budowlany_laik 04.12.2009 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Depi, a rozważałeś cóś takiego? http://img252.imageshack.us/img252/1108/rzowal.jpg Szukać podobnych np. tu: Adaptacyjne owal (SKO): http://www.aluprof.eu/51/System-adaptacyjny-SK-i-SKO-Owal Mi się akurat te owalne widzą bardziej niż kwadratowe, szczególnie w wersji aluminium/srebrnej. Sam z chęcią założyłbym takie, ale piękniejsza połowa się nie zgadza i pozostaje mi Integro, gdzie pozbywam się grubej warstwy styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 04.12.2009 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 [ Mi się akurat te owalne widzą bardziej niż kwadratowe, szczególnie w wersji aluminium/srebrnej. Sam z chęcią założyłbym takie, ale piękniejsza połowa się nie zgadza i pozostaje mi Integro, gdzie pozbywam się grubej warstwy styro. Hehe - witaj w klubie. Ja to bym walnął byle jakie, byleby dobrze działy ale małżonka... Wiadomo. Te są fajne i gotowe i pewnie finansowo nawet w zasięgu. Oczywiście te w wersji stal nierdzewna są zdecydowanie ładniejsze - ja, nieskłonny do wyrażeń górnolotnych, nie znajduje dla nich innego określenia jak "piękne". Naprawde są ozdbą elewacji, a nie tylko elementem funkcjonalnym. Wracamy tu jednak do pytania, jak toto się właściwie montuje do styropianu - coś tam chyba musi jednak to wszystko podtrzymywać, w szczególności prowadnice, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 04.12.2009 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Podejrzewam, że jak sobie policzysz mostek od tego stelaża montażowego, to wyjdzie prawie to samo, co montaż integro wprost na ścianę No lekko przesadzam, ale nie widzę możliwości łatwego powieszenia tego na styropianie, bo roleta niestety nie jest tworem statycznym. To już chyba lepiej kombinować z dystansami do prowadnic przy integro (BTW: widziałem takie cuda, przy dość specyficznych RKSach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 04.12.2009 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Nie no , chyba lekko przesadziles.Robiac stelaz np. plaskownik metalowy oparty na tulejach dystansowych o rame okna (pod prowadnice) i tak samo pod kaseta rolety a pomiedzy okno i plaskownik np. pasek XPS'a odpowiedniej grubosci, zeby wlazl pod wspomniany plaskowniczek.Mostek niewielki a cel osiagniety, niestety prowadnice musza byc aluminiowe a nie plastikowe-plastik moze sie wyginac pozniej -tak mysle. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 04.12.2009 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Że przesadziłem to wiem Nie jestem jednak przekonany, czy "zwykłe" dystanse wystarczą, żeby całość była wystarczająco sztywna. Tu nie chodzi w końcu o montaż prowadnic, tylko utrzymanie rolety w miejscu, nawet przy dużym wietrze (im większa powierzchnia rolety, tym większy problem). No ale może trochę demonizuję. Nigdy nie sprawdzałem sztywności samych prowadnic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 04.12.2009 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Dlatego napisalem ze prowadnice na plaskowniki i dopiero dystanse.Jesli pomiedzy rame i plaskownik damy np. XPS'a to dodatkowo usztywnimy calosc i powinno byc OK. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 04.12.2009 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Piwopijco a masz może zdjęcie z góry skrzynki jak ona jest montowana ? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.12.2009 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Depi, a rozważałeś cóś takiego? http://img252.imageshack.us/img252/1108/rzowal.jpg Szukać podobnych np. tu: Adaptacyjne owal (SKO): http://www.aluprof.eu/51/System-adaptacyjny-SK-i-SKO-Owal Mi się akurat te owalne widzą bardziej niż kwadratowe, szczególnie w wersji aluminium/srebrnej. Sam z chęcią założyłbym takie, ale piękniejsza połowa się nie zgadza i pozostaje mi Integro, gdzie pozbywam się grubej warstwy styro. Czy rozumiem że na elewacji bez struktury założę to bez większego rozwalania ocieplenia i metalowych jakiś kotew??!! I ile to cuś kosztuje?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 04.12.2009 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Q = 4 x (P- przekrój szpilek) x ( L- przewodność materiału na dlugości 0,25m ) x ( dT - różnica temperatur ). 4x0,25 =1 stąd: Q = PxLxdT [ m2 * (W/m*K) * m *K ] = [ W ] Dzieki Dobrze liczę że 0,13W ? (przewodność stali 58, dT 20st) i to jest w jakiej jednostce czasu ? na godzinę ? Dobrze liczę że 0,13W ? (przewodność stali 58, dT 20st) i to jest w jakiej jednostce czasu ? na godzinę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.12.2009 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Przepływ ciepła określa się właściwie w joulach ( kilojoulach ).1W= 3,6 kJ/hDla naszych potrzeb liczymy wszystko w watogodzinach ( kilowatogodzinach ), bo łatwo jest odnieść do licznika i opłat za energię elektryczną. Stąd jeśli przepływ ciepła w czasie ( kJ/h ) przemnożysz przez czas (h) otrzymasz Wh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 05.12.2009 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Witam. Chciałbym się skonsultować z ekspertami, czy dobrze dedukuję. W certyfikacie energetycznym wyliczono mi, że zapotrzebowanie na energię kończową wynosi 98kWh/m2*rok. Mnożąc przez powierzchnię wychodzi: 98*260=25480kWh/rok Dzieląc przez liczbę dni w roku i liczbę godzin w dobie wychodzi: 25480/365/24=2,9kW. Czy jest to średnia teoretyczna moc kotła potrzebna do ogrzania mojego domu???? Jeśli tak to nawet uwzględniając czasowy wzrost zapotrzebowanie w zimie, mam przewymiarowany kociołek (mam 15kW) Czy dobrze kumam???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.12.2009 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Witam. Chciałbym się skonsultować z ekspertami, czy dobrze dedukuję. W certyfikacie energetycznym wyliczono mi, że zapotrzebowanie na energię kończową wynosi 98kWh/m2*rok. Mnożąc przez powierzchnię wychodzi: 98*260=25480kWh/rok Dzieląc przez liczbę dni w roku i liczbę godzin w dobie wychodzi: 25480/365/24=2,9kW. Czy jest to średnia teoretyczna moc kotła potrzebna do ogrzania mojego domu???? Jeśli tak to nawet uwzględniając czasowy wzrost zapotrzebowanie w zimie, mam przewymiarowany kociołek (mam 15kW) Czy dobrze kumam????Jeżeli grzejesz jednakowo przez cały rok, to dobrze rozumujesz . A na serio, to w tych 98kWh/m2, czy 25480kWh rocznie masz energie potrzebną do podgrzania ciepłej wody (do 4 osób min. 2700kWh - zależy od sprawności kotła i strat). Po odjęciu tego zużycia zostaje ok. 22780kWh rocznie. Tą ilość energii zużywasz w sezonie grzewczym. Zakładając, że sezon grzewczy ma ok. 200dni, i że średnia temperatura zewnętrzna w sezonie grzewczym wynosi np. 3st. C (dla każdej lokalizacji w kraju może myć inna), oraz temperatura w pomieszczeniach jest równa 20st. C wychodzi, że Twój dom ma wskaźnik zapotrzebowania na mocy do ogrzewania i wentylacji 22780/200/24/(20-7)=0,279kWh/K. Jednak Twój kocioł musi ogrzać dom również przy temperaturach np. -20st. C (III strefa klimatyczna, dla innych będzie inaczej). Stąd można już określić potrzebna moc kotła 0,279*(20-(-20))=11,16kW. Kocioł o takiej mocy byłby optymalny do ogrzewania. Dochodzi jednak jeszcze przygotowanie ciepłej wody. Nie wiem jak masz je rozwiązane. Jeżeli masz kocioł dwufunkcyjny, to będzie on działał z priorytetem ciepłej wody. Grzeje wtedy wodę przepływowo. Do typowego natrysku potrzeba ok. 10l/min. Aby podgrzać tę ilość wody od temperatury 10 st. C do 45 st. C potrzeba ok. 24kW mocy. Taka też powinna być minimalna moc kotła dwufunkcyjnego. Jeżeli ma on mniejszą moc, to zazwyczaj jest wspomagany niewielkim zasobnikiem ciepłej wody. Przy kotle jednofunkcyjnym i podgrzewaczu pojemnościowym można sobie pozwolić na mniejszą moc kotła. Zakładając, że w ciągu dony zużyjemy max 200l ciepłej wody podgrzanej do temperatury 55 st. C potrzebujemy na ten cel ok. 10,5kWh. Czyli musimy do mocy kotła na ogrzewanie dodać 10,5/24=0,44kWh. Ostatecznie wystarczy moc kotła 11,16+0,44=11,6kW. Tyle wystarczy, jeżeli zamierzamy w budynku utrzymywać stałą temperaturę przez cały czas. Jeżli jednak okresowo obniżamy temperaturę, to kocioł musi mieć zapas mocy, aby w miarę szybko doprowadzić temperaturę do zadanej wartości. Biorąc ten czynnik pod uwagę moc kotła 15kW wydaje się całkiem rozsądna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 05.12.2009 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Przepływ ciepła określa się właściwie w joulach ( kilojoulach ). 1W= 3,6 kJ/h Dla naszych potrzeb liczymy wszystko w watogodzinach ( kilowatogodzinach ), bo łatwo jest odnieść do licznika i opłat za energię elektryczną. Stąd jeśli przepływ ciepła w czasie ( kJ/h ) przemnożysz przez czas (h) otrzymasz Wh dzięki, gdzieś mi to umknęło - stosując te skróty myślowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 05.12.2009 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Ostatecznie wystarczy moc kotła 11,16+0,44=11,6kW. Tyle wystarczy, jeżeli zamierzamy w budynku utrzymywać stałą temperaturę przez cały czas. Jeżli jednak okresowo obniżamy temperaturę, to kocioł musi mieć zapas mocy, aby w miarę szybko doprowadzić temperaturę do zadanej wartości. Biorąc ten czynnik pod uwagę moc kotła 15kW wydaje się całkiem rozsądna . Dzięki za odpowiedź. Tak w tym wyliczeniu była ujęta CWU. CWU grzeję w buforze z wewnętrznym zbiornikiem na CWU o pojemności łącznej 750l. Kociołek jest na pellety, ma 15kW bo mniejszych nie było ;(. Z obserwacji wynika, ze kociołek marnuje dużo paliwa na tzw. samoobsługę, czyli utrzymanie własnej temperatury i antyblokadę podajnika. Zobaczymy jak zacznę tam mieszkać (czyli zużywać więcej CWU), czy wzrośnie mi zużycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 08.12.2009 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 WitamCzy mozna odzyskiwac jakosc cieplo z :1) spalin z piecyka CO (nawet kondensacyjnego)2) z dymu z kominka3) z wyciagu z okapu4) ze spuszczanej wody z wanny czy zlewu? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 08.12.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Czy mozna odzyskiwac jakosc cieplo z : 1) spalin z piecyka CO (nawet kondensacyjnego) Z kondensata to już raczej nie, ze zwykłego owszem, ale to jest kłopotliwe. 2) z dymu z kominka Owszem, stosując jakąś nakładkę na komin, np. użebrowanie albo płaszcz wodny. 3) z wyciagu z okapu Tak, podłączając kratkę okapową do wentylacji mechanicznej z rekuperatorem. 4) ze spuszczanej wody z wanny czy zlewu Tak, np. stosując instalację szarej wody. Albo po prostu spuszczając wodę z wanny po wystygnięciu. Robię tak w mieszkaniu od zawsze. Nie jest to może estetyczne, ale działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 08.12.2009 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 Czy mozna odzyskiwac jakosc cieplo z : 1) spalin z piecyka CO (nawet kondensacyjnego) Z kondensata to już raczej nie, ze zwykłego owszem, ale to jest kłopotliwe. 2) z dymu z kominka Owszem, stosując jakąś nakładkę na komin, np. użebrowanie albo płaszcz wodny. 3) z wyciagu z okapu Tak, podłączając kratkę okapową do wentylacji mechanicznej z rekuperatorem. 4) ze spuszczanej wody z wanny czy zlewu Tak, np. stosując instalację szarej wody. Albo po prostu spuszczając wodę z wanny po wystygnięciu. Robię tak w mieszkaniu od zawsze. Nie jest to może estetyczne, ale działa. Ad 1 - no ale temp wylotu nawet w kondesacyjnym jest wysoka - nie szkoda ? Ad 2. sa takie gotowe rozwiazania czy trzeba samemu cos rzezbic ? Ad 3. a jak z kwestia "brudu" w tym powietrzu ? Filtry w okapie na tyle go wyczyszcza, ze nie ma co sie bac o rury ? Ad 4. Ale szara woda to raczej system odzysku wody, a nie ciepla z niej ? Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 08.12.2009 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2009 temp wylotu nawet w kondesacyjnym jest wysoka - nie szkoda ? Właśnie nie jest wysoka. Inaczej nie byłby kondensatem. sa takie gotowe rozwiazania czy trzeba samemu cos rzezbic ? Są gotowe, rzeźbić nie trzeba. http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=kominek+wymiennik Ja kupiłem ojcu na działkę takie żeberka jakby, nakładane na rurę kominową, ale teraz znaleźć nie mogę... Ad 3. a jak z kwestia "brudu" w tym powietrzu ? Filtry w okapie na tyle go wyczyszcza, ze nie ma co sie bac o rury ? Nie znam się, nie odpowiem... Ale szara woda to raczej system odzysku wody, a nie ciepla z niej ? No tak, ale zatrzymując wodę o godzinę dłużej w domu, schładzasz ją z powodzeniem do temperatury wnętrza domu. A więc ciepło w domu pozostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 09.12.2009 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 http://img252.imageshack.us/img252/1108/rzowal.jpg Czy rozumiem że na elewacji bez struktury założę to bez większego rozwalania ocieplenia i metalowych jakiś kotew??!! I ile to cuś kosztuje?? Ja bym prosił Kolegów, którzy pisali o stelażach i płaskownikach montażowych (i tulejach dystansowych), o bliższe wyjaśnienie sposobu montażu takich rolet elewacyjnych adaptacyjnych. Co do cen, to podejrzewam, że prawie każda firma montująca rolety, ma również takie elewacyjne w ofercie (adaptacyjne SK albo SKO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 09.12.2009 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 temp wylotu nawet w kondesacyjnym jest wysoka - nie szkoda ? Właśnie nie jest wysoka. Inaczej nie byłby kondensatem. No jest to 2-3 razy wiecej niz np temp w domu, wiec jest to sporo energia do wykorzystania. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.