gosciu01 06.07.2011 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Dzisiaj przeczytałem, że rusza pilotażowy program dofinansowywania urządzeń do domów pasywnych. To pierwszy znany mi tego typu program w Polsce! Owszem, były już dofinansowywane kolektory, cośtam... A tutaj wsio Jak pamiętam dotychczasowe warunki, gdzie trzeba było polizać się wpierw w łokieć, aby udowodnić, że zasłużyło się na preferencyjny kredyt, to nie wróżę sukcesu! Ale dla zakręconych info poniżej w linku. http://biznes.interia.pl/nieruchomosci/news/budujesz-dom-pozycza-ci-tanio-nawet-200-tysiecy-zlotych,1664491 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.07.2011 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 I jeszcze ktoś musi mieszkać w województwie śląskim. To tak dla utrudnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 06.07.2011 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 trochę się zastanawiam jak dam 24 cm na ścianę a 5 cm na cokół to trochę średnio będzie wyglądać , a co ważniejsze czy to wszystko na listwie startowej się utrzyma[płyta się kłania] utrzyma Jedno z drugim troche się gryzie, grubości izolacji na poszczególnych płaszczyznach powinny być "z tej samej bajki", a tutaj 5cm i 24cm to nie bardzo. Moze możesz coś dołożyć do tych 5cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 07.07.2011 05:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 zgadza się .tylko że technicy od isomura twierdzą że 5cm załatwia sprawę przy zastosowaniu ich bloczków na fundament. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 07.07.2011 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 zgadza się .tylko że technicy od isomura twierdzą że 5cm załatwia sprawę przy zastosowaniu ich bloczków na fundament. sorry, ostatnio byłem "wyciety" z tematu bo robiłem taras itp. więc nie do końca czytałem co sie działo, no i jak widać odpowiedziałem bez sensu, sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 07.07.2011 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 POMÓŻCIE SZYBKO jak to zrobić czy wszystko "WYWALIĆ" i wsadzić styropian, pewnie się już to przewijało ale nie mam czasu prześledzenia wszystkiego od początku POMOCY!!! Ja mam tak samo i dałem po prostu 5cm styropianu od wewnątrz na te bloczki pod oknem (ja mam z BK). Styro połączone z izolacją poziomą pod wylewką i idzie aż do samej góry (na nim tylko płytki). Gdzieś w wątku chyba nawet jest mój rysunek. Myślę, że jest to lepsze rozwiązanie i tańsze, niż te profile z PVC, bo one też mają kijową izolacyjność, więc to niczego nie załatwia. Poza tym teraz wszystko skuwać to bezsens. Jakiś mostek zostaje, ale na to nie ma rady - okno zawsze będzie słabym punktem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 07.07.2011 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Czy ktoś z Was używa w łazience elektrycznych grzejników w połączeniu z wodną podłogówką? Mam obawy związane z kosztami używania takiego grzejnika przy standardowej taryfie, nawet tylko do suszenia ręczników. Do tej pory planowałem zamontować w każdej z łazienek niskotemperaturowy grzejnik drabinkowy z grzałką, ale nie dość że takich modeli jest raptem ze 3 sztuki, to jeszcze nie pasują wymiarowo do miejsca w łazience Może sobie w ogóle odpuścić zasilanie wodne do tych grzejników i wszystkie wziąć elektryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 07.07.2011 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Może sobie w ogóle odpuścić zasilanie wodne do tych grzejników i wszystkie wziąć elektryczne? W dobrze dogrzanej łazience bywa ok. 23 C . Zasilanie dobrze zrobionej podłogówki w ciepłym domu to 25-28 C ( przeważnie to 24-25 C). Ja bym brał elektryczne z termostatem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 07.07.2011 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 W dobrze dogrzanej łazience bywa ok. 23 C . Zasilanie dobrze zrobionej podłogówki w ciepłym domu to 25-28 C ( przeważnie to 24-25 C). Ja bym brał elektryczne z termostatem . Może jakis polecisz, ja miotam się z wyborem od momentu wprowadzenia i ciągle odkładam to na później, a naprawdę jakaś nieduża drabinka (60x60) by mi się przydała. Jaka grzałke dać 300W? U mnie jedyny wymóg to kolor srebrny, inox, szlifowana stal, biały odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 07.07.2011 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Hehh, nigdy się tym nie interesowałem więc raczej nie pomogę Ale jak bys sobie cos kupił to daj znać bo by mi się przydało lekko dogrzać łazienkę, wymogi co do wyglądu podobne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 07.07.2011 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Piczman - w dobrze dogrzanej 23 stopnie???? W dobrze dogrzanej to powinno być 30 stopni Ja planuję dołożyć do łazienki zwykły grzejnik nadmuchowy ale tu też z ładnymi kiepsko pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 07.07.2011 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Spotkałem się z opinią, że WM zastępuje w funkcji grzaną drabinkę. Jak uważacie, a może klucz we właściwej lokalizacji wyciągu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 07.07.2011 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Może jakis polecisz, ja miotam się z wyborem od momentu wprowadzenia i ciągle odkładam to na później, a naprawdę jakaś nieduża drabinka (60x60) by mi się przydała. Jaka grzałke dać 300W? U mnie jedyny wymóg to kolor srebrny, inox, szlifowana stal, biały odpada. Może to Wam się przyda http://www.cini.com.pl/oferta-firmy-cini,2,1.html Grzejniki za stali Inox http://www.jaga.com.pl/grzejnik_aristocrat.html http://www.pyramid-grzejniki.pl/s-t-72-63-Grzejnik-lazienkowy-ze-stali-nierdzewnej-700_750mm.aspx http://www.egrzejniki.pl/LINE-k210-0--default.html http://www.metaltom.pl/produkty/grzejniki-lazienkowe/drabinkowe-lukowe-szlifowane-gdls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 07.07.2011 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Spotkałem się z opinią, że WM zastępuje w funkcji grzaną drabinkę. Jak uważacie, a może klucz we właściwej lokalizacji wyciągu? Ja u siebie wieszam na drążku od prysznica i schnie bez problemu, tylko że potrzeba na to całej nocy, przy drabince trochę szybciej i ot cała różnica . Drabinka to się przydaje kobiecie która musi sobie 20 par stringów szybko wysuszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 07.07.2011 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 (edytowane) Ja u siebie wieszam na drążku od prysznica i schnie bez problemu, tylko że potrzeba na to całej nocy, przy drabince trochę szybciej i ot cała różnica . Drabinka to się przydaje kobiecie która musi sobie 20 par stringów szybko wysuszyć Znalazłem firmę i to nawet blisko mnie, duży wybór, fajny design, akceptowalne ceny. Znalazłem grzałke z programatorem (lubie sobie wszytko z góry zaprogramować) http://www.e-terma.com/ktx-3(pl)-p-30.html Do tego grzejnik, prosty ale z ciekawym dodatkiem - 20 par stringów spokojnie sie zmieści http://www.e-terma.com/simple(pl)-p-138.html Ciekawe jest to że cena grzałki jest stała bez względu na moc 200W-1000W za 99PLN. Muszę do nich napisac jaka grzałka będzie najlepsza dla grzejnika 500x720. Chyba że Wy mi powiecie? Doczytałem, do tego rozmiaru dedykowana jest grzałka 300W Edytowane 7 Lipca 2011 przez Lobo_M doczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 10.07.2011 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 Jaką wartość podać w Arkadia Termo jako całkowite, wewnętrzne zyski ciepłą? jednostka x [W/m2] Chodzi mi o jakąś średnia, realną wartość dla jednorodzinnego domu 140 m2 i czteroosobowej rodziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.07.2011 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 Jaką wartość podać w Arkadia Termo jako całkowite, wewnętrzne zyski ciepłą? jednostka x [W/m2] Chodzi mi o jakąś średnia, realną wartość dla jednorodzinnego domu 140 m2 i czteroosobowej rodziny. Dla domów pasywnych przyjmuje się 2,1W/m2 (zakłada się tam wykorzystanie wszystkich urządzeń energooszczędnych). W "normalnych" domach wychodzi więcej. Np. u mnie przeciętne zużycie energii elektrycznej to 10-11kWh na dobę, z czego min. 80% pozostaje w domu. Daje to wskaźnik ponad 4W/m2. Do tego dochodzą zyski od gotowania i mieszkańców 1-2W/m2. IMHO bezpieczną i realną wartością będzie 4W/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 10.07.2011 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 A ja nie rozumiem, czemu te zyski miałby by zależeć głównie (czy w ogóle) od powierzchni. IMHO zależą one przede wszystkim od ilości mieszkańców i stopnia "zamieszkania" domu. Przykład: budynek oświetlony konwencjonalnymi żarówkami, ale używany głównie jako sypialnia, będzie miał znacznie niższe zyski bytowe niż taki sam budynek oświetlony superenergooszczędnymi źródłami światła, ale zamieszkany "non-stop" przez trzypokoleniową rodzinę. Jeśli do tego się okaże, że ten pierwszy jest większy od drugiego, to podanie sensownego wskaźnika zysków bytowych w odniesieniu do powierzchni jest nierealne...IMHo to właśnie powoduje, że prawie niemozliwe jest zbudowanie dużego (tj. o dużej powierzchni) domu jednorodzinnego w standardzie pasywnym. Zyski bytowe są po prostu zbyt małe w stosunku do powierzchni by opłacalne było inwestowanie w pasywność budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.07.2011 04:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 A ja nie rozumiem, czemu te zyski miałby by zależeć głównie (czy w ogóle) od powierzchni. IMHO zależą one przede wszystkim od ilości mieszkańców i stopnia "zamieszkania" domu. Brass nie pytał od czego zależą te zyski, tylko jaką wartość przyjąć do obliczeń w tym konkretnym przypadku. Jaka Twoim zdaniem powinna być wartość tych zysków wewnętrznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 11.07.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Brass nie pytał od czego zależą te zyski, tylko jaką wartość przyjąć do obliczeń w tym konkretnym przypadku. Zdaję sobie z tego sprawę. Mój komentarz bardziej dotyczył tego, że "Brassowy" program potrzebuje tej informacji w takiej śmiesznej jednostce, niż Twojej odpowiedzi. Między innymi dlatego nie cytowałem Ciebie. Ale w sumie mogłem to też jaśniej napisać... Jaka Twoim zdaniem powinna być wartość tych zysków wewnętrznych? Nigdy tego u siebie nie liczyłem (ale niemal na pewno mam sporo niższe te zyski w przeliczeniu na m2), ale skoro Ty masz zbliżony dom i Tobie taka mniej więcej wartość wychodzi, to jeśli Brass akceptuje Twój "profil użytkowania domu", to jest to zapewne całkiem dobre przybliżenie realnych zysków jakiem może uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.