Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Thermomury mój prywatny stosunek taki sobie. Pomysł ok ale co z tym styropianem po 40 latach? Bo na tyle wyceniają jego trwałość producenci?może ktoś wie co się dzieję z styropianem po takim czasie? Jak bardzo traci właściwości? Przekształca się w proszek, znika inne? Ktoś coś czytał? Bo przecież nie przypadkowo duzi producenci (BASF) mówią o 40 latach. Ze ściany zeskrobię a pod domem?

moje ściany stoją od sierpnia 2001 roku i jak na razie wyglądaja tak samo jak te dziesięć lat temu (na strychu mam je na wierzchu niczym nie osłonięte )

Thermomur przewiduje czas eksploatacji budynku na 150 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Cegła silikatowa nawet z grubą warstwą termoizolacji ma straty. Przechowując ciepło traci je częściowo do ław i gruntu. oraz na zewnątrz. Pamiętajmy, że najwięcej traci je przez ściany.

 

Nie rozumiem dlaczego dwie ściany, z BK i silikatu o tym samym U mają dawać różne straty? (poza tym porównywał bym chyba ścianę BK24+styro20 z silikatem18+styro26, lub podobnie - jedna grubość łączna ściany)

 

Bardziej mnie zastanawia czy przy płycie fundamentowej gdzie wylewka z podłogówką jest na dodatkowym styro, zakumulowane (powoli) ciepło w samej płycie nie uchodzi chętniej do gruntu przez ten dodatkowy opór "nad" w postaci owej (nawet cienkiej na ~2cm) warstwy styro pod wylewką/nad płytą... Np. aadamuss i miloszenko chyba tak mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thermomury mój prywatny stosunek taki sobie. Pomysł ok ale co z tym styropianem po 40 latach? Bo na tyle wyceniają jego trwałość producenci? To samo z płytą pod domem. Nikt mi jeszcze nie udowodnił i nie może bo jeszcze tyle domy nie stoją na styro, xpsie że to będzie stało prosto min. 60 lat. może ktoś wie co się dzieję z styropianem po takim czasie? Jak bardzo traci właściwości? Przekształca się w proszek, znika inne? Ktoś coś czytał? Bo przecież nie przypadkowo duzi producenci (BASF) mówią o 40 latach. Ze ściany zeskrobię a pod domem?

 

Ja bym w takiej skali czasowej tego nie bral pod uwage. Nasze domy za 20-30 lat beda pomnikami przestarzalych technologii.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zastanawiam się nad systemem zamocowania rolet zewnętrznych i dla naszych ( czyt. 3-5 litrowych ) potrzeb uważam, że eliminację mostków od kaset z roletami można rozwiazać poprzez system tzw. adaptacyjny. Myślę, że całą kasetę z roletą powinno się przymocować bezpośrednio do ramy okna. Wtedy praktycznie unikamy jakiegokolwiek mostka od tej kastety. Tylko zastanawiam się, czy rama okna jest w stanie utrzymać taki ciężar rolety wraz z silniczkiem. Tym bardziej, że okno będę instalował w warstwie ocieplenia na kotwach. Czy ktoś taki system stosował w swoim "małolitrowcu"? W załączniku dodaję rysunki takich rozwiązań.

 

Pozdrawiam!

Michał

3.gif

sk2.jpg

sk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orko

w moim domu jest jakieś 60 m3 betonu w ścianach, wylewkach , stropach itp.

powiedz mi co on tam robi ?, pomijając oczywiście cele konstrukcyjne;)

to że zużywasz 14-21 kwh na ogrzewanie to dzięki dobrej izolacji a nie akumulacji w ścianach

akumulacja pomaga tylko w stabilizacji temperatury

Liczy się tak pi razy drzwi pierwsze 10 cm nieosłonięte izolatorem typu styropian.

Więc "dobrego" betonu masz "ciut" mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zastanawiam się nad systemem zamocowania rolet zewnętrznych i dla naszych ( czyt. 3-5 litrowych ) potrzeb uważam, że eliminację mostków od kaset z roletami można rozwiazać poprzez system tzw. adaptacyjny. Myślę, że całą kasetę z roletą powinno się przymocować bezpośrednio do ramy okna. Wtedy praktycznie unikamy jakiegokolwiek mostka od tej kastety. Tylko zastanawiam się, czy rama okna jest w stanie utrzymać taki ciężar rolety wraz z silniczkiem. Tym bardziej, że okno będę instalował w warstwie ocieplenia na kotwach. Czy ktoś taki system stosował w swoim "małolitrowcu"? W załączniku dodaję rysunki takich rozwiązań.

 

Pozdrawiam!

Michał

 

Michale - roleta z oknem wydaje się w przypadku okien montowanych na kotwach najlepszym rozwiązaniem tylko zwiększa to koszt kotew bo muszą utrzymać większy ciężar, pozostaje jeszcze 1 możliwość ale dużo bardziej kłopotliwa - ja tego tematu wcześniej nie sprawdziłem i teraz się z tym borykam - montując okno w warstwie ocieplenia np 20 cm wysuwasz okno o np 5 cm + grubość profilu czyli krawędź zewnętrzna okna jest np 13-14 cm od muru , mając 20 cm ocieplenia pozostaje Ci 6-7 cm na schowanie kasety a standardowa ma zazwyczaj ok 15 cm a taka na duże okno 20-25 cm - czyli zawsze będzie wystawać z warstwy ocieplenia, można się pokusić jeszcze o ewentualny montaż kasety natynkowej gdzie roleta będzie równo z murem a nie przy oknie - tylko jak przymocować taka ciężką roletę do muru przez warstwę np 20 cm ocieplenia ...

 

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli silikat jest przykryty min 20cm styropianu to nie będzie mia szans na oddawanie ciepła na zewnątrz, to co uleci na zewnątrz to będzie tak małe że lepiej to pominąć niż się nad tym zastanawiać

 

jak już wyżej było liczone to są kwoty w okolicach 30zł/rocznie, naprawdę nie za bardzo jest się czym interesować

30 zł rocznie o jak dużej przegrodzie mówimy w moim przypadku ściany to 267 m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego dwie ściany, z BK i silikatu o tym samym U mają dawać różne straty? (poza tym porównywał bym chyba ścianę BK24+styro20 z silikatem18+styro26, lub podobnie - jedna grubość łączna ściany)

 

Bardziej mnie zastanawia czy przy płycie fundamentowej gdzie wylewka z podłogówką jest na dodatkowym styro, zakumulowane (powoli) ciepło w samej płycie nie uchodzi chętniej do gruntu przez ten dodatkowy opór "nad" w postaci owej (nawet cienkiej na ~2cm) warstwy styro pod wylewką/nad płytą... Np. aadamuss i miloszenko chyba tak mają...

tez nie widze sensu dawac tego 2cm styro, i mam dokladnie takie same watpliwosci co ty, wiec sobie daruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak j-j kupowałeś biokominek - czym się kierowałeś poza wyglądem ... dzwonię dziś do 1 firmy , później do 2 i słyszę "Biokominek nie jest źródłem energii - to element dekoracyjny, moc którą podajemy jest orientacyjna i nie potwierdzona żadnymi badaniami"

 

ja się więc pytam czy ta moc zależy od liczby palników i czy może mi podać jakieś bliższe parametry - kobiecina nic nie wie ... ona tylko sprzedaje dekoracje ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich gorąco.

 

Za tydzień otrzymam WZ. Projektu jeszcze nie mam :(

 

Stąd prośba.

 

Zastanawiam się nad projektami:

 

- Z128 http://www.z500.pl/projekt/z128,Zgrabny,dom,z,poddaszem,ekonomiczny,w,realizacji,Jasne,oraz,funkcjonalne,wnetrze.html

 

- Z115 http://www.z500.pl/projekt/z115,Prosty,w,bryle,subtelny,i,ekonomiczny,dom,z,mozliwoscia,budowy,jako,dom,pasywny.html

 

- Z10 http://www.z500.pl/projekt/z10,Popularny,parterowy,dom,z,dachem,kopertowym,wykusz,oraz,kominek,na,tarasie,.html

 

- Collina http://www.archigraph.pl/?co=projekt&n=430

 

- Indygo 2 http://www.domywstylu.pl/projekty/jednorodzinne_z_uzytkowym_poddaszem/indygo_2_dr-t/

 

 

Wymagania:

 

- Przy domu z poddaszem lub piętrowym wymagany pokój na parterze.

 

- Brak okien dachowych i jeśli to możliwe brak okien od północy.

 

- Wejście od południa lub zachodu.

 

- Dom maksymalnie ciepły...nie musi być pasywny ale chciałbym w okolicy 5 litrowego.

 

Pytanie:

 

- Który z w/w projektów najbardziej się nadaje do budowy i spełnienia warunków oraz najtańszy w tej przeróbce?

 

- Z115 ma małą kuchnię i salon, dlatego myślę o wydłużeniu domu o 1 metr....to chyba zbytnio nie powiększy kosztów?

Powierzchnia zabudowy i powierzchnia dachu i tak jest najmniejsza. Kotłownia mała, ale planuję powiększyć ją kosztem sieni.

 

- Z128 niby jest ok ale ten balkon...nie mam pojęcia jak go zabezpieczyć przed wodą i utratą ciepła.

Naczytałem się o drogich farbach przeciw wodnych i bardzo zagmatwanej obróbce, że już sam nie wiem.

 

- Z10 jest ok..choć ma 1 pokój mniej niż potrzebuję...jednak duży dach co wiąże się z kosztami (drzewo, blacha i izolacja)

 

- Collina w sumie dobry z wyglądu...ale salon mały i kotłownia również. Powiększenie domu wydaje się trudniejsze niż Z115.

 

 

Kosztorysy są podobne jednak nic więcej nie dowiedziałem się :(

 

Dom planuję z BK(400-500) + 20-25 cm styro 0,033 i środek silka lub całość z silki.

Ne wiem tylko o co chodzi z rą rosą w murze przy 20 cm styro i więcej.

Okna w styro w systemie I3 pakiet 3 szybowy u=0,5.

Dach 30 cm wełny..możliwe więcej, jak zostanie.

Podłoga 15 cm, fundamenty 10 cm styro. Środek domu zasypany proszkiem pur.

 

Nie wiem czy wszystko podałem co potrzebne aby mi pomóc. WM + reku + GWC również w planach..na razie nie wiem jakie.

 

Wodę mam na różnych poziomach...raz niecały metr a teraz jak nigdy spadła i to sporo 2 metry

 

Druga sprawa to nie mam gazu...Jest jednak plan budowy u mnie na wsi gazociągu i są zapisy.

 

Ktoś na jednym forum pisał, że to bez sensu bo zamiast płacić abonament za gaz i prąd, lepiej jest gotować na płycie indukcyjnej...taniej niż gaz gdzieś wyczytałem.

 

Jednak co z CWU i CO.

Planowałem zwykły piec na wszystko i bufor a w lato możliwe, że też CWU z pieca lub gaz.

 

Jednak co z tym odradzaniem gazu. Co wychodzi taniej do CWU i kuchenki..piekarnik i tak jest na prąd.

 

 

Proszę pomóżcie.....żona mnie już wykańcza..a ja nie znalazłem odpowiedzi pomimo przeczytania masy wątków.

Edytowane przez kropekkkk
dopisanie myśłi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duży problem z określeniem potrzebnej mocy do ogrzania do mojego domku i kosztów ogrzania

Zastanawiam się nad gazem lub eko groszkiem + kominek - ogrzewanie podłogowe + rekuperator z GWC

Jest to odbicie lustrzane Dom w Kalateach 3

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-kalateach-3/m4cee40ecd44ce

Dom wybudowany z Ytonga pp2 400 - ściany wewn. silka

Z ociepleń ;

fundament 15 cm

podłoga 20 cm lambdy nie znam bo jeszcze nie ma ,coś koło 0,35

ściany 20 cm styropianu lambda 031

dach rockwool 30 cm lambda 035

Okna 0,8 + salonowy HS lambda 1,0 (raczej będą rolety)

Dom jest dość dobrze usytuowany względem kierunków

Ściana w kuchni i jadalni gdzie są wykusze i wpuszczają dość dużo światła od wschodu tył domu od południa i południowego zachodu ,garaż północ

 

W zasadzie matwię się balkonem bo go nie oddzieliłem od bryły niczym i teraz musze go ocieplić,od spodu będzie pewnie ok 15-20 cm z góry niestety jedyne 5-7(pianka PUR się nadaje do tego ?)

 

Z góry dzięki za podpowiedzi i uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-5 nie jest źle ale ...

Czy ma sens ściany zewnętrzne ocieplić styropianem 3-5 cm ?

Ew to samo w wykuszach ? ew połączenia Ytongów zapiankować (chodzi mi o otwory do noszenia )

Zapomniałem dodać że okna montuje w warstwie ocieplenia ( w większości )

I co z tym balkonem (z tarasem już sobie poradze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4-5 nie jest źle ale ...

Czy ma sens ściany zewnętrzne ocieplić styropianem 3-5 cm ?

Ew to samo w wykuszach ? ew połączenia Ytongów zapiankować (chodzi mi o otwory do noszenia )

Zapomniałem dodać że okna montuje w warstwie ocieplenia ( w większości )

I co z tym balkonem (z tarasem już sobie poradze)

 

Miało być ściane wewnętrzne na piętrze - sory za zamieszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za tydzień otrzymam WZ. Projektu jeszcze nie mam :(.

 

Może coś takiego:

- http://projekty.lipinscy.pl/Tokio/

- http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-tataraku-n/m4c614fd42857d

W tataraku ktoś na forum buduje i celuje chyba w 3 litry. Widziałem jeszcze wersję o mniejszym kącie nachylenia dachu.

Nie każdy dom pewnie będziesz mógł u siebie wybudować. Wszystko zależy od WZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie.

Widziałem, że j-j zastosował XPSa pod BK 400 na górze.

 

Inii ładują EPS 100 czasem jak kto burżuj to i EPS 200 pod cały dom. Wiecie płyta fundamentowa.

 

Dlaczego nikt nie daje XPSa typu 500kPa lub nawet 700 - 800 widziałem. Zamiast np. isomura na fundamenty? Aby zlikwidować ten w sumie nie aż tak duży mostek? Za w sumie nie duże pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...