am76 05.02.2010 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 Hmm, kilka osób ma reku Nikol, ale chyba nigdzie nie chodzi on z 95% odzyskiem. Tylko pozazdrościć A sprawdzałeś na nawiewach czy tylko na reku? Instalacja jeszcze nie uruchomiona. Dom nie skończony. Ja pisałem o OZC. Tam jest taki parametr "prokjektowana sprawność ...". Rzeczywista to zapewne bdzie bliższa tej średniej którą wyznacza program - około 60%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 05.02.2010 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 (edytowane) hehe, to się dogadał ślepy z głuchym Ale takim pesymistą przy Nikoli to ja bym nie był - parametry napewno będą zadowalające Edytowane 25 Marca 2011 przez kerado28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.02.2010 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Panowie, zakupuję w PON sobie (kiedyś o tym rozprawialiśmy ) biokominek, wreszcie znalazłem odpowiedni i wyglądem i ceną . W kadym razie mam wazne pytanie- co zamiast biopaliwa: fenoli, biopalix`a, Real flame, Real fire itp.??? Kiedys bodajże coullington pisal cos o jakiejś podróbce ale nie pamiętam dokładnie. Nie chodzi o grzanie ale o raz na jakiś czas spędzenie czasu romantycznie z żona , ale mimo wszystko cena tego biopaliwa jest piorunująco wysoka jak nawet na "raz na jakiś czas". Nawiase pisząc to zastanawia mnie aż taka rożnica cenowa między tą bezfirmówką: http://www.allegro.pl/item908857448_biokominek_biokominki_biopaliwo_bioetanol_etanol.html lub tą: http://www.allegro.pl/item889763971_paliwo_biokominek_biopaliwo_bioetanol_biokominki.html a tymi firmówkami: http://www.allegro.pl/item904192429_biopaliwo_zelowe_bioetanol_biokominek_kominek.html lub tą: http://www.allegro.pl/item911085111_biopaliwo_biopalix_1l_biokominki_biokominek.html I co ciekawe to żel jest duuuużo droższy od płynu a -0,38 l żelu daje 900W czyli 1 l daje ok 3 kW czyli nawet mniej niż 1 l w postaci płynnej bo on daje ok 6,5 kW (biopallix ma 30 Mj/kg) a skok cenowy potężny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.02.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 do poniedziałku jeszcze trochę czasu jest, może lepiej zastanowić się nad elektrycznym kominkiem ?? będzie porównywalnie drogo, ale przynajmniej nie trzeba będzie się pozbywać produktów spalania biopaliw H2O i CO2, a do tego w elektrycznym można wyłączyć grzałkę i zostawić włączony tylko nastrój (czerwona żarówka + ruchoma folia aluminiowa rzucająca cienie) Żona chce żywy ogień a w sumie to ja chyba też mimo takiej rónicy w cenie 1 kWh (stąd moje kombinacje co do podróbek) . A co do H2O i CO2 to w przypadku biokominka wiesz że to nie będzie żaden problem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jane Says 06.02.2010 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Witam, Jak oceniacie poczynione przeze mnie założenia w kontekście "litrowości" budynku?Czy Waszym zdaniem dobrze dobrane ocieplenie, czy jakieś proporcje zmienić? Dom parterowy, z poddaszem nieużytkowym.Powierzchnia użytkowa (do ogrzania): 129,5 m2 plus garaż 33 metry (chcę dać tam minimalne ogrzewanie, tak by była temp. ok. 5 stopni)Kubatura: 445 m3 Ocieplenie budynku:- ścian 20cm styropianem lambda 0,032,- stropu nad parterem 30cm wełną mineralną,- podłogi na gruncie 23 cm,- cokół - 16 cm styrodurem. Technologia ścian - silikaty 25 cm. Wyliczone przeze mnie współczynniki przenikania U:dla ścian: 0,15 W/mKdla stropu: 0,12 W/mKdla cokołu: 0,25 W/mKdla podłogi na gruncie: 0,18 W/mK Ilość osób zamieszkujących: ja z żoną i synek Dodatkowo, oprócz kotła zainstalowany będzie zestaw solarny do podgrzewania c.w.u. (w lecie) oraz kominek z płaszczem wodnym do wspomagania c.o. i c.w.u. (zimą) Ogrzewanie na całej powierzchni podłogowe, w garażu również (położyć chcę b. rzadko pętle, tak by tylko "złamać" temperaturę") Dodatkowo będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją (pewnie bez gwc). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
glowac 06.02.2010 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Jane Says zgadzam się z tym co napisał Depi w http://forum.muratordom.pl/jaki-kociol-kondensacyjny-zastosowac,t180034.htm bajery są bez sensu w tym przypadku, chyba że barrrrdzo chcesz, albo wiesz że teraz masz kasę a za kilka lat jej może nie być albo inny jest tego powód o którym nie napiszesz - ale wtedy nie pytaj:)[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 06.02.2010 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Dlaczego taki gruby mur? Ja buduję piętrowy z 18-tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 06.02.2010 23:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 Dlaczego taki gruby mur? Ja buduję piętrowy z 18-tki Mur 25cm nie jest gruby, jest bardziej cienki niż gruby. Zapewne jest w sam raz. A fachowcy mówią - jak już murować dla siebie to 30cm. Inni mowią - wystarczy 25. A jeszcze inni, że z obliczeń to nawet 18 czy 12 wystarczy. Jest więc chyba prawdą, że mur 25 jest cienki ale dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 07.02.2010 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Witam, Jak oceniacie poczynione przeze mnie założenia w kontekście "litrowości" budynku? Czy Waszym zdaniem dobrze dobrane ocieplenie, czy jakieś proporcje zmienić? Dom parterowy, z poddaszem nieużytkowym. Powierzchnia użytkowa (do ogrzania): 129,5 m2 plus garaż 33 metry (chcę dać tam minimalne ogrzewanie, tak by była temp. ok. 5 stopni) Kubatura: 445 m3 Ocieplenie budynku: - ścian 20cm styropianem lambda 0,032, - stropu nad parterem 30cm wełną mineralną, - podłogi na gruncie 23 cm, - cokół - 16 cm styrodurem. Technologia ścian - silikaty 25 cm. Wyliczone przeze mnie współczynniki przenikania U: dla ścian: 0,15 W/mK dla stropu: 0,12 W/mK dla cokołu: 0,25 W/mK dla podłogi na gruncie: 0,18 W/mK Ilość osób zamieszkujących: ja z żoną i synek Dodatkowo, oprócz kotła zainstalowany będzie zestaw solarny do podgrzewania c.w.u. (w lecie) oraz kominek z płaszczem wodnym do wspomagania c.o. i c.w.u. (zimą) Ogrzewanie na całej powierzchni podłogowe, w garażu również (położyć chcę b. rzadko pętle, tak by tylko "złamać" temperaturę") Dodatkowo będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją (pewnie bez gwc). Ja bym zrezygnowął z płaszcza i kolektorów słonecznych. Z kominka też bym zrezygnował (no chyba że musi być). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jane Says 07.02.2010 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 ja też głosuję za silką 18cm, bo razem z styropianem i tynkiem da to łączna grubość 44cm, i przydał by się audyt OZC bo mnie się wydaje że na ścianach za dużo albo w dachu za mało ocieplenia, mógłbyś napisać też coś o oknach i wentylacji a nie lepiej zamiast drogiego kondensata, założyć sobie zwykły tani gazowiec z taktowaniem mocy ?? na pewno będzie taniej w instalacji i przy tak dobrze docieplonym domku może być też taniej w zużyciu gazu PS żeby złamać temperaturę w garażu wystarczy zostawić otarte drzwi między domkiem a garażem i ciepło sobie samo przeleci wentylacja mechaniczna z rekuperacją, jak pisałem wyżej , okna 1,0. Rozumiem mpoplaw, że sugerujesz ścinę 18cm silikaty plus 25cm styropianu? Drzwi między domkiem a garażem nie będzie. Wejście do garażu tylko przez bramę garażową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.02.2010 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 A co do H2O i CO2 to w przypadku biokominka wiesz że to nie będzie żaden problem ja pamiętam jak całkiem niedawno dogrzewałeś się butlą na propan i ci woda ciekła po ścianach w przypadku bikominka będzie identyczny efekt No tak ale to całkiem inne moce były i chodziły zdecydowanie dłużej no i to byl czas jeszcze wiekszej ilości wody w domu niz teraz. A przy zakładanym czasie korzystania z biokominka i faktu że w domu będzie coraz bardziej sucho raczej nie obawiam się wody. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 07.02.2010 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 a nie lepiej zamiast drogiego kondensata, założyć sobie zwykły tani gazowiec z taktowaniem mocy ?? na pewno będzie taniej w instalacji i przy tak dobrze docieplonym domku może być też taniej w zużyciu gazu Tam ma być tylko podłogówka, więc kondensat jak najbardziej wskazany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 07.02.2010 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Co do wilgotności w nstp. sezonie to sam jestem ciekaw ale już pod koniec przyszłego tyg. zobaczymy jak działa biokominek . A niedowiarków nawet za kanapę nie wpuszczę . Ty lepiej wspomoz mnie w tym co pisalem o tym biopaliwie bo nadal nie wiem co zamiast i dlaczego jest tak jak pisałem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 07.02.2010 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 na biopaliwach się nie znam, jedyne co kojarzę to 1-4-10, czyli cukier woda drożdże i długa jasna księżycowa noc Bitwa pod Grunwaldem 1410 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 07.02.2010 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) na biopaliwach się nie znam, jedyne co kojarzę to 1-4-10, czyli cukier woda drożdże i długa jasna księżycowa noc Bitwa pod Grunwaldem 1410 To nie bitwa - to 1-4-10 - to przecież prima aprilis Edytowane 25 Marca 2011 przez kerado28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wielm 07.02.2010 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Moje wnioski wynikające z analizowania OZC są takie, że zawsze dach/strop musisz mocniej ocieplić. A właśnie moje wnioski są troche inne i to mnie martwi. Jakoś mało strat mi wyszło przez dach. Może dlatego, że mam nietypowo wysoką ściankę kolankową (1,9m) i nad poddaszem nieogrzewany, ocieplony stryszek. Nie zauważyłem aby Audytor OZC przegrodę typu dach traktował jakoś inaczej niż inne. Moim zdaniem Audytor bierze U każdej przegrody i sumuje straty. Typ przegrody moim zdaniem jest istotny tylko ze względu na liczenie mostków. A tak przy okazaji poproszę o zerknięcie na moje wyniki bo jakies dziwne są - dom wyszedł nieco ponad 4-litrowy ale moc zaledwie 27W/m2. Dziwnie mało. Wygląda to tak: - ściany parter 18cm Platinum plus - ściany poddasze 20cm Platinum plus - podłoga 18cm styropianu gold - dach 30cm toprock (ale w tym jest 20% drewna) - dach nad stryszkiem 25cm toprock (w tym 20% drewna) - sufit pomiędzy poddaszem a stryszkiem 20cm toprock - wentylacja 95% - n50=1 - okna full wypas straty zyski ogólne Dziwi mnie przy tym wszytskim, że temperatura na stryszku ustaliła się na -6oC, temperatura w garażu na -4oC. Fachmani mówią, że na pewno będzie cieplej. Dziwnie małe straty przez dach i podłogę na gruncie. Duże straty na wentylację. Ogromne zyski solarne. Witam Jeśli mogę to kilka skromnych uwag co do Twej wypowiedzi: Rzeczywiście dach jest liczony jako jedna z przegród, tyle że stryszek daje dodatkowy opór "przyklejonego" powietrza które staje się izolatorem i masz podwójny opór Rsi, a do tego dodatkowe ocieplenie stryszku (bo rozumiem że strop jest osobno ocieplony), wniosek - straty przez dach muszą być niewielkie Jedyne do czego można by sie przyczepić w Twoich założeniach to odzysk 95% z rekuperatora, tyle może deklarować tylko producent (przy szczególnych warunkach) w praktyce odzysk na poziomie 60-65% to bardzo dobry wynik. Zresztą tak to chyba stoi w metodologii Przy takich grubościach ocieplenia jedną z istotniejszych rzeczy będzie dokładność prac izolacyjnych bo podejrzewam, że tu jest największe niebezpieczeństwo i warto wziąć doświadczoną ekipę. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 07.02.2010 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Milo widziec, ze silka plus 20 styro to dobre rozwiazanie, miesiac temu dalem do adaptacji projetk, bylo w nim: 25 porothem + 15 styro, poprosilem o zmiane i dostalem od razu po uszach: cegla msi miec 24 inaczej sciana jest za wiotka, 20 cm styro, ale po co tyle?? Na szczescie dzieki temu forum bylem do rozmowy przygotowany i bede mial tak jak chcialem. Co do styro, liczylem sobie ile w moim przypadku wynosi roznica w cenie miedzy nazwyklejszym (za 80 zl/m3 z lambda=0.04) a swwisporem za 140 zl/m3 (lambda=0.031). Na calej elewacji (ok 135 metrow) roznica w cenie to ok. 2 tys. PLN, wiec mysle, ze warto kupic drozszy, bo przy 20 cm dla scianu U wychodzi: 0.149, a przy najgorszym 0.191. Szkoda tylko, ze przy ocepleniu dachu welny bym musial dac tak z 30 cm zeby taki rezultat uzyskac ;( Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 08.02.2010 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Miloszenko Nie ma znaczenia z czego sa sciany. Pomijajac wlasciwosci fizyczne materiału to taki sam efekt daje silikat +20 cm styro co beton komórkowy i 15 cm styropianu. Silikat lepiej stabilizuje temperature ale BK szybciej sie nagrzewa. Jane Sys 18cm silikaty moga sprawiac problemy konstrukcyjne. A to wieniec jest tak zazabrojony ze malo miejsca na otuline a to chce sie z czyms wkuc w sciane. Oczywiscie do przeskoczenia ale po co sie meczyc. Ja mam 24 silikat +20 cm styropianu i nie mieli problemow. Zamiast 25 cm styropianu wydalbym wiecej na izolacje wszystkich mostkow bo z tego co obserwuje u siebie to straty mam glownie przez rozne mostki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.02.2010 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Ponawiam- coullington, wspomóż boś to Ty chyba kiedyś coś o "pirackich" biopaliwach pisał . Panowie, zakupuję w PON sobie (kiedyś o tym rozprawialiśmy ) biokominek, wreszcie znalazłem odpowiedni i wyglądem i ceną . W kadym razie mam wazne pytanie- co zamiast biopaliwa: fenoli, biopalix`a, Real flame, Real fire itp.??? Kiedys bodajże coullington pisal cos o jakiejś podróbce ale nie pamiętam dokładnie. Nie chodzi o grzanie ale o raz na jakiś czas spędzenie czasu romantycznie z żona , ale mimo wszystko cena tego biopaliwa jest piorunująco wysoka jak nawet na "raz na jakiś czas". Nawiase pisząc to zastanawia mnie aż taka rożnica cenowa między tą bezfirmówką: http://www.allegro.pl/item908857448_biokominek_biokominki_biopaliwo_bioetanol_etanol.html lub tą: http://www.allegro.pl/item889763971_paliwo_biokominek_biopaliwo_bioetanol_biokominki.html a tymi firmówkami: http://www.allegro.pl/item904192429_biopaliwo_zelowe_bioetanol_biokominek_kominek.html lub tą: http://www.allegro.pl/item911085111_biopaliwo_biopalix_1l_biokominki_biokominek.html I co ciekawe to żel jest duuuużo droższy od płynu a -0,38 l żelu daje 900W czyli 1 l daje ok 3 kW czyli nawet mniej niż 1 l w postaci płynnej bo on daje ok 6,5 kW (biopallix ma 30 Mj/kg) a skok cenowy potężny. pzdr pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.02.2010 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 I jeszcze jedno- jak myślicie, do suszenia ręczników w łazience i do szybkiego dogrzania w "5 min." przed kąpielą lepszy byłby np. 2kW grzejniczek nadmuchowy np. taki: http://www.energos.info.pl/grzejnik-lazienkowy-atlantic-nicobar-10001800-p-85.html tylko że biały jest brzydki, generalnie nie jest on aż taki ładny ale ma to co bym chciał a może jakiś promiennik tylko czy promiennik mi tak szybko wysuszy ręczniki jak nadmuchowy (?), bo mi wydaje sie że nie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.