grzeniu666 15.05.2011 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 (edytowane) ok, ae z tego co pamiętam dyskusja była między 15 a 20cm... Akurat u siebie w arkuszu mam wpisane 0,3zł. jakkolwiek nadal uważam że w podanych warunkach sugestia 15-20 dla podłogi jest całkiem nie-skandaliczna, proporcja ociepleń 1:1,5:2 również. Ja u siebie z różnych względów prąd odsunąłem (mniejsza o to). Brałem poprawkę (pisałem o tym) że idzie o EPSa (ławy, nie płyta) Edytowane 15 Maja 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 15.05.2011 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Akurat garaż czy piwnica chyba podnosi wynik (pewien nie jestem) A, liczyłem dla mojego projektu WM i wymiany 1/3 kubatury/h. GZ50 to paliwo - gaz ziemny. Ja mam utrwalone że na te wzmocnienia nie wydam (ale zapytam ile zaśpiewają w MS oknach), Ilbrucka może zrobię sam w wersji dla ubogich . Jak koniecznie chcesz się pozbyć pieniędzy zawsze możesz nimi palić w kominku (masz kominek?), albo już olej i bierz te wzmocnienia, pieniądze szczęścia nie dają a może głupoty gadam i się opłaca... dzięki Mówisz, że nie warto? Sprzedawca mnie oczywiście wkręca, że warto. Ale z kolei nie jestem w stanie uzyskać rzetelnej informacji nt. montażu z taśmami illbruck - czy warto. A dlaczego w ogóle dawać XPSa w podłogę? Co za tym przemawia? myślałam raczej o EPS200, może nawet EPS100 (co warto?) o standardowych parametrach. W całości podłogówka wodna. Przez chwilę nawet rozważaliśmy wylewki anhydrytowe, ale jednak stanie na zwykłych, tyle, że cienko lanych - w najwyższym miejscu 5cm, z jakimiś plastyfikatorami. I coś typu aquastyr na cokół (wokół gliny piaszczyste, podobno raczej wysoki poziom wód gruntowych - ale ciągle mam odkopane fundamenty i po deszczu woda się nie zbiera). Niekoniecznie aż 15cm, ale z drugiej strony na ściany planuję 20cm, też normalnego styro i nie chcę dużego uskoku, więc jakby wyjścia nie ma. I na strop - właśnie tu pytanie, ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 15.05.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 (edytowane) dzięki Mówisz, że nie warto? ...illbruck - czy warto. A dlaczego w ogóle dawać XPSa w podłogę? ... I coś typu aquastyr na cokół... I na strop - właśnie tu pytanie, ile. Obstawiełbym że nie warto, jak mi skalkulują to może sobie policzę. Nie dawaj XPSa (ja to rozważam pod płytę fundamentową). EPS dobry! Czy ilbrucka warto nie wiem, obstawiałbym że nie, nawet kolega Marcin jak pamiętam zrobił wariant "dla ubogich" (choć budował wypaśnie , warto zerknąć do dziennika ) no ale nie wiem czy Ty się "tymi rencami" podejmiesz, bo ekipy takich dziwactw mogą nie znać. UPDATE: pomyliłem, to nie Marcin, wszystko gra Jak ocieplać ławy nie wiem, nie interesowałem się, bo nastawiam się na płytę fundamentową. Ja na strop planuję ekofiber, jakieś 35cm. Edytowane 15 Maja 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 15.05.2011 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 mam illbrucka, wewnątrz i na zewnątrz, ale czy to wersja dla ubogich czy nie to szczek mówiąc nie wiem. Z illbruckiem jest ten problem, że jak to w Polsce bywa. firmy uznają to za "ekskluzywny" towar więc i ceny dają z kosmosu, trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 15.05.2011 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Mam niecałe 50mb ram okiennych, za "ciepły montaż" mam dopłatę 1500. Nijak nie potrafię podjąć decyzji, czy warto. Jednego dnia jestem na tak, innego na nie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 15.05.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Madeleine - 5cm wylewki na podłogówkę może być mało.Uzgodniłaś to z instalatorem CO?I obawiam się że przy tej wielkości okien które masz, 1500zł za 'ciepły montaż', to nie jest na 100% montaż w warstwie ocieplenia. Co do XPS-a w podłogę - my planujemy (aczkolwiek teraz nie wiem czy nie dać na zakładkę od spodu XPS, a wyżej EPS).Ale u nas jest bardzo wysoki poziom wód gruntowych i XPS ma chronić głównie przed tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 15.05.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Ja mam tylko 6 okien 26m2. I to nie jest prawdziwy ciepły montaż, dlatego napisałam w cudzysłowie. Jedynie z użyciem taśm illbruck i wysunięciem okna poza lico muru. Wylewki ustalone. Z tym, że właśnie u nas popadało i widzę, jakie są krzywe, więc będzie sporo miejsc raczej z 7cm. A czy ja muszę dawać w ogóle XPS? Mam chudziak wylany jako strop, pod spodem ładnie zaizolowane folią, fundamenty zaizolowane z obu stron dysperbitem, od góry plastpapa, do tego od zewnątrz ocieplone fundamenty aquastyrem - to ten XPS w środku chyba nie bardzo ma uzasadnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marfe 15.05.2011 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 zagubiłem się całkowicie, twój dom to 250m2 powierzchni użytkowej i na to potrzebujesz 390m2 zabudowy ?? to będzie chyba najbardziej rozległa parterówka w całej Polsce, jak przy tak niekożytnym A/V zamierzasz zejść do 2 litrów ?? Dom 250m2, ale wraz z garażem, który ma 63m2 daje to 313m2 użytkowej, ale dodając ściany etc. wychodzi coś koło 352m2 płyty -poprawka/ przepraszam za pomyłkę nie 390m2 jak wczesniej pisałem (de facto dwóch płyt, rozdzielonych, ale będących obok). Dlatego że wychodzi nie tak korzystny A/V jak przy domach z poddaszem na prostokącie, a u mnie jest na planie litery L daję więcej niż wychodzi z obliczeń i symulacji kosztowych ocieplenia - daję 25cm pod płytę z wbudowanym ogrzewaniem wodnym albo powietrznym/30cm styro grafitowego na ściany/50cm welny na dach. Okna <0,8. Z symulacji kosztowych można by to wszystko obciąć o 20% bo jak często pisze się na tym forum po co przepłacać. Tylko w ten sposób można wogóle temat olać i dać PC do domu bez ocieplenia albo z minimalnym - byle spełnic normy budowlane, a różnice w kosztach budowy schować ... tylko jak na wielu wątkach piszemy - jest wiele różnych aspektów, które każdy z nas bierze pod uwagę podejmując decyzje o tym na co wyda kasę czy na styropian czy na lokatę, Mi wyszło, że wolę wydać na więcej ocieplenia niż na lokatę bo mi lokaty zjada inflacja ale nie ta gusowska tylko ta która mi wychodzi z moich obserwacji za co i ile płaciłem i płacę. Ja nie muszę mieć racji, ale konsekwencje moich decycji poniosę ja sam (i ewentualnie moja rodzina). Nie mam zaufania do papierowego pieniądza.A obecnie innego pomysłu niż zainwestowanie w lepsze ocieplenie nie mam. Poza inflacją pozostaje temat - np. sprzedaż tego domu za 10lat jak normy będą ostrzejsze. Będzie go trudniej sprzedać, chociaż przez to może być tańszy etc. Jest po prostu dużo elementów, nie tylko stricte technicznych, wychodzących z OZC etc. Kazdy z nas ma swoje kalkulacje. Ponieważ pomyliłem się przy m2 płyty trzeba wyliczenia ponowić na bazie danych o 352/180 * 60tyś (tyle na płytę z ogrzewaniem na rurkach z osprzętem bez źródła w płycie o podobnych parametrach do mojej wg podobnnych kalkukacji co Arturo72 wydał znajomy)to daje 117tyś... I takie wyceny w okolicach tej kwoty, od 3 różnych wykonawców otrzymałem. I pytanie czy to na warunki trójmiejskie jest drogo czy nie. Ilu wykonawców jeszcze mam spytać jeśli wyceny mogą się różnić max 5%, to wtedy liczy się bardziej jakość. Jak mi ktoś weźmie za to 40tyś to dla mnie to będzie podejrzane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marfe 15.05.2011 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 (edytowane) Czy mogę jeszcze dodać kilka elementów do tej szczegółowej kalkulacji:brakuje tutaj kształtek bocznych ze styropianu rozmiar 30cm x 45cm x 80mBrakuje tutaj rurek do ogrzewania wodnego.Za 250zł kosztuje EPS200? Bo taki jest wpisany w projekcie.Beton B-20 z dodatkiem anhydrytu kosztuje 250zł? Niektórzy zalecają dodatki do plyty ogrzewanej poprawiające jej parametry. Ja nie wiem czy to sensowne. Nie znam się. Czytam tylko i słucham opini innych.Lepiej też doliczyć pierdoły (ale jakie jeszcze?) i robociznę (za m2 płyty czy na poszczególne elementy?)Licząc prościej 352x300zł=105,6tyś (300zł za m2 biorą w trójmieście?)... to nie odstaje tak mocno od 115tyś.. moze te 10tyś różnicy chce do kieszeni właściciel firmy wykonawczej? Edytowane 16 Maja 2011 przez marfe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marfe 15.05.2011 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 No trzeba będzie tak zrobić. Projekt lada chwila dostanę już w wersji papierowej. Może teraz kolejne 9 miesięcy potrwają wyliczenia, kosztorysy, szukanie dobrego wykonawcy całosci (albo wykonawców poszczególnych głównych elementów - tylko ja nie chcę budowy prowadzić bo w tym czasie chcę na nią zarabiać). Mogę kontrolować bo jeździć na nią będę ale nie prowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 15.05.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Będę wdzięczna za konsultację. Dom 200m2 całkowitej, ogrzewanej 140. Parterówka na planie prostokąta, duże przeszklenia od południowej strony, od strony północnej tylko jedno okno. Ściany z silikatów 24cm, 15cm ocieplenia fundamentów, 20cm styro na ścianach. Dobre okna - pakiet trzyszybowy, ciepła ramka, wzmocnienia termiczne, profil 73mm. Oczywiście rekuperacja. Ogrzewanie gazem, kocioł kondensacyjny. Na gruncie przewidziane 20cm, jeszcze nie wiem, czego. Nie wiem, na ile dom wyjdzie energooszczędny, staramy się, żeby wyszedł przyzwoicie, ale audytor OZC mnie pokonał niestety. Pytania: 1. Ile wełny na stropie? strop drewniany. 2. Czy wysuwać okna częściowo w warstwę ocieplenia? Przy tak skonfigurowanej izolacji an stropie bym widział 30-40cm izolacji o lambdzie <0,04W/mK. Okna o grubości profilu 73mm to średnia wartość i jeśli jest dopłata za wysunięcie w warstwę ocieplenia to bym z tego rozwiązania zrezygnował (licowanie z płaszczyzną muru) i poszedłbym w izolację paroszczelną na taśmach illbrucka. Porządne wykonanie węgarów może pozwolić na rezygnację z zewnętrznych taśm paroprzepuszczalnych. Co do garażu, to pomyśl nad zdylatowaniem go od reszty ścian budynku i rezygnacji z ocieplenia pod jego podłogą. Uzyskasz w ten sposób grzejnik ziemny, który powinien zapewnić w nim zawsze dodatnią temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 16.05.2011 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Przy tak skonfigurowanej izolacji an stropie bym widział 30-40cm izolacji o lambdzie <0,04W/mK. Okna o grubości profilu 73mm to średnia wartość i jeśli jest dopłata za wysunięcie w warstwę ocieplenia to bym z tego rozwiązania zrezygnował (licowanie z płaszczyzną muru) i poszedłbym w izolację paroszczelną na taśmach illbrucka. Porządne wykonanie węgarów może pozwolić na rezygnację z zewnętrznych taśm paroprzepuszczalnych. Co do garażu, to pomyśl nad zdylatowaniem go od reszty ścian budynku i rezygnacji z ocieplenia pod jego podłogą. Uzyskasz w ten sposób grzejnik ziemny, który powinien zapewnić w nim zawsze dodatnią temperaturę. Z oknami - może i tak, ale to najwyższy model w MS, tytanowe thermo. To nie są okna do pasywniaka, ale mają U=0,8 dla okna referencyjnego, więc chyba lepiej niż średni wynik. Garażu już nie zdylatuję, płyta wylana, mury stoją. Z garażem w ogóle mam problem (i kotłownią) - chcę go odizolować od reszty domu, jak to zrobić dobrze? Zaplanowałam warstwę grafitowego styro w ścianie wzdłuż części mieszkalnej (10cm?). Problematyczna jest jednak kotłownia - w rogu znajduje się komin, który spowoduje znaczną nieciągłość izolacji. Opcja druga - to dłuższa droga ocieplenia, zaznaczona na zielono. W kotłowni będziemy utrzymywać na pewno temperaturę dodatnią, pewnie w okolicach 10 stopni. Sąsiaduje ona z garderobą, czyli średnio ważnym miejscem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marfe 16.05.2011 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 to teraz mi jeszcze tylko wytłumacz po kie licho robisz płytę i ogrzewanie pod garażem ?? w domach energooszczędnych garaż robi się oddzielnie od domu, bezpośrednio na ziemi, bez ogrzewania z dobrym ociepleniem ścian i dachu żeby sam za darmo się ogrzewał od gruntu Rózne rozwiązania stosuje się. Możliwości jest mnóstwo, tyle ile pomysłów. W moim projekcie nie jest planowane ogrzewanie w płycie pod garażem. Garaż jest przyklejony do domu, ale oddzielony ociepleniem (oddzielne ściany). Na razie jest na płycie. Rozważany jest wciąż wariant na standardowych fundamentach dla garażu. Opcja obecna jest ze względu na moje różne plany w przyszłości z tym pomieszczeniem - może przestać być garażem. Grunt to piasek, nie tak ciepły jak np. glina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 16.05.2011 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Jakie U mają w tej chwili najcieplejsze styropiany grafitowe? Wełna zdaje się ma już chyba 0.031? (pomijam kwestię chorej ceny, ale... jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 16.05.2011 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Jakie U mają w tej chwili najcieplejsze styropiany grafitowe? Wełna zdaje się ma już chyba 0.031? (pomijam kwestię chorej ceny, ale... jest Jest jakiś bodaj Styropmin 030 ale to mało znana marka. Z Termoorganiki czy Austrotherma są 031. Czy 15-20% więcej za to samo U ściany z użyciem grafitu zamiast zwykłego styro (bo taka jest różnica jeśli dobrze liczę?) to "chora cena"? Nie wydaje mi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 16.05.2011 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Chora cena się tyczyła wełny, gdzieś nawet w tym wątku były wyliczenia ile jest droższa od minimalnie chłodniejszej.U mnie ograniczeniem jest dach bezokapowy i maksymalnie 20cm na ścianie (a miejscami pewnie nawet wyjdzie ciut mniej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 16.05.2011 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 (edytowane) Wiem, wątek długi i zapewne padła odpowiedź na poniższe pytania dotyczące budowy domu z piwnicą z ławą. Muszę szybko podjąć decyzję a nie mam czasu w tej chwili na czytanie całego wątku (dopiero wczoraj tu zajrzałem, doczytam później). Mam pytania o sposoby ocieplenia nieogrzewanej piwnicy, stropu, ścian z silikatu 25. Jak to rozwiązać?Planuję dać 20cm na ściany, 10cm na piwnicę, ok 11cm w dwóch warstwach na podłogę parteru.Ponadto obawiam się że silikat będzie "ciągnął" zimno z piwnicy. Jest na to sposób?Wszędzie wodna podłogówka, dom z użytkowym poddaszem, stropy żelbetowe. Zapomniałem o schodach wewnętrznych, jak je docieplić? Przecież piwnica jest nieogrzewana a schody biegnące z parteru na piętro są żelbetowe i będą wychładzać wnętrze domu. Podklejać styropianem od spodu (od piwnicy)? Edytowane 16 Maja 2011 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 16.05.2011 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Z oknami - może i tak, ale to najwyższy model w MS, tytanowe thermo. To nie są okna do pasywniaka, ale mają U=0,8 dla okna referencyjnego, więc chyba lepiej niż średni wynik. To bardzo przyzwoity wynik. Zasugerowałem się trochę szerokością profilu (73mm) w dobie tych ciepłych (82-93mm). Rozumiem że aby osiągnąć ten wynik masz pakiet szybowy "U"-0,5W/mk i pozostajesz przy wkładce termo Garażu już nie zdylatuję, płyta wylana, mury stoją. Z garażem w ogóle mam problem (i kotłownią) - chcę go odizolować od reszty domu, jak to zrobić dobrze? Zaplanowałam warstwę grafitowego styro w ścianie wzdłuż części mieszkalnej (10cm?). Problematyczna jest jednak kotłownia - w rogu znajduje się komin, który spowoduje znaczną nieciągłość izolacji. Opcja druga - to dłuższa droga ocieplenia, zaznaczona na zielono. W kotłowni będziemy utrzymywać na pewno temperaturę dodatnią, pewnie w okolicach 10 stopni. Sąsiaduje ona z garderobą, czyli średnio ważnym miejscem. NIe widzę tej zielonej linii nigdzie, ale pamiętaj żeby uniknąć, a raczej zminimalizować mostek cieplny ścianę prostopadłą trzeba ocieplić na jakieś 50cm od połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 16.05.2011 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Planuję dać 20cm na ściany, 10cm na piwnicę, ok 11cm w dwóch warstwach na podłogę parteru. Ponadto obawiam się że silikat będzie "ciągnął" zimno z piwnicy. Jest na to sposób? Zapomniałem o schodach wewnętrznych, jak je docieplić? Przecież piwnica jest nieogrzewana a schody biegnące z parteru na piętro są żelbetowe i będą wychładzać wnętrze domu. Podklejać styropianem od spodu (od piwnicy)? na pierwszą warstwę scian parteru: isomur, BK400 (jak konkstruktor pozwoli i powyżej terenu), szkło (jak kostruktor pozwoli), ewentualnie ceramika zasypywana perlitem (toczą się dyskusje czy to skuteczne rzeczywiście) idealny isomur, tylko czemu taki drogi schody - w tym układzie wychodzą z zimnej piwnicy i wchodzą w zimy strop piwnicy/podłogę parteru - jak izolować, to od góry - tylko jak? chyba lepiej już jakoś wydzielić klatkę schodową (też nad tym główkuję) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwos 16.05.2011 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Tydzień temu odebrałem klucze od Harmony4 firmy haas-fertigbau. Stan deweloperski. W tej chwili wykańczam. Jeżeli kogoś to interesuje, to mogę napisać na priv jak wygląda współpraca z Haas. Przy odrobinie szczęścia i wolnego czasu mogę nawet chatę pokazać chętnym (okolice Poznania). Jak zaczynałem pracę nad tym domem, to miałem mętlik w głowie jeżeli chodzi o wybór producenta - mało informacji jest na forum, bo technologia stosunkowo nowa - tak więc pomyślałem, że taki post może się komuś przydać. Pamiętam, że wybierałem między haas i fdpl. Na dom dostałem certyfikat energooszczędności (coś co podobno podnosi wartość domu - ale ja tam nie wiem Oczywiście pierwsze wiarygodne informacje o ekonomiczności będą dostępne po sezonie grzewczym w przyszłym roku Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.