Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hmm, kilka osób ma reku Nikol, ale chyba nigdzie nie chodzi on z 95% odzyskiem. Tylko pozazdrościć :p

A sprawdzałeś na nawiewach czy tylko na reku?

Instalacja jeszcze nie uruchomiona. Dom nie skończony. Ja pisałem o OZC. Tam jest taki parametr "prokjektowana sprawność ...". Rzeczywista to zapewne bdzie bliższa tej średniej którą wyznacza program - około 60%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Panowie, zakupuję w PON sobie (kiedyś o tym rozprawialiśmy :) ) biokominek, wreszcie znalazłem odpowiedni i wyglądem i ceną :).

W kadym razie mam wazne pytanie- co zamiast biopaliwa: fenoli, biopalix`a, Real flame, Real fire itp.??? Kiedys bodajże coullington pisal cos o jakiejś podróbce ale nie pamiętam dokładnie.

Nie chodzi o grzanie ale o raz na jakiś czas spędzenie czasu romantycznie z żona ;), ale mimo wszystko cena tego biopaliwa jest piorunująco wysoka jak nawet na "raz na jakiś czas".

 

Nawiase pisząc to zastanawia mnie aż taka rożnica cenowa między tą bezfirmówką:

http://www.allegro.pl/item908857448_biokominek_biokominki_biopaliwo_bioetanol_etanol.html

 

lub tą:

http://www.allegro.pl/item889763971_paliwo_biokominek_biopaliwo_bioetanol_biokominki.html

 

 

 

a tymi firmówkami:

 

http://www.allegro.pl/item904192429_biopaliwo_zelowe_bioetanol_biokominek_kominek.html

 

lub tą:

http://www.allegro.pl/item911085111_biopaliwo_biopalix_1l_biokominki_biokominek.html

 

I co ciekawe to żel jest duuuużo droższy od płynu a -0,38 l żelu daje 900W czyli 1 l daje ok 3 kW czyli nawet mniej niż 1 l w postaci płynnej bo on daje ok 6,5 kW (biopallix ma 30 Mj/kg) a skok cenowy potężny.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do poniedziałku jeszcze trochę czasu jest, może lepiej zastanowić się nad elektrycznym kominkiem ??

 

będzie porównywalnie drogo, ale przynajmniej nie trzeba będzie się pozbywać produktów spalania biopaliw H2O i CO2, a do tego w elektrycznym można wyłączyć grzałkę i zostawić włączony tylko nastrój (czerwona żarówka + ruchoma folia aluminiowa rzucająca cienie)

 

Żona chce żywy ogień a w sumie to ja chyba też mimo takiej rónicy w cenie 1 kWh (stąd moje kombinacje co do podróbek) :).

 

A co do H2O i CO2 to w przypadku biokominka wiesz że to nie będzie żaden problem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak oceniacie poczynione przeze mnie założenia w kontekście "litrowości" budynku?

Czy Waszym zdaniem dobrze dobrane ocieplenie, czy jakieś proporcje zmienić?

 

Dom parterowy, z poddaszem nieużytkowym.

Powierzchnia użytkowa (do ogrzania): 129,5 m2 plus garaż 33 metry (chcę dać tam minimalne ogrzewanie, tak by była temp. ok. 5 stopni)

Kubatura: 445 m3

 

Ocieplenie budynku:

- ścian 20cm styropianem lambda 0,032,

- stropu nad parterem 30cm wełną mineralną,

- podłogi na gruncie 23 cm,

- cokół - 16 cm styrodurem.

 

Technologia ścian - silikaty 25 cm.

 

Wyliczone przeze mnie współczynniki przenikania U:

dla ścian: 0,15 W/mK

dla stropu: 0,12 W/mK

dla cokołu: 0,25 W/mK

dla podłogi na gruncie: 0,18 W/mK

 

Ilość osób zamieszkujących: ja z żoną i synek

 

Dodatkowo, oprócz kotła zainstalowany będzie zestaw solarny do podgrzewania c.w.u. (w lecie) oraz kominek z płaszczem wodnym do wspomagania c.o. i c.w.u. (zimą)

 

Ogrzewanie na całej powierzchni podłogowe, w garażu również (położyć chcę b. rzadko pętle, tak by tylko "złamać" temperaturę")

 

Dodatkowo będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją (pewnie bez gwc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jane Says

zgadzam się z tym co napisał Depi w http://forum.muratordom.pl/jaki-kociol-kondensacyjny-zastosowac,t180034.htm

bajery są bez sensu w tym przypadku, chyba że barrrrdzo chcesz, albo wiesz że teraz masz kasę a za kilka lat jej może nie być :) albo inny jest tego powód o którym nie napiszesz - ale wtedy nie pytaj:)[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego taki gruby mur? Ja buduję piętrowy z 18-tki

Mur 25cm nie jest gruby, jest bardziej cienki niż gruby. Zapewne jest w sam raz. A fachowcy mówią - jak już murować dla siebie to 30cm. Inni mowią - wystarczy 25. A jeszcze inni, że z obliczeń to nawet 18 czy 12 wystarczy.

Jest więc chyba prawdą, że mur 25 jest cienki ale dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak oceniacie poczynione przeze mnie założenia w kontekście "litrowości" budynku?

Czy Waszym zdaniem dobrze dobrane ocieplenie, czy jakieś proporcje zmienić?

 

Dom parterowy, z poddaszem nieużytkowym.

Powierzchnia użytkowa (do ogrzania): 129,5 m2 plus garaż 33 metry (chcę dać tam minimalne ogrzewanie, tak by była temp. ok. 5 stopni)

Kubatura: 445 m3

 

Ocieplenie budynku:

- ścian 20cm styropianem lambda 0,032,

- stropu nad parterem 30cm wełną mineralną,

- podłogi na gruncie 23 cm,

- cokół - 16 cm styrodurem.

 

Technologia ścian - silikaty 25 cm.

 

Wyliczone przeze mnie współczynniki przenikania U:

dla ścian: 0,15 W/mK

dla stropu: 0,12 W/mK

dla cokołu: 0,25 W/mK

dla podłogi na gruncie: 0,18 W/mK

 

Ilość osób zamieszkujących: ja z żoną i synek

 

Dodatkowo, oprócz kotła zainstalowany będzie zestaw solarny do podgrzewania c.w.u. (w lecie) oraz kominek z płaszczem wodnym do wspomagania c.o. i c.w.u. (zimą)

 

Ogrzewanie na całej powierzchni podłogowe, w garażu również (położyć chcę b. rzadko pętle, tak by tylko "złamać" temperaturę")

 

Dodatkowo będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją (pewnie bez gwc).

 

Ja bym zrezygnowął z płaszcza i kolektorów słonecznych. Z kominka też bym zrezygnował (no chyba że musi być).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też głosuję za silką 18cm, bo razem z styropianem i tynkiem da to łączna grubość 44cm, i przydał by się audyt OZC bo mnie się wydaje że na ścianach za dużo albo w dachu za mało ocieplenia, mógłbyś napisać też coś o oknach i wentylacji

 

a nie lepiej zamiast drogiego kondensata, założyć sobie zwykły tani gazowiec z taktowaniem mocy ?? na pewno będzie taniej w instalacji i przy tak dobrze docieplonym domku może być też taniej w zużyciu gazu

 

PS żeby złamać temperaturę w garażu wystarczy zostawić otarte drzwi między domkiem a garażem i ciepło sobie samo przeleci

 

wentylacja mechaniczna z rekuperacją, jak pisałem wyżej :), okna 1,0.

 

Rozumiem mpoplaw, że sugerujesz ścinę 18cm silikaty plus 25cm styropianu?

 

Drzwi między domkiem a garażem nie będzie. Wejście do garażu tylko przez bramę garażową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do H2O i CO2 to w przypadku biokominka wiesz że to nie będzie żaden problem

ja pamiętam jak całkiem niedawno dogrzewałeś się butlą na propan i ci woda ciekła po ścianach :lol:

w przypadku bikominka będzie identyczny efekt

 

No tak ale to całkiem inne moce były i chodziły zdecydowanie dłużej no i to byl czas jeszcze wiekszej ilości wody w domu niz teraz.

A przy zakładanym czasie korzystania z biokominka i faktu że w domu będzie coraz bardziej sucho raczej nie obawiam się wody.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a nie lepiej zamiast drogiego kondensata, założyć sobie zwykły tani gazowiec z taktowaniem mocy ?? na pewno będzie taniej w instalacji i przy tak dobrze docieplonym domku może być też taniej w zużyciu gazu

Tam ma być tylko podłogówka, więc kondensat jak najbardziej wskazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wilgotności w nstp. sezonie to sam jestem ciekaw ale już pod koniec przyszłego tyg. zobaczymy jak działa biokominek :).

A niedowiarków nawet za kanapę nie wpuszczę ;).

 

Ty lepiej wspomoz mnie w tym co pisalem o tym biopaliwie :) bo nadal nie wiem co zamiast i dlaczego jest tak jak pisałem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wnioski wynikające z analizowania OZC są takie, że zawsze dach/strop musisz mocniej ocieplić.

 

A właśnie moje wnioski są troche inne i to mnie martwi. Jakoś mało strat mi wyszło przez dach. Może dlatego, że mam nietypowo wysoką ściankę kolankową (1,9m) i nad poddaszem nieogrzewany, ocieplony stryszek. Nie zauważyłem aby Audytor OZC przegrodę typu dach traktował jakoś inaczej niż inne. Moim zdaniem Audytor bierze U każdej przegrody i sumuje straty. Typ przegrody moim zdaniem jest istotny tylko ze względu na liczenie mostków.

 

A tak przy okazaji poproszę o zerknięcie na moje wyniki bo jakies dziwne są - dom wyszedł nieco ponad 4-litrowy ale moc zaledwie 27W/m2. Dziwnie mało.

 

Wygląda to tak:

- ściany parter 18cm Platinum plus

- ściany poddasze 20cm Platinum plus

- podłoga 18cm styropianu gold

- dach 30cm toprock (ale w tym jest 20% drewna)

- dach nad stryszkiem 25cm toprock (w tym 20% drewna)

- sufit pomiędzy poddaszem a stryszkiem 20cm toprock

- wentylacja 95%

- n50=1

- okna full wypas

 

 

straty

 

zyski

 

ogólne

 

Dziwi mnie przy tym wszytskim, że temperatura na stryszku ustaliła się na -6oC, temperatura w garażu na -4oC. Fachmani mówią, że na pewno będzie cieplej. Dziwnie małe straty przez dach i podłogę na gruncie. Duże straty na wentylację. Ogromne zyski solarne.

 

Witam

Jeśli mogę to kilka skromnych uwag co do Twej wypowiedzi:

 

Rzeczywiście dach jest liczony jako jedna z przegród, tyle że stryszek daje dodatkowy opór "przyklejonego" powietrza które staje się izolatorem i masz podwójny opór Rsi, a do tego dodatkowe ocieplenie stryszku (bo rozumiem że strop jest osobno ocieplony), wniosek - straty przez dach muszą być niewielkie :)

 

Jedyne do czego można by sie przyczepić w Twoich założeniach to odzysk 95% z rekuperatora, tyle może deklarować tylko producent (przy szczególnych warunkach) w praktyce odzysk na poziomie 60-65% to bardzo dobry wynik. Zresztą tak to chyba stoi w metodologii :)

 

Przy takich grubościach ocieplenia jedną z istotniejszych rzeczy będzie dokładność prac izolacyjnych bo podejrzewam, że tu jest największe niebezpieczeństwo i warto wziąć doświadczoną ekipę.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo widziec, ze silka plus 20 styro to dobre rozwiazanie, miesiac temu dalem do adaptacji projetk, bylo w nim: 25 porothem + 15 styro, poprosilem o zmiane i dostalem od razu po uszach: cegla msi miec 24 inaczej sciana jest za wiotka, 20 cm styro, ale po co tyle?? Na szczescie dzieki temu forum bylem do rozmowy przygotowany i bede mial tak jak chcialem.

 

Co do styro, liczylem sobie ile w moim przypadku wynosi roznica w cenie miedzy nazwyklejszym (za 80 zl/m3 z lambda=0.04) a swwisporem za 140 zl/m3 (lambda=0.031). Na calej elewacji (ok 135 metrow) roznica w cenie to ok. 2 tys. PLN, wiec mysle, ze warto kupic drozszy, bo przy 20 cm dla scianu U wychodzi: 0.149, a przy najgorszym 0.191.

 

Szkoda tylko, ze przy ocepleniu dachu welny bym musial dac tak z 30 cm zeby taki rezultat uzyskac ;(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miloszenko Nie ma znaczenia z czego sa sciany. Pomijajac wlasciwosci fizyczne materiału to taki sam efekt daje silikat +20 cm styro co beton komórkowy i 15 cm styropianu. Silikat lepiej stabilizuje temperature ale BK szybciej sie nagrzewa.

 

Jane Sys

18cm silikaty moga sprawiac problemy konstrukcyjne. A to wieniec jest tak zazabrojony ze malo miejsca na otuline a to chce sie z czyms wkuc w sciane. Oczywiscie do przeskoczenia ale po co sie meczyc.

Ja mam 24 silikat +20 cm styropianu i nie mieli problemow. Zamiast 25 cm styropianu wydalbym wiecej na izolacje wszystkich mostkow bo z tego co obserwuje u siebie to straty mam glownie przez rozne mostki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam- coullington, wspomóż boś to Ty chyba kiedyś coś o "pirackich" biopaliwach pisał :).

 

 

 

Panowie, zakupuję w PON sobie (kiedyś o tym rozprawialiśmy :) ) biokominek, wreszcie znalazłem odpowiedni i wyglądem i ceną :).

W kadym razie mam wazne pytanie- co zamiast biopaliwa: fenoli, biopalix`a, Real flame, Real fire itp.??? Kiedys bodajże coullington pisal cos o jakiejś podróbce ale nie pamiętam dokładnie.

Nie chodzi o grzanie ale o raz na jakiś czas spędzenie czasu romantycznie z żona ;), ale mimo wszystko cena tego biopaliwa jest piorunująco wysoka jak nawet na "raz na jakiś czas".

 

Nawiase pisząc to zastanawia mnie aż taka rożnica cenowa między tą bezfirmówką:

http://www.allegro.pl/item908857448_biokominek_biokominki_biopaliwo_bioetanol_etanol.html

 

lub tą:

http://www.allegro.pl/item889763971_paliwo_biokominek_biopaliwo_bioetanol_biokominki.html

 

 

 

a tymi firmówkami:

 

http://www.allegro.pl/item904192429_biopaliwo_zelowe_bioetanol_biokominek_kominek.html

 

lub tą:

http://www.allegro.pl/item911085111_biopaliwo_biopalix_1l_biokominki_biokominek.html

 

I co ciekawe to żel jest duuuużo droższy od płynu a -0,38 l żelu daje 900W czyli 1 l daje ok 3 kW czyli nawet mniej niż 1 l w postaci płynnej bo on daje ok 6,5 kW (biopallix ma 30 Mj/kg) a skok cenowy potężny.

 

pzdr

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno- jak myślicie, do suszenia ręczników w łazience i do szybkiego dogrzania w "5 min." przed kąpielą lepszy byłby np. 2kW grzejniczek nadmuchowy np. taki:

 

http://www.energos.info.pl/grzejnik-lazienkowy-atlantic-nicobar-10001800-p-85.html

 

tylko że biały jest brzydki, generalnie nie jest on aż taki ładny ale ma to co bym chciał :-?

 

a może jakiś promiennik tylko czy promiennik mi tak szybko wysuszy ręczniki jak nadmuchowy (?), bo mi wydaje sie że nie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...