Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dla tego budynku zapotrzebowanie na ciepło to 6122 kWh, obciązenie cieplne to 5186 W.

Dotyczy to powierzchi całego budynku czyli 160 m2, łacznie z garazem i kotłownią.

Pomieszczenia mieszkalne to 108.54 m2. Przy zastosowaniu bufora i podłogówki wodnej możemy korzystac praktycznie w 100% z II taryfy a wybierając taryfę

G12W (Tauron) mamy w tygodniu 98 h II taryfy. całkowity koszt w II taryfie to ok 1720 zł.

Do tego musimy doliczyć jeszcze cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ukłądająć kable grzejne w wylewce też można kożystać wyłącznie z II taryfy, a budując dom z ciężkich masywnych elementów można tak nawet ze zwykłą farelką, przez 6h trwania drogiej taryfy dom potrzebujący 5KW przy -20 będzie potrzebował 30kWh do akumulacji, a ten domek wygląda na znacznie cięższy niż 100Mg

 

Tak to się zgadza ale przy buforze i automatyce sterujacej podłogówką mamy mniejsze wahania temperatury i możemy dodatkowo wykorzystać bufor z wężownicą przepływową cwu jako zasobnik cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo możemy energią zgromadzoną w buforze rozporządzać w czasie :)

To zdecydowanie lepsze rozwiązanie ale jak wiadomo nie wszędzie ma podobny sens zastosowania.

Im bardziej masywny dom tym mniejsze wahania temp., Ja mam BK i dość się dość szybko wychładza, wraz ze stropem z KG mam małą akumulacyjność !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo możemy energią zgromadzoną w buforze rozporządzać w czasie :)

To zdecydowanie lepsze rozwiązanie ale jak wiadomo nie wszędzie ma podobny sens zastosowania.

Im bardziej masywny dom tym mniejsze wahania temp., Ja mam BK i dość się dość szybko wychładza, wraz ze stropem z KG mam małą akumulacyjność !

 

W budynku do którego wykonałem obliczenia ściany będą wykonane z BK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o co chodzi z tym Ek.

 

Mianowicie 99% mój dom to Z115..powiększony na długości o 1-1.5 metra.

 

Na Stronie projektu jest zakładka w której wylicza zapotrzebowanie na ciepło w zależności od tego co mamy wykorzystane do budowy.

 

Dlaczego wychodzi mi np. zapotrzebowanie 36kWh/m2 na rok przy wybraniu ogrzewania na olej a po wybraniu na kocioł na paliwo stałe zapotrzebowanie wzrasta np do 67 kWh/m2 na rok.

 

Zapotrzebowanie jest jedno, nie ma wpływu rodzaj paliwa, tak mi się wydaje przynajmniej. Dodatkowo zmienia się parametr Ep.

 

Czy jest jakiś inny program niż OZC w którym mógłbym obliczyć w miarę łatwo zapotrzebowanie tego domu już po powiększeniu oczywiście.

 

W OZC jest za dużo parametrów o których nie mam pojęcia?

 

Pokusiłby się ktoś o pomoc przy takim obliczeniu w OZC?

 

Czy po powiększeniu domu w ogóle jest możliwe uzyskanie domu zbliżonego do pasywnego, czy te obliczenia są po prostu z kosmosu?

 

 

Kolejne pytanie to czy budowa domu (chodzi o wylewkę i ocieplenie podłogi) w temperaturze powyżej temp gruntu jest dobra?

 

Czemu pytam. Znalazłem już kilka wyjaśnień na różnych forach w tym i na FM, że ocieplenie i wylanie chudziaka powinno być właśnie gdy temp chudziaka jest taka sama jak i gruntu.

 

Ma to zapobiegać wykraplaniu się wilgoci i jej ponownemu przechodzeniu w stan lotny w związku z różnicą temperatur. Ma to powodować ciągłe straty ciepła, cykl ten ma się non stop powtarzać.

 

Czy to jest aż tak istotne zjawisko, które zabiera tak ogromną ilość ciepła, czy po prostu lepiej to pominąć?

czy poniższy układ warstw podłogi jest dobry:

od dołu

- proszek PUR

- piasek 10cm

- folia

- wylewka zbrojona osadzona na ścianach fundamentowych

- styropian 20cm

- instalacja CO zalane wylewką

 

Czy może dać styro pod wylewkę zbrojoną a na nią 5 cm styro.

 

Które rozwiązanie jest cieplejsze i możliwe w wykonaniu?

 

Na pewno 1 ma mniejszą akumulacyjność.

 

Widziałem nie dawno opcję pierwszą ale zamiast PUR był piasek. Podobno styro wytrzyma jednak nie jestem tego pewien.

 

Dlaczego wylewka ze zbrojeniem.. Na działce szaleje woda raz 80cm poniżej raz 1,5 metra raz jeszcze więcej.

Obawiam się, że podłoga może mi w takich warunkach siadać

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile mniejsze ??

 

Przy buforze wahania temp bedą się mieściły w granicach wyznaczonych przez regulator, natomiast bez bufora temp musi być wieksza od zadanej pod koniec

II taryfy aby utrzymać temp na koniec okresu I taryfy. Jakie to różnice, myślę ze nie wiecej jak 1-2 oC w zaleznosci od rodzaju scian, podłogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally Posted by grzeniu666:

Bardziej mnie zastanawia czy przy płycie fundamentowej gdzie wylewka z podłogówką jest na dodatkowym styro, zakumulowane (powoli) ciepło w samej płycie nie uchodzi chętniej do gruntu przez ten dodatkowy opór "nad" w postaci owej (nawet cienkiej na ~2cm) warstwy styro pod wylewką/nad płytą... Np. aadamuss i miloszenko chyba tak mają...

 

tez nie widze sensu dawac tego 2cm styro, i mam dokladnie takie same watpliwosci co ty, wiec sobie daruje.

 

Chyba jednak przy dodatkowym styro pod podłogówką (na izolowanej płycie) temperatura płyty w okresie grzewczym będzie odrobinę niższa (niż przy podłogówce w wylewce wprost na płycie), a więc ucieczka energi w grunt ciut mniejsza. Natomiast przepływ ciepła będzie przebiegał w kierunku do płyty (po ustabilizowaniu, tylko na potrzebę uzupełnienia tego co ucieknie w grunt) a nie odwrotnie, więc podsumowując dodatkowa warstewka styro pod wylewką wg mnie raczej da oszczędności (pewnie małe), akumulacyjność pewnie lekko spadnie / sterowalność wzrośnie (co lepsze/gorsze to już rzecz raczej gustu i sposobu ogrzewania).

EDIT: na plus jeszcze - w przypadku podłogówki również na piętrze, reakcja na ogrzewania na obu kondygnacjach będzie bliższa.

 

Jak uważacie?

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zależy to od tego czym chcesz grzać. Wybrałeś już? GZ50 czy PCi?

 

Ja chyba jednak GZ50 (może kiedyś, jak np. kocioł klęknie, pomyślę o PCi).

Bardziej ciekawi mnie co do zasady jak takie warstwy podziałają.

U mnie jeszcze dodatkową niewiadomą jest deska na sporej części parteru, która też jest jakąś tam barierą (z tego powodu zastanawiam się nad częścią ściennego zamiast podłogowego, ale to już będę męczył wewątku odpowiednim :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auraton 2005 ma histerezę 0.5oC. Przy czym można ją jeszcze obniżyć wykorzystując pracę cykliczną oraz bezwładność budynku. Np. u mnie wspomniany Auraton pracuje tak jakby miał histerezę 0.25oC. Mniej się nie da bo 0.25 jest też dokładnością pomiaru tego modelu.

Potrzeba kilku godzin aby mój budynek stracił te 0.25oC, więc kocioł gazowy pracuje dość rzadko.

Microtybox ma histerezę 0.1 ale nie udało mi się nad nim zapanować. Włączał kocioł w sposób chaotyczny w krótkich odstępach czasu.

Edytowane przez orko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to kopia mojego postu z inego watku, tutaj chyba bedzie bardziej na miejscu:

 

Witam, a co powiecie na domy budowane z monoblokow styropianowych?? Firma M3 cos tam takie stawia od niedawna. Cena podbno w okolicy 1200 za stan dew jak mniemam. Ktos zglebial temat ??

 

Pozdrawiam

 

jaką linkę do tego masz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...