i potem szybko dom ochlodzic, gdy w ciagu dnia bedzie cieplo na polu (dworze ), nie ? pozdr - Krzysiek PS Jak sobie zrobilem bilans cieplny, to wychodzi, ze oszczednosci z tytulu zmiany scian z U=0.29 (Ytong 400) na U=0.36 (Y 500) - jednowarstwowe, sa niewielkie typu 200 PLN rocznie (gaz, 100 m2, normalny kociol). Pamietajcie o powierzchni wymiany okien i ich U - tez mozna co-nieco zaoszczedzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.01.2003 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 A może niektórzy myślą korzystać z dostępnych tańszych zródeł ciepła i je w jakiś sposób akumulować chociażby taryfa nocna lub kominek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 11.01.2003 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2003 Chcę nawiązać jeszcze do moich poprzednich wypowiedzi i podać że w normie PN-94/B 03406 ilość ciepła na wentylację można liczyć ze wzoru Q=[0,34*dt-9]*V dla pomieszczeń użytkowanych co najmniej 12h na dobę lub Q=[0,34*dt-7]*V dla użytkowanych krócej Q- strumień ciepła w Wdt- różnica temperatur wewnątrz i na zewnątrzV- kubatura w m3Wychodzi mniej niż przy założeniu jednej wymiany na h.Niemcy piszą też, że w przypadku wentylacji mechanicznej zwiększenie liczby wymian powyżej 0,8/h może powstawać odczucie przeciągów w budynku.Jeśli chodzi o akumulacyjność ścian to niemcy wprowadzają poprawki do temperatury zewnętrznej przy obliczeniach strat ciepła przegrody o małej masie - bez poprawki, przegrody o średniej masie +2stopnie , przegrody o dużej masie +4 stopnie. Przegrody o średniej masie to takie których ciężar wynosi 600...1400 kg/m2Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 12.01.2003 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2003 On 2003-01-11 22:21, Anonymous wrote: A może niektórzy myślą korzystać z dostępnych tańszych zródeł ciepła i je w jakiś sposób akumulować chociażby taryfa nocna lub kominek. A myślą. Że jak kominek wygaśnie, dobrze, żeby dom trzymał ciepło. Jak się będzie w nim mocno palić, to z kolei żeby nie pozwalał się za szybko przegrzać. Apropos tej jesieni... przecież ja nie chcę żeby mi temperatura w domu skakała w dół i w górę. Ot po prostu, przychodzi chłód, temperatura w domu powoli spada, a jak spadnie niżej progu zadziałania automatyki - włącza się ogrzewanie. ----------- Ściany o niskiej pojemności cieplnej mam w pracy - nowy budynek. Efekt? Otwarte okno = natychmiastowe zimno. W starym, 100-letnim, chyba z 60 cm cegły, było zawsze przyjemnie chłodno w lecie i - po wymianie okien - zawsze cieplutko w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pik33 12.01.2003 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2003 To ja powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 17.01.2003 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2003 wITAJCIE!! Ja daję BK24 i 20 cm wełny- koszty B/K z milicza odmiana D (lepsza)40 zł m.kw + włna płty 20 cm, siatka, klej i tynk po rabatach 60 zł razem 100 zł z m.kw. Czy to taka róznica w cenie Ytong jest droższy. A tak współczynnik U bedę miał 0,15 za podona cene jak jednowarstwowe 36,5. Dalej: Dach wełna 30 cm w dwóch warswach (wzdłuż i w poprzek). Cena nieznacznie większa, Garaz przy domu nieogrzewany ale sciany garazu sąsiadujace z domem ocieplone.Podłoga na gruncie 20 cm styropiany. Całe ocieplenie kupuję w jednej hurtowni wiec cena jest jak za 12 cm.Okna niestety typowe 1,1 chyba ze do czerwca będą lepsze. Ach wentlacja wymuszona centrala wentylacyjna z rekuperatorem i GWC (koszt wykonania i urzadzeń 10000 zł) Co to daje: zobaczcie dom 300 m.kw - zapotrzebowanie na ciepło 12000 Kwh= koszt ogrzewania 1500 zł na sezon.Powiecie "ale jakie koszty inwestycyjne", no tak ale teraz oszczednosci:1.Okna na parterze nieotwieralne (duze, ladne, bez ramiaków w srodku) zysk 3000 zł. Brak kominów wentlacyjnych zysk 1500-2000 zł, piec C.O o malej mocy kondensacyjny (mniejszy koszt pieca, rezygdnuję z komina - oszczednosci 2000-3000 zł Zyski:Tani w eksploatacji,ciepły dom, świeże powietrze, przyjemny klimat, w lecie chłodno.Pomyslcie teraz mam pieniadzę (skoro się buduję), te kilka tysięcy złotych naprawdę nie maja takie znaczenia a na emeryturze..... moga mieć ogormne.A co bedzie jak zostawie swoja ukochana malżonke przedwczesnie samą (męszczyźni zyją w Polsce srednio 63 lata a mój dziadek ma 82 wie ktos młody musi ....dla statystyki). Skada ona biedna pogrązona w zalu będzie miła pieniądze na ogrzanie domu. Teraz chcecie zaoszczedzić po 14 cm styropianu jest tańsze niż 12 cm, ludzie to są grosze zobaczycie przy wykańczaniu : kafelki, parkiety, tapety, tu dopiero idzie kasa i tylko po to zeby wygladać. Jest to mój drugi dom i takie mam przemysleniaPozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Octavian 20.01.2003 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2003 Jeśli chodzi o akumulację to jest ważna ale pod warunkiem że dom jest ocieplony. Jak nie jest to będzie problem z ucieczką ciepła szczególnie przy silnych mrozach i akumulacja na niewiele się zda. Może być nawet gorzej bo ściana będzie przejmować zimno z zewnątrz.Przy okazji - liczyłem zysk w zapotrzebowaniu na energię przy ociepleniu wełną 12 cm i 15 cm. Różnica zysku energii między nimi w stosunku do stanu obecnego (bez ocieplenia) poniżej 4%. Oszczędność około 70 zł rocznie a koszt tych dodatkowych 3 cm to jakiś 1000 zł (zwrot po dodatkowych 14 latach).Hejpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 21.01.2003 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2003 czesc, ja korzystam wlasnie z ogrzewania elektrycznego. Wsumie od 21.09.2002 do wczoraj wyszlo mi pradu do ogrzewania za 1400 zł - dom ma 110 m2. JAk masz pytanko to pisz smialo On 2003-01-09 16:28, Jezier wrote: Ja wszystko dokładnie napisałem w swojej wypowiedzi. Przeczytaj uważnie. Ogrzewanie będę miał na prąd. W moim zakładzie energetycznym 1 KWh kosztuje 0,37 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.