Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pod?oga na gruncie - kiedy?


Bartt

Recommended Posts

Zazwyczaj podłogę na gruncie wszyscy robią po postawieniu stanu surowego. W jednym z dzienników budowy widziałem, że można to zrobić zaraz po wylaniu fundamentów (rozumiem, że to był chudziak, a nie pełna podłoga?). Wyglądało ładnie, ale czy upraszczało sprawę - jakie są zalety i wady? Bartek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady: trzeba potem osłanaić w czasie tynkowania, później czyścić i uzupełnić ubytki przed wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej poziomej.

Generalnie chyba jest więcej zalet wykonania posadzki na etapie fundamentów. Przede wszystkim można zamówić "prawdziwy" beton z gruchy i posadzki wylac w ciągu jednego popołudnia i zapomnieć o sprawie.

Różnica pomiędzy jakością betonu z gruchy i kręconego na budowie jest nieporównywalna, nie wspomnę już o mrozoodpornosci i szczelnosci. Jest jeszcze cały szereg innych drobnych zalet takiej kolejności robót.

Tylko majstry narzekają bo muszą uważać przy murowaniu żeby nie poniszczyć i nie mają gdzie chować śmieci.

Ja tak robiłem i jestem zadowolony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacus

 

to chyba oczywiste ze przed zalaniem podłogi trzeba zrobic wszelkie instalacje..znaczy wodna i kanalizacyjna..i pamietajcie z czerwonych rur..

Ja zrobiłam od razu znajomi pozniej..sami krecili beton i taczkami rozwozili..efekt..trzeba bedzie wyrównywac..:sad:

Teska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wylane z gruchy przed stawianiem ścian - pisałem w dzienniku. Gorąco polecam. O zaletach była mowa. Dodam jeszcze pewną "czystość" na budowie. Wbrew pozorom majstrom też jest lepiej - nie muszą układać desek do taczek. ławiej ustawiać rusztowania, stemplowania....

 

Co do wady związanej z tynkami to też da się to obejść. Ja dałem papę przed tynkami i po tynkach dałem jeszcze raz warstwę izolacji.Ilośc "zniszczonej" podczas tynkowania izolacji przeciwwilgociowej znikoma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AM

Ja miałem na myśli izolację przeciwwilgociową poziomą nie w postaci papy. Jak dajesz papę to wystarczy pozamiatać i jest OK.

Miałem na myśli izolację poziomą przeciwwilgociową nakładaną przez malowanie. Wtedy naprawdę musi być bardzo czyste podłoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed stawianiem ścian wylałem podłoża i jestem zdowolony. Oczywiście, że wcześniej wykonałem instalcję kanalizacyjną. Po postawieniu ścianek działowych wszystko się zgodziło.

Robota też idzie lepiej, mając dostęp do paleciaka i HDSu pięknie rozwoziliśmy materiał po "pokojach".

Wiem, że są wykonawcy, którzy wolą najpierw stawiać ściany. Związane jest to głównie z kasą. Większa jest za ściany niż podłoża.

Dadatkowo, o czym już gdzieś pisałem to przy wylanych podłożach trudniej popełnić błąd związany z wysokością pomieszczeń.

przed wylewką trzeba pamiętać o zagęszczeniu gruntu!

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2003-01-13 21:35, inwestor wrote:

Anonimowy

Ach dziękuję za sympatyczny ton zapytania.

Już pędzę i odpowiadam chodzi o środek EUROLAN 3K firmy DEITERMANN.

Myślę że to dobre rozwiązanie bo wychodzi szczelniej i taniej.

Pozdrawiam

Również dziękuję za miłe słowa i odpowiedź ,ale powiedz mi jeszcze jak uważasz czy na ten środek EUROLAN 3K firmy DEITERMANN trzeba coś jeszcze połozyć (folia,papa) czy to wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Anonimie - inwestorze

Przepis na izolcję przeciwwilgociową z zastosowaniem środka EUROLAN 3k jest taki.

1) czyszczenie i ewentualne wyrównywanie podłoża betonowego

2) gruntowanie roztworem wodnym 1:10 EUROLAN 3K

3) wysychanie

4) malowanie nierozcieńczonym EUROLANEM

5) wysychanie

 

EUROLAN 3K to taka najnowszej generacji emulsja z bitumiczna, którą można nakładać nawet na mokre podłoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anonimie - inwestorze

Owszem jedno i drugie to wodna emulsja bitumiczna.

Wypróbowałem zarówno DYSPERBIT jak i EUROLAN 3K. (DYSPERBIT dałem na cokół z zewnątrz budynku i jako izolację stropu)

Wyniki mojego testu są następujące:

EUROLAN 3K jest niestety lepszy bo lepiej wsiąka i penetruje podłoże i lepiej je uszczelnia, szybciej wysycha, jest bardziej jednorodny, nie ma "kluch", można go stosować na mokre podłoże.

EUROLAN 3K jest niestety nieco droższy za 90kg dałem ok 600zł brutto. Zużycie wg przepisu 0,4 kg/m2 faktycznie wychodzi nieco więcej ok. 0,5kg/m2.

Miło pozdrawiam i życzę owocnej lektury strony www

 

P.S.

Spieszę wyjasnić, że nie jestem w żaden sposób zwiazany z producentem EUROLANU.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...