Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No tak to rozwiązuje problem, ale kominek fajny jest, chcę go mieć :p

Jak zwykle trzeba pójść na kompromis, będą straty ciepła, tylko które rozwiązanie wybrać żeby było ich jak najmniej?

Może coś takiego : http://www.alwakom.net/site/detail,31,kominek-na-pelet-pelletich-pe-7.php ?

Potrzebny jest tylko przewód powietrzno-spalinowy (jak przy kotłach gazowych z zamkniętą komorą spalania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bez komina z przyszłą wywiewką kanalizacyjną z którą sie bujam i na poddaszu wali bo mam dylemat jak zrobić szczelne przejście przez blachę (dach) i dziś znalazłem coś takiego:

 

http://www.capricorn.pl/product/images_duze/3000.jpg

 

Taki kołnierz chyba kupię jak na dole jest tylko że nie wiem jak przykleić go (jest z gumy) do blachodachówki. Nie wiem czy klejenie na uszczelniacz dekarski a potem dodatkowo wkręcić blachowkrętami do blachodachówki wystarczy?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kazik ale ten kołnierz juz zakupiłem a co do wywiewki to mam niezłą w kolorze blachy więc jest OK ale tym linkiem podałeś mi pomysł bo przezcież zostało mi kupę taśmy butylowej obustronnie klejonej więc może na nią bym to przykleił hmm o na tej stronie pisali coś o uszczelnieniu butylowym.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, kolejny problem. W projekcie mam styro termo organiki cos tam gold plus (chyba podloga, a potem fundament). Ktos pisał na forum ze to towar przereklamowany. No i cena - dość wysoka. Czy jest jakiś inny styro, majacy podobne parametry lambda =0,033W/m2K i =0,031W/m2K (takie mam podane w projekcie), a moze lepszy, tańszy.

 

Kupiłam projekt z certyfikatem energetycznym, i ma wyjśc dom 4,5 litrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, kolejny problem. W projekcie mam styro termo organiki cos tam gold plus (chyba podloga, a potem fundament). Ktos pisał na forum ze to towar przereklamowany. No i cena - dość wysoka. Czy jest jakiś inny styro, majacy podobne parametry lambda =0,033W/m2K i =0,031W/m2K (takie mam podane w projekcie), a moze lepszy, tańszy.

 

Kupiłam projekt z certyfikatem energetycznym, i ma wyjśc dom 4,5 litrowy.

 

Ja kupowałem z tej rodziny.

http://www.allegro.pl/search.php?string=styropmin&us_id=8779837&country=1

 

Pasywną Fasadę i Pasywny Dom. Ten drugi na podłogę.

Styro w miarę ok. Trochę krzywe, jak każde, ale bez przesady. Elewacja wygląda ok.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, kolejny problem. W projekcie mam styro termo organiki cos tam gold plus (chyba podloga, a potem fundament). Ktos pisał na forum ze to towar przereklamowany. No i cena - dość wysoka. Czy jest jakiś inny styro, majacy podobne parametry lambda =0,033W/m2K i =0,031W/m2K (takie mam podane w projekcie), a moze lepszy, tańszy.

 

Kupiłam projekt z certyfikatem energetycznym, i ma wyjśc dom 4,5 litrowy.

 

To czy musi taki być wymaga dokładniejszej analizy ale skoro taki podano tzn że z nim uzyskasz taki dom 4,5 litr., oczywiście zakladając odpowiednie wykonawstwo inaczej wyjdzie gorzej, niż chcesz.

Zaraz padną pytania ale czy taka różnica to odpowiedni zysk do dodatkowych kosztów itp.... :), no cóż taki chciałas domek a na takie pytania nie da się latwo i szybko odpowiedzieć bo dla każdego domu jest inaczej.

Nie tylko oszczędzanie na wykonastwie sie mści ale również na gorszych materiałach a czy mogłyby byc ciut gorsze i co by się z tym wiązało to już odrębna bajka- dokładniejsza.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki kołnierz chyba kupię jak na dole jest tylko że nie wiem jak przykleić go (jest z gumy) do blachodachówki

guma to nie wytrzyma 5 lat, sparcieje i zacznie cieknąć, może to jest sylikon ?? wtedy było by znacznie lepiej, bo blacha będzie się rozciągać i kurczyć i połączenie musi być elastyczne

 

PS ja na wiosnę robiłem poprawki na dachu w starym domku, używałem tylko tego drogiego sylikonu dekarskiego, jakoś on mi najlepiej podchodził

m

 

Dlatego pomyslałęm że połączę tą gumę z blachą, taśmą butylową

http://www.icmarket.pl/corotop-corobutyl-tasma-butylowa-mbrolke-p-10480.html

No albo uszczelniaczem jak napisałęś dekarskim.

 

A co do samej gumy to widziałeś może gdzies takie połączenie że może po 5 latach być do wymiany, może nie będzie ąz tak źle?

To jest niby opis tego kołnierza

http://www.capricorn.pl/index.php?action=catalog&categories=124&product_id=345

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei szukam czegoś sensownego na wyrzutnię dachową z reku (reku będzie na strychu, wyrzutnia w ścianie szczytowej odpada ze względu na za małą odległość od okien.

 

Ja też szukam - jak znajdziej coś fajnego, to daj znać :) U mnie wyrzutnia scienna odpada z powodu braku ściany szczytowej :lol:

 

Co do komina systemowego to już to przerabialiśmy. Wniosek (ja się do niego zastosowałem) - zaślepić przewietrzanie i problem z bańki.

 

Dla uspokojenia sumienia pewnie wytnę dziurę powyżej osłony termicznej, czyli na poddaszu i te 3 metry będą wentylowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depi

Chyba znalazłem! Kominek wentylacyjny VH + podstawa dachowa TGF z

http://www.amster.pl/?czerpnie-wyrzutnie-podstawy-dachowe,44

Na zamówienie mogą to pokryć jakimś plastikiem pod kolor dachu. Podobny do czerpni "Garden" z rekuperatory.pl, ale kosztuje dużo mniej (jakieś 145+90+kawałek prostej rury+VAT).

 

A ja komin kupię systemowy bez ocieplenia tak jak w Rondo Schiedla. Do okazyjnego palenia w kominku wystarczy, nawet jak się coś wykropli to raczej dużo tego nie będzie, dodatkowo, na wszelki wypadek, wyłożę kitem dno wyczystki, co by kondensat się tam zbierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wywieweczkę zrobiłem ładnie zgodnie ze zdjęciem które zamieściłemw wyżej :).

 

Teraz jeszcze coś dodam odnosnie działania GWC i centrali:

 

Okazuje się że mój GWC przez całe prawie lato działając na TURBO biegu (425 m3/h) w ciągu dnia cały czas utrzymuje temp. nawiewu w przedziale od 17-19oC.

Wszystko fajnie tylko że jest jedna wada- to właśnie ta temp 17-19oC z GWC,

bo wychodzi stamtąd o wilgotności 100% i w domu mając temp 23-25oC okazuje się że lądujemy z wilgotnością ok 70% + to co wydzielamy i w domu jest czasem duszno.

Któregoś dnia zmieniłem recznie źródło nawiewu i nawiewając z zewnątrz temp. wyższą ok 27oC ale o mniejszej wilgotności i zrobiło się ciut przyjemniej, a wilgotność po jakimś czasie spadła w domu do ok 55%.

Oczywiście może być różnie i wcae nie powiedziane że tak będzie zawsze bo wiadmomo jak jest na zewnątrz- różne temp. w czasie upałów nawet do 33oC i różne wilgotnosci a GWC stabilizuje wilgotność jednak chyba daje ciut za wysoką. Niestety nie jestem w stanie pod domem uzyskać niżej temp. niż 16oC (najczęściej ok 17-18oC) a więc i wilgotność ciągle będzie tak wysoka.

 

I jedna wada mojego sterowania GWC- wszystko pieknie- sterowanie szuka optymalnego ustawienia wyboru czerpni i bypassa ALE po całym dniu gdy działa GWC i przychodzi wieczór, robi się chłodniej to chciałbym aby sterowanie przerzuciło się na czerpnię ścienną bo jest tam chłodniej ale niestety temp. w czerpni ściennej trazyma się cały czas przy tej dziennej bo szczelna przepustnica powoduje że powietreze przy czujniku ściennym stoi i nawet jak na zewnątrz jest już chłodno czuujnik cały czas wskazuje temp. wyższą zdecydowanie niż w GWC i w nocy ciągnie mi z GWC temp. ok 18oC mimo iż na dworze jest mniej niż 15oC a temp. wymagana to ok 13oC.

Aby sterowanie przerzuciło się na ścienną musze ręcznie gdy jest chłodno przerzucić siłownik w przepustnicy na ścienną aby owiało czujnik chłodne powietrze i wtedy po ok 1 min. gdy czujnik odczyta już temp. rzeczywistą sterowanie przerzuca się na ścianę.

W drugą stronę jest ok bo w GWC jest w miarę stała temp. więc na GWC przerzuca się jak nalezy gdy na ścianie jest juz za wysoka temp..

Niestety nie ma możliwości zmiany w sterowaniu takiej która by np. co 30 min. przerzycała przepustnicę i przez 1,5 min owiewała czujnik dla urealnienia odczytu i dalszego sterowania a szkoda :(.

 

To tyle moich uwag odnoście GWC i centrali.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma możliwości zmiany w sterowaniu takiej która by np. co 30 min. przerzycała przepustnicę i przez 1,5 min owiewała czujnik dla urealnienia odczytu i dalszego sterowania a szkoda :(.

A nie możesz po prostu przenieść czujnika czerpni na ścianę zewnętrzną? Jakby był bardziej na "świat zewnętrzny" wystawiony, to nie powinno być potrzebne przełączanie nawiewów dla ustalenia temperatur... W każdym razie tak mi się wydaje. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma możliwości zmiany w sterowaniu takiej która by np. co 30 min. przerzycała przepustnicę i przez 1,5 min owiewała czujnik dla urealnienia odczytu i dalszego sterowania a szkoda :(.

A nie możesz po prostu przenieść czujnika czerpni na ścianę zewnętrzną? Jakby był bardziej na "świat zewnętrzny" wystawiony, to nie powinno być potrzebne przełączanie nawiewów dla ustalenia temperatur... W każdym razie tak mi się wydaje. ;-)

 

Masz rację, tak chciałem zrobić ale kierując się instrukcją dałem ok. 0,5 m od czerpni i .. dupa się okazło a teraz to dla mnie klopot przenieść czujnik bo mam wszystko zabudowane :(.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robimy szczelny dom, żeby był ciepły, a potem same dziury jak w serze szwajcarskim: wywiewka kanalizacyjna, wyprowadzenie powietrza z odkurzacza centralnego, doprowadzenie powietrza do kominka, wyprowadzenie spalin z kominka, itd :)

 

 

Pomecze nieco specjalistów - jak wygląda przepuszczalność cieplna na płaskim dachu w systemie odwróconym, gdy spadnie deszcz? Styropian lezy bezpośrednio na stropie, na izolacji p.wodnej - czy po zalaniu wodą, przeciskająca się w szczeliny styropianu woda, nie bedzie doskonałym przewodnikiem ciepła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robimy szczelny dom, żeby był ciepły, a potem same dziury jak w serze szwajcarskim: wywiewka kanalizacyjna,

 

Dlatego pion należy w miarę możliwości także izolować.

 

Pomecze nieco specjalistów - jak wygląda przepuszczalność cieplna na płaskim dachu w systemie odwróconym, gdy spadnie deszcz? Styropian lezy bezpośrednio na stropie, na izolacji p.wodnej - czy po zalaniu wodą, przeciskająca się w szczeliny styropianu woda, nie bedzie doskonałym przewodnikiem ciepła?

 

Styropian nie jest od góry zabezpieczony dodatkowo aby w szpary nic nie wlatywało??

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...