Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Spójrz jak mozna przerobić taki projekt (powierzchnia porównywalna z twoją):

http://img547.imageshack.us/img547/6150/wizu00l.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/5454/sm1p.jpg

 

Na wygodny domek z małą ilością kominów, ale dodatkowa toaletą, duża kuchnią, częsciowo zadaszonym tarasem:

http://images46.fotosik.pl/1807/210c11e8a689376e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

druga wizualizacja jest fajna ale było nie było domek większy o około 14-16 m2, a to na takim metrażu nie jest mało. Na moim rysunku dom w środku jest prostrzy niema nakombinowane ścian, tylko prostota zabudowy.

KUCHNIA - słupek jako jedna całość ( zmywarka/piekarnik ) spokojnie moge postawic na przeciwko lodówki coś zrobione w takim stylu ( na tej stronie jest szkic ):

http://www.e-manta.eu/forum/viewtopic.php?t=2703

tutaj jest jako 2w1 :

http://www.candy.pl/produkt/1590-duo609x

http://www.luxlux.pl/tag/Trio-503-X/1

Odnośnie kuchni, w domu rodzinnym 10 lat korzystałem z szafki narożnej i nie było problemu ( szafki narożne maja to do siebie, że ich pojemnośc jest spora ), a jeżeli chodzi o wygodę obsługi płyty kuchennej to nie zgodze się gdyż od narożnika bedzie co najmniej około 30 cm więc gdzie problem? Miałem okazje gotować w nowej kuchni u siostry gdzie dokładnie tak jest i nawet nie zwróciłem uwagi, że coś za blisko narożnika. Z tego co wiem można płytę kuchenną umieścić narożnie i też bedzie dobrze. Przykład:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?131837-P%C5%82yta-elektryczna-gazowa-w-naro%C5%BCniku

Również istnieją narożne płyty do kuchni;

http://www.agd.kuchnie.pl/newsy/1071/P_yta_zap_dzona_w_r_lg

http://ladnydom.pl/budowa/51,106590,10338171.html?i=4

Gdyby był potrzebny okap do takiej płyty tez jest:

http://www.zabudowa-agd.pl/franke/okapy_narozne/franke_fdpa_904_xs-6194.html

Wjazd na działke od północnego zachodu, wymiary działki 49x34.

Wiem, że jestem laikiem w sprawach budowlanych, ale lubie podyskutować hahahhaah. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zasugerowałem sie powierzchnią użytkową napisaną na obrazku 104,21 i myslałem, że chodzi tylko i wyłacznie o mieszkanie bez kotłowni i garażu. Z obrazka 1 wynika, że powierzchnia mieszkalna bez kotłowni i garażu to 96,96 m2, a u mnie 88,00 m2. Niby różnica niewielka, ale na małej powierzchni prawie 9 m2 jednak ma znaczenie.

Powiem Ci, że jednak łazienkę przeniosę chyba idąc za Twoją sugestia dalej od strefy dziennej mimo konieczności dodania dodatkowego kanału wentylacyjnego, a może nie robić wentylacji tylko zamontować w ścianie łazienki u góry gdzie powinna byc kratka coś takiego:

http://homevent.pl/AERO-DK-100HT-wentylator-lazienkowy-z-czujnikiem(3,3586,2741).aspx

http://www.wentylatoryonline.pl/product-pol-1489-Wentylator-lazienkowy-czujnik-wilgotnosci-EDM-200-HZ.html

Albo coś takiego żeby nie było, że zimą bedzie wwiewało zimne powietrze:

http://www.elmach.wodzislaw.pl/sklep/product_info.php?products_id=222

Resztę chyba zostawię bez zmian bo będzie to budowane metodą gospodarczą i czym prościej tym łatwiej.

Jeżeli mógłbyś się odnieść do moich pytań odnośnie stropu w systemie "żerań" byłbym wdzieczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie licz powierzchni użytkowej a tylko i wyłacznie całkowitą. Przecież koszty budowy dotyczą całego domu a nie tylko pokoi i kuchni.

W przypadku powierzchni całkowitej róznica to dokładnie 1,24 m2 (a więc akurat powierzchnia zapasowego wc).

Twój projekt ma więcej ścian nośnych.

 

Moim zdaniem budowa domu parterowego ze stropem o pełnej nośności to jakas pomyłka.

Rozumiem, że chcesz mieć pokój zabaw na poddaszu - ale tak naprawdę budujesz wówczas dwie kondygnacje i taniej będzie zaprojektowac dom z poddaszem użytkowym i większymi pokojami sypialnymi.

 

Zdylatuj sobie garaż od domu dodatkowa warstwa ocieplenia.

 

Płyta żerańska wymaga dzwigu. Dlatego akurat taka technologia a nie teriva lub monolit?

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zgadza się, że ma więcej ścian nośnych i dobrze odczytałeś moje intencje, że na górze bedzie taka przestrzeń do wszystkiego (zabawa, suszarnia, graciarnia itp. itd.

Właśnie tutaj zamieściłem obrazek ze ścianami nośnymi pod "ciężki" strop. Cały czas się zastanawiam czy aby nie taniej i cieplej będzie strop drewniany?, ale po co wtedy taka przestrzeń na górze? Wiem, że mozna zrobić strop drewniany z możliwością urzytkowania poddasza, ale wtedy oczywiście potrzeba mocniejszych belek stropowych.

Wracając do stropu typu "żerań" to dlatego taki wybór, że dzwig bedzie "jak za darmo" , firma która robi ten typ stropu mieści sie odemnie 60 km i ostatni czynnik - szybko. Monolit jeżeli sie nieda inaczej to bedzie, ale przeraża mnie całe to szalowanie, zalewanie itd. Z tego co sie orientowałem to koszt stropu "żerań" na całosc to około 13000 zł. na dziś w tym dowóz 600 zł. Nie próbowałem liczyć stropu drewnianego ani monolitu, ale cały czas gdzies tam w środku dumam nad stropem drewnianym. Jeżeli strop drewniany jest cieplejszy, a może i tańszy to w to wchodzę. Chcę, aby był to dom ciepły, bo mam w rodzinie takie domy, że palą, palą zimą, a zimno jak cholera. O tej dylatacji ściany garażowej też myślałem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji kieruj się wyłącznie ceną - co w twoim przypadku będzie tańsze.

Teriva i monolit też wymagają ścian nośnych wewnątrz.

 

Skoro masz darmowy dźwig to może płyty strunobetonowe - mozna robić rozpiętośc do 12 m (cieśsze 9,3 m):

http://www.konbet.com.pl/Plyty_stropowe_strunobetonowe,1604.html

Wówczas mozna bez ścian nośnych wewnątrz i masz ten plus, że wnętrze możesz sobie modelować lekkimi ścinkami działowymi zaleznie od potrzeb.

 

Ciepłota stropu jest pomijalna, bo ocieplac będziesz przecież głównie więźbę dachową a nie strop pomiędzy kondygnacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,

sytem płyt strunobetonowych według mnie świetna sprawa i producent odemnie 100 km. Wtedy praktycznie niema w środku ścian nośnych. Jest jedna tylko sprawa, jak w moim projekcie ułożyć te płyty skoro w holu jest otwór i to spory pod schody?Kombinuje i nie mam pomysłu, a nie wiem czy można poprostu ułozyć prawie na całej powierzchni strunobeton lub żerań, a kawałek stropu z otworem na poddasze dolać monolitem. Gdyby robili jakies kombinowane płyty, to by coś może wymyslił, ale z tego co widze w necie sa to raczej klasyczne formy z małymi odstępstwami. Troszke wyżej napisałeś po co mi strop o takiej nośności, a teraz proponujesz coś solidnego ha ha ha Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór w stropie podtrzymujesz dwoma słupami. Dodatkowo mozna go wzmocnić belką HEB.

Płyt strunobetonowych nie produkuje tylko Konbet, może znajdziesz bliżej?

 

Proponuję to, co chcesz. Bo to, co ja uważam za logiczne lub wygodne, odrzucasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezygnację z poddasza.

 

Jak chcesz robić poddasze to zrób dom z poddaszem o mniejszej powierzchni zabudowy (sypialnie przenieś na poddasze) i z pokojem rekreacyjnym/graciarnią nad garażem. Wówczas cięzki strop ma sens. W dodatku, jak mądrze zaprojektować, pokój rekreacyjny i garaz można oddzielić od pozostałej częsci domu i w przypadku pokoju rekreacyjnego nagrzewać np. nadmuchowo tylko kiedy się z niego korzysta (oszczędnośc na powierzchni ogrzewanej).

 

Poza tym innym rozwiązaniem jest wykonanie stropu tylko nad sypialniami a salon z kuchnią otwarty do więźby.

Edytowane przez Elfir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przemyślałem to, skoro trzeba podeprzeć otwór na góre na poddasze podporami i belką HEB jak napisałeś wyżej to ja raczej zostanę przy stropie strunowym lub żerań. Nie za bardzo mi odpowiadają te podpory ale jak muszą być niech będą, choć uważam, że nie za bardzo jest na nie miejsce.Hol ma w najszerszym miejscu na wysokości schodów 216 cm z tego trzeba odjąć powiedzmy 80 cm i jeszcze grubośc podpór...Moze się zrobic wąsko. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

oglądałem w necie różne zastosowanie tych belek HEB używanch przy różnych kombinacjach zwłaszcza ze stropem TERIVA i widać, że można nimi tu i tam coś podeprzeć...Nie wiem jaka jest cena ale podejrzewam, że niemała. Nie chciałbym również mieć w stropie wystających belek czy podciągów. Jeżeli okaże sie, że odpowiedni strop monolityczny dupuszcza taki otwór w stropie to z bólem serca, ale bedzie monolit. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dimek - ja mam takie rozwiązanie, o którym piszesz - strop strunobetonowy i dolany kawałek monolitu, bez podpór, tylko część na podciągu, a część jako płyta wspornikowa. Ale zbrojenia w to poszło od diabła i trochę, w te dolane części. Też uznałam to za najlepsze rozwiązanie (w projekcie był monolit - przeraziło mnie to szalowanie i związane z tym koszty), ale pomijając cenę robocizny za monolit, koszt materiałów wyszedłby porównywalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

robert skitek mój architekt właśnie miał tydzień temu zabierać się za mój projekt. Zadzwoniłem i powiedziałem, aby się wstrzymał, gdyż mam kilka wątpliwości co i jak zrobić. Nie, że się mądrze, ale czasami bywa tak, że się robi jak wygodniej i prościej tłumacząc klientowi, że tak musi być co nie do końca może być prawdą. Dlatego piszę na forum moje dylematy i dzięki wielkie dla Elfira za cenne wskazówki i wyrozumiałość. Skoro robert skitek jesteś architektem to byś udzielił merytorycznych wskazówek, a nie tego typu dziwnych komentarzy...

bury_kocur dzieki wielkie za podpowiedz - że się da taki kombinowany strop.

P.S.

Niestety mieszkam od architekta około 2000 km i mogę prowadzić z nim tylko konsultacje telefoniczno-internetowo-mailowe. Piszę bo zaraz ktoś napisze nie pilnujesz projektu, niema cię na miejscu itd. itp. Za 2 tygodnie się z nim spotkam i chciałbym, aby to było dość owocne spotkanie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuj się obrażony - to nie jest "dziwny' komentarz. Ale wybacz - architekt uważał za pracę nad koncepcją już skończoną??? Dlatego pytam za co mu płacisz. Przecież wszystko, co on Ci powinien uzmysłowić - bo za to mu płacisz - dowiadujesz się na forum. To z nim powinieneś uzgadniać, pytać, analizować. To, że jesteś 2000km od niego wcale nie tłumaczy takiej współpracy z architektem. Mnie się w ogóle wydawało, że architekt nad tym nie siedział, a wszystko zrobiłeś sam...

Raczej nie będą to merytoryczne rady jak poprawić projekt, ale spróbuje wypunktować podstawowe błędy. Może Ci się przyda...

Po pierwsze - nie można projektować domu nie biorąc pod uwagę stron świata, otwarć widokowych itd dotyczących lokalizacji budynku.

Jeśli wjeżdżasz na działkę od PN-ZACH, jak napisałeś, to objeżdżasz całą działkę, żeby dojechać do garażu? Czy to jednak strzałka PN na rzucie ma się nijak do rysunku? Chyba tak, bo nie podejrzewam takich baboli jak okna pokoi na północ a pomieszczenia techniczne od południa...

Przypuśćmy więc, że jest na odwrót...

Główna sypialnia z oknem na wejście i drogę? Od biedy niech będzie... Aby przejść z niej do łazienki, trzeba paradować przez cały dom. A co tam! Można i tak.

O dwóch śluzach Elfir już pisała (bo to Ona jest). Dziwne rozwiązanie skoro walczysz o każdy metr kwadratowy. I bardzo niewygodne, nawiasem mówiąc. Można wchodzić przez wiatrołap - nie trzeba się wtedy ubierać, jak piszesz...

Kuchnia mała, jakby nie patrzeć niewygodna w tym ustawieniu - mało miejsca do pracy.

Drzwi z łazienki na salon? Oryginalne rozwiązanie - i powinny się otwierać na zewnątrz - przynajmniej w projekcie.

Największym błędem w tym projekcie jest nieuwzględnienie podziału stref: dziennej i nocnej. One nie przenikają się nawet w dobrym projekcie mieszkania.

Niestety - śmiem twierdzić, że żaden architekt aż takich błędów nie robi. A jeśli tak - nikt przy zdrowych zmysłach nie zleca takiemu projektu. Dom to jednak nie mieszkanie w bloku. Gwarantuję, że nawet mniejszy metraż da się lepiej zaprojektować. Jak? Tu już przerwę - wybacz ale projektowanie to moja praca, tego na forum nie robię - takie dziwne zasady tu mam. Architekt, któremu płacisz powinien to zrobić za Ciebie.

Pozdrawiam i powodzenia życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

robert skitek dziękuję nawet za gorzkie słowa, ale i wskazówki zarazem, które mi uzmysłowią parę błędów. Absolutnie nie czuję sie obrażony, tylko wole merytoryczną pogadankę od komentarzy, które nic nie wnoszą do dyskusji. Apropo analizy, pytań i wielu innych rzeczy do architekta nie za bardzo miałem na to czas gdyż musiałem wyjechać. Oglądało to 2 architektów i to właśnie za radą 1 łazienka została przeniesiona tu gdzie jest na rysunku

( wcześniej była w miejscu sieni oczywiście z odpowiednio przesuniętą ścianą). Na rysunku strony świata nie mają nic do rzeczywistości.

Lazienka jeżeli zostanie przeniesiona w miejsce sieni, to nie bedzie trzeba paradować przez cały dom.Kuchnię być może można troszkę powiekszyć, a jak nie to jak dla mnie OK.

Drzwi otwieranych z łazienki na salon nie będzie, gdyż łazienka jak pisałem wyżej zostanie przeniesiona, a żeby sie otwierały na zewnątrz nie bedzie problemem. Pozdrawiam i PRZEPRASZAM Cie Elfir...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...