Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wentylacja to nie jest ogrzewanie. Nie da się zrobić sensownego systemu grzewczego w oparciu o wentylację w domu nie-pasywnym. Natomiast można wykorzystać system ogrzewania nadmuchowego do wentylacji (wystarczy domieszać powietrza zewnętrznego). Chodzi oczywiście o to, że ogrzewanie nadmuchowe praktycznie wymaga recyrkulacji powietrza.

Natomiast jest jedna rzecz, która może zdyskwalifikować ogrzewanie nadmuchowe w oczach Twojej żony - to nie jest system niewidoczny - widać go dokładnie w każdym pomieszczeniu i to najczęściej w dwóch miejscach. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

mam ogrzewanie nadmuchowe ( i klimatyzację :p) więc mogę trochę powiedzieć już na ten temat. ja jestem z tego systemu ogólnie zadowolony a koszty samej instalacji jak i ogrzewania nie wychodza najgorzej.

 

A moglbys troche danych wrzucic?? Jakie roczne koszty, ile zuzytych KWh, itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalny system ogrzewania nadmuchowego w zależności od stopnia rozbudowy oferuje funkcje grzania, WM z rekuperacją, klimatyzacji.

Innymi słowy Full Air Condicion wielostrefowy.

Inna sprawa, że w pełnej wersji jest oczywiście znacznie droższy niż w podstawowej, ale za to pozwala na dokładanie poszczególnych funkcji w trakcie eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moglbys troche danych wrzucic?? Jakie roczne koszty, ile zuzytych KWh, itp.

 

Pozdrawiam

Więc tak, jesli chodzi o zużyte kWh to od 15 października do dziś 1650 kWh + około 4-5 m3 drzewa do kominka, temperatura na noc 20st, w dzień minimum 22 czasami było to nawet 25st, jeżeli chodzi o koszt, to zdecydowałem się na I taryfę (ze wzgledu na klime latem która chodzi głównie w dzień) czyli 1650*0,53 w zaokrągleniu jakieś 850zł plus 5m3 drzewa za 150=750 czyli w sumie 1600zł za sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy masz reku czy przy tym ogrzewaniu nadmuchowym nie instalowałeś (albo może sie po prostu tego nie instaluje jednocześnie - dublowanie systemów, tylko z grawitacjyna wentylacją)?

 

Nie mam reku i żałuje, jak będzie kasa to napewno będzię, bo jednostka wewnętrzna bierze dużo prądu w trybie wentylacji, i w zimie odczuwalny jest brak reku( jak mocno wiało od strony czerpni a ogrzewanie było wyłączone to kanałami pchało lodowate powietrze do domu) ale będzie podłączony do istniejącej instalacji tylko wyciągi będą spięte w jeden i do reku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za informacje i odpowiedzi. Wstępnie temat CWU.CO mam rozpatrzony i ilość wersji zmniejszona do 2 uwzględniając wymagania dodatkowe moje i Żony.

 

Mam za to jeszcze jedno pytanie:

Czy możecie wskazać ekipę, która w pomorskim (4km od Gdyni) zrobi/wykona płytę fundamentową (z lub bez ogrzewania legalettowego) pod dom jednorodzinny z garażem, zgodnie z założeniami umowy z Legalettem - czyli nierówność max +-0,5cm? Najlepiej taką, która robiła to u Was?

Mam do zrobienia taką płytę u mnie o powierzchni użytkowej 313m2, co daje około 400m2 płyty fundamentwej, z tego 320m2 na płytę pod dom, a 80m2 osobnej płyty pod garaż. Osobne płyty przylegające do siebie, ale oddzielone ociepleniem pionowym 30cm styropianu, i różnica poziomów 30cm.

Kosztorysy tej płyty mam na 130 tyś z rurkami pod ogrzewanie wodne albo 160 tyś z ogrzewaniem powietrznym legalett.

Znacie kogoś kto podejmie się wyzwania? Legalett wywiąże się na takiej powierzchni z nierówności +-0,5cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z Legalett.Płyta i podłogówka.Badałem temat legalett chyba ze 2 lata i bez sensu.Oczywiście zrobisz jak uważasz,ale różnicę Legalett vs zwykła płyta dołóż do pompy.I tak to będzie tańsze grzanie jak prądem w Legalett .Nawet jeśli gazem Legalett (jeszcze drożej za system bo wymienniki)to i tak pompą wyjdzie taniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego na razie wersja PC p/w dla CWU z podmieszaniem na CO w wersji podłogówki wodnej ma przewagę ekonomiczną 20-25tyś, i raczej ona zostanie wybrana. Wiem, że są wersje bardziej ekonomiczne na wejściu - elektryczne etc. ale padło na wodną z różnych względów.

Teraz już szukam ekipy, która zrobi płytę dobrze. W płycie mają być puszczone rurki od podłogówki. Taki jest plan, co wyjdzie zobaczymy.

Jeden z forumowiczów poleca PC p/w mitshubishi - cena około 13500zł (co to za model, jaka moc etc.). Jakie inne polecacie?

Legalett ma namiar na ekipy, niektóre z nich dobrze robią - z dokładnością zgodną z umową. Może samą ekipę od nich wezmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że mogą na forum występować osoby, które zarabiają na różnych elementach (OZC, PC, etc) - ale to część życia. Przecież im tego nie zabronię bo nie w tym rzecz, a poprawkę na to zawsze biorę. Najprostszą, nie kupuję u nich tego co polecają. Rozmawiam z wieloma ludźmi, opinia jednej osoby nie wpływa tak mocno na moje podejście. Wiem ze swojego doświadczenia i zycia, że to co wybiorę nie bedzie idealne. Na to też biorę poprawkę.

 

Normalne fundamenty za 30tyś pod powierzchnię domu około 390m2? (dom + garaż) Z jakim ociepleniem/sposobem budowy tego elelemtnu osiągniemy na fundamentach współczynnik przenikania ciepła, który otzrymuję przy płycie zaizolowanej 30cm w pionie, i 25cm w poziomie styropianem EPS200 o dobrych parametrach przenikania ciepła < 0,040. Od żadnego wykonawcy, którego pytałem o wycenę nie otrzymałem tak niskiej wyceny zwykłych fundamentów przy parametrach, jakie chcę otrzymać. (Założenie: Nie będę budował domu samodzielnie, tylko poprzez generalnego wykonawcę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wciąż szukam wykonawcy, który to zrobi dobrze (wybuduje porządnie dom) i za rozsądne pieniądze. Nie najtaniej, bo takie oferty odrzucam, jak odrzuciłem też najdroższe z dotychczasowych. Obecnie "kontroluję" potencjalnego wykonawcę na budowie u krewnego, na razie odpada ze względu na takie aspekty jak: układa grube (i kilka) warstwy sturopianu, a nie ma nawet maszyny termicznej to cięcia, tylko na nóż i potem nierówności pianką. Na płycie o długości 6x9m ma nierówności rzędu 1-2cm. Na razie porażka. Dobrze ułożyli chociaż boczne kształtki etc. Ale te dwie sprawy już go dyskwalifikują w moich oczach. W przyszłym tygodniu jadę na kolejne 3-4 budowy dwóch innych potencjalnych wykonawców. Ja patrzę na szczegóły - taką mam przypadłość, szczególnie na piony/poziomy (poziomica etc.) i ocieplenie (szczeliny, ułożenie, cięcia etc.) - jak są ułożone etc. To co potrafię dostrzec i ocenić swoim niebudowlanym i niewprawionym okiem. Jestem też "upierdliwy" - bo dużo pytam i mam mnóstwo wątpliwości co do wykonanych prac czy zastosowanych materiałów jak jestem na tych budowach.

U mnie ceny trójmiejskie. Jak pisałem - takiej niskiej wyceny od żadnego wykonawcy z polecenia jeszcze nie dostałem. Wyceny na bazie projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie jak źle liczę (na bazie danych od Arturo72 :) dzieki za info).:

dla mojej płyty podobne parametry (izolacja ciut większa 25 pod płyta, a na bokach 30cm EPS200). Płyta 390m2 więc mnożę wszytko przez 390/180 co daje w przybliżeniu: 390/180 (35tyś (materiały)+ 10tyś (robocizna)) plus dodatkowy styropian (na boki i pod spód) + rurki (ile rurki dla powierzchni użytkowej 250m2?)=100tyś płyta + rurki + dodatkowe styro= to wychodzi 115-120tyś? a takie dostaję wyceny z przedziały 120-130tyś (legalettu nie porównuję, bo na razie odpadają ze względu na cenę).

Edytowane przez marfe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wdzięczna za konsultację.

Dom 200m2 całkowitej, ogrzewanej 140. Parterówka na planie prostokąta, duże przeszklenia od południowej strony, od strony północnej tylko jedno okno. Ściany z silikatów 24cm, 15cm ocieplenia fundamentów, 20cm styro na ścianach. Dobre okna - pakiet trzyszybowy, ciepła ramka, wzmocnienia termiczne, profil 73mm. Oczywiście rekuperacja. Ogrzewanie gazem, kocioł kondensacyjny. Na gruncie przewidziane 20cm, jeszcze nie wiem, czego. Nie wiem, na ile dom wyjdzie energooszczędny, staramy się, żeby wyszedł przyzwoicie, ale audytor OZC mnie pokonał niestety.

 

Pytania:

1. Ile wełny na stropie? strop drewniany.

2. Czy wysuwać okna częściowo w warstwę ocieplenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...