cruz 14.01.2013 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Adam_mk zaleca plexi ze wzgl. na przepuszczalność promieni (na procę, łuk, wiatrówkę, karabin i tak nic nie poradzę). Ech wystarczy napisać "że Adam poleca" i już jest to pewnik. A ja się zapytam gdzie Adam napisał że poleca _plexi_? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.01.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Właśnie nie mam za dużo miejsca na południowej ścianie na kolektory a dachu nie mam zamiaru przerabiać na blachę. Przegrzaniem się nie bardzo martwię bo wykonanemu z odp. materiałów słońce nie zaszkodzi. Ciekawy jestem ile to właśnie osłoniętym kolektorem jest "niewiele więcej". Zwłaszcza w kontekście tego co pisze, chyba z doświadczenia, Wezyr: osłona to tylko temperatura ... jak chcesz grzać do wysokiej temperatury zasobnik CWU to osłaniaj ... jeżeli wielki zbiornik czy magazyn ziemny to osłona bardzo nie wiele ci da ... Wezyr nie wie co pisze, płaską czarną blacha zrobisz praktycznie taki sam uzysk co przez puszkowca ... poczytaj sobie moją przygodę z dachem w tym temacie... (bodajże coś koło 38-40 strony początek... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 14.01.2013 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 osłona to tylko temperatura ... jak chcesz grzać do wysokiej temperatury zasobnik CWU to osłaniaj ... jeżeli wielki zbiornik czy magazyn ziemny to osłona bardzo nie wiele ci da ... Wezyr nie wie co pisze, płaską czarną blacha zrobisz praktycznie taki sam uzysk co przez puszkowca ... poczytaj sobie moją przygodę z dachem w tym temacie... (bodajże coś koło 38-40 strony początek... ) Jasiek- sorki, ale puszkowca nie robiłeś, więc nie neguj wyników Wezyra. To Twoja teoria- wielkość moim zdaniem się liczy- dachowy musi być większy, żeby to samo uzyskać co z puchy. Koszt to inna, wiadoma sprawa. Tak mnie to zaciekawiło- różnica puszki vs. płaska blacha, że idę przygotować klamoty do budowy kolektora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 14.01.2013 11:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 " Cytat Napisał kszhu.int Zobacz postAdam_mk zaleca plexi ze wzgl. na przepuszczalność promieni (na procę, łuk, wiatrówkę, karabin i tak nic nie poradzę).Ech wystarczy napisać "że Adam poleca" i już jest to pewnik. A ja się zapytam gdzie Adam napisał że poleca _plexi_? " Plexi to niebardzo...Poliwęglan odporny na UV byłby dobry.Cena paskudna jest...Ale ten syn sąsiada i ta jego proca spać nie dają...A TAKICH sąsiadów mam tu sporo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.01.2013 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) Jasiek- sorki, ale puszkowca nie robiłeś, więc nie neguj wyników Wezyra. To Twoja teoria- wielkość moim zdaniem się liczy- dachowy musi być większy, żeby to samo uzyskać co z puchy. Koszt to inna, wiadoma sprawa. Tak mnie to zaciekawiło- różnica puszki vs. płaska blacha, że idę przygotować klamoty do budowy kolektora buduj i porównuj... ty najlepiej wiesz co ja robiłem a co nie ... temperatura was zaślepia ... Edytowane 14 Stycznia 2013 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 14.01.2013 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 buduj i porównuj... z kąt wiesz co ja robiłem a co nie ... temperatura was zaślepia ... Gdybyś napisał, że zbudowałeś i porównałeś to ok, ale nie ma Obudowa się robi- mała będzie (wielkość szyby 126x68cm), ale myślę, że na próbę ok. Wykorzystam całe okno (skręcane dwie ramy- takie "nowocześniejsze" skrzynkowe). Rama większa z szybą, dolna rama bez szyby, jako mocowanie obudowy, boki z płyty meblowej i desek. Spód chyba płyta wiórowa. Plus taki, że można wyjąć szybę z ościeżnicą i położyć np. płaską blachę. Wejdą łącznie 63 puszki z kanałami wlotowym i wylotowym. Wykorzystuję materiały, które mam pod ręką- na razie koszt 0zł. Szukam jakiegoś wiatraka- coś doradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.01.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Właśnie mi chodzi o doświadczenia chociaż jeśli wyliczeń nie ma - podziel się szerzej. A wysoka temp. do mnie przemawia bo oznacza małą powierzchnię a tej mam jak na lekarstwo. No i nie rzebym sieu czepiau ale asz w oczy kuje ten kąt;) no jakoś tak wyszło że to jedyne co nie podkreśliło ... czym wyższe temperatury tym mniejsze uzyski ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.01.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Szukam jakiegoś wiatraka- coś doradzicie? jak chcesz zagrzać ręce na wylocie to najmniejszy ... a jeżeli chcesz jak największy uzysk to trochę większy wiatrak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 14.01.2013 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 no jakoś tak wyszło że to jedyne co nie podkreśliło ... czym wyższe temperatury tym mniejsze uzyski ... Jasiek, czy Ty nie planowales przebudowy wentylacji ? Czy bedziesz chcial czerpnie dachowa podpinac na wlot powietrza razem z GWC ? Czy to moze dac wymierne korzysci, jak np swieci slonce przez kilka godzin zima ? Wtedy przeciez cos tam tej energii przeniesie i mniej trzebaby dogrzewac czyz nie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 14.01.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Rozwiń te twierdzenie bo powiem szczerze, że do końca nie rozumiem jak to się ma do prostego urządzenia bezpośrednio grzejącego? czym wyższa temperatura tym większe straty przez promieniowanie... jeżeli chcesz tym dogrzewać pomieszczenie bezpośrednio to wydajność wentylatora powinna być na takim poziomie aby z kolektora wylatywało tylko kilka stopni więcej niż jest w pomieszczeniu ... najlepiej zbudować taki układ sterujący który będzie regulował wydajność wentylatora ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.01.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Przepływ pow. o określonej temp. * czas. Ale nie mam czasu więc idę w temp. max. Chodzi mi o to, że (czasami) mając zaledwie kilka h słońca dziennie, zależy mi aby wykorzystać je maksymalnie czyli uzyskać najwyższą możliwą temperaturę i nawet czasami przegrzewać pomieszczenia celem akumulacji. więcej stracisz niż zyskasz ... jak chcesz wykorzystać potencjał kolektora powietrznego nie daj mu się zagrzać a czy ma osłonę czy nie to ma niewielkie znaczenie... powietrze przepuszczasz zawsze pomiędzy blachą a izolacją, wszystko co wygenerujesz na absorberze masz zabrać tym powietrzem przelatującym pod spodem... kolektor podczas pracy ma być ciepły tylko na samym szczycie przy wlocie do pomieszczeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 15.01.2013 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 jak chcesz zagrzać ręce na wylocie to najmniejszy ... a jeżeli chcesz jak największy uzysk to trochę większy wiatrak... Czyli lepiej wiatrak większy i regulacja obrotów. Też myślałem o max temperaturze, do ogrzania pomieszczenia w czasie przebywania w nim( obecnie przy budowie). Zresztą najpierw można ciągnąć najwyższą temp, a potem regulacją obniżyć do tej jak piszesz kilka * wyższej niż w pomieszczeniu. Ale jakbym chciał tym powietrzem nagrzać wodę, to też lepiej najwyższa temperatura! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 15.01.2013 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Czyli lepiej wiatrak większy i regulacja obrotów. Też myślałem o max temperaturze, do ogrzania pomieszczenia w czasie przebywania w nim( obecnie przy budowie). Zresztą najpierw można ciągnąć najwyższą temp, a potem regulacją obniżyć do tej jak piszesz kilka * wyższej niż w pomieszczeniu. Ale jakbym chciał tym powietrzem nagrzać wodę, to też lepiej najwyższa temperatura! przecież to samo się reguluje ... masz np. w pomieszczeniu 15*, aktywacja wentylatora następuje np. 5* wyżej... przy 20* kolektora startuje wentylator na bardzo minimalnych obrotach, jak stopniowo temperatura zaczyna rosnąć to zwiększają się obroty tak aby na wlocie było dalej te 5* więcej niż w pomieszczeniu... tak samo ze zbiornikiem...( tutaj też regulacja wydajności pompy obiegowej...) masz zabrać jak najwięcej z tego co generuje kolektor a nie czekać aż się zagrzeje i większość wypromieniuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 19.01.2013 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 wezyr masz ten solar z poziomym przepływem powietrza, sprawdzałeś co zmieniają puchy pionowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wezyr 19.01.2013 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Tak na prawdę to pion lepiej działa samoistnie bez wentyla jednak teraz jakbym robił puszkowca to zrobiłbym dwie szt 250 na 100 i ustawiłbym właśnie w pionie na rogu domu , lub ustawienie w kształcie piramidy [chyba najlepsze wschodnio - południowa strona z wskazaniem na południe i południowo -zachodnia oba połączone trójnikiem fi 100 ]. Oczywiście miejsce nie może być zacienione , a transport powietrza jak najkrótszy . Według moich dotychczasowych obserwacji to nawet jak nie ma słońca kolektor daje ciepło nie wiem z czego to wynika [ może odbicie promieniowania od śniegu ] . Tak jak teraz na dworze - 6,8 a termometr w kolektorze pokazuje prawie + 2 C . Co do ustawienia to postawiłbym wielki znak zapytania bo nie sprawdzałem jak to pracowałoby z powietrznym syfonem i czy mroźne powietrze w takim ustawieniu nie wpadałoby do kotłowni . Teraz jest OK jak kocioł nie pali to powietrze praktycznie stoi w miejscu a zasysanie następuje po rozpaleniu [ teraz jest to jedyne powietrze jakie wpada do kotłowni i na wlocie nie ma żadnej klapki która unosi się podczas pracy wentylatora ] Jak wyjdzie słońce to strzelę parę fot z wyświetlacza z podanymi temp , ale ostatnio było to ponad 40 C czyli tylko ono przelatując przez wymienniki kotła już dałoby jakiś tam widoczny uzysk .[ oczywiście gdybym to doprowadził bezpośrednio w okolice zassania [ popielnik ] . tak wyglądał po śnieżycy we wtorek i rozkład temp [ słońce lekko przebija się przez chmury i myślałem że lada chwila ruszy wentylator jednak naszły chmury ] Cały czas kontroluje i zapisuję co jak żeby ewentualnie w maju poprawić , zmienić itp . Ds1 to kolektor Ds2 to temp na zewnątrz [ czujnik za kolektorem wiec oszukuje o ok 1 C jest zimniej ] Kolektor jest powieszony ok 30 cm od gruntu i już widzę że optymalnie to ok 50 cm - jednak teraz na poprawę za późno i tak zostanie . Dosłownie gorące zdjęcie z aktualnej temp kolektora - słońca brak ale jest jeszcze widno i właśnie tego nie rozumiem skad taka dodatnia temp i to prawie 3 C a obok prawie 6 na minusie Edytowane 19 Stycznia 2013 przez Wezyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 19.01.2013 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Jak jest widno a pochmurno zimą to nie oznacza że ciepełko nie dociera.Dociera .Tyle że na poziomie 50-100W/m2.Jak kolor odpowiedni i jakaś szyba to ta ilość energii wystarczy aby podgrzać kolektor w stagnacji.Dla pracy to ciut za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.01.2013 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Jak jest widno a pochmurno zimą to nie oznacza że ciepełko nie dociera.Dociera .Tyle że na poziomie 50-100W/m2.Jak kolor odpowiedni i jakaś szyba to ta ilość energii wystarczy aby podgrzać kolektor w stagnacji.Dla pracy to ciut za mało. nie trzeba nawet szyby ... jak pomierzysz temperaturę ciemnego blaszanego dachu na południowej stronie to zawsze jest cieplejsza w dzień niż otoczenie... byle tylko nie był zasypany śniegiem czy zalany deszczem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 20.01.2013 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 no wlaśnie, pion lepiej działa. Pytanie czy jak w pionie działa lepiej, tzn że grawitacja dzial. Po co jak nie dogrzewa kolektor. Czyli lepiej poziomo. Myślałem, że te zawirowywacze które roblłes daja opór grawitacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.01.2013 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Myślałem, że te zawirowywacze które roblłes daja opór grawitacji. te zawirowywacze dają duży opór... a w układzie grawitacyjnym masz ogromne straty ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 20.01.2013 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 ...byle tylko nie był zasypany śniegiem...P Ostatnio się zastanawiam czy jest jaki sposób by się pozbyć śniegu z takiego dachu pod kątem kolektora dachowego. Zauważyłem że jak grzałem kozą i spaliny wylatowały za zew. (dziurą drzwiową) i leciały do góry (jakieś 4m) w okolicę okapu (jeszcze "otwartego", tj. bez podbitki), to na tej "ćwiartce" dachu śnieg niedługo "zjechał" (dużo szybciej jak na pozostałych częściach, ciężko nie miał bo dach blaszany tego typu). Jest możliwe że to przez to cieplejsze powietrze? Może by tam tłoczyć cieplejsze powietrze np z GGWC (do czegoś sensownego by się przydał ) w pewnych warunkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.