Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzisiaj przeczytałem, że rusza pilotażowy program dofinansowywania urządzeń do domów pasywnych.

To pierwszy znany mi tego typu program w Polsce!

Owszem, były już dofinansowywane kolektory, cośtam...

A tutaj wsio ;-)

 

Jak pamiętam dotychczasowe warunki, gdzie trzeba było polizać się wpierw w łokieć,

aby udowodnić, że zasłużyło się na preferencyjny kredyt, to nie wróżę sukcesu!

 

Ale dla zakręconych info poniżej w linku.

 

http://biznes.interia.pl/nieruchomosci/news/budujesz-dom-pozycza-ci-tanio-nawet-200-tysiecy-zlotych,1664491

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

trochę się zastanawiam jak dam 24 cm na ścianę a 5 cm na cokół to trochę średnio będzie wyglądać , a co ważniejsze czy to wszystko na listwie startowej się utrzyma[płyta się kłania] utrzyma

Jedno z drugim troche się gryzie, grubości izolacji na poszczególnych płaszczyznach powinny być "z tej samej bajki", a tutaj 5cm i 24cm to nie bardzo. Moze możesz coś dołożyć do tych 5cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się .tylko że technicy od isomura twierdzą że 5cm załatwia sprawę przy zastosowaniu ich bloczków na fundament.

 

sorry, ostatnio byłem "wyciety" z tematu bo robiłem taras itp. więc nie do końca czytałem co sie działo, no i jak widać odpowiedziałem bez sensu, sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POMÓŻCIE SZYBKO jak to zrobić czy wszystko "WYWALIĆ" i wsadzić styropian,

pewnie się już to przewijało ale nie mam czasu prześledzenia wszystkiego od początku

POMOCY!!!

 

Ja mam tak samo i dałem po prostu 5cm styropianu od wewnątrz na te bloczki pod oknem (ja mam z BK). Styro połączone z izolacją poziomą pod wylewką i idzie aż do samej góry (na nim tylko płytki). Gdzieś w wątku chyba nawet jest mój rysunek. Myślę, że jest to lepsze rozwiązanie i tańsze, niż te profile z PVC, bo one też mają kijową izolacyjność, więc to niczego nie załatwia. Poza tym teraz wszystko skuwać to bezsens.

 

Jakiś mostek zostaje, ale na to nie ma rady - okno zawsze będzie słabym punktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was używa w łazience elektrycznych grzejników w połączeniu z wodną podłogówką?

Mam obawy związane z kosztami używania takiego grzejnika przy standardowej taryfie, nawet tylko do suszenia ręczników.

Do tej pory planowałem zamontować w każdej z łazienek niskotemperaturowy grzejnik drabinkowy z grzałką, ale nie dość że takich modeli jest raptem ze 3 sztuki, to jeszcze nie pasują wymiarowo do miejsca w łazience :(

Może sobie w ogóle odpuścić zasilanie wodne do tych grzejników i wszystkie wziąć elektryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sobie w ogóle odpuścić zasilanie wodne do tych grzejników i wszystkie wziąć elektryczne?

 

 

W dobrze dogrzanej łazience bywa ok. 23 C .

Zasilanie dobrze zrobionej podłogówki w ciepłym domu to 25-28 C ( przeważnie to 24-25 C).

 

Ja bym brał elektryczne z termostatem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrze dogrzanej łazience bywa ok. 23 C .

Zasilanie dobrze zrobionej podłogówki w ciepłym domu to 25-28 C ( przeważnie to 24-25 C).

 

Ja bym brał elektryczne z termostatem .

Może jakis polecisz, ja miotam się z wyborem od momentu wprowadzenia i ciągle odkładam to na później, a naprawdę jakaś nieduża drabinka (60x60) by mi się przydała. Jaka grzałke dać 300W? U mnie jedyny wymóg to kolor srebrny, inox, szlifowana stal, biały odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakis polecisz, ja miotam się z wyborem od momentu wprowadzenia i ciągle odkładam to na później, a naprawdę jakaś nieduża drabinka (60x60) by mi się przydała. Jaka grzałke dać 300W? U mnie jedyny wymóg to kolor srebrny, inox, szlifowana stal, biały odpada.

Może to Wam się przyda

http://www.cini.com.pl/oferta-firmy-cini,2,1.html

 

Grzejniki za stali Inox

http://www.jaga.com.pl/grzejnik_aristocrat.html

http://www.pyramid-grzejniki.pl/s-t-72-63-Grzejnik-lazienkowy-ze-stali-nierdzewnej-700_750mm.aspx

http://www.egrzejniki.pl/LINE-k210-0--default.html

http://www.metaltom.pl/produkty/grzejniki-lazienkowe/drabinkowe-lukowe-szlifowane-gdls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z opinią, że WM zastępuje w funkcji grzaną drabinkę. Jak uważacie, a może klucz we właściwej lokalizacji wyciągu?

 

Ja u siebie wieszam na drążku od prysznica i schnie bez problemu, tylko że potrzeba na to całej nocy, przy drabince trochę szybciej i ot cała różnica .

Drabinka to się przydaje kobiecie która musi sobie 20 par stringów szybko wysuszyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wieszam na drążku od prysznica i schnie bez problemu, tylko że potrzeba na to całej nocy, przy drabince trochę szybciej i ot cała różnica .

Drabinka to się przydaje kobiecie która musi sobie 20 par stringów szybko wysuszyć ;)

Znalazłem firmę i to nawet blisko mnie, duży wybór, fajny design, akceptowalne ceny. Znalazłem grzałke z programatorem (lubie sobie wszytko z góry zaprogramować) http://www.e-terma.com/ktx-3(pl)-p-30.html

Do tego grzejnik, prosty ale z ciekawym dodatkiem - 20 par stringów spokojnie sie zmieści http://www.e-terma.com/simple(pl)-p-138.html

Ciekawe jest to że cena grzałki jest stała bez względu na moc 200W-1000W za 99PLN. Muszę do nich napisac jaka grzałka będzie najlepsza dla grzejnika 500x720. Chyba że Wy mi powiecie?

 

Doczytałem, do tego rozmiaru dedykowana jest grzałka 300W

Edytowane przez Lobo_M
doczytałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką wartość podać w Arkadia Termo jako całkowite, wewnętrzne zyski ciepłą? jednostka x [W/m2] Chodzi mi o jakąś średnia, realną wartość dla jednorodzinnego domu 140 m2 i czteroosobowej rodziny.

Dla domów pasywnych przyjmuje się 2,1W/m2 (zakłada się tam wykorzystanie wszystkich urządzeń energooszczędnych).

W "normalnych" domach wychodzi więcej. Np. u mnie przeciętne zużycie energii elektrycznej to 10-11kWh na dobę, z czego min. 80% pozostaje w domu.

Daje to wskaźnik ponad 4W/m2. Do tego dochodzą zyski od gotowania i mieszkańców 1-2W/m2.

IMHO bezpieczną i realną wartością będzie 4W/m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie rozumiem, czemu te zyski miałby by zależeć głównie (czy w ogóle) od powierzchni. IMHO zależą one przede wszystkim od ilości mieszkańców i stopnia "zamieszkania" domu. Przykład: budynek oświetlony konwencjonalnymi żarówkami, ale używany głównie jako sypialnia, będzie miał znacznie niższe zyski bytowe niż taki sam budynek oświetlony superenergooszczędnymi źródłami światła, ale zamieszkany "non-stop" przez trzypokoleniową rodzinę. Jeśli do tego się okaże, że ten pierwszy jest większy od drugiego, to podanie sensownego wskaźnika zysków bytowych w odniesieniu do powierzchni jest nierealne...

IMHo to właśnie powoduje, że prawie niemozliwe jest zbudowanie dużego (tj. o dużej powierzchni) domu jednorodzinnego w standardzie pasywnym. Zyski bytowe są po prostu zbyt małe w stosunku do powierzchni by opłacalne było inwestowanie w pasywność budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie rozumiem, czemu te zyski miałby by zależeć głównie (czy w ogóle) od powierzchni. IMHO zależą one przede wszystkim od ilości mieszkańców i stopnia "zamieszkania" domu.

Brass nie pytał od czego zależą te zyski, tylko jaką wartość przyjąć do obliczeń w tym konkretnym przypadku.

Jaka Twoim zdaniem powinna być wartość tych zysków wewnętrznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brass nie pytał od czego zależą te zyski, tylko jaką wartość przyjąć do obliczeń w tym konkretnym przypadku.

 

Zdaję sobie z tego sprawę. Mój komentarz bardziej dotyczył tego, że "Brassowy" program potrzebuje tej informacji w takiej śmiesznej jednostce, niż Twojej odpowiedzi. Między innymi dlatego nie cytowałem Ciebie. Ale w sumie mogłem to też jaśniej napisać... ;-)

 

Jaka Twoim zdaniem powinna być wartość tych zysków wewnętrznych?

 

Nigdy tego u siebie nie liczyłem (ale niemal na pewno mam sporo niższe te zyski w przeliczeniu na m2), ale skoro Ty masz zbliżony dom i Tobie taka mniej więcej wartość wychodzi, to jeśli Brass akceptuje Twój "profil użytkowania domu", to jest to zapewne całkiem dobre przybliżenie realnych zysków jakiem może uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...