Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

zalety/wady BK


PioS

Recommended Posts

Brawo Jasiu

Widzę, że jesteśmy z tej samej półki portfelowej.

Dla tych co mają kasę wybór ściany to bułka z masłem biorą katalogi i wybierają co im pasuje lubią "czerwone" to biorą "czerwone" i jest OK. O wiele trudniej jest gdy trzeba kupić tanio i dobrze. Z tym, że "dobrze" może oznaczać zupełnie inne rzeczy dla różnych osób. Myslę, że cały problem tkwi właśnie w tym.

Myślę że zawsze w przypadku zakupów robionych przez osoby z niższej półki portfelowej powinno się zaczynać od sformułowania potrzeb. Mam wrażenie, że cała dyskusja jest jakby od tyłu najpierw materiał a potem porównanie od czego jest on lepszy albo gorszy. Powinien to być proces iteracyjny: potrzeby + możliwości finansowe + warunki lokalne -> rozeznanie rynku + konfrontacja cenowa -> modyfikacja potrzeb -> (ileś tam iteracji) -> kompromis -> decyzja.

P.S.

Sorry za poprzedni post trochę mnie poniosło, ale innych chyba również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

I wlasnie. W wyborze materialu na mury od samego poczatku kierowalem sie li tylko ekonomia. Ani mi w glowie bylo budowanie z ceramiki bo bylem pewien ze jest poza moim zasiegiem. A dzis wlasnie zamowilem porotherm wienenberga 44w+p

A oto uzasadnienie. Cena siporexu wzieta zostala nie byle z czego a z programu PSB ze sporymi upustami wiec jej nie bede ponownie przytaczal. Natomiast ze wzgladow ekonomicznych przeskoczylem na porotena a nie na porotherma nie baczac na owe braki atestowe z wyzej przez Was przytaczanych wzgledow.Calkiem zreszta slusznych , i mnie przyswiecajacych.

Poroterm 36,5 13szt X 4,2(ekstra cena)=55 Plus konieczne ocieplenie z welny min 6cm siatka etc , robocizna min 40 zl m/kw

Transport tego wsiego min 1000 zl na budowe. Tak wiec srednio m/kw to ok 95-100zl

A teraz porotherm Na dzis mam cene z rozladunkiem na placu budowy HDSem oczywiscie wszelkie uszkodzeia transportowe z ww wzgledow mie nie interesuja 5,5 brutto/szt x16=88

To jest wlasnie muslenie ekonomiczne i tylko z tego wzgledu , nie dla kolorku, stanelo na porotermie.. I polecam to do przemyslenia dla wybierajacych dzis czym murowac.

Pozdrawiam i sorki za mieszanie

Dla mnie sie juz skonczylo uff:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owe 88 to wlasnie kosz w zl. za m/kw. A co do maxa to poniewaz wymaga docieplenia to koszty rosna w zaleznosci co sie stosuje.

Nie sadze jednak aby mozna bylo zejsc ponizej 85 zl m/kw.Najnizszym kosztem jest Siporex 25 + styropian a i to min 75 zl z robocizna.za m /kw co biorac po uwage oczywista przewage muru jednorodnego a cieplego i brak klopotow z ociepleniem i cala otoczka ocieplenia owe 88 zl jest warte zastanowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witeq nie tylko z BK firmy "Y" można stawiać ściany jednowarstwowe.

Przykład z życia wzięty.

Ściana jednowarstwowa 36cm wsp. U ok. 0,3

BK Prefabet odmiana 400 + zaprawa ciepłochronna Ekor40

koszty materialowe na 1m2 ściany:

bloczki 59*24*36cm 7sz = 7*8,5zł(ok 10zł bez upustu)=59,5zł (70 zł bez upustu)

zaprawa 12kg*0,64zł(bez upustu 0,8zł) = 7,8 zł (9,6 zł bez upustu)

koszt całkowity materiału za 1m2 to 67.3zł (79,60zł bez upustu)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy w domu zbudowanym z BK 24cm odmiany 600, stropy i wieńce lany beton i okna drewniane 1,1 da się przemieszkać 1 lub 2 zimy tymczasowo bez montażu ocieplenia? Powód chwilowy braki kasy w trakcie wykończenia. Czy grozi to więcej niż wieksze wydatki na ogrzewanie? Może jednak wziąć kredyt i zrobić to ocieplenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moi rodzice budowali dom w czasach gdy mozna bylo kupic tylko ocet tak więc budowali z czego się dalo i w efekcie zewnęczne ściany częściowo postawione są z suporexu (to taki polski B/K), częściowo z wlasnoręcznie wyrabianych pustaków żuzlowych (sam robilem), częściowo z cegly a czasami znajdzie sie nawet jakis MAX. Mur jest jednowarstwowy o gr. bodajże 36 cm oczywiscie nieocieplony a nawet nie jest calkowicie otynkowany (od nowości !) bo z kasą u rodziców krucho.... I co ? I nic dom stoi, nie wali się, nie przemarza, nie przecieka, w zimie jest cieplutko i nie wieje. jedyna wada to taka że z zewnątrz paskudnie wygląda.

Wydaje mi sie że część osób zaczyna już wpadać w lekką wspólczynnikową paranoję i przerzuca się nawzajem wzorami i wspólczynnikami dla samego przerzucania, może to jest jakieś hobby ? Ludzie - trochę zdrowego rozsądku i po prostu budujcie swoje domy. O co chcecie sie klócić ? O to że Jan postawil sciany z bialego materialu a Jaś z czerwonego ? I tak wszystko przykryje tynk - no chyba że zabraknie kasy :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazek& U trakiej ściany to 0,60 (czyli nie spełnia nawet polskiej normy - min. 0,5). Mieszkać to się i może da, szczegulnie ja jesteś mocny chłop i nie masz dzieci. Robotnicy przecież mieszkają w nieocieplonych barakach i żyją. Tylko, że to chyba nie ma sensu. Masz zdolność kredytową do dociepl ściany, a nie kładz kafli, parkietów i mebli do kuchni - chyba będzie rozsądniej. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witeq

Przeczytaj dokładnie to co napisałem, 24cm to wysokość pustaka. Grubość ściany to 36cm gdzie tu widzisz problem z uzyskaniem U na poziomie 0,3. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to BK400 z Prefabetu ma 3MPa. W czym widzisz problem, że byś nie radził budować z BK 400 ścian nośnych ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dluzszej przerwie. Uswiadomilem sobie, ze nie za bardzo

wiem o (zasadniczych ?) roznicach miedzy BK "z piasku" (chyba

bialy) i BK z dodatkiem popiolow lotnych (chyba ten szary).

Pewnie dlatego ze na poczatku myslalem o Ytongu, a teraz sie

zastanawiam takze nad innymi mozliwosciami. Moze 3 liniki na

ten temat ?

Dodatkowo - chce zrobic sciany 1-warstwowe z BK 500, 36.5 cm -

U=0.36, dom parterowy bez piwnic, (D09).

Policzylem ze to nie jest nic strasznego, bo mozna docieplic

strop i podloge, dac dobre okna i drzwi i wyjdzie sie na

jakies 9 kW mocy max. (-20 stC na zewn., +20 stC wewn.).

Ew. ocieple, jak mi toto porzadnie wyschnie (np. 2-3 lata).

Co o tym sadzicie ?

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...