kbab 03.05.2011 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Jeśli instalacja w łazience wpłynie na skrócenie odległości do pkt-ów odbioru cwu to zdecydowanie lepsze miejsce. Również stratami z kotła lepiej dogrzać łazienkę niż piwnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 03.05.2011 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 Witam.Mam pytanko dotyczące doboru mocy kabli grzewczych w wylewce akumulacyjnej. Ja używam Herz OZC. Dom 150 mkw taki jak w awatarze : piętrowy, bez kominów, reku 85% sprawności, ściana -30cm styro u=0,4, strop- 40cm styro 0,38, chudziak- 30cm styro 0,38, cokół- 24cm styro 0,38 od zew. i 8cm od wew.,okna 0,8 montowane w ociepleniu zdecydowana większość od południa. Praktycznie brak mostków, bo wszystkie balkony, okapy i wiata są opatulone styro. A teraz wyniki: -projektowa strata przez przenikanie - 3868w -projektowa strata wentylacyjna - 1547w -całkowita strata - 5341w -roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania - Qh -3445 kwh/rok -wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA - 23,3 kwh/(mkw x rok)Niestety w herzu nie mogę obniżyć intensywności wentylacji w nocy do 60% i pewnie z tego wynika tak duża strata wentylacyjna, ale co z tą stratą przez przenikanie? Którą wartość mam przyjąć przy dobieraniu mocy kabli - stratę całkowitą (5341W) czy roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania (3445 kwh/rok)? Jeżeli podstawię te wartości do wzoru zalecanego przez DEVI to wychodzą bardzo duże moce np.:- 5341w x 1,2 x 24h/ 10h(2-gej taryfy)= 15382,08W- 3445kwh/rok x 1,2 x 24h/ 10h(2-giej taryfy)=9921,6W (Tutaj się jednostki nie zgadzają, więc chyba trzeba wziąć pod uwagę stratę całkowitą.)Zastanawiam się dlaczego mi wychodzi 15000W czyli poand 100W/mkw, bo są też pomieszczenia nieogrzewane? Narka Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 03.05.2011 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 ... Którą wartość mam przyjąć przy dobieraniu mocy kabli - stratę całkowitą (5341W) czy roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania (3445 kwh/rok)? Jeżeli podstawię te wartości do wzoru zalecanego przez DEVI to wychodzą bardzo duże moce np.: - 5341w x 1,2 x 24h/ 10h(2-gej taryfy)= 15382,08W - 3445kwh/rok x 1,2 x 24h/ 10h(2-giej taryfy)=9921,6W (Tutaj się jednostki nie zgadzają, więc chyba trzeba wziąć pod uwagę stratę całkowitą.) Moim zdaniem całkowitą, i wychodzi Ci całkiem OK. No moc wychodzi Ci 2,4x większa niż przy grzaniu stałym - musisz ją zachomikować na gorsze czasy Co do wentylacji - w Kisanie też nie można zredukować, ale ja u siebie i tak jeszcze wpiszę do pomieszczeń wydatki jakie mi wyszły z projektu WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 04.05.2011 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Przyjmujesz tą Qh -3445 kwh/rok. jak wychodzą ci rozstawy kabli? Coś czuje że to one czasami mogą determinowąc ich dobór, ja tak miałem. patrząc na twój dom jestem pewien że 10kW wystarczy z nawiązką! " jak ci to nie pasuje to zrób sobie system skrojony na miarę, czyli 5KW, a tą brakującą moc gdy przyjdą hiper mrozy w zimę stulecia uzupełnisz z farelki, olejaka, świeczek itp" - rozumiem że to żart? Kto buduje dom żeby potem stac się jego "niewolnikiem", nie wyobrażam sobie latania z farelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 04.05.2011 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 za duża moc też nie jest dobra, lepiej jak posadzka się nagrzewa wolniej ale dłużej. Po drugie nic Ci to nie da że masz 4x większą moc w pokoju obok skoro w twoim kabel "padnie". 10kW spokojnie mu wystaczy nawet w zimę 1000 lecia, skoro u mnie przy -20oC ogrzewanie chodziło 3-3,5h/dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 05.05.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Jeszcze sie opamieta, bo duża moc zainstalowana może rodzić problemy z niepożądanym zadziałaniem zabezpieczeń jak wszystko się załączy o 13:00 do tego bojler i cos jeszcze...jak juz wspomniałem za duża moc rodzi problemy. Druga sprawa to rozstaw kabli może sie okazac że niektóre obwody, szczególnie łazienki, nie pozwola na większe moce z powodu ograniczenia 10cm dla rozstawu kabli. To jest bardzo ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 08.05.2011 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Witam,Czy możecie polecić jakiegoś architekta do projektu nowoczesnego domu pasywnego? Ekipę która jest w stanie zrealizować, staranne wykonanie takiego budynku?Okolice Warszawy.Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 10.05.2011 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 http://www.naturalnydom.pl/Dom niskoenergetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 10.05.2011 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 WitamDzięki za wszystkie rady. I te:"zostaw 15KW" i te:"przyjmij 10KW". Pogrzebałem trochę w tym moim Herz OZC. Poobniżałem temp. w niektórych pomieszczeniach, zwiększyłem sprawność rekuperatora (planuję GWC, ale nie wiem jak je wklepać do programu) no i przy liczeniu mocy grzewczej mnożyłem przez współcz. 1,1 a nie 1,3, żeby uwzględnić obniżenie intensywności wentylacji w godzinach nocnych.Wynik: 4500Wx1,1x24h/10h=11880W- kompromisowy i zadowalający.Herz OZC zawiera sporo błędów, dlatego wyniki mogą być inne niż oczekiwane, np. już po wszystkich "szlifach" zrobiłem zestawienie kondygnacji i wynik strat ciepła całej kondygnacji był o ok. 300W niższy niż wynik zsumowanych strat ciepła poszczególnych pomieszczeń z danej kondygnacji.Mam jeszcze pytanie. Strata ciepła w małej łazience (2,60 m2 - 0,64m2 pow. brodzika), sąsiadującej nieogrzewanym pom.gosp. to wg. projektu to 1300W. Niestety mogę tam wcisnąć tylko ok.300W kabli grzejnych. Co mam zrobić z pozostałym 1000W? Stworzyć cieplejszą strefę podokienną czy równomiernie rozłożyć na pozostałej pow. parteru?Narka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 10.05.2011 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Nie o to mi chodzi. W każdej łazience mam podłączenie do dodatkowego grzejnika elektrycznego, żeby wysuszyć ręczniki i dogrzać w razie potrzeby. Co mam zrobić z 1KW mocy obliczeniowej, którego nie mogę wcisnąć do łazienki? Olać czy przerzucić na inne pomieszczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 10.05.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Nie o to mi chodzi. W każdej łazience mam podłączenie do dodatkowego grzejnika elektrycznego, żeby wysuszyć ręczniki i dogrzać w razie potrzeby. Co mam zrobić z 1KW mocy obliczeniowej, którego nie mogę wcisnąć do łazienki? Olać czy przerzucić na inne pomieszczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 10.05.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 RAPczyn dziękuję za linka. Ja szykam zdecydowanie domu murowanego.Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 10.05.2011 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 A wpisałeś wszystko do kalkulatora w excelu? jaka wyszła Ci łaczna suma zainstalowana? jaki masz rozstaw w tej łazience 10cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafek11 11.05.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 A wpisałeś wszystko do kalkulatora w excelu? jaka wyszła Ci łaczna suma zainstalowana? jaki masz rozstaw w tej łazience 10cm? Twój exel nie chce mi działać, dlatego liczę na piechotę i jeszcze nie skończyłem piętra. W łazience rozstawy są co 10cm i wcisnę do niej ok. 350W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 11.05.2011 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Twój exel nie chce mi działać, dlatego liczę na piechotę i jeszcze nie skończyłem piętra. W łazience rozstawy są co 10cm i wcisnę do niej ok. 350W. trzeba było mówic, sprawdzę plik i potem wysle ci jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marfe 11.05.2011 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Hej, witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post. Dotychczas czytałem. Szukam porady dla CWU i CO dla planowanego domu. Założenia, które brałem pod uwagę to uzyskanie domu niskoenergetycznego - planowane założenie projektowe < 20kWh/m2*rok (uzyskanie niskich kosztów eksploatacji przy rozsądnych kosztach budowy). Wybory dokonane: - dom parterowy, kształt - litera, gdzie duża część literki L to ze wschodu na zachód, a mała część na południe, duże okna od południa, mniejsze od wschodu i zachodu, najmniej od północy , - płyta fundamentowa, pod nią 25cm styro termoorganika fundament plus, ściany zewnętrze - silka 18cm, wewnętrze silka - 12cm/18cm, ocieplenie ścian zewnętrznych - 30cm grafit termoorganika platunium plus, dach czterospadowy - wełna ursa 50cm (35cm(w i pod krokwiami) +15cm(sufit.strop)). - okna o Uw= 0,8, drzwi U = 1.0. - rekuperacja (rekupetor Paul + gwc). Wymagania Żony - np. podłoga drewniana lub gres, w zależności od pomieszczenia. Brak grzejników etc. Wyjątkiem grzejniki/suszarki w łazience. Wstępnie planowany zestaw: zastosowanie jednocześnie dla CWU (+CO) -- Bufor VPAS 300/450 firmy Biawar (dwupłaszczowy - 300litrów CWU, 450litrow - CO) + kolektory próżniowe firmy Biawar Hevelius 2x SCM-20 + grzałka 6kW. Ogrzewanie CO z tego bufora dwupłaszczowego --> ogrzewanie podłogowe wodne (albo powietrzne/legalett) plus grzejniki w łazienkach. Proszę o konstruktywną krytykę, uwagi, wskazówki. Jeśli są potrzebne dodatkowe informacje (np. rzut domu, czy przekroje) w celu porady, doradzenia innych rozwiązań proszę o kontakt. Jeśli to nie to miejsce forum - proszę również o wskazanie z Waszego doświadczenia - gdzie mam pisać. Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 11.05.2011 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 A czym chcesz w ogóle grzać, prądem ? Jeśli tak to zmienił bym ten biawar na typowy bufor o większej pojemności z przepływowym cwu i drugą wężownicą do saolara .Grzałka załączana w II taryfie i sterownik pogodowy z podmieszaniem do zasilania podłogówki wodnej .Dość prosty i przemyślany układ wtedy wychodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 11.05.2011 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 typowy bufor o większej pojemności z przepływowym cwu i drugą wężownicą do saolara Coś takiego może byc trudne do znalezienia w rozsądnej cenie. Chyba że się dużo na rynku pozmieniało od czasów kiedy ja szukałem... Z resztą wniosków się zgodzam, choć przy planowanych < 20 kWh/m2*rok można by się poważnie zastanowić nad podłogówką elektryczną jak sądzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 11.05.2011 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Dużo zależy od liczb, nie wiemy jaka powierzchnia domu i czy te 20 KWh/m2*rok to wynik OZC czy wróżby Zapodałem sam pomysł, teraz trzeba by to rozpatrzeć czy w tym konkretnym przypadku nie będzie przekombinowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marfe 11.05.2011 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Upss, zapomniałem dodać m2. Dom o powierzchni 250m2 uzytkowej. Grzanie prądem, ale przy kolektorach próżniowych jako wspomaganie, chociaż liczę że przez 75% czasu to CWU będzie zkolektorów (ale to marzenia). Jesli koszty prądu po 1, 2 roku eksplotacji były za wysokie - mozliwe podłączenie PC albo wiartak (to też marzenie, z tym wiatrakiem). Dlatego taki bufor dwupłaszczony z możliwością podłączenia PC i Solarów i grzałki. Te 20 KWh/m2*rok to założenia projektowe. Czekam na potwierdzenie w wyliczeniach, które to potwierdzą. Będzie kominek (dla Żony, stąd pomysł zastosowania legalettu na prąd z podłaczeniem do kominka, ale problem grzejników w łazienkach - dać suszarki na prąd?). Wtedy dla CWU zestaw solarny Biawara - bufor 300litrów + kolektory próżniowe plus grzałka. Rozważane było ogrzewanie podłogowe elektryczne. Tylko jak tutaj nie przekombinować z tym całym układem (i kosztami) ? Dlatego Was pytam. Czy zmieniać coś w ociepleniu czy w zestawie/zestawach CWU/CO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.