aksamitka 01.12.2011 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 zapewne tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 01.12.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Jak wszystko dobrze pójdzie to będzie potrzeba 6-7 tyś Kwh energii .Daje nam to kwotę 3,5-4 tyś zł rocznie na samo ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 01.12.2011 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Rzut, jak rzut ale wizualka jest anty-energooszczędna.Duża ilość małych okienek (profile mają dużo gorsze U niż szyba), okna narożne itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aksamitka 01.12.2011 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Rzut, jak rzut ale wizualka jest anty-energooszczędna. Duża ilość małych okienek (profile mają dużo gorsze U niż szyba), okna narożne itp u nas nie ma okna narożnego, w drugim pokoju jest tylko jedno, pisałam ze projekt jest po zmianach , mam nadzieje lepszych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 01.12.2011 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Dla tego budynku zapotrzebowanie na ciepło to 6122 kWh, obciązenie cieplne to 5186 W.Dotyczy to powierzchi całego budynku czyli 160 m2, łacznie z garazem i kotłownią.Pomieszczenia mieszkalne to 108.54 m2. Przy zastosowaniu bufora i podłogówki wodnej możemy korzystac praktycznie w 100% z II taryfy a wybierając taryfęG12W (Tauron) mamy w tygodniu 98 h II taryfy. całkowity koszt w II taryfie to ok 1720 zł.Do tego musimy doliczyć jeszcze cwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.12.2011 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 a możecie wrzucić plan po zmianach i opisać zmiany jakie wprowadziliście + technologię ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aksamitka 01.12.2011 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 a możecie wrzucić plan po zmianach i opisać zmiany jakie wprowadziliście + technologię ?? wrzuciłam do dziennika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 01.12.2011 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 ukłądająć kable grzejne w wylewce też można kożystać wyłącznie z II taryfy, a budując dom z ciężkich masywnych elementów można tak nawet ze zwykłą farelką, przez 6h trwania drogiej taryfy dom potrzebujący 5KW przy -20 będzie potrzebował 30kWh do akumulacji, a ten domek wygląda na znacznie cięższy niż 100Mg Tak to się zgadza ale przy buforze i automatyce sterujacej podłogówką mamy mniejsze wahania temperatury i możemy dodatkowo wykorzystać bufor z wężownicą przepływową cwu jako zasobnik cwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 02.12.2011 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Dodatkowo możemy energią zgromadzoną w buforze rozporządzać w czasie To zdecydowanie lepsze rozwiązanie ale jak wiadomo nie wszędzie ma podobny sens zastosowania. Im bardziej masywny dom tym mniejsze wahania temp., Ja mam BK i dość się dość szybko wychładza, wraz ze stropem z KG mam małą akumulacyjność ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.12.2011 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Dodatkowo możemy energią zgromadzoną w buforze rozporządzać w czasie To zdecydowanie lepsze rozwiązanie ale jak wiadomo nie wszędzie ma podobny sens zastosowania. Im bardziej masywny dom tym mniejsze wahania temp., Ja mam BK i dość się dość szybko wychładza, wraz ze stropem z KG mam małą akumulacyjność ! W budynku do którego wykonałem obliczenia ściany będą wykonane z BK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kropekkkk 02.12.2011 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Mam pytanie o co chodzi z tym Ek. Mianowicie 99% mój dom to Z115..powiększony na długości o 1-1.5 metra. Na Stronie projektu jest zakładka w której wylicza zapotrzebowanie na ciepło w zależności od tego co mamy wykorzystane do budowy. Dlaczego wychodzi mi np. zapotrzebowanie 36kWh/m2 na rok przy wybraniu ogrzewania na olej a po wybraniu na kocioł na paliwo stałe zapotrzebowanie wzrasta np do 67 kWh/m2 na rok. Zapotrzebowanie jest jedno, nie ma wpływu rodzaj paliwa, tak mi się wydaje przynajmniej. Dodatkowo zmienia się parametr Ep. Czy jest jakiś inny program niż OZC w którym mógłbym obliczyć w miarę łatwo zapotrzebowanie tego domu już po powiększeniu oczywiście. W OZC jest za dużo parametrów o których nie mam pojęcia? Pokusiłby się ktoś o pomoc przy takim obliczeniu w OZC? Czy po powiększeniu domu w ogóle jest możliwe uzyskanie domu zbliżonego do pasywnego, czy te obliczenia są po prostu z kosmosu? Kolejne pytanie to czy budowa domu (chodzi o wylewkę i ocieplenie podłogi) w temperaturze powyżej temp gruntu jest dobra? Czemu pytam. Znalazłem już kilka wyjaśnień na różnych forach w tym i na FM, że ocieplenie i wylanie chudziaka powinno być właśnie gdy temp chudziaka jest taka sama jak i gruntu. Ma to zapobiegać wykraplaniu się wilgoci i jej ponownemu przechodzeniu w stan lotny w związku z różnicą temperatur. Ma to powodować ciągłe straty ciepła, cykl ten ma się non stop powtarzać. Czy to jest aż tak istotne zjawisko, które zabiera tak ogromną ilość ciepła, czy po prostu lepiej to pominąć? czy poniższy układ warstw podłogi jest dobry:od dołu - proszek PUR - piasek 10cm- folia- wylewka zbrojona osadzona na ścianach fundamentowych- styropian 20cm - instalacja CO zalane wylewką Czy może dać styro pod wylewkę zbrojoną a na nią 5 cm styro. Które rozwiązanie jest cieplejsze i możliwe w wykonaniu? Na pewno 1 ma mniejszą akumulacyjność. Widziałem nie dawno opcję pierwszą ale zamiast PUR był piasek. Podobno styro wytrzyma jednak nie jestem tego pewien. Dlaczego wylewka ze zbrojeniem.. Na działce szaleje woda raz 80cm poniżej raz 1,5 metra raz jeszcze więcej.Obawiam się, że podłoga może mi w takich warunkach siadać Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.12.2011 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 o ile mniejsze ?? Przy buforze wahania temp bedą się mieściły w granicach wyznaczonych przez regulator, natomiast bez bufora temp musi być wieksza od zadanej pod koniec II taryfy aby utrzymać temp na koniec okresu I taryfy. Jakie to różnice, myślę ze nie wiecej jak 1-2 oC w zaleznosci od rodzaju scian, podłogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.12.2011 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 (edytowane) Originally Posted by grzeniu666: Bardziej mnie zastanawia czy przy płycie fundamentowej gdzie wylewka z podłogówką jest na dodatkowym styro, zakumulowane (powoli) ciepło w samej płycie nie uchodzi chętniej do gruntu przez ten dodatkowy opór "nad" w postaci owej (nawet cienkiej na ~2cm) warstwy styro pod wylewką/nad płytą... Np. aadamuss i miloszenko chyba tak mają... tez nie widze sensu dawac tego 2cm styro, i mam dokladnie takie same watpliwosci co ty, wiec sobie daruje. Chyba jednak przy dodatkowym styro pod podłogówką (na izolowanej płycie) temperatura płyty w okresie grzewczym będzie odrobinę niższa (niż przy podłogówce w wylewce wprost na płycie), a więc ucieczka energi w grunt ciut mniejsza. Natomiast przepływ ciepła będzie przebiegał w kierunku do płyty (po ustabilizowaniu, tylko na potrzebę uzupełnienia tego co ucieknie w grunt) a nie odwrotnie, więc podsumowując dodatkowa warstewka styro pod wylewką wg mnie raczej da oszczędności (pewnie małe), akumulacyjność pewnie lekko spadnie / sterowalność wzrośnie (co lepsze/gorsze to już rzecz raczej gustu i sposobu ogrzewania). EDIT: na plus jeszcze - w przypadku podłogówki również na piętrze, reakcja na ogrzewania na obu kondygnacjach będzie bliższa. Jak uważacie? Edytowane 2 Grudnia 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 02.12.2011 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Przede wszystkim zależy to od tego czym chcesz grzać. Wybrałeś już? GZ50 czy PCi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.12.2011 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Przede wszystkim zależy to od tego czym chcesz grzać. Wybrałeś już? GZ50 czy PCi? Ja chyba jednak GZ50 (może kiedyś, jak np. kocioł klęknie, pomyślę o PCi). Bardziej ciekawi mnie co do zasady jak takie warstwy podziałają. U mnie jeszcze dodatkową niewiadomą jest deska na sporej części parteru, która też jest jakąś tam barierą (z tego powodu zastanawiam się nad częścią ściennego zamiast podłogowego, ale to już będę męczył wewątku odpowiednim ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.12.2011 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Moze byc ten model:http://thermoplus.pl/katalog/regulatory/regulatory-temperatury/es10-3.htmlhistereza regulowana w zakresie od 0,1 do 20 oC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 02.12.2011 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Witam, to kopia mojego postu z inego watku, tutaj chyba bedzie bardziej na miejscu: Witam, a co powiecie na domy budowane z monoblokow styropianowych?? Firma M3 cos tam takie stawia od niedawna. Cena podbno w okolicy 1200 za stan dew jak mniemam. Ktos zglebial temat ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 02.12.2011 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 (edytowane) Auraton 2005 ma histerezę 0.5oC. Przy czym można ją jeszcze obniżyć wykorzystując pracę cykliczną oraz bezwładność budynku. Np. u mnie wspomniany Auraton pracuje tak jakby miał histerezę 0.25oC. Mniej się nie da bo 0.25 jest też dokładnością pomiaru tego modelu.Potrzeba kilku godzin aby mój budynek stracił te 0.25oC, więc kocioł gazowy pracuje dość rzadko.Microtybox ma histerezę 0.1 ale nie udało mi się nad nim zapanować. Włączał kocioł w sposób chaotyczny w krótkich odstępach czasu. Edytowane 2 Grudnia 2011 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 02.12.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Witam, to kopia mojego postu z inego watku, tutaj chyba bedzie bardziej na miejscu: Witam, a co powiecie na domy budowane z monoblokow styropianowych?? Firma M3 cos tam takie stawia od niedawna. Cena podbno w okolicy 1200 za stan dew jak mniemam. Ktos zglebial temat ?? Pozdrawiam jaką linkę do tego masz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 02.12.2011 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 http://www.m3system.pl/ , stawia sie z tego tez osiedle: http://www.taniemieszkania.pl/index.php?page=oferta_item&zak=6&id=33 . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.